Ehkä hölmö kysymys

vaan...

Tässä lähiaikoina on hommana lähteä kertomaan meidän lukiosta ysiluokkalaisille johonkin kouluun, ei vielä tietoa mihinkä.

Joten, mitä kaikkee siin kannattaa koulusta kertoa ylipäätään, mitkä on niitä tärkeimpiä asioita mitä kannattaa tuoda esille.
Hyvät lukiolaiset, kertokaa jotka olette tässä hommassa olleet.

6

564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettääääää.........

      Kertokaa nyt vaikka aluksi se karu totuus, että lukiossa opiskellaan pelkkää yleissivistystä jolla ei loppupeleissä tee yhtään mitään, ja se että ei sillä valkolakilla töitä haeta.
      Ja lukiolaiset muuttavat vasta n.30 vuoden iässä pois kotoaan, ja ovat maksaneet opintovelkansa 50 ikävuoteen mennessä jolloin he voivat ruveta ansaitsemaan rahaa mutta oho, he jäävätkin jo muutaman vuoden päästä eläkkeelle. Tällöin ei sitä tiliä kehtaa juuri itsekkään katsoa.

      Kaiken lisäksi lukiolaiset ovat läpi kesän valkolakki päässään niityllä hyppeleviä slipoveripussihousu perhosenpyydystäjiä.
      Lukiolaiset ovat naurettavia nörttejä, suorastaan mammanpoikia. Hinttejä suorastaan!
      Kuka täysjärkinen haluaa 9 LUKUvuoden jälkeen mennä vielä seuraavaksi 10 vuodeksi vielä LUKEMAAN, eikö 9 vuodessa pitäisi jo oppia lukemaan? (pilkunnussijoille tiedoksi tiedän kyllä kauanko lukio kestää mutta yleensä lukion jälkeen jatketaan vielä esim. yliopistoon)
      Siis lukio on täynnä yleissivistystä. Ei kannata mennä. Perseestä.

      Kertokaa nyt vaikka tämä.. Luulenpa että ketään ei juurikaan kiinnosta teidän lukiolaisten omat nörttisönkötykset siitä kuinka "kivaa" lukiossa on lukea,lukea ja lukea ja vielä kerran lukea yleissivistystä.

      Oikeastaan lukiosta ei ole muuta hyötyä kuin se että oma mummokulta saan kirjahyllylle ylioppilaskuvan ja voi näin olla ylpeä lapsenlapsestaan. Kyllä huomaa että mummot on VANHANAIKAISIA. Lukio on täysin yliarvostettu.

      Anteeksi kirjotusvirheet mutta nopeesti kirjotin.. Tämä on kiistanalainen asia, mutta jos haluatte lukea 7 vuotta että pääsisitte puuduttamaan perseenne seuraavaksi 40 vuodeksi kitupalkalla toimistoon, siitä vaan!

      • pyh ja pam

        Älä sinä selitä paskaa. Isä on psykiatri (44 vuotta) ja kuukausipalkka on pilvissä ja velkoja ei ole yhtään vaikka lukion on käynyt. Tuo on tuota samaa paskaa jolla yritetään ajaa nuoria amikseen oppimaan paska-ammatteihin joidne kuukauispalkka on perseestä. Lukio luo paljon paremman pohjan koulutuksien saamiseen ja parempaan palkkaan. Jos lukion jälkeen ei tunnu elämä hienolta ni aina voi kouluttautua kaikenmaailman opistoissa joissa on vain etua lukiosta. Taidat olla aika tyhmä. Yliopisto koulutus riippuu kuule ihan siitä mitä opiskelee. Opettajat ovat yliopistossa opiskelleet ja meilläkin on koulussa tosi nuoria opettajia. Täyttä paskaa mitä tuo kirjoittaja puhuu. Ehdottomasti lukioon.

        40 vuotta toimistossa? Siis voi elämä. Selvä merkki, että tämä "kertokaa vaikka mitä"- otsikon kirjoittaja on vakavasti sairas ja siksi hänen mielipidettään ei kannata uskoa. Hänen älykkyytensä on myös kovin alhainen. Hän on selvästi vihainen siitä että ei ole niin älykäs kuin lukiolaiset. Hän haluaisi varmasti olla/mennä lukiossa/lukioon mutta koska keskiarvo ei riittä niin voi voi. Kateus on polku vihaan ja siksi hän ei voi sietää itseään älykkäämpiä henkilöitä. Mun lukion käynyt velikään ei asu kotona vaikka on vasta 24 ja opiskelee yliopistossa.

        Se on niin valitettavaa että kaikki ihmiset eivät kestä lukiota eikä keskiarvot riitä. Mitäs on käytetty liikaa aikaa pelaamiseen sun muuhun. Ei ole todellakaan vaikeaa saada kymppiä matikasta tai kielistä. S eon niin valitettavaa että kaikki eivät ole yhtä älykkäitä.


      • minäpä vain
        pyh ja pam kirjoitti:

        Älä sinä selitä paskaa. Isä on psykiatri (44 vuotta) ja kuukausipalkka on pilvissä ja velkoja ei ole yhtään vaikka lukion on käynyt. Tuo on tuota samaa paskaa jolla yritetään ajaa nuoria amikseen oppimaan paska-ammatteihin joidne kuukauispalkka on perseestä. Lukio luo paljon paremman pohjan koulutuksien saamiseen ja parempaan palkkaan. Jos lukion jälkeen ei tunnu elämä hienolta ni aina voi kouluttautua kaikenmaailman opistoissa joissa on vain etua lukiosta. Taidat olla aika tyhmä. Yliopisto koulutus riippuu kuule ihan siitä mitä opiskelee. Opettajat ovat yliopistossa opiskelleet ja meilläkin on koulussa tosi nuoria opettajia. Täyttä paskaa mitä tuo kirjoittaja puhuu. Ehdottomasti lukioon.

        40 vuotta toimistossa? Siis voi elämä. Selvä merkki, että tämä "kertokaa vaikka mitä"- otsikon kirjoittaja on vakavasti sairas ja siksi hänen mielipidettään ei kannata uskoa. Hänen älykkyytensä on myös kovin alhainen. Hän on selvästi vihainen siitä että ei ole niin älykäs kuin lukiolaiset. Hän haluaisi varmasti olla/mennä lukiossa/lukioon mutta koska keskiarvo ei riittä niin voi voi. Kateus on polku vihaan ja siksi hän ei voi sietää itseään älykkäämpiä henkilöitä. Mun lukion käynyt velikään ei asu kotona vaikka on vasta 24 ja opiskelee yliopistossa.

        Se on niin valitettavaa että kaikki ihmiset eivät kestä lukiota eikä keskiarvot riitä. Mitäs on käytetty liikaa aikaa pelaamiseen sun muuhun. Ei ole todellakaan vaikeaa saada kymppiä matikasta tai kielistä. S eon niin valitettavaa että kaikki eivät ole yhtä älykkäitä.

        amikseen menevät eivät ole tyhmiä! eivätkä lukioon menevätkään! nykyään sillä ei ole väliä kumpaan menee, lukioon vai amikseen, ei se työhön enää vaikuta, ennen vaikutti. olen aika hyvä koulussa(yläasteel), pääsisin lukioon jos vain haluaisin, mutta ei--->en aio mennä lukioon, vaan amikseen. mutta arvostan toki niitä ketkä menevät lukioon. mutta minua ei ole koskaan kiinnostanut tuo lukeminen.


        ja zori, tämä ei liittynyt mitenkään siihen mitä aluksi kysyttiin.


      • dssdfdsdfssfd
        pyh ja pam kirjoitti:

        Älä sinä selitä paskaa. Isä on psykiatri (44 vuotta) ja kuukausipalkka on pilvissä ja velkoja ei ole yhtään vaikka lukion on käynyt. Tuo on tuota samaa paskaa jolla yritetään ajaa nuoria amikseen oppimaan paska-ammatteihin joidne kuukauispalkka on perseestä. Lukio luo paljon paremman pohjan koulutuksien saamiseen ja parempaan palkkaan. Jos lukion jälkeen ei tunnu elämä hienolta ni aina voi kouluttautua kaikenmaailman opistoissa joissa on vain etua lukiosta. Taidat olla aika tyhmä. Yliopisto koulutus riippuu kuule ihan siitä mitä opiskelee. Opettajat ovat yliopistossa opiskelleet ja meilläkin on koulussa tosi nuoria opettajia. Täyttä paskaa mitä tuo kirjoittaja puhuu. Ehdottomasti lukioon.

        40 vuotta toimistossa? Siis voi elämä. Selvä merkki, että tämä "kertokaa vaikka mitä"- otsikon kirjoittaja on vakavasti sairas ja siksi hänen mielipidettään ei kannata uskoa. Hänen älykkyytensä on myös kovin alhainen. Hän on selvästi vihainen siitä että ei ole niin älykäs kuin lukiolaiset. Hän haluaisi varmasti olla/mennä lukiossa/lukioon mutta koska keskiarvo ei riittä niin voi voi. Kateus on polku vihaan ja siksi hän ei voi sietää itseään älykkäämpiä henkilöitä. Mun lukion käynyt velikään ei asu kotona vaikka on vasta 24 ja opiskelee yliopistossa.

        Se on niin valitettavaa että kaikki ihmiset eivät kestä lukiota eikä keskiarvot riitä. Mitäs on käytetty liikaa aikaa pelaamiseen sun muuhun. Ei ole todellakaan vaikeaa saada kymppiä matikasta tai kielistä. S eon niin valitettavaa että kaikki eivät ole yhtä älykkäitä.

        otsikko oli "kertokaa vaikka tämä" eikä "kertokaa vaikka mitä"

        Taidat olla vähän tyhmä? Ja ei sillä lukiolla ENÄÄ nykyään tee YHTÄÄN MITÄÄN!


      • kslkslkslsk
        dssdfdsdfssfd kirjoitti:

        otsikko oli "kertokaa vaikka tämä" eikä "kertokaa vaikka mitä"

        Taidat olla vähän tyhmä? Ja ei sillä lukiolla ENÄÄ nykyään tee YHTÄÄN MITÄÄN!

        esim. lääkikseen eivät varmaankaan ota ihan herkästi jos tuut jotkut autokorjaaja amis-paperit kourassa vaatimaan paikkaa. Paska puhetta. "Lukiolla ei tee mitään" aihe on vain keksitty sitä varten että ihmisiä menis enempi amikseen. Kyllä se työhön vaikuttaa. Joihinkin tarvitaan valitettavasti lukion paperit että sillein ja muutnkin paremmin pärjää. Taas näitä tyhmiä noobeja vääntämässä paskaa tänne.


    • lukiolaine

      En ole tuossa hommassa ollut, mutta näitä kertoisin:
      - koulun sijainti ja liikenneyhteydet
      - mahdolliset painotusaineet tai erikoisuudet
      - onko keskiarvoraja ollut viime vuosina korkea vai matala
      - mitkä asiat koulussanne ovat hyvin (tai huonosti)
      - vähän yleistä lukio-opiskelusta
      - milloin on koulun esittelytilaisuus/avoimet ovet

      Nämä tulivat mieleen pikaisen miettimisen jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      114
      1148
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      689
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      664
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      82
      629
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      94
      465
    Aihe