Hei kaikki valokuvauksen ystävät :D
Siis,olen hommaamassa itselleni digijärkkäriä ja
olen päätynyt kahteen eri malliin:
1.Sony DSLR-A100
2.Canon EOS 400D
eli kysymykseni on,kumpi olisi parempi ostos?
Mielipiteitä kameramalleista?
Mielipiteitä
10
1434
Vastaukset
- Hoo Koo
Canon
Itse lähtisin puhtaalta pöydältä Nikoniin...D80. - Mika...
... canon koska siinä on vähän runsaampi tarjonta oheishärpäkkeiden osalta uutena ja käytettynä.
- Nikonisti
Rakennelaadultaan ja kuvanlaadultaan Sony DSLR-A100 on ylivoimainen.
Itselläni on ollut Nikon-järjestemä 30 vuotta. - eossi
Canon on monessa suhteessa parempi, kuin sony ja edellämainitut muut merkin.
- Kenneth
Kahdesta:
ehdottomasti Sony, kuvainvakain ja jämäkämpi runko. Pölynpoisto molemmissa. Eos 400d on liian liru makuuni.
Kuten jo yllä todettu, olisi nikon d80 paras vaihtoehto, vaikka kalliimpi.
Yksinkertaisesti vain hyvä kamera.
- puolesta
Ääni Sonyn puolesta. Hyvä ergonomia. Kuvanvakaaja rungossa. Objektiivivalikoima nyt jo hyvä ja paranee koko ajan. Muita lisukkeita toistaiseksi vähemmän kuin kilpailijoilla. Tarve ratkaisee käytön.
- rungossa olevaa
kuvanvakainta, jos on yksi runko käytössä. Mites kuvaat, kun täräytät kameraa? En ole Canon fani, mutta lasia, sun muuta löytyy aina yleisimpään digijärkkärin runkoon - Canoniin.
- enpä kehuisi perustelujasi
rungossa olevaa kirjoitti:
kuvanvakainta, jos on yksi runko käytössä. Mites kuvaat, kun täräytät kameraa? En ole Canon fani, mutta lasia, sun muuta löytyy aina yleisimpään digijärkkärin runkoon - Canoniin.
Siis mitä sää oikein yrität selittää? Että rungossa oleva vakaaja on huono, koska kameran pudotessa mereen ei sitten ole enää vakaajaa käytössä? Mutta objektiivissa olevaa vakaajaa käytettäessä ei haittaa jos kameran tiputtaa????
Kaikenmoisia hätäpaskoja olen nähnyt, mutta annan tästä täyden kympin, niin epätoivoinen yritys tämä oli.
- MonkeyBizz
Kiitos mielipiteistä :)
Nikonista olen kuullut jo pitkään positiivisia puolia ja itse asiassa olenkin kyttäilyt myös Nikonin 80d mallia,mutta hinta on aika tyyris,mutta kerran se kait vaan kirpaisee,jos kamera on rahansa arvoinen...- kenneth
kyse on myös rahasta, jos sen verran pystyt laittamaan lisää, saat todella jämäkän rungon huippuhyvällä käyttöergonomialla. Jonka muut ominaisuudet riittävät todella pitkälle, sen huomaat kun sitä käyttelet.
Rungon laatua ja ergonomiaa, en itse miettinyt kun ostin ekan digijärkkärini, ja kun nikoneita ryhdyin kokeilemaan tajusin kuinka huonosti olin valinnut alunperin.
Kuitenkin on todettava, että kaikki kolme käsiteltyä kameraa ottavat todella hyviä kuvia erot tulevat muissa asioissa.
Ja eniten ne kuvien onnistuminen on itsestäsi kiinni :)
Kannattaa varmaan käydä vähän kokeilemassa kameroiden tuntumaa kaupassa, se kertoo paljon myös se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455040Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121590Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481209Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101149- 131103
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2872Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57769Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27743