IE7:n "lopullinen" versio on nyt ollut hetken käytössä.
Olisi mielenkiintoista kuulla kommentteja IE7 contra FF.
Minulla on vanhemmassa koneessani (Win 2000) FF ja asensin uudempaan (WinXP) IE7 :n.
Tehtyäni hieman lähempää tuttavuutta IE7:n kanssa, en ole enää kovinkaan varma FF:n paremmuudesta. Tähän saakka asetin FF:n ilman muuta ykköseksi, kun vaihtoehtona oli IE6.
Mutta, miten on tilanne nyt?
En lähde tässä esittämään omia mielipiteitäni, vaan odotan arviointeja tahoilta, joilla tieto on paremmin hanskassa.
Erityisesti kiinnostaisi kuulla, kumpi näistä kahdesta on turvallisempi käyttää.
Itse käyttöhän on paljolti makuasia. Riippuu kunkin tarpeista ja vaatimiksista. Tietoturva kuitenkin koskee jokaista.
IE 7 vaiko Firefox
19
912
Vastaukset
- IE7 on
Paljon parempi ja turvallisempi on nykyisin IE7-sealin, se on kiistaton tosiasia jonka tietää kaikki joilla on laillinen XP ja siihen asennettuna IE7 selain.
- ei kumpikaan
Tietoturvan puolesta Opera.Siinä ilmenee vuosittain suunnilleen saman verran tietoturva-aukkoja kuin Firefoxissa kuukaudessa,IE on tuossa suhteessa omaa luokkaansa,siinä kun on vuoden vanhoja kriittisiä tietoturva-aukkoja,joita ei ole vieläkään korjattu.
- vai niin, heh
>IE on tuossa suhteessa omaa luokkaansa,siinä kun on vuoden vanhoja kriittisiä tietoturva-aukkoja,joita ei ole vieläkään korjattu.<
-Heh heh heh, IE7 selain julkaistiin suomenkielisena vasta muutama viiko sitten ja takuu varmasti on parempi ja turvallisempi kuin Opera tai firefox selain.
Kokeile XP/IE7 muutama viiko ja vasta sitten tule mussuttamaan luulojasi. - HEHEHEHEH
vai niin, heh kirjoitti:
>IE on tuossa suhteessa omaa luokkaansa,siinä kun on vuoden vanhoja kriittisiä tietoturva-aukkoja,joita ei ole vieläkään korjattu.<
-Heh heh heh, IE7 selain julkaistiin suomenkielisena vasta muutama viiko sitten ja takuu varmasti on parempi ja turvallisempi kuin Opera tai firefox selain.
Kokeile XP/IE7 muutama viiko ja vasta sitten tule mussuttamaan luulojasi."-Heh heh heh, IE7 selain julkaistiin suomenkielisena vasta muutama viiko sitten ja takuu varmasti on parempi ja turvallisempi kuin Opera tai firefox selain.
Kokeile XP/IE7 muutama viiko ja vasta sitten tule mussuttamaan luulojasi."
Hehee.PÄSSI.
"Takuu on parempi" :D :D :D :D - bryggare
vai niin, heh kirjoitti:
>IE on tuossa suhteessa omaa luokkaansa,siinä kun on vuoden vanhoja kriittisiä tietoturva-aukkoja,joita ei ole vieläkään korjattu.<
-Heh heh heh, IE7 selain julkaistiin suomenkielisena vasta muutama viiko sitten ja takuu varmasti on parempi ja turvallisempi kuin Opera tai firefox selain.
Kokeile XP/IE7 muutama viiko ja vasta sitten tule mussuttamaan luulojasi.Nää on oikeesti parhaita nä "emmä mitään tiedä,mut hei mullon tässä tää kone" -tyypit!!
- -Firefox
vai niin, heh kirjoitti:
>IE on tuossa suhteessa omaa luokkaansa,siinä kun on vuoden vanhoja kriittisiä tietoturva-aukkoja,joita ei ole vieläkään korjattu.<
-Heh heh heh, IE7 selain julkaistiin suomenkielisena vasta muutama viiko sitten ja takuu varmasti on parempi ja turvallisempi kuin Opera tai firefox selain.
Kokeile XP/IE7 muutama viiko ja vasta sitten tule mussuttamaan luulojasi.IE7 on turvattovampi kuin Firefox. Kielellä ei ole merkitystä aukkoihin.
IE7
Affected By 3 Secunia advisories
Unpatched 100% (3 of 3 Secunia advisories)
Most Critical Unpatched
The most severe unpatched Secunia advisory affecting Microsoft Internet Explorer 7.x, with all vendor patches applied, is rated Moderately critical
FIREFOX
Affected By 1 Secunia advisories
Unpatched 100% (1 of 1 Secunia advisories)
Most Critical Unpatched
The most severe unpatched Secunia advisory affecting Mozilla Firefox 2.x, with all vendor patches applied, is rated Less critical - silvisii
HEHEHEHEH kirjoitti:
"-Heh heh heh, IE7 selain julkaistiin suomenkielisena vasta muutama viiko sitten ja takuu varmasti on parempi ja turvallisempi kuin Opera tai firefox selain.
Kokeile XP/IE7 muutama viiko ja vasta sitten tule mussuttamaan luulojasi."
Hehee.PÄSSI.
"Takuu on parempi" :D :D :D :DMene ulos röhkimään. :))
- Hehehehee
silvisii kirjoitti:
Mene ulos röhkimään. :))
:D :D :p ..hehhehheeeh..
- IEseiska
Seiska on kirkkaasti parempi kuin firefox tai opera.
- varmasti parempi
IE7 on tällä hetkellä paras ja turvallisin selain.
- ---***---***
Kiitos tähän mennessä saapuneista!
Aloituksessani kirjoitin ...> odotan arviointeja tahoilta, joilla tieto on paremmin hanskassa - artikkeli
---***---*** kirjoitti:
Kiitos tähän mennessä saapuneista!
Aloituksessani kirjoitin ...> odotan arviointeja tahoilta, joilla tieto on paremmin hanskassahttp://www.dnainternet.fi/id/tietoturva/1162805602822454.html
"Olenkohan aivan väärässä, mutta käsitykseni on, että on yhdentekevää olemmeko asettaneet IE:n oletukseksi vaiko ei. Tietoturvallisuuteen tämä kaiketi ei mitään vaikuta?"
Tietoturvallisuuteen vaikuttaa vain se, mitä selainta käyttää, ei se mikä on oletusselain. Haavoittuvuuksia hyödynnetään vain kyseessä olevaa selainta käyttämällä. - ---***---***
artikkeli kirjoitti:
http://www.dnainternet.fi/id/tietoturva/1162805602822454.html
"Olenkohan aivan väärässä, mutta käsitykseni on, että on yhdentekevää olemmeko asettaneet IE:n oletukseksi vaiko ei. Tietoturvallisuuteen tämä kaiketi ei mitään vaikuta?"
Tietoturvallisuuteen vaikuttaa vain se, mitä selainta käyttää, ei se mikä on oletusselain. Haavoittuvuuksia hyödynnetään vain kyseessä olevaa selainta käyttämällä.Linkkisi oli mielenkiintoinen ja kirjoittaja varsin tunnettu.
Sähköpostini on vuosien ajan ollut OE, joten IE on tässä mielessä ollut jatkuvana uhkana. Siirryttyäni aikanaan FF:n käyttäjäksi, ajattelin myös vaihtaa samaan puljaan sähköpostini, mutta homma on jäänyt, sillä ainuttakaan örkkiä ei koneeltani ole löytynyt.
Olisiko tästä kiittäminen SoundBlasteria ja Pandaa.
Olin todella siinä käsityksessä, että IE pitää koneeni avoinna hyökkäyksille myös silloin kun OE ei ole käytössä ja FF on oletusselaimena. - -kiittäminen
---***---*** kirjoitti:
Linkkisi oli mielenkiintoinen ja kirjoittaja varsin tunnettu.
Sähköpostini on vuosien ajan ollut OE, joten IE on tässä mielessä ollut jatkuvana uhkana. Siirryttyäni aikanaan FF:n käyttäjäksi, ajattelin myös vaihtaa samaan puljaan sähköpostini, mutta homma on jäänyt, sillä ainuttakaan örkkiä ei koneeltani ole löytynyt.
Olisiko tästä kiittäminen SoundBlasteria ja Pandaa.
Olin todella siinä käsityksessä, että IE pitää koneeni avoinna hyökkäyksille myös silloin kun OE ei ole käytössä ja FF on oletusselaimena.on tuota SoundBlasteria, sekun on sattumoisin äänikortti. Spywareblaster olisi parempi vaihtoehto suojaamaan konetta "örkkien" asentumiselta.
- ---***---***
-kiittäminen kirjoitti:
on tuota SoundBlasteria, sekun on sattumoisin äänikortti. Spywareblaster olisi parempi vaihtoehto suojaamaan konetta "örkkien" asentumiselta.
Tarkoitin luonnollisesti SpywareBlasteria.
- ne kaikki
ja päätä itse.
- ---***---***
Kiitos sinulle erinomaisesta neuvosta!
Sinulle tuotti varmaan suurta tyydytystä, kun sait kynttiläsi pois vakan alta.
En odottanut, että joukossamme on näin nerokkaita kavereita. - kansankynttilää
---***---*** kirjoitti:
Kiitos sinulle erinomaisesta neuvosta!
Sinulle tuotti varmaan suurta tyydytystä, kun sait kynttiläsi pois vakan alta.
En odottanut, että joukossamme on näin nerokkaita kavereita.IE7 on parempi jne. http://www.dozleng.com/updates/index.php?act=module&module=pages&pg=vuln
Alkajaisiksi. - ---***---***
kansankynttilää kirjoitti:
IE7 on parempi jne. http://www.dozleng.com/updates/index.php?act=module&module=pages&pg=vuln
Alkajaisiksi.Juttu näyttää kiinnostavan monia.
Muutamat tunnetut nimimerkit ovat tällä kertaa ainakin toistaiseksi olleet hiljaa. Eipä heidän jo tutuksi käyneitä juttujaan ole kaivannutkaan. Kyllähän ne jo tunnetaan.
Olen tässä koettanut hahmotella itselleni jonkinlaista yhteenvetoa jutun tiimoilta. Valitettavasti, kuten jo olen maininnutkin, englanninkielinen teksti ei aukea. Tuli näet oltua muissa hommissa "siellä jossakin" silloin, kun olisi ollut opiskelun aika.
Ellen nyt ole tehnyt vallan virheellisiä johtopäätöksiä, on minulle IE7:sta muodostunut myönteisempi kuva, kuin mitä alunperin oli.
IE7 ja sen tueksi SpywareBlaster SpybotS&D PANDA (tai vastaava) olisi kaiketi harkitsemisen arvoinen kokonaisuus. --- Nuo kerrotut IE:n kolme aukkoa tuskin pääsisivät ympyröitä sotkemaan.
Lyhyen kokemukseni perusteella tuo IE7 tuntuu ihan käyttökelpoiselta. Vaatii aluksi tietenkin totuttelua, kun FF on ollut jo melkoisen ajan ainoana käytössä.
Että miksikö IE7 kiinnostaa? Siinä näyttää tehdyn niin paljon parannuksia IE6:n jälkeen, että tuon työn täytyy tuntua ja näkyä jossakin. Tuntuu (mutu!!) myös siltä, että IE7 päihittää FF:n nopeudessakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792372Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1411526- 1331462
- 1581234
- 1091023
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten377950Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683