Olen päättänyt yrittää Helsingin oikikseen ensi keväänä. Tiedän, että kaikki on itsestä kiinni, mutta silti hieman arveluttaa ehdinkö sisäistää kirjat muutaman kuukauden aikana. Oman ogelman muodostaa se, että olen kokopäivätöissä, joten ne tunnit häviän abille, joka voi lukea vastaavan ajan kirjastossa.
Työssäni joudun selaamaan lakikirjoja ja "avaamaan lakipykäliä auki" asiakasvastauskirjeisiin. Jotain näppituntumaa tästä alasta siis voisi kuvitella olevan. Ovatko kaikki sisälle päässeet siis vain priimusabeja tai parin hassun välivuoden pitäneitä nuoria? Onko kukaan yllättänyt itsensä ja päässyt sisällle työn tai lastenhoidon ohella?
Haave vai
2
593
Vastaukset
- pääsee
Suurin osa on abeja, mutta mukana on vaikka minkälaista yrittäjää.
Tunnen työn ohella pyrkineitä ja opiskelleita, mutta heillä on yleensä aika voimakas itsekuri, eli he opiskelevat, eivätkä notku sitä aikaa mikä käytettävissä on ja he ovat myös kriittisiä oppimisestaan eli huomaavat heti, jos mopo alkaa karata.
Käytännössähän lukiopohjalta moni opiskelee vähän miten sattuu, yrittää opetella ulkoa eikä tajua puoliakaan siitä, mitä lukee. Tunnen useampia, jotka ovat lukeneet vain 4-6 tuntia päivässä, mutta silloin tyylin on oltava täysin erilainen.
Se, että osaa avata lakipykäliä, ei hirveästi auta, monihan sanoo, että aniharva valmis juristikaan pääsykoetta läpäisisi.
Eli tehokkuus ja nöyryys opetella asiat on ehkä se, millä voi päästä.. - haavetta
Mahdotonta ei liene sekään, mutta siihen vaaditaan keskimääräistä enemmän lahjakkuutta tai kysyttävien oikeudenalojen perinpohjainen hallinta. Aikaisempien vuosien pääsykoetehtävien läpikäynti antaa jotain osviittaa.
Aiheellista on tosin tiedostaa, että suurin osa pyrkii vähintään kaksi kertaa - ajankäytöstä ja lahjakkuudesta riippumatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3456383Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483806- 83974
- 52880
- 56836
- 41820
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,137813Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8813- 68810
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14731