Noniin, monet valittelee, että vanhemmat eivät anna lapsilisää lapsilleen suoraan, eli kätsynä. Niin sen kuuluukin olla! Ettekö te tajua, että äitinne on teidät synnyttänyt ja päättänyt kasvattaa lapsenaan. Hän myös tietää, että saa lapsilisätukea kasvatukseen. Sitä rahaa ei anneta lapsille! Kenelläkään ei ole oikeutta vaatia sitä itselleen.
Entä tiedättekö, mihin ne rahat käytetään? Teidän elättämiseen!!!! Siihen että saatte ruokaa, vaatteita, talon päänne päälle, henkilövakuutuksiin jne. Lapset syövät kotona vanhempien ostamaa ruokaa!
Raivostuttaa vaan kun kaikki valittaa siitä "äiti ei anna mulle lapsilisää". Jos äidillä ei olisi tarpeeksi rahaa edes yhden lapsen elättämiseen, niin et sinäkään sillä hetkellä kirjoittaisi kalliilla tietokoneella valitusviestiäsi. Tietysti voi sitten kirjoittaa koulun koneelta, mutta senkin vanhemmat mahdollistavat! Maksavat veroja, jotta saisit käydä koulua ja syödä kouluruokaa.
Mitä sitten tapahtuisi, jos kaikki vähätkin lapsilisät menisivät suoraan lapselle? Luultavasti lapsi ostaisi vaatteita, meikkejä, leluja, kirjoja, koruja, karkkia, turhuuksia. Ne rahat ovat poissa vanhempien varoista. Alapa sitten itse ostamaan ruokaa itsellesi ja maksamaan sähkölaskuja, koska käytät huoneessasi valoa ja patteria päällä. Maksa vesilasku, jonka käytät pitkään kuumaan suihkuusi. Maksa koulumatkasi bussilla tai taksilla tai jos asut suht koht lähellä koulua, osta itse pyöräsi. Ehkä sitten tajuat, kuinka paljon välttämättömiä ostoksia vanhemmat ovat lapsilisällä tehneet.
Älkää enää ikinä valittako tästä asiasta. Vanhemmat halusivat sinut elättääkseen sinut lapsenaan, eivät siksi että halusivat polttaa rahojaan ilmaan. He rakastavat lastaan ja heillä on oikeus päättää, millaisen hyvän elämän lapselle tarjoavat.
Lapsilisästä
5
706
Vastaukset
Silloin aikoinaan kun meillekin on lapsilisiä makseltu ei ollut mahdollista antaa niitä lasten käyttöön. Eikä niin kuulukaan olla.
Kyllä siitä sai kuulla, monet tantat oli sitä mieltä että on tosi itsekästä käyttää "lasten rahat" itsekkäästi itse!
Rahat oli joskus tosi tiukilla ja tollaset jutut otti päähän ja loukkasi.
Omat lapset kyllä ymmärsivät tilanteen. Kun rahaa ei ollut niin sitä ei ollut ja se oli koko perheen ongelma.
Toivon kyllä hartaasti että ihmiset olisivat nykyään viisaampia kuin ennen mutta ilmeisesti näin ei ole.- nuori-89
Kaikki tosiaan eivät tajua kuinka paljon vanhemmat joutuu lasten takia pulittamaan rahaa. On ihan oikein, että vanhemmat pysyvät tiukkana ja sanovat lapsille, kuinka hyvä asia on että Suomessa saa lapsilisää ja sillä tavoin moni lapselle välttämätön asia on mahdollinen.
Ihan oikeesti jengi kunnioittakaa vanhemapianne=) - Siina.
En tajua niitä vanhempia, jotka antavat rahan lapsille. Vanhemmillehan se on tarkoitettu, eikä lapsille! Mut ok, jos lapsi ostaa aina, siis AINA omat vaatteensa ja tavaransa, ja maksaa itse puhelinlaskunsa, eikä saa viikkorahaa, niin mikäs siinä.
Meillä on juuri ja juuri varaa ruokaan, päivän budjetti on 12 euroa. Sen verran saisimme käyttää päivässä rahaa kaikkeen tarvitsemaamme, että meillä on katto pään päällä.
Siis, jos lapsilisä menisi minun ja pikkusiskoni tilille, joutuisimme ostamaan omat ruokamme.- olet tyhmä
rahan anto pitää aina suhteudaa jos nainen jolla ois rahaa vaan 50 penniä se on sen ainoa raha ja antaa kaikensa lahjoitukseen ja bill gates antaa miljardin kumpi anto enemmän se nainen koska se anto kaikki rahansa eli jos jonku faija tienaa 1.000.000 verran vuodess ja antaa lopselle 1 kuus 1500 se on melkeen sama asia ku sellanen joka tienaa 20.000 antaaa 20-40e kuussa
- roskaaaroskaa
olet tyhmä kirjoitti:
rahan anto pitää aina suhteudaa jos nainen jolla ois rahaa vaan 50 penniä se on sen ainoa raha ja antaa kaikensa lahjoitukseen ja bill gates antaa miljardin kumpi anto enemmän se nainen koska se anto kaikki rahansa eli jos jonku faija tienaa 1.000.000 verran vuodess ja antaa lopselle 1 kuus 1500 se on melkeen sama asia ku sellanen joka tienaa 20.000 antaaa 20-40e kuussa
mutkun mun vanhemmilla on iha hyvin rahaa elättää mut mut ne on niin pihejä paskoja että en saa ees viikkorahaa vittu ne on niin vitun paskojaaa!!!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1044440BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1993651- 2022991
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome722832Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main602727- 831351
- 601246
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2381072- 60988
MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t120983