MOL:Kirjanpitäjä

Mikä vika TA?

Ihmettelen kovasti, mikä mahtaa olla syynä siihen, että kirjanpitäjiä hakevat kuukaudesta toiseen samat tilitoimistot, useammat jopa itse sekä lukuisten rekrytoimistojen välityksellä? Vaihtuuko tilitoimistoissa henkilökunta tiuhaan työnjohdollisista syistä, pienen palkan vuoksi, työilmapiirin vuoksi tms? Eikö alalle ole päteviä työntekijöitä hakijoina?

Tilitoimistoväki, voitteko valaista itsekin?

7

2338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-tilitoimistolainen

Olen ollut 2 tilitoimistossa töissä.

Älä ihmettele enää, ne on juuri ne syyt mitä arvelit. Kokemusta on.

Tilitoimistot ovat vähän sellainen ponnahdus lauta muualle.

Siellä yritetään lisäksi vielä tehdä susta ihan ihmisarvoton olio, jos parikin virhettä menet tekemään! Ja kukapa meistä virheetön olisi. Huh.

• Ettänäin

Kaikki pitävät paikkansa ja vähän enemmänkin. Itselläni on takana tilitoimistouraa yli 10 vuotta. Nyt olen ex-tilitoimistolainen. Palkka on surkea suhteessa ongelmiin. Pitäisi olla tuottava (=aina vaan nopeampi), tarkka (hoksata kaikki alle sekunnin), uhrautuva (=aina valmiina ylitöihin, palkalla tai palkatta...) jne. Lisäksi pomot/omistajat pilaavat monenkin paikan ilmapiirin luomalla turhaa keskinäistä kilpailua. Asiakkaatkaan ei selviä puhtain paperein: haetaan aina hintaa, mutta ei arvosteta tehtyä työtä pitkällä tähtäimellä. Valitettavasti nykyään, ulkoistusten lisääntyessä, monikin voi löytää itsensä yllätyksekseen tilitoimistosta.

• pateLL

Miten helppoa on päästä kokeilemaan siipiään tilitoimistoon, jos ei ole aiempaa kokemusta, mutta koulutusta löytyy? Lähinnä pk-seudun paikat kiinnostaisi.

• taitaa olla

asianajotoimistoissa. Sama toimisto on hakenut parin vuoden ajan parin kuukauden väliajoin asianajosihteeriä... haisee niin kauas, että ei viitsi edes hakea tuommoiseen.

• paikkaa näistä

Hain erästä paikkaa vähän aikaa sitten näistä nytkin avoinna olevista. Haastattelu oli varsin "mielenkiintoinen", kaksi haastattelijaa, jotka kohtelivat minua varsin halveksuvasti. Edellinen työpaikkani oli heidän mielestään jotenkin ala-arvoinen, sillä oli suurempi toiminnaltaan kuin heidän joten katkeruus näytti valtaavan haastattelijat ja mollasivat sitä paikkaa, koulutukseni oli heidän mielestään vajavainen ja ammattitaitoni kyseenalaistettiin kyselemällä typeriä kuten "tiedätkö arvonlisäverosta?" "entä marginaaliverotuksesta?" HALOO! Kokemusta työstä kuitenkin lähes 10 vuotta.... Kysyin heiltä onko paljon hakijoita, he kertoivat että aikaisemmissa hauissa ei varteenotettavia hakijoita, mutta nyt monia. Haastattelun jälkeen jäi todella paha maku suuhun, koin itseni huonoksi koska he kysymyksillään ja ilmeillään sekä keskinäisten katseiden vaihdollaan antoivat minun ymmärtää olevani kyvytön, vastauksieni olevan typeriä jne ja ajattelin että en todellakaan mene tuonne, mutten uskonut heidän minua valitsevankaan. Kuitenkin soittivat ja sanoivat että olemme nyt tällä kertaa valinneet sinut, palkaksi tarjoamme tätä ja tätä. Huomattavasti alhaisempaa palkkaa kuin mitä pyysin. Sanoin miettiväni, ja ilmoitin parin päivän päästä että kiitos mutta ei kiitos. Kyselivät kovasti että miksi näin, mikä vaikutti. Sanoin silloin vain että palkka, mutta mieli olisi tehnyt sanoa, että vittumainen käytöksenne haastattelussa.

• Siis edelleen avoin

Jäi vielä mainitsematta, että kyseinen paikka on edelleen avoin. Missähän ne olivatkaan ne varteenotettavat hakijat...

• Arvaas kuka taas

Tämä on taas niitä aiheita joihin kukaan ei uskalla ottaa kantaa siinä pelossa että paljastuu työnantajalleen, entiselle tai nykyiselle... työntekijät pelotellaan niin matalalle tänä päivänä, että ihan ihmetyttää miten itsetunnottomat ja -arvottomat uskaltavat enää edes hengittää omin luvin....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      312
      6088
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3596
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      146
      2780
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      224
      2151
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      100
      1718
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      66
      1160
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      81
      1045
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      142
      947
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      10
      918
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      874
    Aihe