On siinä seremoniat muuttuneet kristinuskon alkuajoista. Jeesus vain sanoi Pietarille: "Jätä tuo kalastaminen ja seuraa minua!" Ei läsnä ollut ylipappia, eikä fariseuksia komeissa kauhtanoissaan, eikä Rooman uskonnon edustajia. Pietari ehkä vaihtoi siistimmät vaatteet, siinä kaikki.
Nyt kun uusi "Kristuksen seuraaja" vihittiin, oli siinä taas mahtia ja komeutta! Fariseuksia oli haalittu ulkomaita myöten. Puheissa annettiin ymmärtää, että kyseessä on se aito Kristuksen kirkko! Entä ne muut tuhannet "kristilliset" uskontokunnat, jotka väittävä samaa? Kyllä on Jumala ja Kristus pilkottu, sekä jaettu...!
Piispan vihkimys.
jackarbo
2
269
Vastaukset
- TOTCFUARTD
"Kyllä on Jumala ja Kristus pilkottu, sekä jaettu..."
Eikös se - toistaiseksi historiallisena hahmona todistamaton - Kristus ollut vain kolmella naulalla lävistetty ja Longinuksen keihäänkärjellä puhkottu, mutta yhtenä kappaleena haudattu?- jackarbo
Tuolloin ei vielä ollut jakautunutta kristikuntaa, joka on repinyt Jeesuksen kuninkuuden ja opetukset, keskenään riiteleviin oppikäsityksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!621865Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r1511599Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka721288La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta
La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt12933- 98908
- 87802
- 64610
Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa
Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko42584- 38534
- 56507