Triwindas

kennel

millainen on?
Olen nähnyt yhden kennelin kasvatin ja tautisen valloittava persoona oli se rekku mutta kehnohko lonkiltaan...
Mutta jos täällä saa kysellä niin onko täällä triwindas pennun/aikuisen omistajia ja jos on niin kertokaapa rekuistanne ja onko kasvattaja jälkeenpäin pidellyt yhteyttä jne.

Olis hauska kuulla!

16

5162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lellu1960
      • Pettynyt kasvattajaan

Miettikää tarkkaan kun pentua lähdette ko kennelistä ostamaan. Hinnat pilvissä ja luvataan takuu pennulle. Jos ei takuusta mainintaa kauppakirjassa ei tarvitse tulevaisuudessa odottaa korvauksia. Ja jos alkaa peräämään korvausta esim jalostuskoiran paskoista lonkista niin vastaukseksi saa että takuu on rauennut, mutta syytä miksi ei kerrota. Tätäkään tietoa ei pystytä puhelimessa kertomaan vaan lähetellään tekstiviestinä. Onko moinen sitten moraalin omaavan kasvattajan toimintaa. Ja tällä hetkellä käyttiksiä kasvattavat eikä minulla ole koirasta muuten mitään pahaa sanottavaa. Todella upea luonne ja upean näköinen ja käyttöominaisuudetkin ok. Mutta kyllä raskaasti vit...taa kun olis muuten ollut jalostusainesta täysin mut ei voi käyttää niin ei. Olkaa siis hyvät ihmiset varovaisia ja vaatikaa kaikki asiat paperilla mitä kasvattaja lupaa oli siten kasvattaja kuka tahansa.

• Milli63

Lonkat
      Tutkittu 50/105 48%
      A 9 pentua 18%
      B 15 pentua 30%
      C 15 pentua 30%
      D 10 pentua 20%
      E 1 pentua 2%
      Karua totuutta. Hävettävän koiria kuvattu. En juhlisi noilla tuloksilla. Näyttelylinjaisia, arvaan minä?

• ex trw

eivät nykyisellään ole näyttelylinjaisia.Ja sillä nyt ei ole terveyden kanssa mitään tekemistä.Romuja sattuu molempiin linjoihin.
        Moni yhdistelmä on ns. sekalinjaa jos niin voisi sanoa.

Ja kyllä jo edesmenneeseen nlylinjan koiraan olin tyytyväinen !

• jaaaaaa

Onkos noissa terveystuloksissa kovin suuria eroja?

Tässä esim. käyttölinjan kennelin (aufgeweckt)

A 27 pentua 28%
        B 25 pentua 26%
        C 28 pentua 29%
        D 28 pentua 18%

(Evergrey`s)

A 69 pentua 24%
        B 104 pentua 36%
        C 66 pentua 23%
        D 41 pentua 14%
        E 5 pentua 2%

Aireddan

A 50 pentua 19%
        B 66 pentua 25%
        C 85 pentua 33%
        D 48 pentua 18%
        E 12 pentua 5%

Daushauffen

A 28 pentua 19%
        B 51 pentua 35%
        C 44 pentua 30%
        D 20 pentua 14%
        E 2 pentua 2%

• aloittaja
        jaaaaaa kirjoitti:

A 27 pentua 28%
        B 25 pentua 26%
        C 28 pentua 29%
        D 28 pentua 18%

(Evergrey`s)

A 69 pentua 24%
        B 104 pentua 36%
        C 66 pentua 23%
        D 41 pentua 14%
        E 5 pentua 2%

Aireddan

A 50 pentua 19%
        B 66 pentua 25%
        C 85 pentua 33%
        D 48 pentua 18%
        E 12 pentua 5%

Daushauffen

A 28 pentua 19%
        B 51 pentua 35%
        C 44 pentua 30%
        D 20 pentua 14%
        E 2 pentua 2%

lonkkien huonoudesta ei suoraan voi syyttää kasvattajaa.
        Lonkkiin vaikuttaa niin moni muukin asia..ja aina ei vaikka kuinka yrittäsi hyvät ja terveet yhdistää silti täydellisesti onnistuta.
        Pääasia ettei sairaita tarkoituksen mukaisesti käytetä jalostukseen!

Mutta tämä vertaus oli oikein hyvä, kiitos siitä!

Ja sitten jos jollain triwindas pentuja on niin kuulisin mielläni miten on menny jne..

• lellu1960
        aloittaja kirjoitti:

lonkkien huonoudesta ei suoraan voi syyttää kasvattajaa.
        Lonkkiin vaikuttaa niin moni muukin asia..ja aina ei vaikka kuinka yrittäsi hyvät ja terveet yhdistää silti täydellisesti onnistuta.
        Pääasia ettei sairaita tarkoituksen mukaisesti käytetä jalostukseen!

Mutta tämä vertaus oli oikein hyvä, kiitos siitä!

Ja sitten jos jollain triwindas pentuja on niin kuulisin mielläni miten on menny jne..

Koirahan on muutakin kuin lonkkia ja kyynäriä, vaikka ne toki tärkeät ovatkin katsoa.Myös muunlaisia sairauksia, myös perinnöllisiä ,voi sakemannilla olla, joten niiden osalta, sekä tietysti myös luonteen osalta kannattaa olla tarkkana.

En laittanut linkkiä tietokantaan alleviivatakseni jotenkin ko. kennelin huonoa tilannetta lonkkien osalta, ja sehän lienee onkin ihan keskitasoa, lonkkavikaisia on valitettavan paljon tässä rodussa, vaan laitoin linkin siksi, että voit tutkailla sinua kiinnostavan pentueen odotusarvoja lonkkien/kyynärien suhteen.

Kyynärien terveys on muuten niin etupainotteisella rodulla kuin sakemanni vielä lonkkiakin tärkeämpi.

• ehkä myös
        jaaaaaa kirjoitti:

A 27 pentua 28%
        B 25 pentua 26%
        C 28 pentua 29%
        D 28 pentua 18%

(Evergrey`s)

A 69 pentua 24%
        B 104 pentua 36%
        C 66 pentua 23%
        D 41 pentua 14%
        E 5 pentua 2%

Aireddan

A 50 pentua 19%
        B 66 pentua 25%
        C 85 pentua 33%
        D 48 pentua 18%
        E 12 pentua 5%

Daushauffen

A 28 pentua 19%
        B 51 pentua 35%
        C 44 pentua 30%
        D 20 pentua 14%
        E 2 pentua 2%

syy ettei eroja ole se

että aufgeweckt 72% ja evergrey's 59% kuvattu,
        risatkn on luvuissa mukana

Aireddan 42% ja alaarvoinen kuvaus% Daushauffen 39%

Mielestän eivät siis ole edes vertailukelpoisia.

• booM
        ehkä myös kirjoitti:

syy ettei eroja ole se

että aufgeweckt 72% ja evergrey's 59% kuvattu,
        risatkn on luvuissa mukana

Aireddan 42% ja alaarvoinen kuvaus% Daushauffen 39%

Mielestän eivät siis ole edes vertailukelpoisia.

Minä olen aikonut ottaa koiran aussenbaussenhaffen kennelistä, montakohan vastausta saan, ennen kuin alkaa kova mollaaminen edellämainittua kenneliä kohtaan, tämä mielenkiinnosta, aion tehdä tilaston, siitä kuinka huonoja kaikki kennelit täällä olevien asiantutijoiden mielestä ovat.
        Vastauksia kehiin.

• myy1+
        booM kirjoitti:

Minä olen aikonut ottaa koiran aussenbaussenhaffen kennelistä, montakohan vastausta saan, ennen kuin alkaa kova mollaaminen edellämainittua kenneliä kohtaan, tämä mielenkiinnosta, aion tehdä tilaston, siitä kuinka huonoja kaikki kennelit täällä olevien asiantutijoiden mielestä ovat.
        Vastauksia kehiin.

Eli aina on joku ja sit on nää muutama jotka vihaa ja inhoo henkilöä(kasvattajaa),niin etteivät meinaa housuissaan pysyä kun kertovat tarinoitaan.Vai että aussenbaussenhaffen kennelistä;)!Mä olen kuullut,et siel olis aika kivoja koiria!

• PHa

Ihan asiallisia koiria sieltä on tullut. Ei miään superia, mutta onko monella muullakaan kennelillä..? Eiköhän sieltä ihan harrastukseen tessuja löydy. Luulisin kyllä että kasvattaja pitää yhteyttä, mutta täytyyhän myös omistajan kantaa kortensa kekoon sen suhteen.

• Leijona72

Moiks!!!

Samaisesta kennelistä on minun rekkuni.Valloittava persoona omalla yli energisellä tavallaan.Mutta lepsukka luonne joka erittäin hyvä.Tosin jämäkkyyttäkin tarvittaessa löytyy,mutta sohvaperunaksi taidettiin jäädä oistajan aikaansaamattomuuden vuoksi.
      Kasvattaja on pitänyt yhteyttä tarpeeksi, ei tuputtautunut liiaksi.Joka erittäin kiva.Ei ole itselläkään velvollinen olo.

• tiksu1234

Hei

Haimme kennel Triwindaksesta koiramme tammikuussa ja tässä pitäisi kohta alkaa varaamaan aikoja lonkkakuvauksiin. Ja nyt alkoi pelottamaan, mitä jos lonkissa onkin vikaa eikä takuusummaa saakaan takaisin...

Muuten koira on ollut mitä parhain. Iloinen, leikkisä ja erittäin innokas. Kenneliin olen pitänyt yhteyttä säännöllisesti, eikä kyllä sen puoleen ole valittamista. Mukavan oloista porukkaa.

• jokuvuan

Täällä on Triwindasilta narttukoira (: Ihana on luonteeltaan, tottelevainen, rohkea, leikkisä (vaikka onkin jo aika vanha), reipas ja rakastaa ihmisiä kissoja, on kyllä myös vahti/suojeluviettiä. :) Lonkat on kylläkin c/c.. Eikä kasvattajan kanssa olla oltu yhteyksissä. Mut, koira on mitä mahtavin!

• rakkaudesta rotuun

Meillä vuosia kestänyt yhteistyö eikä mitään pahaa sanottavaa kasvattajista! luusto asioihin vaikuttaa niin moni seikka samoin kuin yhteistyöhön kasvattajankin kanssa. Meillä on sovussa tallattu niin ylä kuin ala mäetkin.

jos hakee perus hyvää koiraa, tutki suku, indeksit jne. ja kysele, katsele, vertaile. Paskoja sattuu kaikille, sairaita koiria syntyy sinne ja tänne...kukaan kasvattaja ei ole jumala, eikä osaa tulevaisuutta ennustaa jos näin olisi syntyisi vain terveitä hyviä koiria.
      Triwindas pentuihin kuuluu(tai kuului ainakin minun aikanani) lonkkakuvaukset pennun hintaan.
      Eli kaikilla kasvateilla on mahdollisuus osallistua kuvauksiin. Se osallistuuko kasvattit vai ei.. ei ikävä kyllä ole kasvattajan käsissä. Toisia ei vaan kiinnosta rodun terveyden eteenpäin vieminen tai oman koiran luuston terveys. Ja kasvattajan on vaikea pakottaa kasvatit kuvauksiin.

Itse en niinkään vertaile kasvattajia..niiden ominaisuudet kun ei koiriin periydy..vaan vertailen yhdistelmiä, sukuja, indeksejä, tuloksia, jne.

Kun haen hyvää koiraa itselleni, kiinnitän ensin huomiota SUVUN terveyteen, indekseihin, käyttötuloksiin(tai jos ei tuloksia ole haluan käydä seuraamassa treenejä, tosin haluan nähdä koirat livenä ja treeneissä oli tuloksia tai ei), käyttöominaisuuksiin, hermorakenteeseen..kaikki muu tulee sen jälkeen.
      kun olen valinnut hyvän yhdistelmän haluan tietää missä ja miten pennut kasvavat. Kuinka paljon kasvattaja voi pentuihin panostaa ja kuinka paljon ne saavat kokemuksia pentulassa.
      hinnalla tai hinnanpalautuksella ei ole mitään merkitystä. Loppujen lopuksi minä olen se kellä on vastuu ja minulle koirani ovat muutakin kuin rahaa..jos ne on sököjä/sairaita minä kannan vastuun siitä, minä en hankkinut tarpeeksi tietoa tai otin tietoisen riskin. Se että saisin sairaasta koirasta osan hinnasta takaisin ei muuta sitä tosiasiaa, että omistan sairaan koiran. Se muutama satalappunen kädessä ei kauhiasti lämmitä.

Uskoisin, että jokainen rodun terveyden eteen taisteleva kasvattaja tekee kaikkensa viedäkseen rotua eteenpäin niin terveydellisesti kuin muutenkin.Loppu on sitten ostajan käsissä!

• CitySusi I

"Eli kaikilla kasvateilla on mahdollisuus osallistua kuvauksiin. Se osallistuuko kasvattit vai ei.. ei ikävä kyllä ole kasvattajan käsissä. Toisia ei vaan kiinnosta rodun terveyden eteenpäin vieminen tai oman koiran luuston terveys. Ja kasvattajan on vaikea pakottaa kasvatit kuvauksiin."

-Miksi myyt koiran ihmiselle, joka ei sitoudu sinun tekemässäsi kauppasopimuksessa kuvauttamaan koiran koko luustoa?

"Uskoisin, että jokainen rodun terveyden eteen taisteleva kasvattaja tekee kaikkensa viedäkseen rotua eteenpäin niin terveydellisesti kuin muutenkin.Loppu on sitten ostajan käsissä!"

-:DDD, usko ei ole tiedon väärti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2491
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe