Mitä menetelmää suosittelette homeisen (pahasti) skandin puhdistukseen?
Homeisen skandin
8
1435
Vastaukset
- skandi..
on yli 10 v. vanha se kannattaa hävittää polttamalla ja ostaa uusi Bavaria tilalle, saat samalla kunnon laatua purjehtimiseen ja elämään.
- entiselle bavaristille
ja ostetaan uusi skandi, jos kerran on niin pahasti homeessa. Bavaristit kuitenkin kyllästyy, kun pienemmätkin skandit ohittelee ja myyvät sen takia veneensä vähin äänin ostaakseen käytetyn skandin.
- ikämies
älkää viitsikö, eikö ole mitään parempaa ajankäyttöä kuin tämä iänikuinen "homeinen skandi" vs. "kölitön bavaria" provoilu? haloo! eihän näitä kukaan aikuinen täysjärkinen viitsi enää edes kommentoida (toivottavasti ei). Eikö joku voisi perustaa oman keskustelufoorumin kaikille elämässä pettyneille veneilijöille pahaa oloa purkamaan ja jättää tämä foorumi asiallisille kokemusten ja tietojen vaihdolle...
- varma konsti
jos vanhaan skandiin on jostakin syystä tullut hometta, niin kannattaa purkaa verhoilut varovasti ja pyyhkiä kaikki pinnat tolulla. Verhoilun takaisin asentamisen jälkeen skandi palvelee todennäköisesti moitteettomasti vielä toiset 25 vuotta.
- pumpulla pois
Jos olet laiminlyönyt veneesi siivouksen niin kärrää patjat sun muut ulos ja ammu painepesurilla toluseoksella paikat puhtaaksi. Äläkä huoli, ei mene vesi puuosista läpi ja vaikka ulkonakin päättäisit sitä käyttää niin tiikkikansi on tiikkiä, ei siis sitä kuvioitua vaneria.
Pilssikaivosta likavesi onkin helppo pumpata pois vaikka automaattisella pilssipumpulla. Skandiveneilijät ei käytä rättiä, pipettiä eikä hiustenkuivaajaa kuten jotkut tasapohja-sisämodulikombinaatin pikkukolosien kuivaajat. - sitten
homeiset keskieurooppalaiset? Onko niiden home jotenkin erilaista, kenties jalompaa kuten sikäläisissä juustoissa?
- tällä palstalla
puhutaan skandien homeista ja keskieurooppalaisten köleistä.
Ei toisinpäin.
Mekaaninen puhdistus jonka jälkeen otsoonilla desinfektio. Jos Googlaat hakusanalla otsoni ja home saat lisäinfoa.
Esim tämä: http://kotisivu.dnainternet.net/kuivaust/bakteerit otsoni.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71627
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33503- 72483