Fun light ja o` light!!!!

Sone

Tuli tällänen mehukysymys mieleen kun monet tutut antavat funlighteja yms taaperoille. Itse olen antanut tytölle (1v7kk) kotimehua, missä on sokeria ihan reilusti, niin onko esim kaupan sokerittomat parempi vaihtoehto? jotenkin tuntuu että omat mehut on parempi vaikka onkin sokeria reilummin, kun makeutusainelitkut..

Kertokaahan viisaammat mielipiteitä?

5

1244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omppu

Eivätkä ole terveellisiä aivoille.Nyt tietysti joku väittää ettei niitä lapsi paljon juo,mutta luin eräästä norjalais tutkimuksesta että tuhoavat aivoja.Itse en antaisi lapsilleni mitään keinotekoista.

• Tapiiri

Itse kysyin aikoinaan samaa asiaa pojan hammaslääkäriltä. Hän sanoi että ei missään nimessä kannata antaa lapselle sokerittomia mehuja, koska se aine (aspartamiimi) on yhtä tuhoisaa ja jos ei tuhoisampaa hampaille kun tavallinen sokeri. Siihen loppui meidän perheen sokerittoman mehun juonti. Samaa hän sanoi rusinoista, että niitä annetaan ihan pienille lapsille naposteltavaksi. Rusinoissa on 90 % sokeria!!! Eli ihan sama kun annat syödä karkkia!! Rusinat ei ole yhtään parempi vaihtoehto kun karkit.

• kenttätutkimusta

Tytär oli joku vuoden päälle vanha ja lämmin kesä kun oli niin join itse paljon makeutusainelitkuja ja tietysti annoin myös tytölle. Ja sitä kiukuttelun määrää, tulin siihen tulokseen että ilmeisesti aspartaami lyhensi hermoja ja aiheutti sen lyhytjänteisyyden ja kiukkuamisen lapsella, en muutakaan selitystä keksinyt koska veden juontiin siirryttyämme mielikin rauhoittui.

Nyt ajatellen eiköhän se sokeri ole luonnollisempi ja terveempi kuin joku keinotekoinen makeutusaine, kohtuus kaikessa ja vettä janoon ja mehut erityistilanteisiin nykyään.

• aneel

on hermostomyrkky!!! Älkää missään nimessä antako sitä lapsillenne!!!
      Kannattaa yleensäkin tsekata tuoteselosteet tosi tarkasti, aspartaamiakin työnnetään nykyään joka paikkaan (purkat, jugurtit, ja yleensäki siis "kevyemmät" vaihtoehdot)

• PeetraKokkolasta

Se aspartaamihan oli osasyy miksi monet limut vedettiin pois markkinoilta tossa ihan äskettäin. Minuakin harmittaa hyvin paljon, että kaikissa pitää olla tota makean makuista tappajaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2732
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      14
      2276
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      45
      1870
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe