Hei ja Hau

ruttu-nen

Ajattelin, että voisinpa vaikka esittäytyä, vaikka en uusi täällä olekaan. Jotkut saattavat ehkä muistaa minut yleistä koirilta palstalta nimimerkillä aggie. En nyt viitsi tähän sen kummempia itsestäni jaaritella, galleriasta löytyy pieni kuvaus jos jotakuta kiinnostaa.

Mutta koiristani voisinkin kertoa hieman. :) Minulla on kolmivuotias kultainennoutaja uros, Jalo nimeltään. Ruttunen on pojan yksi monista lempinimistä, sillä hän osaa laittaa naamansa "ruttuun" kun murjottaa tai on suuttunut jostain. :) Jalo myös tottelee nimeä Ruttunen. Jalo on nimensä veroinen ja tyypillinen rakastettava ja uskollinen kultainennoutaja. Jalo on kaikkien kaveri, paitsi rekka-autojen ja pyssymiesten. Jalosta ei tullut lintukoiraa, sillä se ei voi ymmärtää miksi niin kivoja sorsia pitää ampua. Niitä on paljon mukavampi katsella lauturilta tai pulahtaa mukaan uimaan, ajattelee Jalo.

Tässä pari kuvaa Jalosta:
http://www.hauhau.com/kuvat.php?sivu=nayta_kuva&id=3571

http://www.hauhau.com/kuvat.php?sivu=nayta_kuva&id=4282

Tessa, toinen koirani, joka on 7-vuotias ärripurri, kovaääninen ja hyvin mustasukkainen kleinspitz neiti. Tessalla on myös lukuisia lempinimiä, joista mainittakoon Tellervo ja Tossavainen. Tessan lempipaikka on sohvalla tyynyn päällä, josta se näkee ulos ja varoittaa murinalla ja kimeällä haukunnalla mahdollisista murtovarkaista, jotka tosin Tessan mielestä voivat hyvin olla myös vanhat mummelit ja pikkulapset. Ulkona Tessa katsoo tehtäväkseen puolustaa Jaloa kaikilta isoilta ja mustilta koirilta. Tessa on niin kärttyinen, että jos sillä ei ole mitään muuta mille räyhätä niin se räyhää itselleen. Niin, ihan totta, se menee peilin eteen ja rähisee omalle kuvalleen!! ;)
Nyt tietenkin saitte sellaisen kuvan etten ole osannut kouluttaa koiraani, mutta ei se niin paha ole kuin kuulostaa, kyllä se tottelee kun kovasti kielletään. Tessa nyt on vain pennusta asti ollut hyvin tempperamenttinen ja äärimmäisen kovapäinen. Osa luonnetta uskoisin.

Tässäpä "lyhyt" kuvaus hyvin erilaisista koiristani. :)

11

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meidän yksi rakkaimmista Brabbareistamme oli kutusuma nimeltään Ruttu. Ruttu oli täydellinen city-koira, joka rakasti katsella näyteikkunoita, inhosi maaseutua ja ennenkaikkea kuraa ja märkää.
      Kiva kun löysit tiesi tänne.

      • ruttu-nen

        Minä kyllä "tunnen" sinut, mutta sinä et taida muistaa minua nimimerkiltä aggie. Muistatko, kun alkukesästä 2005 ilmoitin yleistä koirista palstalla löydetystä, huonokuntoisesta brabbarista? Otin asian hoitaakseni ja Sinä halusit auttaa. Brabbari oli uros ja reilusti yli kymmenen vuotta vanha. Viimein sen omistaja löytyi, niin ikää kehnossa kunnossa oleva vanha mies. Olin silloin lähdössä ulkomaille pitemmäksi aikaa joten unohdin ilmoittaa Sinulle kuinka koiran kävi. Anteeksi. Kerronpa sen nyt.

        Otin brabbarin, kutsumanimeltään Kössi, hoitooni hieman yli viikoksi, jolloin hoidin sen kuntoon. Sillä oli mm. kauhean pitkät kynnet ja likainen hoitamaton turkki. Käytin sitä eläinlääkärillä, jossa se todettiin erittäin huonosti hoidetuksi, mutta muuten vielä terveeksi. Koira oli iältään 14-vuotta ja rekisteröity. Rakastuin Kössiin valtavasti siinä reilussa viikossa kun se oli hoidossani. Olin jo valmis luopumaan ulkomaille muutostani, jos en olisi löytänyt sille rakastavaa ja hyvää kotia.

        Kössi sai varmasti elämänsä parhaimman vuoden uudessa hyvässä kodissaan. Kössi lopetettiin heinäkuussa kun jalat pettivät alta. En koskaan unohda sen anovia ja rakastavia silmiä.

        Sinulla on ihania koiria Uma!


      • ruttu-nen kirjoitti:

        Minä kyllä "tunnen" sinut, mutta sinä et taida muistaa minua nimimerkiltä aggie. Muistatko, kun alkukesästä 2005 ilmoitin yleistä koirista palstalla löydetystä, huonokuntoisesta brabbarista? Otin asian hoitaakseni ja Sinä halusit auttaa. Brabbari oli uros ja reilusti yli kymmenen vuotta vanha. Viimein sen omistaja löytyi, niin ikää kehnossa kunnossa oleva vanha mies. Olin silloin lähdössä ulkomaille pitemmäksi aikaa joten unohdin ilmoittaa Sinulle kuinka koiran kävi. Anteeksi. Kerronpa sen nyt.

        Otin brabbarin, kutsumanimeltään Kössi, hoitooni hieman yli viikoksi, jolloin hoidin sen kuntoon. Sillä oli mm. kauhean pitkät kynnet ja likainen hoitamaton turkki. Käytin sitä eläinlääkärillä, jossa se todettiin erittäin huonosti hoidetuksi, mutta muuten vielä terveeksi. Koira oli iältään 14-vuotta ja rekisteröity. Rakastuin Kössiin valtavasti siinä reilussa viikossa kun se oli hoidossani. Olin jo valmis luopumaan ulkomaille muutostani, jos en olisi löytänyt sille rakastavaa ja hyvää kotia.

        Kössi sai varmasti elämänsä parhaimman vuoden uudessa hyvässä kodissaan. Kössi lopetettiin heinäkuussa kun jalat pettivät alta. En koskaan unohda sen anovia ja rakastavia silmiä.

        Sinulla on ihania koiria Uma!

        harrastamani rotu on ihana. Siinä on vain muutama vika:
        Kerran Griffon, aina Griffon.
        Onnellinen kun on Griffon, vielä onnellisempi kun on kaksi griffonia......
        ELÄMÄ ILMAN GRIFFONIA, EI OLE ELÄMÄÄ LAINKAAN!!
        Griffonin omistaja muuttuu Griffonistiksi.
        Muuta vikaa niissä ei sitten ole, eikä tule.


      • ruttu-nen
        umalehtinen kirjoitti:

        harrastamani rotu on ihana. Siinä on vain muutama vika:
        Kerran Griffon, aina Griffon.
        Onnellinen kun on Griffon, vielä onnellisempi kun on kaksi griffonia......
        ELÄMÄ ILMAN GRIFFONIA, EI OLE ELÄMÄÄ LAINKAAN!!
        Griffonin omistaja muuttuu Griffonistiksi.
        Muuta vikaa niissä ei sitten ole, eikä tule.

        Olet varmaan oikeassa, sillä eräällä ystävälläni on niin ikään brabbari ja hän potee mieletöntä griffon kuumetta, vaikka ensimmäinenkin on vielä pentu. :)


    • galleriassasi. Sinusta tulee sitten joskus isona kansan kynttilä. Meiltäkin löytyy lähipiiristä eli vanhemman poikani morsian opettaa ruotsia ja englantia yläasteella ja lukiossa.
      Toivotan sinulle onnea opinnoissasi. Tuleva ammattisi ei ole niitä kaikkein helpoimpia.

      • ruttu-nen

        se on sellainen kutsumus, jos sitä siksi voi sanoa. Ja ehkä myös sukuvika, sillä äitini on lastentarhanopettaja.

        Opinnot ovat vasta alkutekijöillä, mutta jospa sitä neljän-viiden vuoden päästä olisi jo luokan edessä aapisen kanssa. :)


      • ruttu-nen kirjoitti:

        se on sellainen kutsumus, jos sitä siksi voi sanoa. Ja ehkä myös sukuvika, sillä äitini on lastentarhanopettaja.

        Opinnot ovat vasta alkutekijöillä, mutta jospa sitä neljän-viiden vuoden päästä olisi jo luokan edessä aapisen kanssa. :)

        olisi kiva nähdä. nuori ja soria likka ja tällainen kulahtanu rantapalloa muistuttava akka. meillä olisi varmasti rattoisaa vaikka jossakin välissä päästäkahville.


      • ruttu-nen
        umalehtinen kirjoitti:

        olisi kiva nähdä. nuori ja soria likka ja tällainen kulahtanu rantapalloa muistuttava akka. meillä olisi varmasti rattoisaa vaikka jossakin välissä päästäkahville.

        messarin voittaja 2006 näyttelyä? Voi, kunpa pääsisinkin, mutta täältä "korvesta" on monen, monen tunnin ajomatka pääkaupungille. Sinä ilmeisesti toimit kehäsihteerinä? Kilpaileeko yksikään ihanista griffoneistasi?

        Käyn kuitenkin useasti vuodessa Helsingissä ystävien ja sukulaisten luona, joten jospa vielä joskus sattuisin näyttelyiden aikaan, niin voitaisiin vaikka käydä niillä kahveilla.


    • Tervehdys täältäkin, minä en ole varmaan sinua vielä tervehtinytkään. :) Kauniit kuvat oli Jalosta, ja taitaa se nimi sopia sille hyvin, kun sillä lieneekin jalo sydän. Kas kun mieluummin haluaa uiskennella sorsien kanssa kuin hakea niitä vedestä paistiksi. ;o)

      Minä olen kaikessa lyhykäisyydessä Pohjois-Norjaan muuttanut yläsavolainen (eli vastuu on kuten aina savolaisten kanssa kuulijalla tai lukijalla, ei minulla). Minulla on yksi koira, 5,5-vuotias ruotsinhirvikoira, joka luulee olevansa hiirikoira, ja se on myöskin kaikkien kaveri. Se tykkää jopa kärttyisistä koirista, jos ne ovat rehellisesti ja avoimesti kärttyisiä kuten sinun Tessa. :D

      Kivaa adventtia Sinulle ja Tossavaiselle ja Ruttuselle.

      • ruttu-nen

        olen Savosta kotoisin. :) Teillä on siellä Pohjois-Norjassa upeat maisemat asua. Kyllä kelpaa. Pidän matkustelusta ja monesti tulee juuri lähdettyä sinne suuntaan. Koirasi on kaunis! En olisi kyllä tunnistanut rotua, jos et olisi sanonut.


    • FAU

      munkin puolesta ja kiva kun rekkasit itelles nimimerkin.
      Hauskoja ilmeitä tolla sun koiruudella :)

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe