oon poika ja täytän kohta 12, ihan vajaan parin viikon päästä. En oikee oo ikinä saanu hyvää vastausta tälle kysymykselle, edes täällä.. Elikkäs mitkä on äänenmurroksen merkkejä?
asiallisia vastauksia toivoisin!
äänenmurros kiinnostaa...
2
564
Vastaukset
- no esimerkikkkkkksi
No ääni menee varmasti ensin vähän käheäksi ja jopa limaiseksi ja parhaiten sen huomaa muiden huomautuksista. Kun joku tulee sanomaan sinulle että voJ mahoton kyllä on poijjaalla ääni madaltunu nii se on ainaki varma merkki. Mutta ei se välttämäti tuu heti 12 vuotiaana. Syöt hyvin ja riittävästi ja urheilet nii silleen saatat nopeuttaa sen tulemista mutta jos istut täällä suomi24 ssa lueskelemassa jatkuvasti tai muuten vaan elät tietokoneen kautta niin silloin se varmasti viipyy. Mutta josksu se tulee kuitenkin jos et sairas ole.
- 16-vuotias
Mulle tuli äänenmurros kun olin 12 (kutosen kesällä).
Eli ääni menee aluksi usein epävireeseen, että joutuu köhäsemään tms. Toinen, kun puhut niin saattaa kesken lausetta vaikka muuttua ääni todella korkeaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3335697- 765179
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484246- 523901
- 433554
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1503309Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv923115Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky232610- 432239
- 492168