Aavistitko etukäteen?

Kilpikonna

Olen alkanut viime aikoina epäilemään ja aavistelemaan etten ehkä pysty tulemaan raskaaksi. Voiko sellaisen oikeasti aavistaa... Asia tuntuu kovin vaikealta ajatella, mutta jokin ääni sydämessä laittaa epäilemään..
Miten teillä muilla, aavistitteko etukäteen? Missä kohtaa päätit kääntyä lääkärin puoleen? Voiko asiaa tutkia aavistukseni pohjalta?

4

977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mut ei auta.

      alkaahan sitä väkisinki aavistella ku menee kuukaus toisensa jälkeen eikä mitään tapahdu.

      Julkisella puolella ainakaan ei tehdä yhtikäs mitään ennenku se vuos yritystä on täynnä.
      Eipä sinne oikein riitä syyks päästä että -ku must vaan nyt tuntuu ettei täst tuu mitää...

      Toine vaihtoehto ois tietty maksaa ittensä kipeeks yksityisellä mut empä taida viittiä. Koitan unohtaa koko paskan vähäksaikaa ja miettiä sitte ku todellaki reilusti yli vuos on menny..

    • Kyllä

      Itselläni tuo vauvan hankinta ei ole vielä niin ajankohtainen, vaikka kuumeilenkin :) Mutta uskon, että minulla on erittäin suuria ongelmia tulla ns. normaalisti raskaaksi, siis ilman mitään apuja. Nimittäin kuukautiseni ovat ilman pillereitä aivan hakusalla.. JA tuskin edes ovuloin ollenkaan, koska menkat tosiaan tulee ilman pillereitä 3-5 kertaa vuodessa :( Masentaa jo ajatellakin kuinka hankalaa se tulee olemaan..

    • DitaVonBlonde

      Mulla ei koskaan edes alkanu menkat luonnostaan, lääkkeillä vasta 15-vuotiaana aloiteltiin niitä. Kyllä tiesin että jonkun on oltava pielessä, mutta mistään en saanut tukea. Lääkärit ei uskoneet mua vaan laittoivat vain "laihuuteni" piikkiin. Ensimmäisen "lapsettomuusitkuni" itkin varmaankin jo 14-vuotiaana. :(

      Viime kesänä saatu PCO-diagnoosi oli siis paitsi järkytys myös helpotus.

      Hoitoihin ja tutkimuksiin hakeuduin heti kuin kahden vuoden e-pillerisyönninkään jälkeen ei kuukautisia tullut (ja olin tällöinkin siis jo 18) ja oltiin ruvettu miettimään vauvaa...

      Eniten vit**taa että olin tyhmä.. nuorempana luulin vaan automaattisesti että jos tulee kuukautiset (lääkkellä tai luonnostaan) niin automaattisesti myös ovulaatio. Mut mistäpä olisin voinut tietää... Sukupuolivalistus on tässä harhaanjohtavaa. ei ota sanallakaan huomioon, että ihmisillä voi olla myös ongelmia lapsen saannissa :( ei meillä ainakaan...

      Nyt pitää vaan olla määrätietoinen ja yrittää onnistua tai myöntää että on epäonnistunut... Jälkimmäinen ei kyllä olisi ainakaan minulle kovin helppo nakki.

    • Tatum

      Ei kannata erityisemmin aavistella. Minulla nämä aavistelut taas on niin päin että joka kuukausi toisen jälkeen olen ihan varma, että olen raskaana, mutta näin ei vaan ikinä ole. Joten jätä aavistelut omaan arvoonsa. Ehkä se stressikin siitä sitten helpottaa ja asiat hoituvat luonnollisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe