mielipiteitä

nimenä Marie

Hei,

Mitä mieltä olette nimestä Marie? Sukuimemme on harvinainen ja ulkomaalaissävytteinen.

Toiseksi ja kolmanneksi nimeksi olelemme ajetelleet:
- Marie Noelle Kristiina - tulossa joululapsi
- Marie Ilona Kristiina - Ilona tärkeän ihmisen nimi, joka jo kuollut
- Marie Aino Kristiina - Aino kuolleen isoäidin nimi

9

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaunis...........

      nimi vaikka sukunimi olisi kotimainenkin.eise ole mikään ulkolainen nimi.hyvin käy suomeen.

    • Täti

      Marie on kaunis nimi, joka sopii myös suomalaiselle.

      Noelle-nimestä en pidä, Ilona on pirteä.

      Marie Aino Kristiina rimmaa mielestäni parhaiten, mutta Ilonaa pidän parempana nimenä kuin Ainoa.

    • iitu_

      Laittaisin Marie Aino Ilona. Marie on kaunis! Kristiina toisaalta sopii sen kanssa, mutta en itse pidä nimestä. Noelle tuntuu aluksi pojan nimeltä, joten vierastan hieman.

      • Täti

        Olen samaa mieltä,
        Aino Ilona on hyvä jatko Marielle:)


    • ap-

      Kiitos vastanneille. Tällä hetkellä parhaalta vaihtoehdolta tuntuu Marie Aino Kristiina. Kristiina on kulkenut jo kauan suvussa tyttärien toisena tai kolmantena nimenä ja taidan olla niin perinteikäs, että haluan tuon nimen mukaan.

    • Miinniii

      Mun mielestä Marie Noelle Kristiina on tosi suloinen jos vauva syntyy Joulun lähellä:)

    • tykkään eniten

      Marie Noelle Kristiinasta. Ihana:)

    • Ilg

      Marii, Mariie vai MariE? (viimeinen omasta mielestäni aivan hirveä ääntämistapa)

      Marie Noelle on niin periranskalainen etunimi, että jättäisin suosiolla Kristiinan sieltä lopusta pois ja nakkaisin Noelleen vielä ekan e:n pisteetkin päälle. Kaunis, vaan Suomessa ehkä (?) turhan fiini, ellei ranskalaisia sukujuuria.

      Ilona/Aino Kristiina taas ovat minusta ihan ei paria Marien kanssa. Ennemmin sitten 1. nimeksi Mari tai Maria. Entäpä:

      Mari Aino Kristiina
      Aino-Mari Kristiina
      Aino Maria Kristiina (Aino-Mariakin hyvä)
      Aino Ilona Kristiina
      Ilona Aino Kristiina

      • suomessa

        nimet lausutaan niinkuin kirjoitetaan joten se varmaan on mariE,joka on kaunis.ruotsissa on sit mariit.ymt.joten......joten älä alkuperäinen välitä näistä"on aivan kauhea"jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      633
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      498
    Aihe