Olis kiva matkustaa

vapaat viikonloput

jonkun rekkamiehen kyydissä ja nähdä maailman lisäks mitä se on olla rekkahenkilö?
Mitä haaveita sinulla on?

26

1450

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A.niitti

kaikki paitsi purjehdus on turhaa...

*wirn*

• siilityttö55

Rekkakuskitkin pitää pyhää eli perjantai-illasta sunnuntai-iltaan.
        Joten tilaa taxi ja kiertele sillä ne osaa.

• paljonpa sinä
        siilityttö55 kirjoitti:

Rekkakuskitkin pitää pyhää eli perjantai-illasta sunnuntai-iltaan.
        Joten tilaa taxi ja kiertele sillä ne osaa.

uskotkin tietäväs. :DD
        Kyllä ne nyt vaan ajelee pyhätkin, vai miten luulet että ne tavarat liikkuu tukkuihin ja kauppoihin ynnä muihin paikkoihin?
        Tilaa sä vaan taxi niitä kuljettamaan, jos sul ei muita rahanmenoja ole. :DD

• vanhaa ystävää

Et olisi kiinnostunut tavarajunasta?Se on pitkä ja seisoo kauan!

• ei itseasiassa

älynnyt mitä tällä aloituksella tarkoitin. Haluan oppia tietämään mitä on olla rekkakuski. Siinä ei tavarajunilla ole mitään tekemistä, paitsi jos sinne rahdataan tavaraa rekalla.

• Akaton mies
        ei itseasiassa kirjoitti:

älynnyt mitä tällä aloituksella tarkoitin. Haluan oppia tietämään mitä on olla rekkakuski. Siinä ei tavarajunilla ole mitään tekemistä, paitsi jos sinne rahdataan tavaraa rekalla.

Sellaasta raskasta työtä ja valvomistakin se on. Aina sitä kaipaa ja orottaa kotio pääsyä. Onhan ne autot tulleet paljonkin paremmiksi, munkin muistoohin ja tehoa lisää, samoon maantiet on parannu vuosikymmenten aikahan. Liikennemäärät on kanssa kasvaneet. Kuorma-auto on kuitenkin sellaanen peruskulijetusmuoto ja hyvin "pintansa" pitänyt. Itte oon ihan nuoresta asti istunu ratin takana, kyllä se menöö siinä ku muukkin hommat ja en enää sillälaalla ookkaan jatkuvasti menos, ajan kuitenkin siirtokuljetuksia ihan Atlantin rannikolle asti Norjahan. No näköö siinä työs muutakin ku vain niätä kotopolokuja ja oppii notta ei se maalima lopu pohojanmaalle, taitaa täältä vasta oikiastaan alakaa. Semmoosta kulukurin hommaa se on mennä ja tulla. Nöyryyttäkin soon opettanu vuosien aikahan, siinä ny on jo nähäny vaikka mitä. Siitä on jo kauan kun ajoon Venäjälle, siellä oli silloon vielä se "vanha järijestys" voimas. En ny enää muista sitä paikkakuntaa mihinä se tapahtu, mutta kuitenkin toppasin auton sellaaselle aika rauhalliselle levennykselle siihen tiensivuhun, ihan maaseutua se oli. Niin tuloo sieltä jalakapeliis pariskunta tienlaitaa pitkin ja se nainen taluttaa sitä miestä. No ne tuli siihen mun kohoralle, niin se ukkoo alakoo näyttämähän minulle miten votkaa juorahan ja seisoo siinä ajokaistalla, niin tuloo sieltä armeijan kuorma-autoo ja ajaa sen miehen päälle. No sehän lensi sinne ojahan se mies pullooneen ja henki pois. Se armeijan autoo ei eres pysähtyny vaan jatkoo menoansa niinkuun mitään ei oliis tapahtunukkaan. Eikä se nainenkaan siitä ollu ihimeesnäänsä, eikä mitenkään hätääntyny. Mulla oli silloon jo palijon ajettu nokkamallin 110 Scania allani ja se oli niin jo tuttu peli, ollu uuresta kotonani, jotta se ymmärsi puheenkin. Sanoon sille jotta ny kuule lähäretähän kotio, niinkauan kun vielä päästään. Muistan kun lähärin siitä "laskemahan" niin Vaalimaan raja-asemalla vasta ensi kertaa koskin jarrupolokimehen. Matkaa jäi taakse yli 700 kilometriä yhteen lautahan. Suomenpuolelle kun päästihin ja toppasin sen vanhan vetojuhuran tien ohehen, niin oikeen taputin sitä lokasuojahan, ihan niinkuun hevoosta urakan jäläkehen. Jotta tällaasta ja palijon muutakin sitä on vuosien mittahan sattunu.

• olet sitten
        Akaton mies kirjoitti:

Sellaasta raskasta työtä ja valvomistakin se on. Aina sitä kaipaa ja orottaa kotio pääsyä. Onhan ne autot tulleet paljonkin paremmiksi, munkin muistoohin ja tehoa lisää, samoon maantiet on parannu vuosikymmenten aikahan. Liikennemäärät on kanssa kasvaneet. Kuorma-auto on kuitenkin sellaanen peruskulijetusmuoto ja hyvin "pintansa" pitänyt. Itte oon ihan nuoresta asti istunu ratin takana, kyllä se menöö siinä ku muukkin hommat ja en enää sillälaalla ookkaan jatkuvasti menos, ajan kuitenkin siirtokuljetuksia ihan Atlantin rannikolle asti Norjahan. No näköö siinä työs muutakin ku vain niätä kotopolokuja ja oppii notta ei se maalima lopu pohojanmaalle, taitaa täältä vasta oikiastaan alakaa. Semmoosta kulukurin hommaa se on mennä ja tulla. Nöyryyttäkin soon opettanu vuosien aikahan, siinä ny on jo nähäny vaikka mitä. Siitä on jo kauan kun ajoon Venäjälle, siellä oli silloon vielä se "vanha järijestys" voimas. En ny enää muista sitä paikkakuntaa mihinä se tapahtu, mutta kuitenkin toppasin auton sellaaselle aika rauhalliselle levennykselle siihen tiensivuhun, ihan maaseutua se oli. Niin tuloo sieltä jalakapeliis pariskunta tienlaitaa pitkin ja se nainen taluttaa sitä miestä. No ne tuli siihen mun kohoralle, niin se ukkoo alakoo näyttämähän minulle miten votkaa juorahan ja seisoo siinä ajokaistalla, niin tuloo sieltä armeijan kuorma-autoo ja ajaa sen miehen päälle. No sehän lensi sinne ojahan se mies pullooneen ja henki pois. Se armeijan autoo ei eres pysähtyny vaan jatkoo menoansa niinkuun mitään ei oliis tapahtunukkaan. Eikä se nainenkaan siitä ollu ihimeesnäänsä, eikä mitenkään hätääntyny. Mulla oli silloon jo palijon ajettu nokkamallin 110 Scania allani ja se oli niin jo tuttu peli, ollu uuresta kotonani, jotta se ymmärsi puheenkin. Sanoon sille jotta ny kuule lähäretähän kotio, niinkauan kun vielä päästään. Muistan kun lähärin siitä "laskemahan" niin Vaalimaan raja-asemalla vasta ensi kertaa koskin jarrupolokimehen. Matkaa jäi taakse yli 700 kilometriä yhteen lautahan. Suomenpuolelle kun päästihin ja toppasin sen vanhan vetojuhuran tien ohehen, niin oikeen taputin sitä lokasuojahan, ihan niinkuun hevoosta urakan jäläkehen. Jotta tällaasta ja palijon muutakin sitä on vuosien mittahan sattunu.

joutunut näkemään. :(

• aloittaja

kuinka suppea käsityskyky teillä täällä on. Minun puolesta keskustelu on ohi. Ajakaa te vaan tavaraa tukkuihin, kauppoihin ynnä muihin varastoihin tehtaista TAXILLA. Hah hah! Halaisimpa nähdä kuinka moneen reissuun teillä on varaa sitä tavaraa taxilla rahdata, ja kuinka te sidotte ne esimerkiks yms. Haha!

• Akaton mies

Kyllä munkin kyyriis pääsöö, jos tykkää kuorma-autoon kyyris olla, ihan rantahan asti. Ja varmasti minulta saa olla rauhas, oon jo sen verran vanhakin jotta ei tarvitte jännittää. Keväällä ku ilimat lämpiää, niin otetahan pieni ja varhaanen Tiitukin joukkohon, se ei vie reissua pilalle ja mukava hupulaanen matkalla.

• rekka Saksaan päin?
        Akaton mies kirjoitti:

Kyllä munkin kyyriis pääsöö, jos tykkää kuorma-autoon kyyris olla, ihan rantahan asti. Ja varmasti minulta saa olla rauhas, oon jo sen verran vanhakin jotta ei tarvitte jännittää. Keväällä ku ilimat lämpiää, niin otetahan pieni ja varhaanen Tiitukin joukkohon, se ei vie reissua pilalle ja mukava hupulaanen matkalla.

Voisin lähteä mukaan!!

• Akaton mies
        rekka Saksaan päin? kirjoitti:

Voisin lähteä mukaan!!

No sinnehän menöö vaikka minkä yhtiön autot. Sehän on laivamatkaa Rostokkiin, Ajavat heti Italiaan saakka sitä kautta.

• Akaton mies
        rekka Saksaan päin? kirjoitti:

Voisin lähteä mukaan!!

Sinnehän ny ajaa jatkuvasti vaikka minkä yhtiöören autot. Sehän on laivamatkaa Rostokkiin asti. Ajavat sitäkautta Italiaan saakka.

• Akaton mies
        Akaton mies kirjoitti:

No sinnehän menöö vaikka minkä yhtiön autot. Sehän on laivamatkaa Rostokkiin, Ajavat heti Italiaan saakka sitä kautta.

No kun taas tämä palsta jotenkin "temppuiloo" niin tuli kaksi samanlaasta viestiä peräjäläkehen. Anteeksi.

• mistä sitä tällainen
        Akaton mies kirjoitti:

Sinnehän ny ajaa jatkuvasti vaikka minkä yhtiöören autot. Sehän on laivamatkaa Rostokkiin asti. Ajavat sitäkautta Italiaan saakka.

tietämätön sais selvää?

• Akaton mies
        mistä sitä tällainen kirjoitti:

tietämätön sais selvää?

No noosta huolinta liikkehistä tai kuljetus yhtiööstähän se seleviää heti. Parasta jos sinulla oli sellaanen tuttu joka ajaa ulukomaan liikenettä niin olis mukavaa siinä mennä ja vaihtelua sille kuskillekin. Kysy mitä sanoovat nois kulijetusliikkeis. Puhelinluettelooren keltaasilta sivuultahan niitä löytyy, ja nuos terminaaleiskin varmaan tietävät neuvoa.

• menossa
        Akaton mies kirjoitti:

rekka-auton kyytiin, sellasen 42-60 tonnisen. mutta kiitos ystävällisestä viestistäsi.

• matkustaisi???

Jos mielesi tekee!
      Eräs tuttavani meni rekan kyydissä Helsingistä Baseliin.
      Pyöri siellä pari viikkoa ja tuli samoin takaisin sovitusta tavaraterminaalista.

En tiedä kumpi vaikutti asiaan enemmän.
      Sekö että oli noin 30:n nainen vai se että oli ammattikortti?
      Kehui kuitenkin liikkumistapaa!

• naisellako

se ammattikortti oli, vai mitä tarkoitit sillä vaikuttamisella? En itse ole paljoa häntä vanhempi.

• matkustaisi???
        naisellako kirjoitti:

se ammattikortti oli, vai mitä tarkoitit sillä vaikuttamisella? En itse ole paljoa häntä vanhempi.

Sillä naisella on se ammattikortti.
        Oli helppo mennä porukoihin koska "oikea" kuski voi osoittaa ajoaikojen jakautuvan kahdelle.
        Tämä ko. nainen ei kertomansa mukaan ajanut metriäkään.
        Nainen oli minun sihteerikköni 1980-luvulla.
        Tehokas, räväkkä tyyppi!

• mättää
        matkustaisi??? kirjoitti:

Sillä naisella on se ammattikortti.
        Oli helppo mennä porukoihin koska "oikea" kuski voi osoittaa ajoaikojen jakautuvan kahdelle.
        Tämä ko. nainen ei kertomansa mukaan ajanut metriäkään.
        Nainen oli minun sihteerikköni 1980-luvulla.
        Tehokas, räväkkä tyyppi!

Kovin nuorena aloitti sihteerin hommat,80-luvulla!
        Ja nyt vasta kolmenkymmenen?!

• matkustaisi???
        mättää kirjoitti:

Kovin nuorena aloitti sihteerin hommat,80-luvulla!
        Ja nyt vasta kolmenkymmenen?!

epäkohteliaammin ymmärtäminen.
        Tuli sihteerikökseni 80-luvulla ja oli juuri sitä ennen tehnyt tuon mainitsemani reisun.

En ole kovin palstauskollinen. Kahden viikon kuluttua 63v mutta käyn täällä häiriköimässä nuorisoa.

• mättää

Tuli sihteerikökseni 80-luvulla ja oli juuri sitä ennen tehnyt tuon mainitsemani reisun.

En ole kovin palstauskollinen. Kahden viikon kuluttua 63v mutta käyn täällä häiriköimässä nuorisoa.

Ajoaikoja ei valvottu 80-luvulla.

• aloittaja

mutta 80-luvusta on aikaa ja ajat ovat muuttuneet, tuskin ne enää niin helposti kyytiin ottavat, vaikka ois ammattikorttikin. Kuinka monella naisella yleensä on sellainen, se kestää aika pitkään saada, noin 3 vuotta tutkintoineen!

• Akaton mies
        aloittaja kirjoitti:

mutta 80-luvusta on aikaa ja ajat ovat muuttuneet, tuskin ne enää niin helposti kyytiin ottavat, vaikka ois ammattikorttikin. Kuinka monella naisella yleensä on sellainen, se kestää aika pitkään saada, noin 3 vuotta tutkintoineen!

Eihän niitä mitään "ammattikorttija" oo ollu enää vuosikymmenihin. Ennen oli ja silloon kun ittekin ajokortin hankin niin, yksityynen ja ammatti ajokortti. Nehän menöö kirijaamilla kortit nykyään ja menny jo vaikka kuinka kauan. Siinä kortis pitää olla se C= kuorma-autot ja sitten iso E= ajoneuvo yhyristelmät ja tämä on se "rekkakortti" Ja onliko se ny muistaakseni kun täyttää 40 vuotta niin pitää käyrä joka viireesvuosi lääkärin tarkastukses. Oon mäkin siellä syyniis jo joutunu käymähän. Sitten kun täyttää 70 lähtöö iso E siitä kortista pois olokohon terveyrentila miten rautaanen tahansa. Samoon loppuu linja-auton ajo-oikeus samalla kertaa.

• matkustaisi???
        mättää kirjoitti:

Ajoaikoja ei valvottu 80-luvulla.

Saksassa valvottiin 80-luvulla!

• kyllä minä
        Akaton mies kirjoitti:

Eihän niitä mitään "ammattikorttija" oo ollu enää vuosikymmenihin. Ennen oli ja silloon kun ittekin ajokortin hankin niin, yksityynen ja ammatti ajokortti. Nehän menöö kirijaamilla kortit nykyään ja menny jo vaikka kuinka kauan. Siinä kortis pitää olla se C= kuorma-autot ja sitten iso E= ajoneuvo yhyristelmät ja tämä on se "rekkakortti" Ja onliko se ny muistaakseni kun täyttää 40 vuotta niin pitää käyrä joka viireesvuosi lääkärin tarkastukses. Oon mäkin siellä syyniis jo joutunu käymähän. Sitten kun täyttää 70 lähtöö iso E siitä kortista pois olokohon terveyrentila miten rautaanen tahansa. Samoon loppuu linja-auton ajo-oikeus samalla kertaa.

ainakin aion suorittaa yhdistelmäajoneuvon ammattitutkinnon. Ei se siinä kortissa luekkaan, vaan siitä saa erillisen todistuksen nykyään. Siinä käydään ensin se koulu ja sitten on oltava vähintään 2 vuotta töissä alalla, ennenkuin sen tutkinnon voi mennä suorittamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6003
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3025
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2810
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe