Olen siis myymässä asuntoani.
Edullinen kiinteistönvälittäjä?
30
8129
Vastaukset
- älälälälkäläläläl
Älä mieti kuka maksaa vähiten, vaan kuka saa myytyä ja kuka saa parhaan HINNAN
- HUONOJA KOKEMUKSIA...
MINULLA ON TOSI HUONOJA KOKEMUKSIA HYVÄT KAUPAT FIRMASSA PUUHASTELIJA P "KUMINAAMA" AUTIOSTA.MIEHELLÄ EI OLE SITTEN VÄHÄÄKÄÄN TAITOA MYYDÄ ASUNTOJA, MIES OLISI LAITETTAVA EHDOTTOMASTI KURSSILLE JOS JATKAA ALAA....
- pettynyt
HUONOJA KOKEMUKSIA... kirjoitti:
MINULLA ON TOSI HUONOJA KOKEMUKSIA HYVÄT KAUPAT FIRMASSA PUUHASTELIJA P "KUMINAAMA" AUTIOSTA.MIEHELLÄ EI OLE SITTEN VÄHÄÄKÄÄN TAITOA MYYDÄ ASUNTOJA, MIES OLISI LAITETTAVA EHDOTTOMASTI KURSSILLE JOS JATKAA ALAA....
siellä ei välittäjällä ole mitään vastuuta sanomisistaan saa valehdelle asiakkaille mitä lystää.
- Pahoin petetty
HUONOJA KOKEMUKSIA... kirjoitti:
Se P Autio sohlasi minun asuntokaupat totaalisesti, kun ei ammattitaito riitä, niin, niin siinä tuppaa käymään.Hommissa tuntui olevan jo lähes "autohuijarin" puuhastelua.Huomioikaa tämä puoskari!
- Voe voe voe..
Pahoin petetty kirjoitti:
Se P Autio sohlasi minun asuntokaupat totaalisesti, kun ei ammattitaito riitä, niin, niin siinä tuppaa käymään.Hommissa tuntui olevan jo lähes "autohuijarin" puuhastelua.Huomioikaa tämä puoskari!
Onks tää sama jäbä ku koitti puhalel pilliiki, aikamoisi seurauksi, no se siitä...hm...hm...ja ny renkin välittäjäl.....kauankos mahtaa oll....hermo miehel ei pirä, järki viel vähemmä...
- vaihtoehto
NORETA, saivat myytyä asuntoni 3 viikossa ja palvelu oli ystävällistä. OP ja Hyvät kaupat olivat kalleimmat
- kallu354
kyseinen yritys mainostaa paikallislehdessä joka on oikein. Hämeensanomat huono paikka mainostaa kun se ei leviä läheskään kaikkien koteihin (kallis).
- TYPY77
kallu354 kirjoitti:
kyseinen yritys mainostaa paikallislehdessä joka on oikein. Hämeensanomat huono paikka mainostaa kun se ei leviä läheskään kaikkien koteihin (kallis).
MINUN MUMMI MYI ASUNNON NORETAN KAUTTA JA OLI TYYTYVÄINEN.
- ei toistaiseksi ole.
Välittäjät tulevat kalliiksi kahdellakin tavalla.
Neuvotellessaan myyjän kanssa myyntisopimuksesta välittäjä arvioi hinnan yläkanttiin saadakseen myyntisopimuksen.
Tässä on yksi syy asuntojen korkeaan hintatasoon.
Tietenkin hinnat ovat muutenkin nousseet, mutta kyllä siinä on välittäjien kilpailusta toimeksiannoista johtuvaa vähintään 10 prosenttia.
Välityspalkkiot lienevät 3 - 5 prosenttia kauppahinnasta.
Se on tehtyyn työmäärään ja vaativuuteen nähden kohtuuton.
Sillä saadaan ilmoituksia sanomalehteen ja nettiin, esittelyitä ja kauppakirjan teko.
Kokeneelta välittäjältä ilmoituksen tekemiseen ei paljoa aikaa tuhraannu. Suurin osa asunnon myyjistä osaa tehdä sen itsekin, samoin esittelyn. Jos haluaa säästää rahaa ja näkee vähän vaivaa.
Esittelyssä omistajan pitäisikin olla aina itse paikalla, sillä vain hän tietää kertoa ostajille
tarkat tiedot asunnosta, remonteista, käytetyistä materiaaleista ja vaikka ilmastointilaitteen säädöstä ja suodattimen puhdistuksesta. Lisäksi sellaisia oleellisia tietoja, kuin bussiaikataulut ja -lähimmät pysäkit, lähimmät lastentarhat ja mihin ottaa yhteyttä saadakseen lapsensa sinne.
Koulut luokkakokoja myöten, harrastusmahdollisuudet jne.
Ostajaehdokkaana haluan tietää juuri niistä asioista, joita ensimmäiseksi tarvitsen jos sen asunnon ostan.
Varsinkin muulta paikkakunnalta muuttava haluaa tietää sekä asunnosta, että sen ympäristöstä ja sen alueen palveluista, jotka ylensä tietää paremmin asunnon omistaja kuin välittäjä.
Jos kauppa syntyy, välittäjä ottaa koneeltaan valmiin kauppakirjan pohjan ja sen täyttämiseen menee aikaa puoli tuntia.
Nykyisin tavallisesta 200.000 euron kaupasta välittäjä ottanee 6.000 - 10.000 euroa.
Riitatapuksessa välittäjä vastaa vain omasta toiminnastaan, eikä se ole paljoa.
Television A-studiossa tai vastaavassa on syksyllä juttu, jonka mukaan Suomeen on tulossa amerikkalaismallinen välitystapa, jossa välittäjälle ei anneta välttämättä täydellistä toimeksiantoa, vaan sovitaan erikseen ilmoittelusta, näytöistä tai kauppakirjan teosta.
Jokaisesta on hinnasto tehdyn työmäärän mukaan.
Tehdyt työtunnit veloitetaan ja jos välittäjä käyttää toimeksiannossa sovittuihin tehtäviin esim. 10 tuntia, se maksaa esim. 50 euroa / tunti,yhteensä 500 euroa.
Tässä mallissa välittäjä ei siis tienaa myydyn kohteen arvolla, vaan tekemänsä työn määrällä.
Se välitystoimisto joka tämän ottaa ensimmäiseksi käyttöön, saa paikkakunnan kaikki toimeksiannot.
Samassa ohjelmassa välittäjien edustaja vastusti tällaista menettelyä.
Miksiköhän? - myyjä65
ei toistaiseksi ole. kirjoitti:
Välittäjät tulevat kalliiksi kahdellakin tavalla.
Neuvotellessaan myyjän kanssa myyntisopimuksesta välittäjä arvioi hinnan yläkanttiin saadakseen myyntisopimuksen.
Tässä on yksi syy asuntojen korkeaan hintatasoon.
Tietenkin hinnat ovat muutenkin nousseet, mutta kyllä siinä on välittäjien kilpailusta toimeksiannoista johtuvaa vähintään 10 prosenttia.
Välityspalkkiot lienevät 3 - 5 prosenttia kauppahinnasta.
Se on tehtyyn työmäärään ja vaativuuteen nähden kohtuuton.
Sillä saadaan ilmoituksia sanomalehteen ja nettiin, esittelyitä ja kauppakirjan teko.
Kokeneelta välittäjältä ilmoituksen tekemiseen ei paljoa aikaa tuhraannu. Suurin osa asunnon myyjistä osaa tehdä sen itsekin, samoin esittelyn. Jos haluaa säästää rahaa ja näkee vähän vaivaa.
Esittelyssä omistajan pitäisikin olla aina itse paikalla, sillä vain hän tietää kertoa ostajille
tarkat tiedot asunnosta, remonteista, käytetyistä materiaaleista ja vaikka ilmastointilaitteen säädöstä ja suodattimen puhdistuksesta. Lisäksi sellaisia oleellisia tietoja, kuin bussiaikataulut ja -lähimmät pysäkit, lähimmät lastentarhat ja mihin ottaa yhteyttä saadakseen lapsensa sinne.
Koulut luokkakokoja myöten, harrastusmahdollisuudet jne.
Ostajaehdokkaana haluan tietää juuri niistä asioista, joita ensimmäiseksi tarvitsen jos sen asunnon ostan.
Varsinkin muulta paikkakunnalta muuttava haluaa tietää sekä asunnosta, että sen ympäristöstä ja sen alueen palveluista, jotka ylensä tietää paremmin asunnon omistaja kuin välittäjä.
Jos kauppa syntyy, välittäjä ottaa koneeltaan valmiin kauppakirjan pohjan ja sen täyttämiseen menee aikaa puoli tuntia.
Nykyisin tavallisesta 200.000 euron kaupasta välittäjä ottanee 6.000 - 10.000 euroa.
Riitatapuksessa välittäjä vastaa vain omasta toiminnastaan, eikä se ole paljoa.
Television A-studiossa tai vastaavassa on syksyllä juttu, jonka mukaan Suomeen on tulossa amerikkalaismallinen välitystapa, jossa välittäjälle ei anneta välttämättä täydellistä toimeksiantoa, vaan sovitaan erikseen ilmoittelusta, näytöistä tai kauppakirjan teosta.
Jokaisesta on hinnasto tehdyn työmäärän mukaan.
Tehdyt työtunnit veloitetaan ja jos välittäjä käyttää toimeksiannossa sovittuihin tehtäviin esim. 10 tuntia, se maksaa esim. 50 euroa / tunti,yhteensä 500 euroa.
Tässä mallissa välittäjä ei siis tienaa myydyn kohteen arvolla, vaan tekemänsä työn määrällä.
Se välitystoimisto joka tämän ottaa ensimmäiseksi käyttöön, saa paikkakunnan kaikki toimeksiannot.
Samassa ohjelmassa välittäjien edustaja vastusti tällaista menettelyä.
Miksiköhän?Sain itse sovittua kiinteänvälityspalkkion.
215000 kiinteistö välittäjä otti 4000ekua.
Vaatii kyllä kovaa tinkimistä, muuta neuvotteluvaraa siis on.
Kallein välityspalkkio oli 8400 alv.
Säästin siis sievoisen summan ja kiinteistö myytiin kahdessaviikossa. - ja kauppa käy
myyjä65 kirjoitti:
Sain itse sovittua kiinteänvälityspalkkion.
215000 kiinteistö välittäjä otti 4000ekua.
Vaatii kyllä kovaa tinkimistä, muuta neuvotteluvaraa siis on.
Kallein välityspalkkio oli 8400 alv.
Säästin siis sievoisen summan ja kiinteistö myytiin kahdessaviikossa.Noreta on ainakin hyvä, nopea ja edullinen.
Myivät mummoni osakkeen 3h toimeksiannosta.
- Max.
Asunnon voi vallan hyvin myydä itse. Turha siitä trokarille on leikata kymmenesosaa. Ihan mielettömältä tuntuu korvaus "tehdystä työstä." Mutta kuten sanoin, itselläni on ainoastaan hyviä kokemuksia; ei oo iso juttu nettiaikana kiinteistön/hallintaan oikeuttavien osakkeiden myynti. Ei tarvita erityisosaamista, edes sitä jobbareiden pölynimurikaupalla hankittua.
- "itse"
Niin kuin tuossa aiemmin mainittiin, niin asunto vain myyntiin nettiin esim. oikotielle(~60€). Pankki tekee edullisesti kauppakirjat ym. lainmukaiset vahvistukset jne. Asia on paljon simppelimpi kuin osaa arvatakaan. Mukava raha jää nyt itselle, joka olisi mennyt väittäjälle. Uskallusta!
- Pepperoni,kinkku,ananas,aur...
On varma nakki että asunto menee kaupaksi,hinta,kunto,paikka ym kohdallaan.Helppo hommaa,pari kertaa näin toimittu ja kaikki mennyt kuin valssi,no proplems.Vanhaa rämää jostain metsästä tähtitieteelliseen hintaan saa myydä välittäjät tai kuka tahansa ihan rauhassa vaikka vuodesta toiseen.
- Anonyymi
Tosiaankin,kierrä kaukaa tämä välitysliike.
- Anonyymi
Uskaltaako yksityiseltä myyjältä ostaa asuntoa? Siis ilman välittäjää. Millaisia vaaroja ja riskejä?
- Anonyymi
Tarkasta myyjän taustat huolella, taloustiedot ym.
- Anonyymi
Terhi K. suosittelen! Ei halvin, mutta ei kauaa nokka tuhise, kun asunto on myyty. Just taisi myydä papukaijan takaa ison mörssäkin yli 400 k hintaan. Ei ollut hinnassa ilmaa, kun melkein puolet.
- Anonyymi
No just joo.
- Anonyymi
Jos haluaa ihme kiukuttelua, niin sen kyseinen rouva osaa!
- Anonyymi
Jos olet ostamassa asuntoa/ kiinteistöä. Ole varovainen varsinkin jos kyseessä myyntikohde jossa edunvalvoja kaupan yhtenä osapuolena. Tämän välitysliikkeen ammattitaito on hyvin kyseenalainen hoitamaan asiaa !!!!!!
- Anonyymi
Mikä välitysliike?
- Anonyymi
Aloitus on vuodelta 2006, eikä ole hyvää välittäjää vieläkään löytynyt.
- Anonyymi
Remaxin rouvat eivät erota yksiötä kaksiosta, eivätkä ranskalaista parveketta normaalista parvekkeesta.
Toisella paikkakunnalla sukulaiseni asunnon myyntikuvien ottaminen kesti yli kolme viikkoa, myynti-ilmoituksessa oli räikeitä virheitä, ilmoitus julkaistiin vain netissä, eikä sitäkään raskittu "nostaa" muutaman kympin maksun vuoksi. - Anonyymi
Löysit juuri oikean paikan, laita tänne vain osoite ja hinta, niin tarjouksia alkaa ropisemaan.
- Anonyymi
En ole ikinä tarvinnut välittäjää asuntojeni myyntiin. Mihin sinäkään sitä tarvitset? Välityspalkkioita on ihan turha maksella.
- Anonyymi
Amerikassa moni laittaa kyltin tien poskeen.
- Anonyymi
ja Hämeenlinnassa moni yh-rouva ottaa kyllä hyvin poskeen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja Hämeenlinnassa moni yh-rouva ottaa kyllä hyvin poskeen
Tien poskeen? Voisitko tarkentaa.
- Anonyymi
Ei ole edullisia.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243