kama salkku agrekaatit

kipor

Tulin ostaneeksi kaman salkku agrekaatin 2000ti mallin mökille. Nyt on jo kolmas menossa takuuna ,pelkkää vikaa kaiken aikaa. Millaisia kokemuksia muilla. Asialliset vastaukset kiitos!
Paraneeko laatu jos maksan enemmän ja otan Yamahan??

16

11433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noi agregaatit leluja ja väliaikaiskäyttöön tarkoitettuja

      • Balle

        Ei aina onnaa sähköverkkoon kytkeytyminen esim. Turunmaan ulkosaaristossa. Ulkosaariston tonteilla järkevin vaihtoehto on agregaatin, tuuli- ja auronkosähkön yhdistelmä.


      • Juuso
        Balle kirjoitti:

        Ei aina onnaa sähköverkkoon kytkeytyminen esim. Turunmaan ulkosaaristossa. Ulkosaariston tonteilla järkevin vaihtoehto on agregaatin, tuuli- ja auronkosähkön yhdistelmä.

        Mulla on nyt ollut mökillä vuoden verran se pienempi Kama/Kipor 1000Ti. Käynnistysnarun sain siitä irtoamaan ja takaisinlaitto oli vähän hankalaa, mutta onnistui kuitenkin. Toinen ongelma laitteen kanssa on se, että seos on säädetty niin laihalle, että pakkasesta käynnistäminen on vaikeaa. Toisaalta laite on niin pieni, että se on minulla sisällä lämpimässä talvisin ja nostan verannalle kun akkuja ladataan.

        Eli pieniä ongelmia, mutta ei mitään takuuhuoltoa vaaivaa. Olen ollut tyytyväinen, kun huomioi laitteen hinta/laatusuhteen.


      • j.h

        "Hommaa sähköt" on varmaankin se mitä haluaa, kun on aggregaatissa ongelmia.

        Itse mietin Kaman diesel aggregaattia ja päädyin HSAn Yanmariin, joka on pirun hyvä ollut. Kama on Yanmarin moottorista kopio.

        Moni suositteli Kaman aggregaattia, joten varalle olen ajatellut sellaista, kun sellainen maksaa noin vain tonnin.

        Toisaalta Kiinalainen laatu voi olla vaihtelevaa...

        j.h

        40 k€ sähköistä on rahaa


      • onier

        Minulla on kipor diesel 5 kw.On ollut käytössä toista kesää kesämökkirakennuksella. Sitä startataan ihan myötäänsä. Ja käytetään jaksoja niinkuin rakennuksella on tarvis.Ja pelaa kuin enkeli,ei mitään ongelmia ole ollut.


    • rampe..

      Hondan 1.0 eu laukkumallista. Taisin käyttää viisi vuotta syksystä kevääseen kunnes paneeli rupes lataamaan. Aina lähti ekalla käyntiin eikä ollut niin kovia pakkasia ettei olisi toiminut (Pohjois-Savon paukkupakkaset). Myin eteenpäin kun sain sähköt mökille. Uuden omistajan mukaan toimii kuin unelma edelleen.

      • glöki sieppo

      • pekkaset

      • Anonyymi
        pekkaset kirjoitti:

        Kyllä kipori on hintalaatusuhteeltaan aivan asiallinen generaattori, voihan joissain vikojakin olla.

        Ainakin siihen 2 kW kipooriin saa parempilaatuisia käynnistinyksikköjä mm. puuilosta vähän joutuu peltisaksilla sovittelemaan mutta lopputulos on 10x parempi (loncin maamoottorin käynnistin)


    • lllllllllll

      itsellä ollut honda 10 pari kesää ei ongelmia naapurilla oli joku kiinalainen kopio rasas sitä pari kuukauta ja osti sitten laatu vehkeen

    • Ökki

      Viime kesänä katselin Kipor agregaattia.

      Nyt selvittelin asiaa jälleen ostoaikeissa.

      Valitettavasti en saanut kuin negatiivista kommenttia ja kaikki laitteiden myyjiltä.

      Ei kestä kyseiset laitteet.
      Kipor merkkiä ei ole myynnissä kenelläkaan jolta viime kesänä pyysin hintoja.

      Pari myyjää ei edes suostunut keskustelemaan Kiinalaisista Kipor laitteista.

      Päädyin Hondaan jossa 4 vuoden takuu.

      1100€ Honda20EU ja hienosti toimii.

      Taas tuli todistettua, että köyhän ei kannata ostaa halpaa.

      • pelaa

        Mulla on Yangke 1050w Invertter salkkuagrekaatti ja hyvin pelaa, veneeseen mainio vehje, lataa suoraan akkujakin 8,3 amppeerilla (12V). Olen täysin tyytyväinen vehkeeseen, maksoi 290 euroa, elin Hondan hinnalla saa niitä kolme ja jaa huoltorahaakin. Jos Honda kestää 10v, niin tuolle riittää sitten kolme ;-) tuolla rahalla.


      • Kiporia kokeillut
        pelaa kirjoitti:

        Mulla on Yangke 1050w Invertter salkkuagrekaatti ja hyvin pelaa, veneeseen mainio vehje, lataa suoraan akkujakin 8,3 amppeerilla (12V). Olen täysin tyytyväinen vehkeeseen, maksoi 290 euroa, elin Hondan hinnalla saa niitä kolme ja jaa huoltorahaakin. Jos Honda kestää 10v, niin tuolle riittää sitten kolme ;-) tuolla rahalla.

        Mökkiprojektini alkoi huhtikuussa ja ostin timpureilleni aluksi Kipor:in 5 kW diesel-geniksen, sähkökäynnistys yms. mausteet. Mutta, kolmantena päivänä se ei enää lähtenyt käyntiin, ei sitten millään. Timpureiden tuntipalkka juoksi joten pakko oli viedä se pois ja ottaa Honda EU20i malli tilalle (onneksi myyjä ymmärsi ja hyvitti täyden hinnan). Sillä sitten rakennettiin koko mökki, ilman ensimmäistäkään ongelmaa. Öljyt vaihdoin pariin kertaan ja bensaa tankkiin, ei muita huoli ainakaan toistaiseksi. Voi olla että mulle sattui Kiporilta ns. maanantaiyksilö.


      • briggs&stratton
        Kiporia kokeillut kirjoitti:

        Mökkiprojektini alkoi huhtikuussa ja ostin timpureilleni aluksi Kipor:in 5 kW diesel-geniksen, sähkökäynnistys yms. mausteet. Mutta, kolmantena päivänä se ei enää lähtenyt käyntiin, ei sitten millään. Timpureiden tuntipalkka juoksi joten pakko oli viedä se pois ja ottaa Honda EU20i malli tilalle (onneksi myyjä ymmärsi ja hyvitti täyden hinnan). Sillä sitten rakennettiin koko mökki, ilman ensimmäistäkään ongelmaa. Öljyt vaihdoin pariin kertaan ja bensaa tankkiin, ei muita huoli ainakaan toistaiseksi. Voi olla että mulle sattui Kiporilta ns. maanantaiyksilö.

        Kyllä noilla kinkeillä
        kiporeilla ym akkuja latailee ym,ja joku saattaa palvella hyvinkin. Mut jos haluaa tosi luotettavan ja vähäharmisen vehkeen kannattaa hankkia Honda. Muuten en pidä japsisysteemeistä sen kummemmin, mutta parin vuosikymmenen kokemus erilaisista kaapelivetokoneista, joiden hydrauliikkaa Honda pyörittää, niin ei voi sanoa rehellisyyden nimissä kuin että todellakin idioottivarmoja vehkeitä.


    • Anonyymi

      Saako mistään Yangke 12V, 2T, aggregaatteja ? Paras äänen hiljaisuus, pehmeä puputtaja , kevyt ja hyötysuhde 12V akun lataamiseen (verrattuna 230V/ 12V akkulaturi välissä).
      Yksi on ja toisen haluaisin autoon.

    • Anonyymi

      Honda on ok, perämoottori on Mercury. Japanissa tehty molemmat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3757
    2. 208
      3039
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2584
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2044
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1475
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      175
      1380
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1334
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe