osaisiko joku kertoa miten kiristetään komatsu pc 130 tela on niin löysällä että irtoaa vähän väliä
komatsun
17
8298
Vastaukset
- koneenkorjaus oppilas
eikös siellä alavaunussa ole lähellä ajopyörää joku luukku tai kolo jossa nippa,en ole perehtynyt komatsuun paljoa,mutta jos nippa siellä,rasvaa prässillä ja kauhalla kiristettävä tela ilmaan ennen kiriämistä.
- kaivuri....................
kyllä sielä kylessä on luukku ja nippa mutta ei välttämättä tavallinen nippa vaan teollisuus nippa halkaisija noin euron kolikon kokonen ja se pukataan paikalleen siinä on urat ei voi väärin laittaa ja se passaa tavalliseen rasva prässiin ja palikka maksaa noin.10euroa löytyy letku liikkeistä ja merkki liikkeestä joka myy konetta.muissakin koneissa saman lainen ei ole erikoinen
- kiristäjä
ei sitä telaa tarte ilmaan nostaa, kevyempi kiristää ku ei nosta
- joopa joo
kiristäjä kirjoitti:
ei sitä telaa tarte ilmaan nostaa, kevyempi kiristää ku ei nosta
hähääää...
- prässääjä
kiristäjä kirjoitti:
ei sitä telaa tarte ilmaan nostaa, kevyempi kiristää ku ei nosta
Tela maassa on kevyempi. Joutuu pikkuisen nytkäyttämään löysät yläpuolelle kaiken varalta välillä.
Jos tela ei lähde kirimään, luultavasti mäntä jumii sylinteriin, pitää purkaa koko kiristin. ja kaivurilla tempaista osat erilleen toisistaan ja sitten putsata "kakkelit" pois. 210 komatsussa ei ole varsinaista mäntää vaan männänvarsi pelkästään, liekö sama kaikissa komatsuissa. - mikään
prässääjä kirjoitti:
Tela maassa on kevyempi. Joutuu pikkuisen nytkäyttämään löysät yläpuolelle kaiken varalta välillä.
Jos tela ei lähde kirimään, luultavasti mäntä jumii sylinteriin, pitää purkaa koko kiristin. ja kaivurilla tempaista osat erilleen toisistaan ja sitten putsata "kakkelit" pois. 210 komatsussa ei ole varsinaista mäntää vaan männänvarsi pelkästään, liekö sama kaikissa komatsuissa.Eihän se prässääminen auta, kun vetopyörät on lähemmäs sileät ja itse telat venyneet, kyllä se on silloin telaremontti edessä ja ainoat asiat, jotka voit jättää vaihtamatta ovat itse telalaput.
Vaihtoon vaan rullat, ketjut ja vetopyörät, niitä saa halvalla kun osaa etsiä oikeista paikoista. Ammattimies tekee rempan kummallekin puolelle päivässä, liikkeillä menee noin 2-3 päivää ja tumpelot hinkkaa projektin kanssa koko viikon. - ei nyt ihan
mikään kirjoitti:
Eihän se prässääminen auta, kun vetopyörät on lähemmäs sileät ja itse telat venyneet, kyllä se on silloin telaremontti edessä ja ainoat asiat, jotka voit jättää vaihtamatta ovat itse telalaput.
Vaihtoon vaan rullat, ketjut ja vetopyörät, niitä saa halvalla kun osaa etsiä oikeista paikoista. Ammattimies tekee rempan kummallekin puolelle päivässä, liikkeillä menee noin 2-3 päivää ja tumpelot hinkkaa projektin kanssa koko viikon.päivässä kuitenkaan.
- ketjut+vetokehät
ei nyt ihan kirjoitti:
päivässä kuitenkaan.
vaihtaa päivään varsinkin jos 2-3 ukkoa pyörii asian kimpussa, esim, takaisin pistäessä yks nostelee lappuja, toinen pistää pultteja, yks ampuu kiinni..
- Saetkae
ketjut+vetokehät kirjoitti:
vaihtaa päivään varsinkin jos 2-3 ukkoa pyörii asian kimpussa, esim, takaisin pistäessä yks nostelee lappuja, toinen pistää pultteja, yks ampuu kiinni..
Ja kun ampuu kiinni puhdistamattomaan pintaan laput on löysällä parin viikon päästä. Ja vuodessa parissa on taas telaremontti edessä. Löysät laput rikko perusketjut nopeasti! Pultit pitää vetää momenttiin eikä ketjun ja lapun välissä saa olla mitään! Ei edes maalia! Harvemmalla ukkoremmillä on tarpeeksi tarkka pulttipyssy momentin vetoon. Paras tulee kun sen tekee käsin momenttiavaimella. Pintojen putsaamisessa se aika kuluu.
- on asiaa
ketjut+vetokehät kirjoitti:
vaihtaa päivään varsinkin jos 2-3 ukkoa pyörii asian kimpussa, esim, takaisin pistäessä yks nostelee lappuja, toinen pistää pultteja, yks ampuu kiinni..
Kyllä 3 ukkoa päivässä telaremontin tekee,ei kylläkään 8 h riitä,mutta ylempänä oli,että ammattimies tekee päivässä...
- se momentti
on asiaa kirjoitti:
Kyllä 3 ukkoa päivässä telaremontin tekee,ei kylläkään 8 h riitä,mutta ylempänä oli,että ammattimies tekee päivässä...
takakäteen, isolla ilmakoneella niin paljon kun menee ja pestäänhän laput kun ne on irrotettu
- näin se menee
se momentti kirjoitti:
takakäteen, isolla ilmakoneella niin paljon kun menee ja pestäänhän laput kun ne on irrotettu
Joo ei niitä telalappuja minkään hammasharjan kanssa hinkata, niille näytetään painepesuria. Ja momenteista viis, vähintään kasin pultit niin lujaan kun uskaltaa vetää, yleensä pulttikoneet ei jaksa niitä poikki vetää edes maksimiasennossa.
näin se menee kirjoitti:
Joo ei niitä telalappuja minkään hammasharjan kanssa hinkata, niille näytetään painepesuria. Ja momenteista viis, vähintään kasin pultit niin lujaan kun uskaltaa vetää, yleensä pulttikoneet ei jaksa niitä poikki vetää edes maksimiasennossa.
Painepesuri on alkuunsa hyvä jos kovin laput yms. kilkkeet kovin kuraset, mutta maali, ruoste ja muu töhnä lapusta ja lenkeistä paras poistaa hiomapaperi laikalla. Kun molemmat kiiltää niin sillon pysyy. Kannattaa muuten huomioida sellainen asia että esim. Bercon ja ITR:n ketjuissa eroa lenkkien muodossa, vaikka saman kokoluokan ketju. Tämä meinaa vain sitä että jos vaihtaa ketjun niin päin että laput on ollu ketjussa jossa on pienempi kosketus pinta ja laitetaan sellaiseen jossa kosketuspinta on isompi tai ainakin kovin erimuotoinen niin lappu ei istu kunnolla. Tai oikeammin kantaa reunoilta, koska yleensä lapuissa on painumaa siinä kohdassa mistä on ollu lenkkejä vasten.
Ei ehkä ihan täydellinen selitys, mutta kun näkee asian livenä niin ymmärtää mistä kyse.
- mönö
Porukalle moro. Kasattiin 120 5 sarjan kuokka 95 mallia,mutta kun vesseleillä jäi merkaamatta kaksoispumppujen päälle tulevat esiohjauspajneen letkun niin nyt on toimintahäiriö päällä. Neljä letkua ja paineletku sinne tulee , pitää pienen jurinan aivankuin siellä olisi jokin toiminta päällä.
Kilauta suomen rakennuskoneelle ja kerro ongelmasta, alku saattaa olla takkuista mutta kärsivällisyys mahdollisesti palkitaan :). Varaosat löytyy Tuusulasta www.maansiirtopalvelu.fi
- Kuokkakones
"Ammattimies tekee päivässä" on tää suomi 24 ammattilaisia täynnä...heh...
- Anonyymi
Öljyjen vaihto
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1903554Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii572217Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3762210- 432072
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321491Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541213
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4601202Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1211063- 591004