valmet 502

eino-reino

paljonko kannattaa maksaa vallusta .on kyllä hieno ja hyvillä renkailla eikä pahoja vuotojakaan ole.tunteja oli 6000.h eikö toi o paljo tommoselle koneelle?

47

15711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maajussi3

      pytää voi , enemmänkin ?

    • hinnoittelua

      Joo, ei varmasti kannata yli 4000€ maksaa, vaikka siisti olisikin. Tunnit ovat aivan siedettävät, ei ole mitään paniikkia, kunhan kokeilet että kylmä kone jaksaa käyntiin paukahtaa. Tietysti myyjä voi pyytää paljonkin, mutta ei kannata maksaa takapotku traktorista hirveitä, kohta saa pienen nelivedon samalla rahalla jos hinta hirveästi nousee.

    • hinta

      pyörii 5000e paikkeilla iästä riippumatta.taitaa olla aika hyvä kone kun noin arvostetaan.

    • Konekauppias

      Valmet 500-502 on halutuin traktori suomessa. Joka viikko tulee useita kyselyitä, onko sellaisia tulossa vaihtoon. Ostajina on pikkuviljelijöiden lisäksi huoltoasema yrittäjää jne. Tuon ikäiset Valmetit vaan ei enään usein vaihdossa tule. MIELELLÄÄN kyllä otetaan, helpommin myytävää traktoria ei ole.

      Alle 5000 ei kannata missään tapauksessa myydä. Katsele hieman minkä kuntoisia traktoreita on netissä myytävänä nettikone jne. Ruosteinen puoliksi palanut maksaa 4000euroa.

      Jos maksat vallusta 7000e on se silti halvempi, kuin vastaava vuosi uudempi muu merkki. Traktorin korjaaminen on nimittäin todeeella kallista. Joku kuvitteli saavansa samalla hinnalla toimivan ja ehjän nelikon. :) Saahan sitä haaveilla.

      • 502:n

        Juu, Ostin vuosi sitten 502:n,ei mikään niin hirveän siisti peli, mutta kone oli rempattu
        ja ajettu noin 1000 h,takarenkaat pykineet,
        mukaan sain lingon ja nivelakselin levykytkimellä,
        ketjut. maksoin tasan 5000 ekee. Niin ja vm on -74
        Olikohan liian kallis????
        Nyt ostin uudet takasetkin,(etuset olikin jo uudet).Maalasin ja laitoin
        kaiken viimosen päälle,niin vallun, lingon kuin takakuormaajan ja takalanankin.Nämä ostin kesällä.
        Olen kyllä ollut todella tyytyväinen valluun.
        Mutta loppujen lopuksi aika turhat vermeet.
        Talvella vetäsen pihan puhtaaksi,siinäpä se.
        Ajoa ehkä pari tuntia .(kesällä ei olenkaan).
        Harrastuksena ajattelin,mutta,mutta???


      • Riippuu ainakin
        502:n kirjoitti:

        Juu, Ostin vuosi sitten 502:n,ei mikään niin hirveän siisti peli, mutta kone oli rempattu
        ja ajettu noin 1000 h,takarenkaat pykineet,
        mukaan sain lingon ja nivelakselin levykytkimellä,
        ketjut. maksoin tasan 5000 ekee. Niin ja vm on -74
        Olikohan liian kallis????
        Nyt ostin uudet takasetkin,(etuset olikin jo uudet).Maalasin ja laitoin
        kaiken viimosen päälle,niin vallun, lingon kuin takakuormaajan ja takalanankin.Nämä ostin kesällä.
        Olen kyllä ollut todella tyytyväinen valluun.
        Mutta loppujen lopuksi aika turhat vermeet.
        Talvella vetäsen pihan puhtaaksi,siinäpä se.
        Ajoa ehkä pari tuntia .(kesällä ei olenkaan).
        Harrastuksena ajattelin,mutta,mutta???

        Tuota rattoria tehtiin vuosina 1971-1982 hyvin pienillä muutoksilla. Nostolaite hydrauliikka muutoksia lähinnä. -74 ja -77 suurimmat muutokset. Hintaan siis vaikuttaa toki myös se onko traktori 72 vai 82 vuodelta.

        Linkokin tossa sun kaupassa muutaman satasen maksoi ja jos koneeseen on tehty kunnon remppa(muutakin kuin öljyn suodatin) niin kyllä se hinta suurinpiirtein linjassa on. Nuo nettikoneen 5000euron ratttorit on melkoisia pommeja. Hyvät yksilöt myydään naapurille.

        Sulla on nyt aika komia peli, uudet renkaat maalaus. Jos siitä konerempasta löytyy dokumentit, mitä on tehty ja tunnit kohtuulliset niin rahasi kyllä saat siitä pois. Eli se 5000euroa ja renkaat sekä muutama kymppi maalaukseen. Sikäli tuo harrastuksesi on parempi kuin vaikka sikarin polttaminen, sekin homma maksaa jos oikein tosissaa harrastaa. Kaikki vaan hävii savuna ilmaan.


      • Konekauppias!!!!!

        UPOTA LAATIKKOVIKANEN VALMETTIS SUOHON!!KYLLÄ ON KISKUREILLA TAAS JUTUT.......


      • olla rahaa?
        Konekauppias!!!!! kirjoitti:

        UPOTA LAATIKKOVIKANEN VALMETTIS SUOHON!!KYLLÄ ON KISKUREILLA TAAS JUTUT.......

        Tuollaisia rahattomia renkaan potkijoita potkitaan perseelle ja käsketään ulos toimistosta pilaamasta ilmaa. Sulle sopiva traktori on joku neukku vehje.


      • Nimetön
        Konekauppias!!!!! kirjoitti:

        UPOTA LAATIKKOVIKANEN VALMETTIS SUOHON!!KYLLÄ ON KISKUREILLA TAAS JUTUT.......

        Mielenkiinnolla olen seurannut eri maahantuojien ja muiden koneliikkeiden vaihtokone rivistöä. Kyllä olen huomannut että esim. V500 häipyy listoilta parissa viikossa taikka kuukaudessa!

        Itse en omaa V500:sta myö millään hinnalla, on nimittäin niin edullinen pitää ja ajaa. Lisäksi tekniikka hyvin käytännöllistö ja remontit voi raataa itse!

        Kylä se niin on että 5000€ ei kummoista valmettia saa. Käyttökunnostetut viisssataset maksaa sen verta. Kaikki on köyhälle kallista sanovat eräät, minä sanon vain että köyhän ei kannata romua ostaa, siispä omistan laatua!


      • yötyöläinen 22-06
        Nimetön kirjoitti:

        Mielenkiinnolla olen seurannut eri maahantuojien ja muiden koneliikkeiden vaihtokone rivistöä. Kyllä olen huomannut että esim. V500 häipyy listoilta parissa viikossa taikka kuukaudessa!

        Itse en omaa V500:sta myö millään hinnalla, on nimittäin niin edullinen pitää ja ajaa. Lisäksi tekniikka hyvin käytännöllistö ja remontit voi raataa itse!

        Kylä se niin on että 5000€ ei kummoista valmettia saa. Käyttökunnostetut viisssataset maksaa sen verta. Kaikki on köyhälle kallista sanovat eräät, minä sanon vain että köyhän ei kannata romua ostaa, siispä omistan laatua!

        Oikeat ajatukset sulla. Pienellä traktorilla tehdään pikku töitä ja siihen 500-502 on omiaan. Ammattikäyttöön on sitten ihan toiset pelit.

        500 on jopa 502 parempi jos käyttötunteja vaikkapa alle 100h vuodessa. Ne tunnit istuu kyllä kylmässä kopissa. Tuskinpa ne polttopuuleimiko tai muutkaan ajot on kilometrien mittaisia. Jos on, niin silloin metsää jo satoja ha, joten kannattaa harkita sitä T tai mezzo-sarjalaisen hankkimista:)

        500 niin yksinkertainen tekniikka sähköjenkin puolesta, että jos ei muutamaan kuukauteen ajoja. Niin akun liitoskengät vaan irti, niin ei purkaudu senkään vertaa. Sitten kun tulee tarvetta ajoon, hyöty tai hupi. Niin akku kiinni ja pakkosyöttöä päälle ja menoksi:)

        Arvelisin samaa, siisti 500 on 5000euron arvoinen. Juuri noiden keskusteluissa aikaisemmin mainittujen asioiden vuoksi. Käyttöikää traktorilla rajattomasti, helppo huollettavuus. Samaa ei voi sanoa jostakin itämaisesta pikkunelikosta.

        Vetokykyä peräkärryn kanssa(ketjut) on käytännössä saman verran kuin pikkunelikossa(myös ketjut). Paino kun siinä tilanteessa kuitenkin tulee taka-akselille. Ohjattavuus tietysti nelikossa parempi. Toisaalta ne muutamien satojen metrien ajot kyllä menee jarruohjauksella. Harrastusta se tietysti tuollaisilla alle 50 00euron rattoreilla koko homma on. Eli raakasti rahassa laskien, tulee halvemmaksi ajattaa jollakin toiselle ajot.


      • Nimetön
        yötyöläinen 22-06 kirjoitti:

        Oikeat ajatukset sulla. Pienellä traktorilla tehdään pikku töitä ja siihen 500-502 on omiaan. Ammattikäyttöön on sitten ihan toiset pelit.

        500 on jopa 502 parempi jos käyttötunteja vaikkapa alle 100h vuodessa. Ne tunnit istuu kyllä kylmässä kopissa. Tuskinpa ne polttopuuleimiko tai muutkaan ajot on kilometrien mittaisia. Jos on, niin silloin metsää jo satoja ha, joten kannattaa harkita sitä T tai mezzo-sarjalaisen hankkimista:)

        500 niin yksinkertainen tekniikka sähköjenkin puolesta, että jos ei muutamaan kuukauteen ajoja. Niin akun liitoskengät vaan irti, niin ei purkaudu senkään vertaa. Sitten kun tulee tarvetta ajoon, hyöty tai hupi. Niin akku kiinni ja pakkosyöttöä päälle ja menoksi:)

        Arvelisin samaa, siisti 500 on 5000euron arvoinen. Juuri noiden keskusteluissa aikaisemmin mainittujen asioiden vuoksi. Käyttöikää traktorilla rajattomasti, helppo huollettavuus. Samaa ei voi sanoa jostakin itämaisesta pikkunelikosta.

        Vetokykyä peräkärryn kanssa(ketjut) on käytännössä saman verran kuin pikkunelikossa(myös ketjut). Paino kun siinä tilanteessa kuitenkin tulee taka-akselille. Ohjattavuus tietysti nelikossa parempi. Toisaalta ne muutamien satojen metrien ajot kyllä menee jarruohjauksella. Harrastusta se tietysti tuollaisilla alle 50 00euron rattoreilla koko homma on. Eli raakasti rahassa laskien, tulee halvemmaksi ajattaa jollakin toiselle ajot.

        Muuten asia oli ok, mutta kaivelemaan jäi sanomasi kylmä koppi? Itsellä on sivupellit valmetissa, ja kyllä tarkenee ajaa! Kun maantiellä posottaa pari kilsaa, alkaa lämmintä ratin alta puskemaan! Kesällä kun heittää kopin edessä olevan lätkän pois käy sopivan viileä ilma virta siitä ja on hyvä ajaa kuumemmallakin!
        Kaikkea ne VAjaavaLmisteisen METallituotteen tehtaalla ovat huomioon ottaneet! 502 on siinä suhteessa huonompi kun esim. hydrauliikka ja vaihteisto ovat kopin alla piilossa. Täytyy purkaa paljon ennen kuin pääsee käsiksi!

        Tässä minun valtterini:

        http://www.pottupellossa.com/galleria/albums/userpics/normal_valmetrst.jpg

        http://www.pottupellossa.com/galleria/albums/userpics/normal_valmetkyntaa.jpg


      • kotona elpymässä:)
        Nimetön kirjoitti:

        Muuten asia oli ok, mutta kaivelemaan jäi sanomasi kylmä koppi? Itsellä on sivupellit valmetissa, ja kyllä tarkenee ajaa! Kun maantiellä posottaa pari kilsaa, alkaa lämmintä ratin alta puskemaan! Kesällä kun heittää kopin edessä olevan lätkän pois käy sopivan viileä ilma virta siitä ja on hyvä ajaa kuumemmallakin!
        Kaikkea ne VAjaavaLmisteisen METallituotteen tehtaalla ovat huomioon ottaneet! 502 on siinä suhteessa huonompi kun esim. hydrauliikka ja vaihteisto ovat kopin alla piilossa. Täytyy purkaa paljon ennen kuin pääsee käsiksi!

        Tässä minun valtterini:

        http://www.pottupellossa.com/galleria/albums/userpics/normal_valmetrst.jpg

        http://www.pottupellossa.com/galleria/albums/userpics/normal_valmetkyntaa.jpg

        Joo, kyllä olet oikeassa. Sen 500 valmetinkin kopin jos tiivistää ja moottorissa sivupellit, niin kyllä kopissa pärjää talvellakin. Koppi on myös turvallisuus tekijä, jos oikeasti jotain hommia tekee. Joka vuosi joku jää traktorin alle, kaatumisen tai keulimisen vuoksi. Ylämäki ja rajusti aisapainoa, sekä huonoa onnea.

        Kun siihen ei sitä takaperin ajolaitetta (pikkurattia kääntyvä penkki) taida kovin helpolla saada 5sataseen, täytyy ne hommat monesti tehdä ulkona. Joten lämmitellä voi siinä kun tekee sitä polttopuu kuormaa. Eikä kukaan tuommosilla värkeillä pitkää päivää tee, nykyaikana.

        Tuossa 500/502 vertailussa olen samaa mieltä. Jos rahaa on rajallisesti käytettävissä, niin hyvä ja siisti 500 on jopa parempi ratkaisu kuin 502 jossa on tietysti jo hieman alkeellista ergonomiaakin. Tuon mainitsemasi yksinkertaisemman tekniikan ansiosta, kaikki on näkyvissä, joten huoltaminen/korjaaminen helppoa ja nopeaa.

        Tarpeita on tietysti monenlaisia. Eipä huonoa tarktoria ole mielestäni olemassakaan, kaikki ne on suunniteltu melko "järkiperäisesti" työkoneita kun ovat. Se niissä varmaan kiehtookin.

        Zetori on varmasti monelle todella hyvä peli. Niissä "uudemmissa" kun tulee ilmakompurakin kaupan päälle. Tuotosta/paineesta ei ole tietoa mulla, mutta jos semmoseen värkkäisi pienen säiliön (ylipainevaroventtiili!!!) muutama metri letkua, niin jo ois hieno homma puhallella toukotöiden (250m2 perunamaata) jälkeen mullat pois kopin lattialta. Joo, merkeistä hieman, Ferkut ovat jokainen malli oman aikansa huippu traktoreita. Fiatit, Lenkut ja muut, ovat taas ehkä persoonallisempia. Oisko 3 sylinterinen super-Porche momentinmuunin kytkimellä eräänlainen ääripää. Traktorin jokainen yksityiskohta myös stailattu :) Mitähän ne oikein siihen aikaan saksassa mietti traktoreita tehdessään, yrittivät hyvitellä 40-luvun tekosiaan?

        Hieno vallu sulla, custom pakoputki ja kopin tiivisteetkin näytti tosiaan olevan paikoillaan. Tolla ajelee pitkään, hieman vahaa maalipintaan se kaipaisi. Tai ei sittenkään, TÄMÄ ON MIESTEN HARRASTUS!


      • Nimetön
        kotona elpymässä:) kirjoitti:

        Joo, kyllä olet oikeassa. Sen 500 valmetinkin kopin jos tiivistää ja moottorissa sivupellit, niin kyllä kopissa pärjää talvellakin. Koppi on myös turvallisuus tekijä, jos oikeasti jotain hommia tekee. Joka vuosi joku jää traktorin alle, kaatumisen tai keulimisen vuoksi. Ylämäki ja rajusti aisapainoa, sekä huonoa onnea.

        Kun siihen ei sitä takaperin ajolaitetta (pikkurattia kääntyvä penkki) taida kovin helpolla saada 5sataseen, täytyy ne hommat monesti tehdä ulkona. Joten lämmitellä voi siinä kun tekee sitä polttopuu kuormaa. Eikä kukaan tuommosilla värkeillä pitkää päivää tee, nykyaikana.

        Tuossa 500/502 vertailussa olen samaa mieltä. Jos rahaa on rajallisesti käytettävissä, niin hyvä ja siisti 500 on jopa parempi ratkaisu kuin 502 jossa on tietysti jo hieman alkeellista ergonomiaakin. Tuon mainitsemasi yksinkertaisemman tekniikan ansiosta, kaikki on näkyvissä, joten huoltaminen/korjaaminen helppoa ja nopeaa.

        Tarpeita on tietysti monenlaisia. Eipä huonoa tarktoria ole mielestäni olemassakaan, kaikki ne on suunniteltu melko "järkiperäisesti" työkoneita kun ovat. Se niissä varmaan kiehtookin.

        Zetori on varmasti monelle todella hyvä peli. Niissä "uudemmissa" kun tulee ilmakompurakin kaupan päälle. Tuotosta/paineesta ei ole tietoa mulla, mutta jos semmoseen värkkäisi pienen säiliön (ylipainevaroventtiili!!!) muutama metri letkua, niin jo ois hieno homma puhallella toukotöiden (250m2 perunamaata) jälkeen mullat pois kopin lattialta. Joo, merkeistä hieman, Ferkut ovat jokainen malli oman aikansa huippu traktoreita. Fiatit, Lenkut ja muut, ovat taas ehkä persoonallisempia. Oisko 3 sylinterinen super-Porche momentinmuunin kytkimellä eräänlainen ääripää. Traktorin jokainen yksityiskohta myös stailattu :) Mitähän ne oikein siihen aikaan saksassa mietti traktoreita tehdessään, yrittivät hyvitellä 40-luvun tekosiaan?

        Hieno vallu sulla, custom pakoputki ja kopin tiivisteetkin näytti tosiaan olevan paikoillaan. Tolla ajelee pitkään, hieman vahaa maalipintaan se kaipaisi. Tai ei sittenkään, TÄMÄ ON MIESTEN HARRASTUS!

        Kiitos valluni kehumisesta! Sen verta lisään että maalia on purkissa jo valmiina odottamassa ensikesää. Lisäksi sain VIIMEISEN parin oviin tulevia valmet500 tarroja!

        On sitten viimeisen päälle, ja kelpaa ajella!

        Custom putki antaa komeat soundit kyntäessä ja muokatessa peltoa. EI sitä taajamassa voi paikoillaan pitää mutta omaksi iloksi. Tuolla viissatasella on turvallista ajella myös metsässä kun on tuo ohjaamo. Kaipaus olisi vain lisävarusteena toimitettuun hydrostaattiseen ohjaukseen ja ryömijävaihteeseen.


      • konekauppias
        olla rahaa? kirjoitti:

        Tuollaisia rahattomia renkaan potkijoita potkitaan perseelle ja käsketään ulos toimistosta pilaamasta ilmaa. Sulle sopiva traktori on joku neukku vehje.

        potkimaan perseelle!Vois tulla takaisinkin....Kyllä on omituista kuvitelmia valmetin hinnoista.Eihän ne kullasta ole tehty vanhat 502:sen romutkaan!!!500:sen koppiin kun nousee niin on sama tunne kuin menis ulkohuussiin paskalle.


      • Custom putki....
        Nimetön kirjoitti:

        Kiitos valluni kehumisesta! Sen verta lisään että maalia on purkissa jo valmiina odottamassa ensikesää. Lisäksi sain VIIMEISEN parin oviin tulevia valmet500 tarroja!

        On sitten viimeisen päälle, ja kelpaa ajella!

        Custom putki antaa komeat soundit kyntäessä ja muokatessa peltoa. EI sitä taajamassa voi paikoillaan pitää mutta omaksi iloksi. Tuolla viissatasella on turvallista ajella myös metsässä kun on tuo ohjaamo. Kaipaus olisi vain lisävarusteena toimitettuun hydrostaattiseen ohjaukseen ja ryömijävaihteeseen.

        onkohan valmet jengi sekoamassa?500 Valmet on ihan ok laite mut tuo liiallinen kehuminen on pelletouhua.Nuo hinta-arviot..palatkaa maan pinnalle,,,,


      • Nimetön
        Custom putki.... kirjoitti:

        onkohan valmet jengi sekoamassa?500 Valmet on ihan ok laite mut tuo liiallinen kehuminen on pelletouhua.Nuo hinta-arviot..palatkaa maan pinnalle,,,,

        Aikoinaan on valmet 500 maksanut 10 000 mk. Siis vuonna 71. Nykyisin hinnat (huonokuntoinen/pientälaittoa/kulkee tms.) jotain 1500 - 2000. (ok peli, työn tekoon, suoraan ajoon tms nimikkeillä) Hp. 2000 - 3000€. Kun maalaan ja somistan sekä kunnostan valmettini on sen hinta noin 3000-5000€. Tuntejakin omassa vallussa 1030 tällä hetkellä.
        Kerran kävin katsomassa 20 valmetia, hintapyynti 6000 markkaa. Keljuttaa vieläkin kun en ostanut...


      • Useita ostanut
        Nimetön kirjoitti:

        Mielenkiinnolla olen seurannut eri maahantuojien ja muiden koneliikkeiden vaihtokone rivistöä. Kyllä olen huomannut että esim. V500 häipyy listoilta parissa viikossa taikka kuukaudessa!

        Itse en omaa V500:sta myö millään hinnalla, on nimittäin niin edullinen pitää ja ajaa. Lisäksi tekniikka hyvin käytännöllistö ja remontit voi raataa itse!

        Kylä se niin on että 5000€ ei kummoista valmettia saa. Käyttökunnostetut viisssataset maksaa sen verta. Kaikki on köyhälle kallista sanovat eräät, minä sanon vain että köyhän ei kannata romua ostaa, siispä omistan laatua!

        Valmetin hinta,kokemuksella voin sanoa että paljon on ilmaa hinnassa kun nettikauppoja katselee ja tottakai jokainen pyytää vallusta tai muusta merkistä sen minkä ilkiää pyytää.Ei hullu ole se joka pyytää vaan se joka maksaa..
        Itse olen kylläkin huomannut että 502 vallu, keskihinta on 3000-3500 kun tosikauppaa tekee.ne jotka pyytävät enemmän ,hinnoittavat koneensa ulos.Tosin jos jokin älykääpiö sen maksaa on se oma häpeä.Tuossa valmetin kokoluokassa on kyllä parempiakin merkkejä ja useimmiten jo pyyntihinta on kohtuullinen.Omassa käytössä on vuoden 74 mallin 502 ajettu 2340tuntia hyvä kuntoinen yksilö jolla oli hinta pyyntö 5200€ mutta en tarvinnut sitä työkalu arsenaalia mitä siihen kuului,ja koneen sain puskulevyn kanssa 3300€:lla. Onhanse pieni ja kätevä mutta parempiakin on. 5000-7000€ traktorit ovat täysin eri maata kuin nämä 500-502 vallut.Niin tarkoitukseni on vain herättää niitä jotka aikovat pinentä konetta laittaa lumi tai muuhun kevyeeseen puun ajokoneeksi laittaa..Jäitä hattuun ja harkintaan...


      • muuta ostanut
        Useita ostanut kirjoitti:

        Valmetin hinta,kokemuksella voin sanoa että paljon on ilmaa hinnassa kun nettikauppoja katselee ja tottakai jokainen pyytää vallusta tai muusta merkistä sen minkä ilkiää pyytää.Ei hullu ole se joka pyytää vaan se joka maksaa..
        Itse olen kylläkin huomannut että 502 vallu, keskihinta on 3000-3500 kun tosikauppaa tekee.ne jotka pyytävät enemmän ,hinnoittavat koneensa ulos.Tosin jos jokin älykääpiö sen maksaa on se oma häpeä.Tuossa valmetin kokoluokassa on kyllä parempiakin merkkejä ja useimmiten jo pyyntihinta on kohtuullinen.Omassa käytössä on vuoden 74 mallin 502 ajettu 2340tuntia hyvä kuntoinen yksilö jolla oli hinta pyyntö 5200€ mutta en tarvinnut sitä työkalu arsenaalia mitä siihen kuului,ja koneen sain puskulevyn kanssa 3300€:lla. Onhanse pieni ja kätevä mutta parempiakin on. 5000-7000€ traktorit ovat täysin eri maata kuin nämä 500-502 vallut.Niin tarkoitukseni on vain herättää niitä jotka aikovat pinentä konetta laittaa lumi tai muuhun kevyeeseen puun ajokoneeksi laittaa..Jäitä hattuun ja harkintaan...

        Tuskinpa sinä olet muuta ostanut kun keltaisen pörssin kioskilta. Niin hatarat tuntuu olevan hintatietosi. OLEN OSTANU USEAMMAN.hahahahahhahaha rahamieskö sielä puhuu vai kiero savolainen?


      • juu60vmiesolen
        Nimetön kirjoitti:

        Aikoinaan on valmet 500 maksanut 10 000 mk. Siis vuonna 71. Nykyisin hinnat (huonokuntoinen/pientälaittoa/kulkee tms.) jotain 1500 - 2000. (ok peli, työn tekoon, suoraan ajoon tms nimikkeillä) Hp. 2000 - 3000€. Kun maalaan ja somistan sekä kunnostan valmettini on sen hinta noin 3000-5000€. Tuntejakin omassa vallussa 1030 tällä hetkellä.
        Kerran kävin katsomassa 20 valmetia, hintapyynti 6000 markkaa. Keljuttaa vieläkin kun en ostanut...

        Vuonna 1971 sai palkkaa 4 mk tunnissa (brutto) elintarviketehtaalla.
        Tuo olisi siis 2500 työtunnin hintainen. Verotusta en muista, koska olin aika nuori silloin ja vain kesätöissä.
        Vuodessa on alle 2000 työtuntia.
        Parempi olisi laskea vaikka sen mukaan paljonko puusta maksettiin, eli montako kiintokuutiometriä olisi pitänyt myydä "pystyyn" ennenkuin olisi saanut puhtaana 10000 mk olisi tullut rahaa traktorin ostoon.


      • Anonyymi
        Nimetön kirjoitti:

        Aikoinaan on valmet 500 maksanut 10 000 mk. Siis vuonna 71. Nykyisin hinnat (huonokuntoinen/pientälaittoa/kulkee tms.) jotain 1500 - 2000. (ok peli, työn tekoon, suoraan ajoon tms nimikkeillä) Hp. 2000 - 3000€. Kun maalaan ja somistan sekä kunnostan valmettini on sen hinta noin 3000-5000€. Tuntejakin omassa vallussa 1030 tällä hetkellä.
        Kerran kävin katsomassa 20 valmetia, hintapyynti 6000 markkaa. Keljuttaa vieläkin kun en ostanut...

        -71 on valmet maksanut huomattavasti enemmän kuin 10000 mk, volvo bm 400 maksoi n. 15500 ja 135 fergu suunnilleen saman verran. Busterihan on ylivoimainen noihin verrattuna.


      • Anonyymi
        Nimetön kirjoitti:

        Aikoinaan on valmet 500 maksanut 10 000 mk. Siis vuonna 71. Nykyisin hinnat (huonokuntoinen/pientälaittoa/kulkee tms.) jotain 1500 - 2000. (ok peli, työn tekoon, suoraan ajoon tms nimikkeillä) Hp. 2000 - 3000€. Kun maalaan ja somistan sekä kunnostan valmettini on sen hinta noin 3000-5000€. Tuntejakin omassa vallussa 1030 tällä hetkellä.
        Kerran kävin katsomassa 20 valmetia, hintapyynti 6000 markkaa. Keljuttaa vieläkin kun en ostanut...

        Mun pikkukakkonen maksoi 3000 mk ja oli vaan ajettu 3000h


    • TKH

      Nuo 502/504 on kysyttyjä siitä syystä että varaosia saa,mukava ohjaamo(kepit sivussa ja täyshydraulinen ohjaus) aikakautensa koneeksi,lisäksi ketterä ja painotukseltaan melko tasapainoinen(ei niin keulapainoinen kuin MF ja Ford).En vertaisi 500:een joka on karumpi vehje.
      Huonot puolet on ei-huoltovapaat jarrut(ei iso homma putsata)sekä huono ilmanvaihto ohjaamossa(lämmityslaite on tehokas mutta säätö on hankalaa kun puhaltimessa vain yksi asento)
      Piha/harrastustraktoreiden nro 1.
      (joka myös näkyy hinnoissa)

      • syyt hintaan

        Nuohan ne on syyt miksi suomen oloissa juuri Valemetti on "paras" traktori puoliammattilaiselle. Sitten fulltime viljelijät ostavat mieltymyksiensä ja viljelysuuntiensa ( ja tietysti poliittinen maailmankatsomus mukana) mukaan eri merkkejäkin uutenakin.

        Venäjällä 10 vuotta vanha Lada Niva on 80% uuden hinnasta. Vai ei pidä lada hintaansa?

        Syy tietenkin se että, varaosia saa helposti. Sekä uusia, että monet purku sedanien osat sopii/laitetaan sopimaan. Bensa on suhteellisen halpaa. Ostajat ovat tietenkin sielläkin niitä joilla vähemmän ruplia käytettävissä.

        Ne joilla on rahaa ostavat venäjällä ML X5 Touregin Pathfinderin jne. Suomessa jolla on rahaa ei osta käytettyä traktoria, hinta laatusuhde ei ole kovin hyvä kovasta kysynnästä johtuen. Sama juttu kuin autoissa.

        Kaksi vuotta vanhasta käytetystä autosta maksat monesti lähes saman kuin uudesta. Tämä tietysti koskee vain haluttuja merkkejä/malleja. Saksalaiset ja maasturit kaikki maat.

        Muutaman tonnin halvemmalla, moni ostaa sen 50000ajetun, huonommin varustetun, huonoilla renkailla jne. Mutta kun tekee mieli kunnon autoa eikä oikeasti ole sitä rahaa....

        Hyvä juttu tietysti minulle, minulle kelpaa vain käyttämätön tavara:) Mukava aina sitten vaihtaa pikkurahalla uuteen.


    • EsaTuupanen
      • EsaTuupanen1

      • v.ttu

        P.erseestä on linkki. Ei päästä mihinkään.


      • toimiise

      • toimiise

    • zakues

      502 ei maksa koskaan liikaa

    • massikkamiäs

      Ei valmeteilla mitään tee. Huonoa suunnittelua ja liian pieni markkina-alue. Osta kunnon peli Massey Ferguson.

      • Massikatvittuun

        Britin paskoja ei tartte ruostumaan Suomeen, kun on VALMET joka kestää.


    • jargrid

      löysin hyväkuntoisen 502,sen vm 76,maksoin 7800e,kahden viikon sisällä olen saanut 3 ostotarjousta,kahdessa on tarjottu enemmän kuin itse maksoin,en kyllä myy työkaveriani mistään hinnasta.

      • 3tonninpaskoja

        Myy jo ihmeessä, jos joku ostaa tuolla hintaa.


    • isopaavo8

      rahhaa saa jokkainen mutta hyvää viisnollakakkosta ei monikaan.

    • Qwerjrkzlslaksbdbs

      Kyllä näin on!!!

    • jargrid

      kyllä siitä kymppitonni kannattaa maksaa,se ei oo klassikosta liikaa.

      • valitettavasti

        Mitä tekee 502 Valmetilla,ei mitään,ainakaan töitä.
        Suomi on kohta täynnä tarpeettomia traktoreita,vanhat isännät poistuu vahvuudesta ja perikunnat ym.ei niistä ymmärrä mitään,maisemat on hetken päästä kuin karjalassa.


      • Pierre_Koreasti
        valitettavasti kirjoitti:

        Mitä tekee 502 Valmetilla,ei mitään,ainakaan töitä.
        Suomi on kohta täynnä tarpeettomia traktoreita,vanhat isännät poistuu vahvuudesta ja perikunnat ym.ei niistä ymmärrä mitään,maisemat on hetken päästä kuin karjalassa.

        Noo, onhan tuo hyvä koulua käyvälle menopeliksi. Ennemmin tuolla kuin koppimopolla. Kyllä täällä lakeuksien taajamissa ajeloo niin likat kuin klopit kouluajoa traktoreilla. Ja ehtoolla se vasta kova ralli onkin.


      • ennenOliTraktoritRautaa
        valitettavasti kirjoitti:

        Mitä tekee 502 Valmetilla,ei mitään,ainakaan töitä.
        Suomi on kohta täynnä tarpeettomia traktoreita,vanhat isännät poistuu vahvuudesta ja perikunnat ym.ei niistä ymmärrä mitään,maisemat on hetken päästä kuin karjalassa.

        Traktoreita riittää vielä joksikin aikaa, mutta se aika loppuu. Viimeiset 20 vuotta uudet traktorit ovat muuttuneet siihen suuntaan, ettei niistä ole ammattikäytön jälkeen mökki- ja pihatraktoreiksi lumitöihin. Kooltaan taitavat olla yleisimmin 150 - 200 hv. Elektroniikka ohjaa moottoria, vaihteistoa, kytkintä, nostolaitteita... näissä on mahanalus täynnä antureita, vähän kuin punkkeja peuran rintamuksessa, lisäksi useampia sähköisiä ohjausyksiköitä. Järjetön määrä liittimiä ja vielä järjettömämpi määrä niissä pinnejä, jollaisen yhdenkin hapetuminen saattaa halvannuttaa traktorin.
        Itse et niitä korjaa, varsinkaan vikaa paikanna, aina asioitava huoltoliikkeen kanssa, on kalibroitava milloin mitäkin boxia, ruuhkaa riittää, kone saattaa siksi viipy pajalla viikko ja kuukaiskaupalla. Miettikää, millainen painajainen omistajalleen tuollainen nyt uusi kone on 40 vuotta vanhana!


    • Anonyymi

      KYLLÄ 5000e on aika kova hinta, jos on 6000h ajettu, mutta jos mukaan tulee
      muuta, esim. ketjut perälevy, niin ehkä sit on ok.

    • Anonyymi

      Kyll maar mää maksa 1000€ jos löytyy ajokuntoine 502 Valmet.

    • Anonyymi

      tarkoitit varmaan 10000€.

      • Anonyymi

        Kunnossa 502 maksaa 12 000 €.
        Maksan, on hinta väärti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnossa 502 maksaa 12 000 €.
        Maksan, on hinta väärti.

        Kunnossa oleva 502,oikein käytettynä,ja huollettuna miltei ikupäiväinen työkaveri,aina hintansa väärti.


    • Anonyymi

      Ite aattelin samma. Itellä on 502 vm-71 jolla on noin 3800h mutta ei ulkonäystä niin hurmaava kone. Mutta kaikki toimii ja jaksaa kylmässäkin vääntää koneen tulille. Yks huono asia on että kytkin on vähän kulunut

    • Anonyymi

      Ylihintaisia vajaapyttyisiä romukasoja itsellä oli 502 ja toista ei tule ikinä.

      • Anonyymi

        Kyllä se kova hinta jostain johtuu,ja 502 on kyllä hintansa väärti,ja jos sinulla ei ole varaa enää laittaa viiskakkosta,älä tule sitä tänne itkemään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe