koulukiusaaminen

itsetuntojuttu

Onkohan niin, että koulukiusatuilla on huonompi
itsetunto kuin muilla. Minä elin lapsuuden pelossa,
että isä tappaa meidät koko perheen. Niinpä pelko
näkyi koulussa ja turpiin tuli. Myöhemmin työelämässä sama juttu. Huono itsetunto, joka on saatu kotoa seuraa sinua koko elämän ajan ja aiheuttaa sen, että muut kohtelevat sinua kaltoin.

4

420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laukaisee sen

Koulukuraattori tietää.

Ennen niitä ei ollut.

• ennen kiusattu

Minulla oli todella hyvä itsetunto mennessäni kouluun.(Muistan tämän itse, muut ovat myös kertoneet tämän minusta ja vanhoja valokuvia ja videoita katsomalla olen voinut tämän vahvistaa.) Olin sosiaalinen, rohkea ja ulospäinsuuntautunut, mutta myös ns. omantienkulkija eli vaikka muut tytöt käyttivät kynsilakkaa minä ne käyttänyt koksa en halunnut. En myöskään pelännyt sanoa ja pitää kiinni omista mielipiteistäni. Kait siksi minusta sitten tuli kiusattu ja neljän vuoden kiusauksen jälkeen itsetunnostani ei valitettavasti ollut mitään jäljellä.
      Missään vaiheessa en kuitenkaan antanut periksi. (Kiusaaminen koski lähinnä vaatteita, kampausta, meikkaamattomuutta yms). Näytin miltä halusin enkä sortunut tekemään asioita heidän mielikseen.
      Kiusaamista kesti 9 vuotta ja totta kai se jätti jälkensä. Tosin nyt niitä jälkiä näkyy vähemmän ja vähemmän.:D

En todellakaan tiedä, mistä kiusaaminen noin yleensä johtuu. Ehkä se on sattumaa, ehkä se johtuu siitä, ettei jostain syystä sovi joukkoon (liian laiha, liian lihava, kaupungilta, maalta, hyvä/huono itsetunto, erilainen harrastus, perheolosuhteet yms).

Muista, ettet ole itsesi vanki.
      Paranna itsetuntoasi ja pistä muiden huonolle käytökselle piste!

• jää

Olin koulukiusattu ala- ja yläasteella. Kouluun meno pelotti joka aamu. itsetunto oli noiden vuosien jälkeen nolla ja ajatukset synkkiä..kunhan jotenkin pääsis täältä pois.

Nyt kun olen kolmekymppinen on haavat parantuneet mutta arvet jäi.
      Sanotaan että mikä ei tapa, vahvistaa. Se on totta mutta liika on liikaa..
      Olen etäinen..kuoren läpi ei helposti pääse. Siksi kai olen suurimman osan elämästäni ollut yksin..Ystäviä kyllä on, mutta sisintä on vaikea paljastaa. Väkijoukossakin voi olla yksin, jos joku ymmärtää mitä tarkoitan.

• Pikkuevankelista

kyllä jää. Itselläni on nykyään uudesta ympäristöstä ystäviä, olen jo amiksen käynyt, nyt työtön 24 v.
        ala-asteella koin kiusaamiseksi sen, että mut jätettiin piirin ulkopuolelle, kun vaihdoin erityiskouluun. Eikä niiden vuosien tunne häviä varmaan koskaan, sillä vanhempanikaan eivät tänäpäivänä ymmärrä miltä se tuntui/tuntuu.
        Nykyäänkin, joissakin juhlissakin vetäydyn, jos mua ei "huomata." Itse hyväksyin asian vasta viimevuosina. Siunausta kaikille! Sampo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      17
      5083
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      101
      2311
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      135
      1998
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      48
      1868
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1670
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1266
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      115
      940
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      841
    9. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      303
      831
    10. Kaupungin yt

Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l
      Äänekoski
      24
      654
    Aihe