muutto espanjaan?

sb

olen mieheni kanssa miettinyt, etta mihin maahan sita muuttaisi. espanja on yksi niista, joten toivoisin asiantuntijoilta apua ja neuvoja kaikkeen espanjaan muuttooon liittyvia asioita. kiitos!

20

1820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • José

      Olen itse Epsanjaan muuttanut ja luulisin tietäväni jotain jostain, mutta en kaikkea kaikesta, enkä kovin paljon jaksaisi kirjoittaakaan yhdellä sormella, vaikka jostain enemmän tietäisinkin.

      Jotain pientä vastausta voin antaa, jos esität kysymyksesi tarkemmin rajattuna.
      Kaikkea kaikesta löytyy mm. Enetin ja Olé-lehden kirjoista. Ja jotain löytyy näiltäkin palstoilta, jos vain vaivaudut etsimään ja lukemaan vanhoja viestejä.

      • sb

        ihan sellaista neuvoa kaipailisin, kuten mita tulee ottaa huomioon kun sinne aikoo muuttaa, esim. mita ottaa mukaan (huonekaluja)? vai ostaa siella paikanpaalla? kuinka paljon muutto tulee maksamaan jos suomesta rahtaa tavaraa, siis ainoastaan 2 hengen tavarat kuten vaatteet jne?
        miten helposti sielta loytaa asunnon/talon ja kuinka paljon maksaa? olen siella espanjassa ollut 3 kertaa lomalla (2 kertaa costa del solilla ja kerran mallorcalla).
        kuinka kauan sina olet siella asunut, ja missa pain asustelet? miten helposti siella saa toita? millaisesta tyosta maksetaan hyvin? onko siella korkea tyottomyys? minkalainen palkka/elintaso siella on suhteessa suomeen?

        kiitos jos jaksat ja viitsit vastailla!!
        p.s. en asu suomessa talla hetkella, joten noista lehdistakaan ei ole apua...


      • José
        sb kirjoitti:

        ihan sellaista neuvoa kaipailisin, kuten mita tulee ottaa huomioon kun sinne aikoo muuttaa, esim. mita ottaa mukaan (huonekaluja)? vai ostaa siella paikanpaalla? kuinka paljon muutto tulee maksamaan jos suomesta rahtaa tavaraa, siis ainoastaan 2 hengen tavarat kuten vaatteet jne?
        miten helposti sielta loytaa asunnon/talon ja kuinka paljon maksaa? olen siella espanjassa ollut 3 kertaa lomalla (2 kertaa costa del solilla ja kerran mallorcalla).
        kuinka kauan sina olet siella asunut, ja missa pain asustelet? miten helposti siella saa toita? millaisesta tyosta maksetaan hyvin? onko siella korkea tyottomyys? minkalainen palkka/elintaso siella on suhteessa suomeen?

        kiitos jos jaksat ja viitsit vastailla!!
        p.s. en asu suomessa talla hetkella, joten noista lehdistakaan ei ole apua...

        Katsotaan, milloin ehtisin vastailemaan.


      • Molo
        José kirjoitti:

        Katsotaan, milloin ehtisin vastailemaan.

        Jaksat näköjään lukee mut et taida kuiteskaa tietää asiasta yhtään mitään!
        Jos mulla olis tietoo, nii ei siinä kyl puoltatuntii pitempään menis et sais vastattuu.


      • E.
        sb kirjoitti:

        ihan sellaista neuvoa kaipailisin, kuten mita tulee ottaa huomioon kun sinne aikoo muuttaa, esim. mita ottaa mukaan (huonekaluja)? vai ostaa siella paikanpaalla? kuinka paljon muutto tulee maksamaan jos suomesta rahtaa tavaraa, siis ainoastaan 2 hengen tavarat kuten vaatteet jne?
        miten helposti sielta loytaa asunnon/talon ja kuinka paljon maksaa? olen siella espanjassa ollut 3 kertaa lomalla (2 kertaa costa del solilla ja kerran mallorcalla).
        kuinka kauan sina olet siella asunut, ja missa pain asustelet? miten helposti siella saa toita? millaisesta tyosta maksetaan hyvin? onko siella korkea tyottomyys? minkalainen palkka/elintaso siella on suhteessa suomeen?

        kiitos jos jaksat ja viitsit vastailla!!
        p.s. en asu suomessa talla hetkella, joten noista lehdistakaan ei ole apua...

        Paha mennä toista neuvomaan, mutta yritetään. Ensinnäkin tavaroiden kuljetus: On olemassa kuljetusfirmoja, jotka kuskaavat tavaroita Suomesta Aurinkorannikolle ja päinvastoin. Nimeä ei ole nyt muistissa, mutta voin hankkia jos tarvitaan.
        Asuminen: Minä tekisin niin, että muuttaisin ensin matkalaukun kanssa esim. Torreen, ja siellä aluksi johonkin apartamentokseen. Paikanpäällä hankkisin sitten kalustetun yksiön vuokralle. Niitä kyllä löytyy, ja parempi on katsastaa asunto paikanpällä. Vuokra riippuu mm. sopimuksen pituudesta.
        Huonekaluja ja muutakin tavaraa löytyy mielin määrin, onhan esim lähes 400000 asukkaan Malaga vieressä.


      • E.
        E. kirjoitti:

        Paha mennä toista neuvomaan, mutta yritetään. Ensinnäkin tavaroiden kuljetus: On olemassa kuljetusfirmoja, jotka kuskaavat tavaroita Suomesta Aurinkorannikolle ja päinvastoin. Nimeä ei ole nyt muistissa, mutta voin hankkia jos tarvitaan.
        Asuminen: Minä tekisin niin, että muuttaisin ensin matkalaukun kanssa esim. Torreen, ja siellä aluksi johonkin apartamentokseen. Paikanpäällä hankkisin sitten kalustetun yksiön vuokralle. Niitä kyllä löytyy, ja parempi on katsastaa asunto paikanpällä. Vuokra riippuu mm. sopimuksen pituudesta.
        Huonekaluja ja muutakin tavaraa löytyy mielin määrin, onhan esim lähes 400000 asukkaan Malaga vieressä.

        Anteeksi! Oletin ilmanmuuta että olet muuttamassa Aurinkorannikolle. On siellä muitakin kohteita, kuten esim. Torrevieja Costa Blancalla, mutta nuo ohjeet pätevät sinnekin.
        Mielestäni Torremolinos on Espanjan paras.


      • sb
        E. kirjoitti:

        Paha mennä toista neuvomaan, mutta yritetään. Ensinnäkin tavaroiden kuljetus: On olemassa kuljetusfirmoja, jotka kuskaavat tavaroita Suomesta Aurinkorannikolle ja päinvastoin. Nimeä ei ole nyt muistissa, mutta voin hankkia jos tarvitaan.
        Asuminen: Minä tekisin niin, että muuttaisin ensin matkalaukun kanssa esim. Torreen, ja siellä aluksi johonkin apartamentokseen. Paikanpäällä hankkisin sitten kalustetun yksiön vuokralle. Niitä kyllä löytyy, ja parempi on katsastaa asunto paikanpällä. Vuokra riippuu mm. sopimuksen pituudesta.
        Huonekaluja ja muutakin tavaraa löytyy mielin määrin, onhan esim lähes 400000 asukkaan Malaga vieressä.

        vastauksistasi! niista oli jonkin verran apua. sinne espanjaan en kuitenkaan ole viela lahiaikoina muuttamassa. ensiksi pitaisi muuttaa sinne suomeen ja sitten sen jalkeen katsastella etta jos seuraava kohdemaa olisi se espanja. mina kylla pidan espanjasta kovasti ja siella olisi mukava asua. mutta tosiaankin tuo muutto ei olisi viela ajankohtaista.
        voisitko viela kertoa espanjan tyollisyydesta (jos olet toissa), palkasta jne? kiitos!


      • siellä asunut

        missäpäin olet?ja mitä ole lehti voi neuvoa ja opettaa?


      • espanja
        sb kirjoitti:

        ihan sellaista neuvoa kaipailisin, kuten mita tulee ottaa huomioon kun sinne aikoo muuttaa, esim. mita ottaa mukaan (huonekaluja)? vai ostaa siella paikanpaalla? kuinka paljon muutto tulee maksamaan jos suomesta rahtaa tavaraa, siis ainoastaan 2 hengen tavarat kuten vaatteet jne?
        miten helposti sielta loytaa asunnon/talon ja kuinka paljon maksaa? olen siella espanjassa ollut 3 kertaa lomalla (2 kertaa costa del solilla ja kerran mallorcalla).
        kuinka kauan sina olet siella asunut, ja missa pain asustelet? miten helposti siella saa toita? millaisesta tyosta maksetaan hyvin? onko siella korkea tyottomyys? minkalainen palkka/elintaso siella on suhteessa suomeen?

        kiitos jos jaksat ja viitsit vastailla!!
        p.s. en asu suomessa talla hetkella, joten noista lehdistakaan ei ole apua...

        tarviit saman verran rahaa kuin suomessa aloittaessa uuden elämän,pysymällä erossa suomalaisista ja muista pohjoismaalaisista voit päästä halvalla,mutta parempi jos asetut malagaan tai kauas costa del solilta eikä edes rannnikolla ylöspäin!maillään sarella ei ole mitään tekemistä espanjan kanssaneli luultavasti et tiedä mitään espanjasta kuten ei moni muukaan suomalainen!mene johonkin ATLANTIN rannalle ja rakenna sinne oma elämä!nähdään siellä!siellä saat asunnon 150-euroa/kk.JA KAIKKI MAKSAA SAMAN VERRAN KUIN 20-VUOTTA TAKAPERIN!


      • siellä asunut
        E. kirjoitti:

        Paha mennä toista neuvomaan, mutta yritetään. Ensinnäkin tavaroiden kuljetus: On olemassa kuljetusfirmoja, jotka kuskaavat tavaroita Suomesta Aurinkorannikolle ja päinvastoin. Nimeä ei ole nyt muistissa, mutta voin hankkia jos tarvitaan.
        Asuminen: Minä tekisin niin, että muuttaisin ensin matkalaukun kanssa esim. Torreen, ja siellä aluksi johonkin apartamentokseen. Paikanpäällä hankkisin sitten kalustetun yksiön vuokralle. Niitä kyllä löytyy, ja parempi on katsastaa asunto paikanpällä. Vuokra riippuu mm. sopimuksen pituudesta.
        Huonekaluja ja muutakin tavaraa löytyy mielin määrin, onhan esim lähes 400000 asukkaan Malaga vieressä.

        ÄLÄ NEUVO ENÄÄN IHMISIÄ VIPUUN JA NOI EHDOTUKSET ON YHTÄ VIISAITA KUIN SINUN ELÄMÄ!JOTEN ÄLÄ LEIKI IHMISTEN KUSTANNUKSILLA!


      • USKO MINUA!
        E. kirjoitti:

        Anteeksi! Oletin ilmanmuuta että olet muuttamassa Aurinkorannikolle. On siellä muitakin kohteita, kuten esim. Torrevieja Costa Blancalla, mutta nuo ohjeet pätevät sinnekin.
        Mielestäni Torremolinos on Espanjan paras.

        OLETKO MENOSSA SINNE ASUMAAN?VAIKO HALUATKO ETTÄ KÄY SAMALLA TAVALLA KUIN MONELLE MUULLE TYTÖLLE ON KÄYNYT!?jOS HALUAT MUKAVIA IHMISIÄ LÄMMINTÄ VETTÄ JA HUUMEISTA JA ALKOHOLISTEISTA EROON NIIN UNOHDA SE RANNIKKO JA MENE ATLANTILLE ESIM.HUELVA TAI CADIZ,ITSE JÄÄN SIIHEN VÄLIIN KOSKA TARVITSEN RAUHAN KIRJOITTAMISEEN JA KUN HALUAN MENNÄ NIIN KAIKKI ON LÄHELLÄ ESIM.SEVILLA,JEREZ JA VAIKKAPA ALGARVE DO PORTUGAL!


      • VASTAUS
        sb kirjoitti:

        vastauksistasi! niista oli jonkin verran apua. sinne espanjaan en kuitenkaan ole viela lahiaikoina muuttamassa. ensiksi pitaisi muuttaa sinne suomeen ja sitten sen jalkeen katsastella etta jos seuraava kohdemaa olisi se espanja. mina kylla pidan espanjasta kovasti ja siella olisi mukava asua. mutta tosiaankin tuo muutto ei olisi viela ajankohtaista.
        voisitko viela kertoa espanjan tyollisyydesta (jos olet toissa), palkasta jne? kiitos!

        KARVAN ALLE SUOMEN JOKU TIENAA ENEMMÄN MUTTA KAIKKI MUU SIELLÄ ON PAREMMIN KUIN SUOMESSA!


      • TYHMÄ?
        Molo kirjoitti:

        Jaksat näköjään lukee mut et taida kuiteskaa tietää asiasta yhtään mitään!
        Jos mulla olis tietoo, nii ei siinä kyl puoltatuntii pitempään menis et sais vastattuu.

        ÄLÄ JATKA TÄLLÄ OSASTOLLA,SILLÄ SINÄ ET TARVISE NEUVOJA!


    • itsekin

      Siis kannattaa katella osoitteesta www.enetti.com sieltä löytyy kaikki tarpeellinen tieto. Itsekin olen nyt kevään aikana muuttamassa Espanjaan..

      • sb

        mita mielta sina olet espanjan asuntojen/talojen hinnoista? miten sinulla on varaa niihin koska mielestani ne hinnat ovat aivan jarkyttavia! saako espanjassa sitten niin hyvaa palkaa etta hinta ei olekaan niin kova? vai riippuuko se mihinpain on muuttamassa? kiitos!


      • Gato
        sb kirjoitti:

        mita mielta sina olet espanjan asuntojen/talojen hinnoista? miten sinulla on varaa niihin koska mielestani ne hinnat ovat aivan jarkyttavia! saako espanjassa sitten niin hyvaa palkaa etta hinta ei olekaan niin kova? vai riippuuko se mihinpain on muuttamassa? kiitos!

        Madridissa 120 m2 v 2000 valmistunut talo, 15 m2 terassi, 2 mh oh k 2 kph. 5 metropysäkkiä keskustasta, uima-allas, tenniskenttä, 24 t vartionti: 750 €/kk. Ei se niin hävytön hinta ole, jos vuokran maksajia on vaikka 2. 1000 € kk-palkalla pärjää (toimistohommia), jos ei rällää joka ilta.

        2 henkilön muuttotavarat (alle 10 m3), noin 1200 € rahti ja purku perillä sisätiloihin. Siirtoaika alle 7 pv.

        Jenkkikaappi: 350 €, tukeva vuodesohva: 250 €.


      • JAA!

        VAI NIIN ETTÄ LÖYTYY OIKEIN NETTI OSOITE MISTÄ LÖYTYY A-Ö,TERVEMENOA JOS TUO ASENNE EI ANNA PERIKSI!


      • siellä asunut
        sb kirjoitti:

        mita mielta sina olet espanjan asuntojen/talojen hinnoista? miten sinulla on varaa niihin koska mielestani ne hinnat ovat aivan jarkyttavia! saako espanjassa sitten niin hyvaa palkaa etta hinta ei olekaan niin kova? vai riippuuko se mihinpain on muuttamassa? kiitos!

        MITÄ MINULLA ON TEKEMISTÄ VARALLISUUTESI KANSSA? MINÄ TIEDÄN AIKA PALJON NIISTÄ ASIOISTA JOTKA TULEVAT SINULLE ETEEN SIELLÄ OLLESSASI KOKO LOPPU ELÄMÄSI JOTEN VOIN HELPOITTAA ELÄMÄÄSI TIEDOILLANI JOTEN MENESTYT PAREMMIN JA EN HALUA SIITÄ MUUTAKUIN KIITOKSEN,EHKÄ SINUN KOHDALLA JULKISEN SELLAISEN!TÄMÄ KUULLOSTAA EHKÄ UN POCO QUE NO ENTIENDES!PERO MI VIDA HAY ESTABA MAS QUE NADIE ESCUSHAS!Y SOY UNA PERSONA QUIEN TIENE SU COJONES PARA QUE USTEDE Y SU HERMANA TAMPOCO NO VISTO!


      • senna
        Gato kirjoitti:

        Madridissa 120 m2 v 2000 valmistunut talo, 15 m2 terassi, 2 mh oh k 2 kph. 5 metropysäkkiä keskustasta, uima-allas, tenniskenttä, 24 t vartionti: 750 €/kk. Ei se niin hävytön hinta ole, jos vuokran maksajia on vaikka 2. 1000 € kk-palkalla pärjää (toimistohommia), jos ei rällää joka ilta.

        2 henkilön muuttotavarat (alle 10 m3), noin 1200 € rahti ja purku perillä sisätiloihin. Siirtoaika alle 7 pv.

        Jenkkikaappi: 350 €, tukeva vuodesohva: 250 €.

        SE LIENEE YKSI MAHDOLLINEJN HINTA MADRIDISSA SAMA POHJOIS MALAGASSA N.500-EUROA JA ATLANTIN PUOLELLE 300-350-EUROA!


    • siellä asunut

      olen asunut siellä ja opiskellut 5-vuotta ja voin vastata kaikkiin kysymyksiinne!valintanne on oikea sillä espanja on euroopan paras maa mutta sielläkin on huonot paikat joita kannattaa välttää jottei elämänne mene pilalle!kysykää lisää sähköpostilla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe