naisen outoja ominaisuuksia

epäilenpä1

Onko _todella_ harvinaista että nainen omaa seuraavia ominaisuuksia:

-Halu olla yksin parisuhteenkin aikana (siis aivan yksin, rauhoittumassa)
-Tarve viettää aikaa ystävien kanssa ilman miestä
- Suhde jossa ei ole kotiintuloaikoja tai iltalomalupia
- Ystävyys puolison kanssa
- seksin haluaminen ilman pitkää esilämmittelyä (suhteessa kuitenkin läheisyyttä paljon mikä käynee lämmittelyksi)
- luottamus siihen että toinen ei petä ja realismi - kuka tahansa voi pettää mutta ystävä-puolisoa ei tahdo loukata kovin heppooisin perustein (tai ei ollenkaan...)
- ystävyys miesten ja naisten kanssa, ei seksuaalista viritystä miesystävien kanssa

Onko totta että tämä on harvinaista? Itse edustan miespuolista ystävää ja olen eri mieltä siitä että naisella ei voisi olla noita ominaisuuksia; ystävättäreni kuulemma saa kuulla poikkeuksetta että em. yhdistelmä on epärealistinen jos se puheeksi tulee jossakin yhteydessä.

Itse tunnen montakin itsenäistä ja fiksua naista joilla ei ole ongelmia em. asioiden tiimoilta. Olenko poikkeuksellisen hyvässä seurassa?

20

1504

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...näiden naisten ystävänä näet tai kuulet ei ole VÄLTTÄMÄTTÄ koko totuus tai edes puolet siitä, mikä todellinen tilanne heidän parisuhteessa.

Uskon kyllä, että tuollaisiakin naisia voi olla olemassa, mutta TODELLA harvassa taitavat olla.

• epäilenpä1

... on epäuskottavaa? Se ettei ole "iltalomia" erikseen, kavereiden tarve vai jokin muu? Mielestäni ovat aika normaaleja asioita ihmiselle. Onko ajatteluni vika siinä että ne ovat normaaleja MIEHELLE, eivät ihmiselle yleensä? :D

• epäilenpä1 kirjoitti:

... on epäuskottavaa? Se ettei ole "iltalomia" erikseen, kavereiden tarve vai jokin muu? Mielestäni ovat aika normaaleja asioita ihmiselle. Onko ajatteluni vika siinä että ne ovat normaaleja MIEHELLE, eivät ihmiselle yleensä? :D

..uudelleen ja totesin missaavani koko keskustelun pointin. Sori.

• N30..

löytyy ainakin nuo kaikki piirteet.
      Sinkkuna silti yhä... ;)
      Tahdon olla ilmeisesti liikaa yksin..

• olipa epäkypsää

"Halu olla yksin parisuhteenkin aikana (siis aivan yksin, rauhoittumassa)"

Miksi rauhoittuminen puolison lähellä/läsnäollessa ei käy?

"Tarve viettää aikaa ystävien kanssa ilman miestä"

Jos tällaista tarvetta on kovin paljon, kyseinen neiti ei ole vielä kypsä parisuhteeseen. Pätee toki miehiinkin.

"Suhde jossa ei ole kotiintuloaikoja tai iltalomalupia"

Luuhaan kaupungilla aamukymmeneen jos huvittaa?
      Enpä alkaisi tuollaisen ihmisen kanssa parisuhteeseen.

"ystävyys miesten ja naisten kanssa, ei seksuaalista viritystä miesystävien kanssa"

Uskokoon ken haluaa.

• epäilenpä1

Mielestäsi siis nainen jolla on em. kaltaisia ominaisuuksia on epäkypsä, siispä olen minäkin. :) Lisäksi olen viettänyt liikaa aikaa naisten kanssa kun ainoa viestiin vastannut mies ei edes tajunnut pointtiani, stereotypioista puhuakseni.

Kerropa "olipa epäkypsää", onko niin ettei ihminen voi haluta olla sekä ystävien että puolison kanssa ilman että jompaakumpaa sorsitaan? Onko parisuhteen hyvyyden mitta se miten tiiviisti ollaan yhdessä ja se milloin tullaan kotiin? Onko mielestäsi täysin mahdotonta että puoliso saa olla pois kotoa ihan rauhassa mutta koska on ystävä vaimonsa/miehensä kanssa niin kertoo tietenkin missä menee ihan ilman lypsämistä?

Seksuaalisesta puolesta en osaa sanoa kuin omalta kohdaltani varmaksi, mutta itse en ko. naista halua vaikka ihan nätti onkin (eikä hän minua). Ollaan molemmat aika ronkeleita ja valikoivia, eri asia on sitten varmaan sellainen henkilö jolta tippuu housut jokaisen mukavan juttukumppanin kanssa.

Se vain ihmetyttää, jotta onko kotiintuloaika jokin pettämättömyyden takaaja? Voihan sitä pettää työmatkoilla tai vaikka ylitöissä, riippumatta siitä kuinka paljon vahditaan. Aina löytyy keino jos on halua. ;)

• Minustakin on vähintään huolestuttavaa, mikäli ei ole minkäänlaisia kotiintuloaikoja. Jotain on parisuhteessa pahasti pielessä, mikäli toinen haluaa luuhata baarireissulla aamukymmeneen tai toisella ole mitään sitä vastaan.

Ystävyyttä yli sukupuolirajojen en ole vielä koskaan nähnyt. Aina on ollut jotain viritystä puolin tai toisin.

• epäilenpä1 kirjoitti:

Mielestäsi siis nainen jolla on em. kaltaisia ominaisuuksia on epäkypsä, siispä olen minäkin. :) Lisäksi olen viettänyt liikaa aikaa naisten kanssa kun ainoa viestiin vastannut mies ei edes tajunnut pointtiani, stereotypioista puhuakseni.

Kerropa "olipa epäkypsää", onko niin ettei ihminen voi haluta olla sekä ystävien että puolison kanssa ilman että jompaakumpaa sorsitaan? Onko parisuhteen hyvyyden mitta se miten tiiviisti ollaan yhdessä ja se milloin tullaan kotiin? Onko mielestäsi täysin mahdotonta että puoliso saa olla pois kotoa ihan rauhassa mutta koska on ystävä vaimonsa/miehensä kanssa niin kertoo tietenkin missä menee ihan ilman lypsämistä?

Seksuaalisesta puolesta en osaa sanoa kuin omalta kohdaltani varmaksi, mutta itse en ko. naista halua vaikka ihan nätti onkin (eikä hän minua). Ollaan molemmat aika ronkeleita ja valikoivia, eri asia on sitten varmaan sellainen henkilö jolta tippuu housut jokaisen mukavan juttukumppanin kanssa.

Se vain ihmetyttää, jotta onko kotiintuloaika jokin pettämättömyyden takaaja? Voihan sitä pettää työmatkoilla tai vaikka ylitöissä, riippumatta siitä kuinka paljon vahditaan. Aina löytyy keino jos on halua. ;)

"ainoa viestiin vastannut mies ei edes tajunnut pointtiani, stereotypioista puhuakseni. "

Pointi sun asian suhteen on hukassa edelleen....
        Ahdistaako sinua se, että (nais-)ystäviesi miehet rajoittavat sinun ja (nais-)ystäviesi yhteistä aikaa, vai mistä kiikastaa?

• IngallsinLaura
        Richartti kirjoitti:

Minustakin on vähintään huolestuttavaa, mikäli ei ole minkäänlaisia kotiintuloaikoja. Jotain on parisuhteessa pahasti pielessä, mikäli toinen haluaa luuhata baarireissulla aamukymmeneen tai toisella ole mitään sitä vastaan.

Ystävyyttä yli sukupuolirajojen en ole vielä koskaan nähnyt. Aina on ollut jotain viritystä puolin tai toisin.

kuuluvat teineille.

Jos on vapaa menemään ja tulemaan, niin se ei tarkoita sitä, että menee ja tulee, vaan sitä, että luottamus toimii. Jos on tarve luuhata yön yli, niin siihen (eli tarpeeseen) ei auta mikään aika tai mökötys.

Minä olen nähnyt - ja näen jatkuvasti - ystävyyttä ilman sukupuolirajoja. Joihinkin kuuluu viritystäkin, mutta ei se sitä ystävyyttä siitä poista.

Elämää helpottaa kummasti, jos osaa nähdä ihmiset ensisijaisesti ihmisinä, yksilöinä ja henkilöinä eikä hepin tai reiän kannattimina...

• epäilenpä1
        Richartti kirjoitti:

"ainoa viestiin vastannut mies ei edes tajunnut pointtiani, stereotypioista puhuakseni. "

Pointi sun asian suhteen on hukassa edelleen....
        Ahdistaako sinua se, että (nais-)ystäviesi miehet rajoittavat sinun ja (nais-)ystäviesi yhteistä aikaa, vai mistä kiikastaa?

Pointti: Onko todennäköistä tavata nainen em. ominasuuksilla varustettuna? Jos ei ole, mistä luulet sen johtuvan; sukupuolesta vai siitä että em. ominaisuuksia ylipäänsä ei tapaa kovin usein?

En ollut varsinaisesti ottamassa kantaa siihen ovatko ominaisuudet "oikein" tai "väärin", kunhan uteliaisuuttani kyselin.

• IngallsinLaura kirjoitti:

kuuluvat teineille.

Jos on vapaa menemään ja tulemaan, niin se ei tarkoita sitä, että menee ja tulee, vaan sitä, että luottamus toimii. Jos on tarve luuhata yön yli, niin siihen (eli tarpeeseen) ei auta mikään aika tai mökötys.

Minä olen nähnyt - ja näen jatkuvasti - ystävyyttä ilman sukupuolirajoja. Joihinkin kuuluu viritystäkin, mutta ei se sitä ystävyyttä siitä poista.

Elämää helpottaa kummasti, jos osaa nähdä ihmiset ensisijaisesti ihmisinä, yksilöinä ja henkilöinä eikä hepin tai reiän kannattimina...

"Jos on tarve luuhata yön yli, niin siihen (eli tarpeeseen) ei auta mikään aika tai mökötys."
        - Erittäin hyvin sanottu.

"Minä olen nähnyt - ja näen jatkuvasti - ystävyyttä ilman sukupuolirajoja. Joihinkin kuuluu viritystäkin, mutta ei se sitä ystävyyttä siitä poista."
        - Good for you. Itseäni alkaa ahdistamaan sellainen ystävä joka palvoo maata jalkojeni alla tai vaihtoehtoisesti arvostelee puolisoani ja parisuhdettani.

"Elämää helpottaa kummasti, jos osaa nähdä ihmiset ensisijaisesti ihmisinä, yksilöinä ja henkilöinä eikä hepin tai reiän kannattimina... "
        - Oliko tämä minulle henkilökohtaisesti osoitettu vaiko ihan yleisesti?

• Laura I.
        Richartti kirjoitti:

"Jos on tarve luuhata yön yli, niin siihen (eli tarpeeseen) ei auta mikään aika tai mökötys."
        - Erittäin hyvin sanottu.

"Minä olen nähnyt - ja näen jatkuvasti - ystävyyttä ilman sukupuolirajoja. Joihinkin kuuluu viritystäkin, mutta ei se sitä ystävyyttä siitä poista."
        - Good for you. Itseäni alkaa ahdistamaan sellainen ystävä joka palvoo maata jalkojeni alla tai vaihtoehtoisesti arvostelee puolisoani ja parisuhdettani.

"Elämää helpottaa kummasti, jos osaa nähdä ihmiset ensisijaisesti ihmisinä, yksilöinä ja henkilöinä eikä hepin tai reiän kannattimina... "
        - Oliko tämä minulle henkilökohtaisesti osoitettu vaiko ihan yleisesti?

Ei siis sinulle.

Oli hieman kärjistetysti sanottu tottakai, mutta minua nyppii suunnattomasti ihmiset, jotka julistavat asian mahdottomuutta, vaikka se mahdottomuus tai mahdollisuus riippuu hyvin pitkälti omasta itsestä. Ja loppu on sitten omaa mielipidettä/mukavuudenhalua tms.

Tuohon kakkoskohtaan sanoisin, että minä en edes pidä ystävinäni sellaisia ihmisiä, jotka tuntevat tarpeelliseksi painostaa minua tai asettaa arvostelukykyni kyseenalaiseksi arvostelemalla tai haukkumalla kumppaniani. Oikea ystävä myös pääsee ihastuksen yli, tai ei sen anna häiritä ystävyyttä. Se, ystävyys siis, kun on siinä mielessä sama juttu kuin mikä tahansa ihmissuhde: toimiakseen tasavertaisena se tarvitsee aimoannoksen molemminpuolista kunnioitusta.

• Serpico

No, voin vain vastata kokemukseni pohjalta, mutta minusta nuo vaikuttavat täysin normaaleilta ominaisuuksilta. Sitten toinen juttu on se, että nuo eivät ole naisen ominaisuuksia, vaan suhteen asioita ja käytäntöjä suhteessa. Siinä on siis kyse kahdesta ihmisestä.

Hetkinen, kotiintuloajat ja iltalomaluvat??? En tiedä onko kovin tervettä puhua noilla käsitteillä. Riippuu tietysti mikä on sitoutumisen aste. Jos esim asutaan yhdessä, niin kuulunee asiaan, että tietää suunnilleen missä toinen on. Kyttäämisestä ei ole kyse, mutta tuntuu jotenkin luontevalta, että kumpikin huomioi toisen läheisyyden ja turvan tarpeet. On myöskin omituista jos nainen tai mies ei saa viettää omaa aikaa ystäviensä kanssa, vaan joka ikinen hetki pitäisi olla kumppaninsa seurassa.

Miehen ja naisen välisessä ystävyydessä olennaisempaa on henkilöiden oma määrittely suhteesta ja oma käyttäytyminen. Miehen ja naisen välillä on seksuaalinen vire, mutta ystävät voivat jättää reagoimatta siihen ja olla ruokkimatta sitä.

• epäilenpä1

Olen kanssasi samaa mieltä noista asioista.

Ajattelen niin että puoliso, joka on myös ystävä, saa hyvä kohtelua - se tarkoittaa vapaaehtoista asioiden jakamista ja tekemisistä kertomista. Luottamus tuo myös vapautta, eli jos puoliso kertoo illan aikana jäävänsä kaverille yöksi, ei ole välttämättä pakko kuvitella tämän menevän pettämään.

Seksuaalisuushan on olemassa ihmisessä luonnostaan, mutta jokaisen impulssin perässä ei tarvitse hypätä. Itse en ainakaan haluaisi naista joka päätyy (kaveri)miesten kanssa seksiin vääjäämättä ennemmin tai myöhemmin. Kärjistys, mutta tuleepa pointti ehkä selkeämmin esille.

• elizarivera

Olen itse juuri kuvailemasi ominaisuuksia edustava nainen. Kyllä meitä on, ehkä harvemmassa mutta on. ;)

• tuleva äiti

Tai sanotaanko paremminkin, että en oikein tiedä, olisiko ap:n kuvailemat ominaisuudet edes niin harvinaisia? Eivätkä ne ole edes yhden ihmisen ominaisuuksia, vaan aika paljon riippuvaisia suhteen laadusta ja sen toimivuudesta.

Itse en ole koskaan ollut mikään ripustautaja, ja sellainen tyyli ahdistaa minua kovasti. Sanoisin, että minulla ja miehelläni on juuri ap:n kuvaileman tyylinen suhde ja näin ollen olen hänen kuvailemansa nainen omalle miehelleni. En silti usko, että olen kovinkaan suuri poikkeus naisista yleensä.

• Talvi-Kurre

Tunnistan itseni noista ominaisuuksista. Ei siinä mitään kummallista mielestäni ole. Tuota kotiintuloaikaa tosin en ole kuullut ennen liitettävän parisuhteeseen, se on vanhempien ja lasten välistä huolenpitoa.

Parhaillaan olen yksin, mies on poikansa luona. Nautin tästä ajasta kun on ns.omaa rauhaa. Olen siivonnut, pyykännyt, ommellut ja hetken selaillut nettiä. Tarvitsen näitä omia hetkiä, mikä voi johtua siitä että olen ollut yksin suurimman osan aikuiselämää ja viihdyn hyvin omassa seurassani. Harrastan myös joogaa ja meditaatiota. Miehenikin saa omat hetkensä silloin kun haluaa, esim.kalassa.

Meillä on molemmilla ystäviä jotka ovat ajalta ennen "meitä" ja kaikista ei ole tullut yhteisiä ystäviä. Vietän tietenkin aikaa myös niiden toisten ystävien kanssa. Näin tekee myös mieheni.

Olemme mieheni kanssa myös ystäviä, se on mielestäni onnellisen parisuhteen edellytys. Ja nyt on ikää jo niin paljon ja hormoonit hyrräävät hyvin hitaasti, että pitkäkään lämmittely ei aina johda mihinkään. Sama käy joskus myös toisin päin, eli tässä vaiheessa viimeistään ymmärtää ystävyyden merkityksen.

Uskollisuus ja luottamus ovat luonnolliset lähtökohdat meidän parisuhteessa. Vielä ei ole kummankaan tarvinnut pettyä, onneksi

Itselläni on aina ollut miepuolisia ystäviä, ilman seksuaalisia virityksiä. Tästä johtunee että "sinkku" aikani kesti aika pitkään koska monen miehen oli vaikea hyväksyä miespuolisia ystäviäni. Nykyisen miehen kanssa ei ole ollut ongelmia ja hän on tullut juttuun myös näiden ystävieni kanssa.

Summa summarum. Hyviä ominaisuuksia niin miehelle kuin naiselle. Olisiko vähän hyäksytympää miehelle..?

• ole poikkeuksellisen

hyvässä seurassa, sillä esim.itse olen samanlainen, mutta hengaankin lähinnä ppoikien kanssa

• terveessä

seurassa olet kuitenkin. Täydellinen luottamus kumppaniin on selviö (vaikka sitten luottaisi "vääärin" - se oikenee sitten aikanaan) ja mitään vapaudenrajoituksia en normaaliin liikkkumiseeni ja ihmisen tapaamisiini halua.

"seksin haluaminen ilman pitkää esilämmittelyä (suhteessa kuitenkin läheisyyttä paljon mikä käynee lämmittelyksi)"

Tuo toimii, mutta todella vain suhteessa, jossa on jo varmuus siitä, että tulet tyydytettyä. Ja jossa ei myöskään vierasteta pitkiä tutkimus- ja nautintomatkoja toiseen. Ne aiemmat kokemukset jäävät takaraivoon ja toimivat esilämmikkeinä. Silloin esileikiksi riittää vaikka se, että nyökkää otsallaan vuoteeseen.

• Rokkenroll ämmä

Muuten täysin realistinen ja menee minunkin parisuhdekaavaan, mutta Mies hyvä..Nainen tarvitsee lämmittelyä jotta saa.ja jos saa niin into seksiin pysyy....Naisen ja miehen anatomia ko on hieman eri

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1390
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1345
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      289
      1235
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1095
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1041
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1028
    7. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1009
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      868
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      17
      833
    Aihe