Nyt kun on ollut puhetta kauppojen aatto aukioloista, niin Lidl sentään antaa työntekijöilleen joulurauhan ja luvan rauhoittua työkiireistä kolmeksi päiväksi. Mielestäni jokaisen päällikön pitäisi ottaa siitä esimerkkiä ja pitää kauppansa ovet kiinni jouluaattona! Tosin työvuorolistat on jo tehty ja meilläkin ikävä kyllä ovet ovat asiakkaille avoinna aina klo 13 asti! Pomo ei kyllä itse ole tuolloin paikalla!
Ei siis auttanut Pamin vetoomus tuohon, joka kyllä kertoo miten voimattomia me jäsenmaksumme maksajat loppupelissä olemme. Eihän se tietenkään Pamin vika ole.
Mites te muut tämän asian koette, onklo sunnuntai vilkas myyntipäivä?
Lidl
11
1623
Vastaukset
- vakaasti
Itse ainakin olen sitä mieltä että kaikki kaupat sietäis olla jouluaattona kiinni, ja sunnuntaisin muutenkin. Ihmiset pärjää suurimman osan vuodesta ilman sunnuntaiaukioloja, niin miksei pärjäis kokonaan ilman? Saahan niistä sunnuntaista toki tuplapalkan, mutta tuskin se nyt kenenkään lompakossa niin paljon vaikuttaa?!?!
Mielestäni PAM oisi saanut olla tiukempi tässä asiassa, kuten monissa muissakin kaupan alan asioissa. Lakkoon vaan kaikki myyjät jos ei ruveta kohta palkankorotuksia, ja muutenkin enemmän arvostusta rankasta työstä saamaan!!- valinta...
...jos päättää olla sellaisessa työpaikassa töissä missä on hyvin mahdollista joutua "PYHÄ" töihin. ei auta itku markkinoilla ;)
- vuorotyöläinen
Hankalampi juttu tuntuu olevan tuo kauppojen aukioloajoista sopiminen.
Muistan kyllä opiskelijana olleeni kovin hanakka noiden erikoistyöaikojen perään: parempi palkka.
varmasti halukkaita ekstraajia on tulossa, jos kauppias itse haluaa liikkeen auki pitää.
Ovathan lääkärit, sairaanhoitajat, palokunnat yms töissä joulunakin...toivottavasti ei kellään sairaskohtaus yllätä tai mökki pala..- jose-100
alkaa hieman vituttaa toi myyjien parkuminen kun joutuu pyhinä töihin. ite olin 3 vuotta tehtaassa katkeamattomassa 3-vuorossa, eipä paljon valitettu vaikka joka vitun pyhä, pääsiäinen, uusivuosi oltiin töissä jos työvuorot niin sattui. joulu oli ainoo jolloin tehdas oli kiinni. eikä todellakaan meidän lafkassa ollut mahdollisuutta vaihtaa vuoroja, harvempi sinkku tai perheellinenkään josta toinen osapuoli on päivätöissä, suostui vaihtamaan esim vappua tai juhannusta.
se on täysin ammatinvalintakysymys. mua alkoi vuorotyö ja ne viikonlopputyöt vituttaa, niinpä vaihdoin alaa ja päivätöihin. - täh?
jose-100 kirjoitti:
alkaa hieman vituttaa toi myyjien parkuminen kun joutuu pyhinä töihin. ite olin 3 vuotta tehtaassa katkeamattomassa 3-vuorossa, eipä paljon valitettu vaikka joka vitun pyhä, pääsiäinen, uusivuosi oltiin töissä jos työvuorot niin sattui. joulu oli ainoo jolloin tehdas oli kiinni. eikä todellakaan meidän lafkassa ollut mahdollisuutta vaihtaa vuoroja, harvempi sinkku tai perheellinenkään josta toinen osapuoli on päivätöissä, suostui vaihtamaan esim vappua tai juhannusta.
se on täysin ammatinvalintakysymys. mua alkoi vuorotyö ja ne viikonlopputyöt vituttaa, niinpä vaihdoin alaa ja päivätöihin...tarkoitat katkeamattomalla 3-vuorotyöllä? Teitkö töitä ilman vapaata vai mitä? Kuulostaapa rankalta.
- myyjä_
Meillä ei ainakaan käytetä ekstroja vaikka olisivat halukkaita ja vakkarit haluaisivat vapaata. Syynä se etteivät kuulema pärjää itsekseen eikä heille ole annettu edes työpaikan avaimia. Eli aina on oltava jonkun vakituisen myyjän paikalla. Jouluaatto ei muuten ole mikään parempipalkkainen päivä, normi tuntipalkka pelkästään, paitsi tänä vuonna kun on aatto sunnuntaina. Eli ottakaa asioista selvää ennenkuin puututte keskusteluun.
Lisäksi vielä aiheesta palomiehet, sairaanhoitajat, poliisit ym: Heitä tarvitaan! On vähän toisenlainen motivaatio olla töissä koska tietää että on tarpeellinen. Myyjä on töissä vain koska työnantaja ahnehtii (eikä työnantaja itse ole edes töissä...). - saasaa
Jokainen valitsee itse työnsä ja silloin kun minä menin kauppaan niin ei kaupat sunnuntaisin ollut auki.
Nyt sitten joudun olemaan vähintään joka toinen sunnuntai töissä ja tekemään yli 10h työpäivän. Itse vastustan koko sunnuntai aukioloa, koska mielestäni sunnuntai on lepo päivä ja silloin pitäisi olla mahdollisuus olla perheen kanssa.
Ja tosiaan aina on tiedetty että poliisit ja sairaanhoitajat ovat sunnuntaisin töissä, mutta niiltä ei voi vaatia muuta. Ne työt kuuluvat perustarpeisiin.
Voitaisiin tasapuolisuuden nimissä alkamaan vaatia että pankitkin olisivat auki ilta ysiin ja viikonloppuisin... Ja vakuutus yhtiöt ym ym... - kuin kaupan myyjä
jose-100 kirjoitti:
se on täysin ammatinvalintakysymys. mua alkoi vuorotyö ja ne viikonlopputyöt vituttaa, niinpä vaihdoin alaa ja päivätöihin.vuorotyölisä, tehtaan parempi palkka, paremmat ylityökorvaukset jne.
- siestaa päivällä
semmoset pari tuntia ja sitten kujalla iltabulevardi auki 9:n jälkeen pari tuntia. - Ei tule vatsahaavoja ja illallakin voi käydä shoppailemassa puoleen yöhön.
Ei saamari, nyt tulee salkkarit, - pitää mennä.- että silleen
monet on ymmärtäny siestan väärin.. eli porukka menee toihin 9 ja tulee kotiin 7 illalla heillä on kahden tunnin ruokatauko paljon ruhkaa niin on pakko pitää pitkä tauko. myymälä henkilökunta pitää pidemmän tauvon mutta palaa toihin 4 aikoihin ja on toissa yhdeksään. eli en itse haikailisi siestan peraan ei illalla työiden jälkeen jaksa tehdä mitään. ja ei eilta lisiä ja viikonloppulisiä kuten suomessa
- jeejee
Mua ei käytännössä vituta lainkaan pyhätyö. Saahan siitä tuplaliksaa, ja pyhinä on usein muutenkin tylsää ja ajan voi hyvin viettää töissä.
Periaatteessa pyhätyö taasen vituttaa minua suunnattomasti. Minkä helvetin takia jo valmiiksi itserakkaat, vittumaiset, epäkohteliaat ja ynseät asiakkaat pitää totuttaa siihen, että oli se sitten mikä vuorokauden-/vuodenaika tahansa, on heidän päästävä kauppaan ja kaiken pitää olla niin perkeleen vimpun päälle.
Nyt kun pala palalta annetaan näille "tarpeensa tiedostaville asiakkaille" periksi, ei mikään kohta enää riitä. Itse olen ottanut tavaksi huomauttaa aukioloajoista valittavalle asiakkaalle, että myyjälläkin on perhe ja elämä, ei hän ole olemassa ainoastaan asiakkaan nöyristelemistä varten.
Lopuksi pakko ottaa vielä kantaa tuohon poliisi- sairaanhoitaja-/lääkäri-, palomiesasiaan. Heidän on pakko olla töissä sillä muiden ihmisten hyvinvointi ja elämäkin on riippuvaista heidän työstään, ja tämän tietää jokainen kuka em. ammatteihin ryhtyy. Mutta kenen henki ja elämä on maitopurkin saatavuudesta kiinni?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv172291Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461874- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948