komatsun

tela irtoilee

osaisiko joku kertoa miten kiristetään komatsu pc 130 tela on niin löysällä että irtoaa vähän väliä

17

8269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koneenkorjaus oppilas

      eikös siellä alavaunussa ole lähellä ajopyörää joku luukku tai kolo jossa nippa,en ole perehtynyt komatsuun paljoa,mutta jos nippa siellä,rasvaa prässillä ja kauhalla kiristettävä tela ilmaan ennen kiriämistä.

      • kaivuri....................

        kyllä sielä kylessä on luukku ja nippa mutta ei välttämättä tavallinen nippa vaan teollisuus nippa halkaisija noin euron kolikon kokonen ja se pukataan paikalleen siinä on urat ei voi väärin laittaa ja se passaa tavalliseen rasva prässiin ja palikka maksaa noin.10euroa löytyy letku liikkeistä ja merkki liikkeestä joka myy konetta.muissakin koneissa saman lainen ei ole erikoinen


      • kiristäjä

        ei sitä telaa tarte ilmaan nostaa, kevyempi kiristää ku ei nosta


      • joopa joo
        kiristäjä kirjoitti:

        ei sitä telaa tarte ilmaan nostaa, kevyempi kiristää ku ei nosta

        hähääää...


      • prässääjä
        kiristäjä kirjoitti:

        ei sitä telaa tarte ilmaan nostaa, kevyempi kiristää ku ei nosta

        Tela maassa on kevyempi. Joutuu pikkuisen nytkäyttämään löysät yläpuolelle kaiken varalta välillä.
        Jos tela ei lähde kirimään, luultavasti mäntä jumii sylinteriin, pitää purkaa koko kiristin. ja kaivurilla tempaista osat erilleen toisistaan ja sitten putsata "kakkelit" pois. 210 komatsussa ei ole varsinaista mäntää vaan männänvarsi pelkästään, liekö sama kaikissa komatsuissa.


      • mikään
        prässääjä kirjoitti:

        Tela maassa on kevyempi. Joutuu pikkuisen nytkäyttämään löysät yläpuolelle kaiken varalta välillä.
        Jos tela ei lähde kirimään, luultavasti mäntä jumii sylinteriin, pitää purkaa koko kiristin. ja kaivurilla tempaista osat erilleen toisistaan ja sitten putsata "kakkelit" pois. 210 komatsussa ei ole varsinaista mäntää vaan männänvarsi pelkästään, liekö sama kaikissa komatsuissa.

        Eihän se prässääminen auta, kun vetopyörät on lähemmäs sileät ja itse telat venyneet, kyllä se on silloin telaremontti edessä ja ainoat asiat, jotka voit jättää vaihtamatta ovat itse telalaput.

        Vaihtoon vaan rullat, ketjut ja vetopyörät, niitä saa halvalla kun osaa etsiä oikeista paikoista. Ammattimies tekee rempan kummallekin puolelle päivässä, liikkeillä menee noin 2-3 päivää ja tumpelot hinkkaa projektin kanssa koko viikon.


      • ei nyt ihan
        mikään kirjoitti:

        Eihän se prässääminen auta, kun vetopyörät on lähemmäs sileät ja itse telat venyneet, kyllä se on silloin telaremontti edessä ja ainoat asiat, jotka voit jättää vaihtamatta ovat itse telalaput.

        Vaihtoon vaan rullat, ketjut ja vetopyörät, niitä saa halvalla kun osaa etsiä oikeista paikoista. Ammattimies tekee rempan kummallekin puolelle päivässä, liikkeillä menee noin 2-3 päivää ja tumpelot hinkkaa projektin kanssa koko viikon.

        päivässä kuitenkaan.


      • ketjut+vetokehät
        ei nyt ihan kirjoitti:

        päivässä kuitenkaan.

        vaihtaa päivään varsinkin jos 2-3 ukkoa pyörii asian kimpussa, esim, takaisin pistäessä yks nostelee lappuja, toinen pistää pultteja, yks ampuu kiinni..


      • Saetkae
        ketjut+vetokehät kirjoitti:

        vaihtaa päivään varsinkin jos 2-3 ukkoa pyörii asian kimpussa, esim, takaisin pistäessä yks nostelee lappuja, toinen pistää pultteja, yks ampuu kiinni..

        Ja kun ampuu kiinni puhdistamattomaan pintaan laput on löysällä parin viikon päästä. Ja vuodessa parissa on taas telaremontti edessä. Löysät laput rikko perusketjut nopeasti! Pultit pitää vetää momenttiin eikä ketjun ja lapun välissä saa olla mitään! Ei edes maalia! Harvemmalla ukkoremmillä on tarpeeksi tarkka pulttipyssy momentin vetoon. Paras tulee kun sen tekee käsin momenttiavaimella. Pintojen putsaamisessa se aika kuluu.


      • on asiaa
        ketjut+vetokehät kirjoitti:

        vaihtaa päivään varsinkin jos 2-3 ukkoa pyörii asian kimpussa, esim, takaisin pistäessä yks nostelee lappuja, toinen pistää pultteja, yks ampuu kiinni..

        Kyllä 3 ukkoa päivässä telaremontin tekee,ei kylläkään 8 h riitä,mutta ylempänä oli,että ammattimies tekee päivässä...


      • se momentti
        on asiaa kirjoitti:

        Kyllä 3 ukkoa päivässä telaremontin tekee,ei kylläkään 8 h riitä,mutta ylempänä oli,että ammattimies tekee päivässä...

        takakäteen, isolla ilmakoneella niin paljon kun menee ja pestäänhän laput kun ne on irrotettu


      • näin se menee
        se momentti kirjoitti:

        takakäteen, isolla ilmakoneella niin paljon kun menee ja pestäänhän laput kun ne on irrotettu

        Joo ei niitä telalappuja minkään hammasharjan kanssa hinkata, niille näytetään painepesuria. Ja momenteista viis, vähintään kasin pultit niin lujaan kun uskaltaa vetää, yleensä pulttikoneet ei jaksa niitä poikki vetää edes maksimiasennossa.


      • näin se menee kirjoitti:

        Joo ei niitä telalappuja minkään hammasharjan kanssa hinkata, niille näytetään painepesuria. Ja momenteista viis, vähintään kasin pultit niin lujaan kun uskaltaa vetää, yleensä pulttikoneet ei jaksa niitä poikki vetää edes maksimiasennossa.

        Painepesuri on alkuunsa hyvä jos kovin laput yms. kilkkeet kovin kuraset, mutta maali, ruoste ja muu töhnä lapusta ja lenkeistä paras poistaa hiomapaperi laikalla. Kun molemmat kiiltää niin sillon pysyy. Kannattaa muuten huomioida sellainen asia että esim. Bercon ja ITR:n ketjuissa eroa lenkkien muodossa, vaikka saman kokoluokan ketju. Tämä meinaa vain sitä että jos vaihtaa ketjun niin päin että laput on ollu ketjussa jossa on pienempi kosketus pinta ja laitetaan sellaiseen jossa kosketuspinta on isompi tai ainakin kovin erimuotoinen niin lappu ei istu kunnolla. Tai oikeammin kantaa reunoilta, koska yleensä lapuissa on painumaa siinä kohdassa mistä on ollu lenkkejä vasten.

        Ei ehkä ihan täydellinen selitys, mutta kun näkee asian livenä niin ymmärtää mistä kyse.


    • mönö

      Porukalle moro. Kasattiin 120 5 sarjan kuokka 95 mallia,mutta kun vesseleillä jäi merkaamatta kaksoispumppujen päälle tulevat esiohjauspajneen letkun niin nyt on toimintahäiriö päällä. Neljä letkua ja paineletku sinne tulee , pitää pienen jurinan aivankuin siellä olisi jokin toiminta päällä.

    • Kilauta suomen rakennuskoneelle ja kerro ongelmasta, alku saattaa olla takkuista mutta kärsivällisyys mahdollisesti palkitaan :). Varaosat löytyy Tuusulasta www.maansiirtopalvelu.fi

    • Kuokkakones

      "Ammattimies tekee päivässä" on tää suomi 24 ammattilaisia täynnä...heh...

    • Anonyymi

      Öljyjen vaihto

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1786
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      975
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    8. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe