kosovo

suomi

pariskuntien kokemuksia kaipaillaan Tai lähinnä suomi naisten mielipiteitä suhteesta kosovolaisiin miehiin. Onko teillä lapsia, oletteko naimisissa, kauanko olette olleet yhdessä ja kaikkea siihen liittyvää. Minkä tyyppisiä nuo ovat, miehet sieltä päin?

13

1965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Ei parisuhteesta, mutta naapurin pojan (naimisissa suom. tytön kanssa) iskuyrityksestä - itseäni ainakin 10 v. nuorempi - silloin jugoslavian aikana olivat kovimpia iskemään naisia, vaikka huonoiten englantia puhuvat. Heidän mielestään suhteeseen ei yhteistä kieltä tarvitaa... Toi naapuri sanoi asuvansa muualla, ja olevansa vain käymässä kesällä naapurissani, alkoi juttelemaan bussipysäkillä ...en voinut olla kertomatta vaimolleen asian laitaa, kun totuus selvisi!

    • kosovo!!!!

      Minulla on kosovolainen mies ja omasta mielestä maailman paras mies.
      Mieheni on minua 1 vuoden vanhempi.
      Kulttuuri on aivan erilaista kuin meillä suomalaisilla, mutta elämme enemmän mieheni kulttuuria, koska en usko jos kumpikin haluaa oman kulttuurin pitää, ei varmasti tule mitään koko liitosta ja samaa mieltä on myös mieheni.
      Tutustu tähän mieheen huolella, ja mikä on tärkeintä, esitteleekö sinut hänen perheelleen, jos ei, niin jätä koko mies, koska ei hän sinua silloin ota tosissaan. Tunnen heikäläisiä niin paljon, eli joka junaan mahtuu niitäkin! Ja huijatakin osaavat naisia, kuten tuossa aikaisempi viesti kertoi.
      Mutta onnea kovasti jos on se oikea, ja testaa viekö visiitille perheen luokse!

      • likkakaverin mies

        on kosovon albaaneja.Ihan ok kaveri, mukava ja komeakin.Hyvä mies ja isä, mutta menee kyllä muidenkin naisten kanssa, jopa vaimonsa höylimpien naisystävien!Vaikka ei kait "se" siitä kulu.Itse en sietäisi tuollaista. Siksi kait suomalaisjunttia katselenkin;)


      • ????

        "Kulttuuri on aivan erilaista kuin meillä suomalaisilla, mutta elämme enemmän mieheni kulttuuria, koska en usko jos kumpikin haluaa oman kulttuurin pitää, ei varmasti tule mitään koko liitosta ja samaa mieltä on myös mieheni."

        Miten tämä näkyy tavallisessa arjessanne?


      • ***
        ???? kirjoitti:

        "Kulttuuri on aivan erilaista kuin meillä suomalaisilla, mutta elämme enemmän mieheni kulttuuria, koska en usko jos kumpikin haluaa oman kulttuurin pitää, ei varmasti tule mitään koko liitosta ja samaa mieltä on myös mieheni."

        Miten tämä näkyy tavallisessa arjessanne?

        "Kulttuuri on aivan erilaista kuin meillä suomalaisilla, mutta elämme enemmän mieheni kulttuuria, koska en usko jos kumpikin haluaa oman kulttuurin pitää, ei varmasti tule mitään koko liitosta ja samaa mieltä on myös mieheni."

        että olet miehesi kanssa tuota mieltä. Itsekin olen ulkolaisen kanssa naimisissa, en kyllä kosovolaisen, ystäväni on. Yleisemmin kyllä on tapana ottaa kummankin kulttuureista osia elämäänsä, eikä kummankaan "unohtaa" omaa kulttuuriansa. Yleensä siinä ei käy hyvin...


      • ja tulee olemaan!
        *** kirjoitti:

        "Kulttuuri on aivan erilaista kuin meillä suomalaisilla, mutta elämme enemmän mieheni kulttuuria, koska en usko jos kumpikin haluaa oman kulttuurin pitää, ei varmasti tule mitään koko liitosta ja samaa mieltä on myös mieheni."

        että olet miehesi kanssa tuota mieltä. Itsekin olen ulkolaisen kanssa naimisissa, en kyllä kosovolaisen, ystäväni on. Yleisemmin kyllä on tapana ottaa kummankin kulttuureista osia elämäänsä, eikä kummankaan "unohtaa" omaa kulttuuriansa. Yleensä siinä ei käy hyvin...

        Enköhän itse tiedä paremmin omasta ja mieheni elämästä kuin sinä? Enköhän itse tiedä mikä on minulle ja perheelleni parasta, enkä ole valittanut elämäni laadusta, päinvastoin elän erittäin hyvää ja onnelista elämää mieheni kanssa sekä koko suvun!!
        :))


      • kysyisin
        ja tulee olemaan! kirjoitti:

        Enköhän itse tiedä paremmin omasta ja mieheni elämästä kuin sinä? Enköhän itse tiedä mikä on minulle ja perheelleni parasta, enkä ole valittanut elämäni laadusta, päinvastoin elän erittäin hyvää ja onnelista elämää mieheni kanssa sekä koko suvun!!
        :))

        ...että miten arjessa näkyy tämä miehen kulttuurin mukaan eläminen. Itse en tiedä paljoakaan heidän kulttuuristaan ja minua kiinnostaisi miten se näkyy arjessa. Joku muu oli kirjoittanut alkuperäisen kysymykseni alle kommenttinsa joten minun kysymykseni jäi hiukan hänen alleen.


      • ***
        ja tulee olemaan! kirjoitti:

        Enköhän itse tiedä paremmin omasta ja mieheni elämästä kuin sinä? Enköhän itse tiedä mikä on minulle ja perheelleni parasta, enkä ole valittanut elämäni laadusta, päinvastoin elän erittäin hyvää ja onnelista elämää mieheni kanssa sekä koko suvun!!
        :))

        sinua millään tavalla viestissäni. Ihmettelin lähinnä sitä, että miten sinä olet voinut muuttaa kokonaan oman kulttuurisi miehesi kulttuuriin, koska niissä on kumminkin aika paljon eroja.

        Tietenkin jokainen päättää omasta elämästään miten sen haluaa elää ja mikä on sille parasta. En voisi vain itse luopua kokonaan suomalaisuudestani ja alkaisi elämään pelkästään mieheni kulttuurin mukaan. Sinun ratkaisu on sopinut teille. Tarkoitin viestilläni vain sitä, että yleisemmin kyllä mokuperheissä sovitellaan molempien kulttuuria yhteen. Näin on meilläkin tehty ja ainakin tämän 10v tämä on toiminut hyvin. Tietenkin kun oleskelemme mieheni synnyinmaassa anoppilassa, niin sillon minä elän kyllä heidän kulttuurinsa mukaan, niin paljon kuin vain pystyn.


      • minulla toimii...
        *** kirjoitti:

        sinua millään tavalla viestissäni. Ihmettelin lähinnä sitä, että miten sinä olet voinut muuttaa kokonaan oman kulttuurisi miehesi kulttuuriin, koska niissä on kumminkin aika paljon eroja.

        Tietenkin jokainen päättää omasta elämästään miten sen haluaa elää ja mikä on sille parasta. En voisi vain itse luopua kokonaan suomalaisuudestani ja alkaisi elämään pelkästään mieheni kulttuurin mukaan. Sinun ratkaisu on sopinut teille. Tarkoitin viestilläni vain sitä, että yleisemmin kyllä mokuperheissä sovitellaan molempien kulttuuria yhteen. Näin on meilläkin tehty ja ainakin tämän 10v tämä on toiminut hyvin. Tietenkin kun oleskelemme mieheni synnyinmaassa anoppilassa, niin sillon minä elän kyllä heidän kulttuurinsa mukaan, niin paljon kuin vain pystyn.

        En tiedä, se vain sopii mun elämääni paremmin. Eli olen itse myös aika vanhanaikaiseen kasvatustyylin kasvatettu, ja tunnen mieheni kulttuurin olevan sitä mitä haluan todella elää.
        En voi sanoa, etteikö Suomi olisi osa sydäntäni, mutta en vain tykkää tästä nykyaikaisesta kulttuurista paljon, ihmiset kylmiä, yksinäisiä.
        Enkä nyt voi sanoa mikä on toiselle avioparille hyväksi, mutta tämä on minulle sitä mitä haluan ja toimii meillä hyvin.


      • kooste...
        kysyisin kirjoitti:

        ...että miten arjessa näkyy tämä miehen kulttuurin mukaan eläminen. Itse en tiedä paljoakaan heidän kulttuuristaan ja minua kiinnostaisi miten se näkyy arjessa. Joku muu oli kirjoittanut alkuperäisen kysymykseni alle kommenttinsa joten minun kysymykseni jäi hiukan hänen alleen.

        Mieshän on perheen pää, jota vaimo palvelee, siis puhun nyt ihan miten eletään Kosovossa. Suomessa elävät vapaammin.
        Miehen äitiä pitää kunnioittaa todella paljon, joten ei mitään turhanaikaisia murinoita, hehe...
        Kun avioidut, menet avioon koko suvun kanssa. Mies ei ole vain sinun omaisuutta. Kyläilyä harrastetaan todella paljon, yleensä naiset ovat eri huoneissa kuin miehet. Koskaan ei voi käännyttää vierasta, eli aina avosylin vastaan, aikaa kattomatta.
        Perhe huolehtii myös sinusta. Olet miehesi äidin omaisuutta päivisin ja miehesi öisin. Mutta vapaammin elävät Suomessa, joten älä säikähdä, mutta näin se vaan on, eli todella erilaista!!


    • lähtis..................

      kehuskeleen suhteesta kosovolaiseen. Aivan mielipuoli tyyppi eikä ihan vähää, vaan aivan oikeasti sairas.
      Olen kuullut että näistäkin löytyy joka lähtöön, tietty, aivan kuten kaikista muistakin kansallisuuksista.
      Mutta tämä pyörittää vaimoaan (suomalaista), minua(en tiennyt naimisissaolosta), sekä lukuisia muita samaan aikaan.
      Minä en ole halunnut jatkaa enään pitkään aikaan, mutta pakottaa siihen....
      Yksityiskohtiin en viitsi mennä, mutta sairasta ja kaikkien lakien ulkopuolella kuljetaan, kun on kysymys hänestä!!!
      Että tällasia kokemuksia mulla tuosta poukasta!!!

      • httvtt

        Itselläni kokemukset kosovolaisista miehistä ei oo ollut kauheen positiivisia.. Tunnen sen maalaisia enemmän kun yhden ja olen seurustellutkin kosovolaisen kanssa. Sen voin sanoa, että ykskään mun tuntemista kosovolaismiehistä ei oo ollu uskollinen tyttöystävilleen. Ei varmaan kaikki oo tietenkään samanlaisia, eikä saa yleistää, mutta ite tunnen enemmän noita pelureita mitkä vaan pelleilee suomalaisten naisten kanssa. Mukavia ja hauskoja heppuja mun ystävät ainakin on, mutten kyllä ikinä menisi naimisiin kenenkään heidän kanssa! :D


      • abvi
        httvtt kirjoitti:

        Itselläni kokemukset kosovolaisista miehistä ei oo ollut kauheen positiivisia.. Tunnen sen maalaisia enemmän kun yhden ja olen seurustellutkin kosovolaisen kanssa. Sen voin sanoa, että ykskään mun tuntemista kosovolaismiehistä ei oo ollu uskollinen tyttöystävilleen. Ei varmaan kaikki oo tietenkään samanlaisia, eikä saa yleistää, mutta ite tunnen enemmän noita pelureita mitkä vaan pelleilee suomalaisten naisten kanssa. Mukavia ja hauskoja heppuja mun ystävät ainakin on, mutten kyllä ikinä menisi naimisiin kenenkään heidän kanssa! :D

        Mulla samanlaisia kokemuksia. Opiskeluaikana tein töitä pizzeriassa kosovolaiste, albaanien ja serbialaisten kanssa. Tosi mukavia, viihdyttäviä ja avuliaita tyyppejä niin kauan ko osas pitää ne metrin päästä itestä. Kyllä siellä näki samanpäivän aikana useamman "tyttöystävän" käyvän. Ja itekki ne sano... siis ne työkaverit, et suomalaismies on sulle paljo parempi. Eikä antaneet omien kaverien sekaantua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe