muutama vuosi sitten, kun omat lapseni olivat pieniä.
Olen itse adoptoitu ja elänyt lapsettomuuden kokeneen äitini kanssa. Tiedän, että äiti on se henkilö jonka kanssa kasvaa, ei se josta on biologisesti peräisin.
Samoihin aikoihin luin lehdestä, kuinka paljon luovuttajia tarvittaisiin enemmän ja päätin ryhtyä toimeen auttamaan lapsettomia pariskuntia.
Hoidot piikkeineen eivät kyllä olleet kovin mieluisia, mutta lopulta soluja kehittyi 20 kpl, jotka sitten annoin muiden äitien käyttöön.
Myöhemmin olisin saanut halutessani tietää, lähtikö juuri minun luovuttamistani soluista uusi elämä liikkeelle, mutta sitä en koskaan tehnyt. Olisin varmaankin alkanut vuoden päästä katselemaan ympärilleni "sillä silmällä", että ketkä vauvoista olivatkaan minusta lähtöisin tai näköisiäni.
Onnea kaikille teille, joista on tullut äiti vaikeiden hoitojen jälkeen.
Luovutin
8
537
Vastaukset
- sinulle!
Ilman kaltaisiasi ihmisiä mekin jäisimme ilman lasta!
Olemme vasta jonossa, joten sinun apusi menee jollekin muulle. Toivon kuitenkin että teitä ihania ihmisiä löytyisi vielä myöhemminkin.
KIITOS!
Oikein rauhaisaa joulun odotusta ja aikaa sinulle ja perheellesi. - Ikionnellinen äiti!
Sydämesi on täyttä kultaa!Meillä on lahjamunasolulapsi ja toista kannan sydämeni alla parasta aikaa!Lämpimät halaukset sulle sekä ihanaa joulun aikaa!!!:):):)
- Lapsensaanut
En minäkään voi muuta kuin kiittää sinua ja kaikkia muita munasolunluovuttajia. Ilman teitä meillä ei olisi tänään maailman ihaninta ja rakkainta lasta. Olette antaneet meille elämää suuremman lahjan ja siitä olemme ikuisesti kiitollisia!
- Tatum
Sinulla on suuri sydän.
Toivottavasti jatkossakin viet sanomaa eteenpäin. Luovuttajia on vielä niin kovin vähän! - äiti-06
Ihanaa että teitä ihania ihmisiä on olemassa. Meillä on kanssa lahjamunasoluilla aluille saatu lapsi, joka on meille kuin lahja taivaasta! Sitä rakkautta mitä tuntee lastaan kohtaan ei voi mitata millään ja olemme onnellisia että saamme antaa rakkauttamme lapsellemme ja kiitos kuuluu teille luovuttajille!!! Kiitos ja rauhaisaa joulua!
- Nyt äiti
Kiitos Sinulle ja muille lahjoittajille! Viiden tuskaisen vuoden jälkeen saimme poikamme lahjoitetun munasolun avulla. Ei ole sanoja kuvaamaan tunnetta.
***Rauhallista joulua ja kaikkea hyvää***- kiittää!
Kiva kuulla, että luovuttamista arvostetaan!
Hyvää Joulunodotusta Teille kaikille.
- Luovutusjonoissa
Hei!
Itse olen ollut jonossa pari vuotta ja sydäntä lämmittää sinun tekosi. Nyt jaksan taas hetken aikaa uskoa, että joskus se on vielä meidänkin vuoro :)
Rauhallista joulua ja onnelista vuotta 2007 koko perheellenne!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv142276Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.451870- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948