VAUVAHIERONTA

päättötyön tekijä

Teen päättötyötä aiheesta vauvahieronta ja haluaisin kuulla teiltä hyvät äidit ja isit kokemuksia aiheesta. Kuinka vauvahieronta on vaikuttanut vauvaan, missä opitte hieromaan, milloin aloititte ym. Kaikki tieto tervetullutta!!
Kiitos jo etukäteen!!

9

513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anni

      Hieroin vauvaani noin vuoden ikäiseksi. Hieromaan opin ammattini puolesta.Olen sairaalassa töissä. Hieronta rauhoitti poikaani hänen ilmavaivoissaan. Hän oppi kävelemään jo 10kk:n ikäisenä ja motorisisesti on hyvin kehittynyt ja liikunnallinen tänäkin päivänä. Tiedä sitten onko hieronnalla ollut tähän merkitystä. Uskon kuitenkin itse tähän. Tutustu Ensikotiliiton Sylihoito-ohjeeseen( jos sitä on vielä saatavana)Se kertoo Ruth Ricen vauvahieronnasta ja sylihoidosta tosi asiantuntevasti.

      • päättötyöntekijä

        Kiitoksia oikein paljon!!
        Olen hankkinut Ensikotiliiton julkaiseman vauvahieronta lehtisen.. se on kyllä aika vanha, vuodelta -78 ja viittä vuotta vanhempia teoksia ei saisi käyttää..


      • Anonyymi

        Luulen että hieronnalla on ollut merkitystä, lapsi on saanut kosketusta koko ajan ja silloin kehittyy tasapainoiseksi ihmiseksi . Onhan jossain kehitysmaissa tehty tutkimuksia vauvoista jotka eivät saaneet minkäänlaista kosketusta , muuta kun olivat sängyssä ja ruuan saivat pullosta, näistä vauvoista tuli apaattisia ja kun heitä sitten otettiin vihdoin syliin joka päivä, ja siliteltiin janpaijattiin niin olivat piristyneet ja saaneet elämän halua , kehittyivät toki hitaammin kun lapset joilla oli perhe ja vanhemman syli .


    • vauvahieroja..

      vauvahieronnasta löytyy runsaasti kirjallisuutta ja jopa suomalaista, esim. tekijä: Kirsti Rikala. Käy ihmeessä kirjastossa...

      • pttekijä

        Ei sitä kirjallisutta oikein tahdo löytyä, olen kirjastossa monet kerrat käyny. Meillä Heinolassa ei taida ihan kaikkea ollakkaan.. Lahden kirjastossa oli peräti YKSI teos enemmän..
        Täytyy vaan ahkerasti etsiä ja tarvittaessa vaikka ostaa jos ei muuten ala löytymään.
        Itseasiassa mulla on jo pino kirjoja kotona mutta ainahan sitä tietoa lisää haluaa.


      • Tiinu
        pttekijä kirjoitti:

        Ei sitä kirjallisutta oikein tahdo löytyä, olen kirjastossa monet kerrat käyny. Meillä Heinolassa ei taida ihan kaikkea ollakkaan.. Lahden kirjastossa oli peräti YKSI teos enemmän..
        Täytyy vaan ahkerasti etsiä ja tarvittaessa vaikka ostaa jos ei muuten ala löytymään.
        Itseasiassa mulla on jo pino kirjoja kotona mutta ainahan sitä tietoa lisää haluaa.

        Kävin Googlella vilkaisemassa hakusanalla vauvahieronta ja sieltä löytyi n. 162 sivustoa asiasta. Päättötyöntekijä on hyvä vain ja tekee saman ja alkaa sitten etsiä mainittuja tietoja ja perehtyy lähdeluetteloihin. Kirjasto kyllä mielellään kaukolainaa sellaista, mitä siellä omassa ei ole.

        Viitseliäisyyttä ja voimia!


      • pttekijä
        Tiinu kirjoitti:

        Kävin Googlella vilkaisemassa hakusanalla vauvahieronta ja sieltä löytyi n. 162 sivustoa asiasta. Päättötyöntekijä on hyvä vain ja tekee saman ja alkaa sitten etsiä mainittuja tietoja ja perehtyy lähdeluetteloihin. Kirjasto kyllä mielellään kaukolainaa sellaista, mitä siellä omassa ei ole.

        Viitseliäisyyttä ja voimia!

        Tuo on kyllä aivan totta!! Laiskuutta tämä vain taitaa olla.. Opettajat huohottaa niskaan ja kiire painaa päälle, asioista tulee muka liian vaikeita.
        Täytyy vain ottaa itseään niskasta kiinni niin asiat alkaa rullaamaan.. Mukavaa kevään odotusta.


    • mhv

      Olen lähihoitaja ja opin koulussa vauvahierota-juttuja. Olen erikoistunut vammaistyöhön ja vauvahierontaahan käytetään hyvin paljon esim. kehitysvammaisilla lapsilla ja sitä saatetaan jatkaa pitkään aikuisikään asti, riippuen henkilön vamman tasosta, sen vuoksi, että ihminen oppisi mm. hahmottamaan kehonsa.

      On hyvin vaikea sanoa kuinka hieronta vaikutti lapseeni, koska enhän tiedä millainen hän olisi, jos en olisi tehnyt hänelle hierontoja.

      Hierontaa tehdessäni nimesin aina jokaisen osan, mitä hieroin. Mielestäni hän oppi tunnistamaan eri ruumiinosia hyvin aikaisin, kun kysyin esim. missä ovat (lapsen nimi) varpaat jne.

      Ehkä selällä ollessaan hän rentoutui kunnolla, mutta vatsalla ollessa tuli itku.

    • Anonyymi

      Rek Anneli Helluntaiseurakunta seuranta keskustelu huoneessa vaikka aina Korkeakoski maaseutu johtaja käsiä .
      Veera ivaa sininen naama lesta jatka edellä kulkua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5639
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3465
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe