Canon EF 75-300 mm F 4.0-5.6 III USM tai Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO macro DG
Budjettini ei yksinkertaisesti parempaan riitä. Näistä olisi kahdesta "pahasta" valittava se parempi, joka tulisi luonnossa liikkujan yleisputkeksi. Kumpi olisi järkevämpi ostos? Jos kokemuksia ko.putkista, otan mielenkiinnolla kommentteja vastaan. Kamerani Canon 350D.
Valinta loppusuoralla
7
1032
Vastaukset
- Mäkynen
600 sadalla, eli 60 000 eurolla saa tosi hienon kaluston.
Minä ostaisin Hasselbladin ja kinojärkkärin ja repullisin laseja. Ja ehkä sen repunkin vielä. - tästä
Mäkynen kirjoitti:
600 sadalla, eli 60 000 eurolla saa tosi hienon kaluston.
Minä ostaisin Hasselbladin ja kinojärkkärin ja repullisin laseja. Ja ehkä sen repunkin vielä.tiedosta.
- sctp
Minulla on tuo Sigma samaisessa rungossa kiinni. Itse olen ollut tyytyväinen. Miinuksena mielestäni on joskus sahaava tarkennus. Plussana macrotoiminto.
Niin muuten, kannattaa lukea vertailuja täältä:
http://www.photozone.de/8Reviews/index.html
Kattava testikokoelma! - ABC-O
Ellei tarve ole aivan polttava, itse odottelisin sen aikaa, että saisin kerättyä rahaa jonkun 600-700 euroa. Sen jälkeen hankkisin varmaan 70-200/4L:n tai aiemmassa yhteydessä hyvänä pitämäni 70-300/4-5.6 IS:n. Useinhan tahtoo käydä niin, että vähäisempiä rahoja tulee käytettyä "hätäostoksiin", kun laadukkaampien tavaroiden kanssa laatu säilyy kun hinta unohtuu. Siis odottaisin ja säästäisin. Rungollasi on kuitenkin hyvä potentiaali, jota ei välttämättä saa hyödynnettyä huonommalla optiikalla.
- .,.--
Suosittelisin minäkin mieluummin tuota 70-200/4L usm lasia.On siinä tarkkapiirtoinen lasi kyseessä.
Sigmaa ei ainakaan.. siinä kun ei ole USM, niin jää monet kuvat kuvaamatta kun tarkennus surraa ja pörrää eikä millään ehdi tarkentumaan kohteeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454980Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481089- 131033
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75940Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8897Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2832Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah55742Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713