Mulla oli tietokone langattomana ja pätki yhtenään,nyt langallisena ja toimii moitteettomasti. Eli mikä vaikuttaa siihen ettei langaton toimi? Haluan langattoman, koska piuha ei riitä takahuoneiisiin asti ja matkaa sinne on noin 9 metriä.
langaton modeemi ei toimi omakotitalossa
9
468
Vastaukset
Mikä on signaalivoimakkuus? Jos signaalinvoimakkuus on yleisesti huono, epäilisin esim. antennivikaa tai peltiovea, verkkoikkunaa, kaakeliuunin tai takan suurta suojapeltiä tai muuta häikkää, kyllä 9 metriä sentään pitäisi mennä, vaikkei langaton ihan mainosmiehen kantamiin ylläkään. ;)
Häiriöitä ja katkeilua muuten hyvässä signaalissa aiheuttavat esim. lähellä olevat mikroaaltouunit, TV- ja tietokonenäytöt, kännykät tukiaseman päällä (on tapahtunut!) sekä huonosti yhteensopiva laitteisto, heikkolaatuiset laiteohjaimet ja vanhentuneet laitteiden firmwaret.
Tsekkaa kämppä kaikkien fyysisten esteiden varalta, tarkista, että antenni(t) ovat ainakin jotenkin kiinniolevan ja ehjän näköisiä sekä päivitä laitteiden ohjaimet ja firmwaret uusimpiin, sinulla on luultavasti manuaalit tallella, joista selviää miten ja mistä. Voisit myös kokeilla vaihtaa tukiaseman lähetyskanavaa ja testailla eri taajuuksilla pelaako paremmin.- moikka-
Vaihdoin sen tietokoneen sisälle laitettavan osan jo. Enkä keksi mitään noista, et olis haittana.Kanava voi olla väärä, mutten ole keksinyt mistä se vaihdetaan?
- oooooo00
mistä singaalin voimakkuuden saa selville?
aijoo, onko se se mikä tietokonees lukee et on vahva?se saa toimivan yhteyden joka sit katkeaa.
- kuule tota
Siihen vaikuttaa käyttääkö joku lähimaastossa samaa kanavaa sekä muut radioaaltoja tuottavat vehkeet. Langaton verkko käyttää taajuusaluetta, jota ei voida käyttää luotettavasti varmuutta vaativissa systeemeissä. Toisin sanoen tällä taajuusalueella ilmenee häiriöitä. Yleensä kuitenkin kanavan vaihto auttaa. Itse käytän kanavaa 11, jota ei yleensä käytä kukaan ja toimii mainiosti. Yleensä ihmiset käyttävät alkupään kanavia.
- en osaa
No mä en vielä tiedä sit miten toi muutetaan?
- hp_guru
en osaa kirjoitti:
No mä en vielä tiedä sit miten toi muutetaan?
kertoisit mikä on modeemin malli/merkki. :)
- xyz...
hp_guru kirjoitti:
Jopa laitteen käyttöohjeet lukemalla saa usein tietoonsa hämmästyttäviä asioita, kokeilkaa vaikka joskus.
(paskan marjat, ette te niitä kuitenkaan lue) - xxxxxxxxxw3333
hp_guru kirjoitti:
belkin lukee paketissa (en ole tuota vaihtamaani pakettia avannut, kun en saanut viimeksikään toimimaan)
- Aloitanko
xyz... kirjoitti:
Jopa laitteen käyttöohjeet lukemalla saa usein tietoonsa hämmästyttäviä asioita, kokeilkaa vaikka joskus.
(paskan marjat, ette te niitä kuitenkaan lue)siis alusta vaiko lopusta?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1424664Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1033921Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363559- 513320
- 533188
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest322620Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559- 232246
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201898Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351755