Minkä hintaisia chihuja?

vampotti

Olen kiinnostunut kyseisestä koirarodusta,aiemmin ollut saksanpaimenkoiria. Ja tälläkin hetkellä on.
Perheessä myös kissoja. Minkähän hintaisia chihuja mahtaa olla ja kuinka nämä muut eläimet soveltuvat chihun kanssa? Tosin harkinnassa vasta joskus vuosien päästä hankinta,mutta nyt jo kiinnostasi tietää rodusta yhtä ja toista.

10

1300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kallis rotu

1500e-2500e

• halvemmallakin

Kyllä kyseistä rotua löytyy alle 1000€. Eli 800€ hintainen pentu oli tarjolla viime viikolla, ja rekisteröity oli, kuin myös suomalaisessa kennelissä syntynyt.

• vampotti
        halvemmallakin kirjoitti:

Kyllä kyseistä rotua löytyy alle 1000€. Eli 800€ hintainen pentu oli tarjolla viime viikolla, ja rekisteröity oli, kuin myös suomalaisessa kennelissä syntynyt.

sivustoa ja siellä oli kerrottu chihuista aika paljon kaikenlaista,mutta onko totta että chihua on vaikeaa saada sisäsiistiksi? Meillä siis nyt saksanpaimenkoira ja ainakin se oppi nopeasti sisäsiistiksi, asumme maalla ja aidattu piha joten koiraa on päästetty ulos tiuhaan tahtiin. Ja koiran ollessa pentu olimme ulkona tunteja(kesäaikaan) koiran kanssa yhdessä. Kaiketi chihukin oppii jos vie ulos hei kun näyttää olevan koiralla hätä...vai? Ja todennäköisesti olen ottamassa chihua kesäaikaan sitten tulevaisuudessa vasta. En arvaa ison saksanpaimenkoiran kanssa pitää niin pientä koiraa,koska sakun leikit voivat koitua pienen kohtaloksi. Olen silleen tosi paljon etuajassa,mutta mielenkiintoni herättyä alkanut etsimään tietoa chihuista. Voin sitten matkan varrella puntaroida koiran hyvinvoinnin kantilta asiaa. Kuinkas kissat ja chihut? Onko kellään kokemusta niiden keskenään toimeentulemisesta?
        Ja ovatko chihut harrastus koiria? Millaisissa harrastuksissa voi käydä tai olisi hyvä käydä?
        Kiitän etukäteen vastauksistanne.

• hei. .
        vampotti kirjoitti:

sivustoa ja siellä oli kerrottu chihuista aika paljon kaikenlaista,mutta onko totta että chihua on vaikeaa saada sisäsiistiksi? Meillä siis nyt saksanpaimenkoira ja ainakin se oppi nopeasti sisäsiistiksi, asumme maalla ja aidattu piha joten koiraa on päästetty ulos tiuhaan tahtiin. Ja koiran ollessa pentu olimme ulkona tunteja(kesäaikaan) koiran kanssa yhdessä. Kaiketi chihukin oppii jos vie ulos hei kun näyttää olevan koiralla hätä...vai? Ja todennäköisesti olen ottamassa chihua kesäaikaan sitten tulevaisuudessa vasta. En arvaa ison saksanpaimenkoiran kanssa pitää niin pientä koiraa,koska sakun leikit voivat koitua pienen kohtaloksi. Olen silleen tosi paljon etuajassa,mutta mielenkiintoni herättyä alkanut etsimään tietoa chihuista. Voin sitten matkan varrella puntaroida koiran hyvinvoinnin kantilta asiaa. Kuinkas kissat ja chihut? Onko kellään kokemusta niiden keskenään toimeentulemisesta?
        Ja ovatko chihut harrastus koiria? Millaisissa harrastuksissa voi käydä tai olisi hyvä käydä?
        Kiitän etukäteen vastauksistanne.

Hei eli itselläni on lk chihuahua poika ja sitä ennen on ollut jo 3 chihuahuaa eli tunnen jo rodun aikas hyvin :)
        Ompa mukava kuulla että perehdyt rotuun niin paljon etuajassa, kannattaa tehdäkin niin nimittäin ei ole mukava joutua miettimään parin vuoden päästä että miksi meninköhän ottamaan väärän rodun, chihuahuakaan kun ei ole niitä helpoimpia, mutta hyvin koulutettuna ja kaikkiin ihmisistä muihin eläimiin totutettuna mitä ihanin koira

• Nimetön

Meille tulee chihu vauva kahen viikon päästä ja sen hinta on 1600e.Meillä on ennestään kaksi kissaa toivottavasti ne tottuu...Olen myös kuullut siitä että olisi vaikea opettaa sisä siistiksi mutta meillä saattaisi käydä niinkin että se ottaa kissoilta mallia ja menee niiden astialle joita meillä on kaksi!Mutta uskon että oppii sisä siistiksikin :D

• ...

Chihuahua ja Saksanpaimenkoira ei sovi yhteen jos niiden leikki menee rajuksi niin voi sattua haaveri että Chihuahuan selkäranka menee poikki ja sitten se on loppu sille chihulle että harkitsisin jonkin muun vähän isomman rodun ostoa... En halua masentaa tai pilata suunnitelmia.

• vampotti

ja siksi chihun hankinta onkin vasta joskus tulevaisuudessa. Koska tiedän miten rajuja leikkejä sakulla voi olla ja onkin=) Kissatkin saavat välillä kyytiä,mutta onneksi pääsevät kiipeämään kaapin päälle ja muualle piiloon koiran jaloista. Ja toki aina komennan koirani lopettamaan ne jahtaus leikit ettei haavereita sattuisi kissoillekkaan. Olin asiaa jo harkinnut ja päivän selvää ettei chihua voi tällästen isojen "mörköjen" kanssa pitää=)Mutta tulevaisuudessa sitten kun se on ajankohtaista. Toivon tietysti että sakuni elää piiiittttkkääänn elämän ja on ilonamme kauan. Kuitenkin pienetkin rodut alkaneet kiinnostamaan mm. gorgit =)Mutta kiitos kuitenkin että muistutit hyvästä asiasta=)En aiemmassa viestissä kertonutkaan syytä miksi vasta tulevaisuudessa pienen koiran hankinta mielessä..Mikäli koiraa kykenen ajattelemaankaan ihan pian kun nykyinen koirani vanhuuttaan poistuu luotamme.=( Ei haluu nyt ees ajatella sellasia surkeita asioita..

• kokenut545

Kaverilla on saksi ja kpinseri. Tapeltu on ja usein, kpinseri leikkauksessa 3kertaa. Ei kannata.

• -Electra-
      • vampotti

käynkin heti katsomassa!!!=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4294
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      100
      3740
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3429
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3010
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2498
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2429
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2202
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1836
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      14
      1625
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      33
      1612
    Aihe