Laguna II:sta

hyvin kiinnostunut

Hei! Olen ajatellut Laguna 2:sen hankintaa, sillä olen huomannut sen olevan kohtuuhintainen ja hyvin varusteltu. Nämähän ovat hyviä ominaisuuksia ostajan kannalta, mutta kertokaapa, kaikki te vm.2001 Lagunan omistavat, mitä vikoja autoihinne on tullut ja etenkin ne yleisimmät viat ja niiden kalleus. Useissa uusissa malleissahan on "lapsenvikoja", mutta minkälaiset viat olette huomanneet pysyvän vuodesta toiseen. Auto on hieno ja turvallinen, mutta onko se kovinkin vika-altis. Kertokaa siis. Kiitos jo etukäteen.

10

3596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vm.2001

uudemmat painokset, myös. :)

• eki.

Hinta tippuu muita nopeammin - päätelmä huono laatu, joka on käytännössä osoittautunut todeksi.
      Olen kirjoitellut tänne aiemminkin - hakutoiminnolla löytyy.

Paskimpana vikana on ala-arvoiset puolat, joita itselläni on vaihdettu jo 5 kertaa(50tkm ja 2,5v)
      Puolan rikkoontuminen tarkoittaa käytännössä auton ajamista(1 pytty pimeänä) suoraan huoltoon, hintaa en tiedä(huoltosoppari), mutta lienee pari sataa euroa/kerta.

Muitakin vikoja on, mutta niiden korjauksella ei ole niin kiire...tosin kallista on.

Autohan on hiljainen ja oikein mukava ajaa, hyvin pärjännyt hyvin turvallisuus- ja ruostetilastoissa, mutta luotettavuustilastoissa peräpäässä. Rupeaa varmaan olemaan nämä 5 vuotiaat jo yksilöitä(onnenkauppaa?) - toki muutamia tyyppivikoja löytyy.

• V6-24V Break -02

Löytyy dataa aikaisemmista viesteistä, mutta puolista ei kannata murehtia. Puola maksaa 90€/kpl (V6)ja kannattaa vaihtaa saman tien kaikki. Helppo homma tehdä itse, tunnissa vaihtaa kaikki. uudentyyppisen puolan pitäisi kestää. joku vihjaisi jossakin että Peugeotin 406:n puola olisi prikulleen sama, mutta vielä muutaman kympin halvempi.

• rellumies

puola 50 eur.motonet ja on helppo vaihtaa.

• Laguna V6-24V Break -02
        rellumies kirjoitti:

puola 50 eur.motonet ja on helppo vaihtaa.

niitä saa toistaiseksi vain merkkiorganisaatiolta, jossa ne ovat 150€ ja Hägglunds verkstad, jossa ne on 90€. Imusarjan irroituksineen etc. hiukan isotöisempi kuin neloskoneessa, jossa onnistuu 10min.

• rl2b1.8

vm.2003 1.8 farkku. Ajettu reilut 70tkm. Taka-akselin puslat vaihdettu (63tkm, h.270€). Muuten on pelittänyt. Kovasti tuntuu olevan laadunvaihtelua näissä, ainakin kun tätä palstaa lukee. Melko hiljainen ja mukava ajaa. Koneena tuo 1.8 on aivan minimi, mielummin 2.0 ja vielä turbo.

• lagu2 1.8i

Minulla Laguna II 1.8i 16v Dynamique Break -01.
        Samaa mieltä kuin edellinen että 1.8 on minimi kone. Ei ole mikään tykki, mutta kyllä tarvittaessa ohitukseenkin lähtee mukavasti... Ei kuitenkaan tarvi olla vaihdekeppiä kokoajan hämmentämässä eli vääntöä riittää myös alhaisillakin kierroksilla, vaikkakin kierroskone tuntuu olevan...

Auto on toiminut hienosti ja nyt on ajettu 131tkm.

Taka-akselin kumit lukuisia muita alustan osia (koiranluita, raidetangon päitä, alapalloja yms.) on vaihdettu 120tkm kohdalla, ja ohjaustehostimen putken o-rengas vuoti, joka vaihdettiin ja öljyvuodot loppui. Pitkät huoltovälit myös alentavat huoltokustannuksia. 30tkm välein "öljynvaihtohuolto" ja 90tkm välein remmi vesipumppu ja muut kilkkeet.

Erittäin mukava ja hiljainen ajaa. Muuntuvatehoinen ohjaustehostin tosin minun makuuni tehostaa hieman liikaa pienillä nopeuksilla...

Kulutuskin on maltillinen. Talvirenkailla (205/55/R16 Hakkapeliitta 2) ajelin maantieajoa (90km/h) 6.2l/100km. Toki nopeuden noustessa kulutuskin kasvaa jonkin verran.

Tilaa on mukavasti niin matkustamossa, kuin peräkontissakin. Penkit kaadettuna (kaatuu suhteessa 40/60) tavaratilaan mahtui 200l A pakastin pakkauksineen reilusti muuta tavaraa. Takaluukun kokoa on moitittu pieneksi, mutta itse en ole sitä mieltä.

Varustetaso on aivan huippua hintaan nähden. Ilmastointi, vakionopeuden säädin, ESP, yms yms kaikki löytyy.

Turvallisuuttakaan ei pidä unohtaa... onhan Laguna II maailman ensimmäinen 5 tähden EuroNCAP auto.

Hyvä ostos, suosittelen lämpimästi.

• axcera
        lagu2 1.8i kirjoitti:

Minulla Laguna II 1.8i 16v Dynamique Break -01.
        Samaa mieltä kuin edellinen että 1.8 on minimi kone. Ei ole mikään tykki, mutta kyllä tarvittaessa ohitukseenkin lähtee mukavasti... Ei kuitenkaan tarvi olla vaihdekeppiä kokoajan hämmentämässä eli vääntöä riittää myös alhaisillakin kierroksilla, vaikkakin kierroskone tuntuu olevan...

Auto on toiminut hienosti ja nyt on ajettu 131tkm.

Taka-akselin kumit lukuisia muita alustan osia (koiranluita, raidetangon päitä, alapalloja yms.) on vaihdettu 120tkm kohdalla, ja ohjaustehostimen putken o-rengas vuoti, joka vaihdettiin ja öljyvuodot loppui. Pitkät huoltovälit myös alentavat huoltokustannuksia. 30tkm välein "öljynvaihtohuolto" ja 90tkm välein remmi vesipumppu ja muut kilkkeet.

Erittäin mukava ja hiljainen ajaa. Muuntuvatehoinen ohjaustehostin tosin minun makuuni tehostaa hieman liikaa pienillä nopeuksilla...

Kulutuskin on maltillinen. Talvirenkailla (205/55/R16 Hakkapeliitta 2) ajelin maantieajoa (90km/h) 6.2l/100km. Toki nopeuden noustessa kulutuskin kasvaa jonkin verran.

Tilaa on mukavasti niin matkustamossa, kuin peräkontissakin. Penkit kaadettuna (kaatuu suhteessa 40/60) tavaratilaan mahtui 200l A pakastin pakkauksineen reilusti muuta tavaraa. Takaluukun kokoa on moitittu pieneksi, mutta itse en ole sitä mieltä.

Varustetaso on aivan huippua hintaan nähden. Ilmastointi, vakionopeuden säädin, ESP, yms yms kaikki löytyy.

Turvallisuuttakaan ei pidä unohtaa... onhan Laguna II maailman ensimmäinen 5 tähden EuroNCAP auto.

Hyvä ostos, suosittelen lämpimästi.

Hankin juuri 100 000 ajetun Laguna 2:n tietoisena tosta takapusla probleemista, mutta että lähes koko alusta on edessä uusittavana on kyllä yllätys, mitä noihin juttuihin on palanut rahaa?

• Masentaja_'

Laguna II:sessa on tuo alusta aika heikko. Juurikin taka-akselin puslia, raideniveliä ja alapalloniveliä menee kiitettävällä tahdilla. Parhaillaan noita vaihdellaan alle 40tkm ajettuihin autoihin.
      Hintaisekseenhan tuo on päällisin puolin ihan laadukkaan oloinen ja suht mukava ajettava.

• rellumies

maksavat 50 eur.kpl esim.motonet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5080
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1269
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1209
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1133
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      979
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      905
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      789
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      763
    Aihe