Lukioni oppilaskunta järjesti minulle melko mukavan yllätyksen: opiskelijaryhmien puheenjohtajien/luottamushenkilöiden pitää olla järjestämässä vanhojen tansseja yhdessä oppilaskunnan hallituksen kanssa. Meikäläinen sattuu
olemaan oman ryhmäni luottamushenkilö,mutta minulla ei ole hajuakaan siitä,millaisia järjestelyitä pitäisi tehdä. Hallitus varmasti neuvoo meitä, mutta olisi mukava lukea vanhojen tansseissa olleiden kokemuksia.
Eli millaiset teidän vanhojen tanssinne olivat? Mitä ohjelmanumeroita siellä oli ja millaista musiikkia?
Voitte myös kertoa millaiset vanhojen tanssit haluaisitte,jos ette ole vielä lukion toisella vuodella.
Kiitos jo etukäteen!
Vanhojen tansseista kysyttävää
5
1128
Vastaukset
- Nimetön
Joka vuonna vanhojen tanssit ovat aikaste samanlaisia...Etsitte vaikka kaksi lukion ekaluokkalaista juontajan hommiin ja hankitte mankan musiikin soittoon...koristelette liikuntasalinne(tai missä vietättekään juhlia)itsetehdyillä kukkasilla ja tällaisilla:) laskette kuinka moni osallistuu vanhojen tansseihin ja katsotte kuinka moni vieras mahtuu teidän juhlapaikkaan...sitten suhteutatte ne luvut..Jaah...vanhojen tanssien päätteeksi olisi mukavaa varata jokin ravintola tms.jotta voitte juhlia yhdessä ja herkutella menestyneen illan päätteeksi:) ja jollette ole vielä laivaristeilyä hankkineet niin kipin kapin puuhaan! kysyppä jos en vastannut tarpeeks hyvin tai jos jäi vielä epäselväksi?tässä oli siis asioita minun vanhojen tansseista kaksi vuotta takaperin...
- fgugug
Mankan?? Meillä ainakin oli ihan bändi soittamassa.
- tanssinsa tanssinut.
fgugug kirjoitti:
Mankan?? Meillä ainakin oli ihan bändi soittamassa.
Uskon että teidän täytyy mm.
*varata juhlapaikka jatkoja varten.
*varata ravintola iltapäiväksi teidän tanssijoille
*Hoitaa musiikki. joskus musiikki tulee nauhalta ja esim. meillä oli puhallin orkesteri soittamassa.
*Arvioida paljonko väkeä mahtuu katsomaan tansseja. Jotta tanssijoille voi sanoa paljon kotiväkeä voi tulla katsomaan tansseja.
*Hommata nuoremmista vuosi luokista tai samalta vuosi luokalta juontajapari.
Ja sen semmoista. Toivottavasti kaikki sujuisi hyvin. :) - just me
Nuo eroavat aivan kauheasti täälläpäin pidettävistä vanhojen-tansseista. Täällä kaikki halukkaat vanhat(lukion 2-luokkalaiset) harjoittelevat itse hankitun tai arvotun parin kanssa yhdessä muiden vanhojen kanssa erilaisia vanhanajan tansseja. He teettävät itselleen hienot tanssiais puvut ja sitten esittävät tanssinsa juhlassansa vanhemmille ja mahdollisesti myös joillekin muille paikkakunnan koulujen väelle. Ja sitten voi, jos haluaa, mennä jatkoille.
- zoey87
Meillä oli ainakin sellainen järjestely, että tanssimusiikki tuli nauhalta ja tanssiaisten puolivälissä oppilaat soittivat ja lauloivat yhden kauniin laulun. Se oli siis esitysnumerona. Sen jälkeen jatkoimme tanssia.
Hankkikaa juontajapari ja delegoi se ravintolapaikan järjestäminen jollekin muulle aikaansaavalle kakkoselle. Ei sinun tarvitse kaikkea itse tehdä.
Kysele hallitukselta tietoa siitä, että paljonko vanhempia on edellisina vuosina ollut mukana, niin ei tarvitse itse laskea
Sitten on enään ne tanssiaisten aikaiset tarjoilut, joihin siis vanhemmatkin osallistuvat.
Meillä oli sellanen käytäntö että ykköset tarjosivat kakkosille kahvit vanhojen päivien kunniaksi sitten seuraavana päivänä. Mutta se saattaa olla aika vaikea perinne aloitettavaksi. Pitää ottaa huomioon että kaikkien tulisi sekä tarjota että saada tarjottuna kahvit. (toisaalta meillä kakkoset tarjosivat sitten vuorostaan kolmosille kakkukahvit kirjoitusten läpäisemisen kunniaksi...eli jokaiselle lukiolaiselle tarjottiin kaksi kertaa opiskelun aikana kahvitukset)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2333961Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1222291Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401439
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927- 77919
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37900Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8787J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61746