Omituista on myös Kepun mielenkiinto aluevaltauksen suhteen. Nyt on pantu äänitorveksi Mari Kiviniemi, joka ansiokkaasti toitottaakin. Haaveilee ihan alkuperäisen vaatimuksen perään. Asia on kuulemma niin tärkeä koko maan kannalta.
Ja kysyn miksi on tärkeä koko maan kannalta? Jossain Perä-Pohjolassa, Kainuussa, Itä-Suomessa, ja muualla yleensä viis veisataan Helsingin maapulasta. Mieluummin kutistuttaisivat koko koppavan Helsingin ja ottaisivat takaisin entiset asukkinsa.
Mielestäni Kepu on aivan väärillä raiteilla ja toivon ettei mitään äänivyöryjä ainakaan vaaleissa heille tule.
Tuusulan kansanedustaja Antti Kaikkonen on oikeilla linjoilla kun arvostelee Kiviniemen puheita. Se on tervettä kriittisyyttä.
Kepun Mari Kiviniemi
1
330
Vastaukset
- tuuliviiri 1
Ohessa suora lainaus ko henkilön haastattelusta noin vuoden takaa:
Ministeri Mari Kiviniemen mielestä voidaan räätälöidä erilaisia malleja. Kaikkien kuntien ei tarvitse olla samasta puusta veistettyjä, kun ne eivät muutenkaan ole samanlaisia.
- Ykkösasia on palveluiden turvaaminen, kustannusten kasvun hillitseminen ja tuottavuuden kasvun lisääminen. Samalla täytyy pystyä löytämään palveluiden tuottamisessa uusia toimintatapoja ja sitä kautta saada kustannustehokkuutta, Mari Kiviniemi sanoo.
Hän korostaa uudistuksessa palveluiden sisältöä. Kukaan ei voi määrätä ylhäältäpäin kuntarajoja.
Suomessa on Kiviniemen mielestä hyviä esimerkkejä pienistä kunnista, jotka pystyvät tuottamaan tehokkaasti ja edullisesti hyviä palveluja. Ja päinvastoin. Myös isoissa kunnissa on sekä hyviä että huonoja esimerkkejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938018
- 403842
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241290
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321123Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,301057Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10840Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27752