IE 7 vaiko Firefox

---***---***

IE7:n "lopullinen" versio on nyt ollut hetken käytössä.
Olisi mielenkiintoista kuulla kommentteja IE7 contra FF.
Minulla on vanhemmassa koneessani (Win 2000) FF ja asensin uudempaan (WinXP) IE7 :n.
Tehtyäni hieman lähempää tuttavuutta IE7:n kanssa, en ole enää kovinkaan varma FF:n paremmuudesta. Tähän saakka asetin FF:n ilman muuta ykköseksi, kun vaihtoehtona oli IE6.
Mutta, miten on tilanne nyt?
En lähde tässä esittämään omia mielipiteitäni, vaan odotan arviointeja tahoilta, joilla tieto on paremmin hanskassa.
Erityisesti kiinnostaisi kuulla, kumpi näistä kahdesta on turvallisempi käyttää.
Itse käyttöhän on paljolti makuasia. Riippuu kunkin tarpeista ja vaatimiksista. Tietoturva kuitenkin koskee jokaista.

19

912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IE7 on

      Paljon parempi ja turvallisempi on nykyisin IE7-sealin, se on kiistaton tosiasia jonka tietää kaikki joilla on laillinen XP ja siihen asennettuna IE7 selain.

    • ei kumpikaan

      Tietoturvan puolesta Opera.Siinä ilmenee vuosittain suunnilleen saman verran tietoturva-aukkoja kuin Firefoxissa kuukaudessa,IE on tuossa suhteessa omaa luokkaansa,siinä kun on vuoden vanhoja kriittisiä tietoturva-aukkoja,joita ei ole vieläkään korjattu.

      • vai niin, heh

        >IE on tuossa suhteessa omaa luokkaansa,siinä kun on vuoden vanhoja kriittisiä tietoturva-aukkoja,joita ei ole vieläkään korjattu.<

        -Heh heh heh, IE7 selain julkaistiin suomenkielisena vasta muutama viiko sitten ja takuu varmasti on parempi ja turvallisempi kuin Opera tai firefox selain.

        Kokeile XP/IE7 muutama viiko ja vasta sitten tule mussuttamaan luulojasi.


      • HEHEHEHEH
        vai niin, heh kirjoitti:

        >IE on tuossa suhteessa omaa luokkaansa,siinä kun on vuoden vanhoja kriittisiä tietoturva-aukkoja,joita ei ole vieläkään korjattu.<

        -Heh heh heh, IE7 selain julkaistiin suomenkielisena vasta muutama viiko sitten ja takuu varmasti on parempi ja turvallisempi kuin Opera tai firefox selain.

        Kokeile XP/IE7 muutama viiko ja vasta sitten tule mussuttamaan luulojasi.

        "-Heh heh heh, IE7 selain julkaistiin suomenkielisena vasta muutama viiko sitten ja takuu varmasti on parempi ja turvallisempi kuin Opera tai firefox selain.

        Kokeile XP/IE7 muutama viiko ja vasta sitten tule mussuttamaan luulojasi."

        Hehee.PÄSSI.
        "Takuu on parempi" :D :D :D :D


      • bryggare
        vai niin, heh kirjoitti:

        >IE on tuossa suhteessa omaa luokkaansa,siinä kun on vuoden vanhoja kriittisiä tietoturva-aukkoja,joita ei ole vieläkään korjattu.<

        -Heh heh heh, IE7 selain julkaistiin suomenkielisena vasta muutama viiko sitten ja takuu varmasti on parempi ja turvallisempi kuin Opera tai firefox selain.

        Kokeile XP/IE7 muutama viiko ja vasta sitten tule mussuttamaan luulojasi.

        Nää on oikeesti parhaita nä "emmä mitään tiedä,mut hei mullon tässä tää kone" -tyypit!!


      • -Firefox
        vai niin, heh kirjoitti:

        >IE on tuossa suhteessa omaa luokkaansa,siinä kun on vuoden vanhoja kriittisiä tietoturva-aukkoja,joita ei ole vieläkään korjattu.<

        -Heh heh heh, IE7 selain julkaistiin suomenkielisena vasta muutama viiko sitten ja takuu varmasti on parempi ja turvallisempi kuin Opera tai firefox selain.

        Kokeile XP/IE7 muutama viiko ja vasta sitten tule mussuttamaan luulojasi.

        IE7 on turvattovampi kuin Firefox. Kielellä ei ole merkitystä aukkoihin.

        IE7
        Affected By     3 Secunia advisories

        Unpatched    100% (3 of 3 Secunia advisories)

        Most Critical Unpatched
        The most severe unpatched Secunia advisory affecting Microsoft Internet Explorer 7.x, with all vendor patches applied, is rated Moderately critical

        FIREFOX
        Affected By     1 Secunia advisories

        Unpatched    100% (1 of 1 Secunia advisories)

        Most Critical Unpatched
        The most severe unpatched Secunia advisory affecting Mozilla Firefox 2.x, with all vendor patches applied, is rated Less critical


      • silvisii
        HEHEHEHEH kirjoitti:

        "-Heh heh heh, IE7 selain julkaistiin suomenkielisena vasta muutama viiko sitten ja takuu varmasti on parempi ja turvallisempi kuin Opera tai firefox selain.

        Kokeile XP/IE7 muutama viiko ja vasta sitten tule mussuttamaan luulojasi."

        Hehee.PÄSSI.
        "Takuu on parempi" :D :D :D :D

        Mene ulos röhkimään. :))


      • Hehehehee
        silvisii kirjoitti:

        Mene ulos röhkimään. :))

        :D :D :p ..hehhehheeeh..


    • IEseiska

      Seiska on kirkkaasti parempi kuin firefox tai opera.

    • varmasti parempi

      IE7 on tällä hetkellä paras ja turvallisin selain.

      • ---***---***

        Kiitos tähän mennessä saapuneista!
        Aloituksessani kirjoitin ...> odotan arviointeja tahoilta, joilla tieto on paremmin hanskassa


      • artikkeli
        ---***---*** kirjoitti:

        Kiitos tähän mennessä saapuneista!
        Aloituksessani kirjoitin ...> odotan arviointeja tahoilta, joilla tieto on paremmin hanskassa

        http://www.dnainternet.fi/id/tietoturva/1162805602822454.html

        "Olenkohan aivan väärässä, mutta käsitykseni on, että on yhdentekevää olemmeko asettaneet IE:n oletukseksi vaiko ei. Tietoturvallisuuteen tämä kaiketi ei mitään vaikuta?"

        Tietoturvallisuuteen vaikuttaa vain se, mitä selainta käyttää, ei se mikä on oletusselain. Haavoittuvuuksia hyödynnetään vain kyseessä olevaa selainta käyttämällä.


      • ---***---***
        artikkeli kirjoitti:

        http://www.dnainternet.fi/id/tietoturva/1162805602822454.html

        "Olenkohan aivan väärässä, mutta käsitykseni on, että on yhdentekevää olemmeko asettaneet IE:n oletukseksi vaiko ei. Tietoturvallisuuteen tämä kaiketi ei mitään vaikuta?"

        Tietoturvallisuuteen vaikuttaa vain se, mitä selainta käyttää, ei se mikä on oletusselain. Haavoittuvuuksia hyödynnetään vain kyseessä olevaa selainta käyttämällä.

        Linkkisi oli mielenkiintoinen ja kirjoittaja varsin tunnettu.
        Sähköpostini on vuosien ajan ollut OE, joten IE on tässä mielessä ollut jatkuvana uhkana. Siirryttyäni aikanaan FF:n käyttäjäksi, ajattelin myös vaihtaa samaan puljaan sähköpostini, mutta homma on jäänyt, sillä ainuttakaan örkkiä ei koneeltani ole löytynyt.
        Olisiko tästä kiittäminen SoundBlasteria ja Pandaa.

        Olin todella siinä käsityksessä, että IE pitää koneeni avoinna hyökkäyksille myös silloin kun OE ei ole käytössä ja FF on oletusselaimena.


      • -kiittäminen
        ---***---*** kirjoitti:

        Linkkisi oli mielenkiintoinen ja kirjoittaja varsin tunnettu.
        Sähköpostini on vuosien ajan ollut OE, joten IE on tässä mielessä ollut jatkuvana uhkana. Siirryttyäni aikanaan FF:n käyttäjäksi, ajattelin myös vaihtaa samaan puljaan sähköpostini, mutta homma on jäänyt, sillä ainuttakaan örkkiä ei koneeltani ole löytynyt.
        Olisiko tästä kiittäminen SoundBlasteria ja Pandaa.

        Olin todella siinä käsityksessä, että IE pitää koneeni avoinna hyökkäyksille myös silloin kun OE ei ole käytössä ja FF on oletusselaimena.

        on tuota SoundBlasteria, sekun on sattumoisin äänikortti. Spywareblaster olisi parempi vaihtoehto suojaamaan konetta "örkkien" asentumiselta.


      • ---***---***
        -kiittäminen kirjoitti:

        on tuota SoundBlasteria, sekun on sattumoisin äänikortti. Spywareblaster olisi parempi vaihtoehto suojaamaan konetta "örkkien" asentumiselta.

        Tarkoitin luonnollisesti SpywareBlasteria.


    • ne kaikki

      ja päätä itse.

      • ---***---***

        Kiitos sinulle erinomaisesta neuvosta!
        Sinulle tuotti varmaan suurta tyydytystä, kun sait kynttiläsi pois vakan alta.
        En odottanut, että joukossamme on näin nerokkaita kavereita.


      • kansankynttilää

      • ---***---***
        kansankynttilää kirjoitti:

        IE7 on parempi jne. http://www.dozleng.com/updates/index.php?act=module&module=pages&pg=vuln
        Alkajaisiksi.

        Juttu näyttää kiinnostavan monia.
        Muutamat tunnetut nimimerkit ovat tällä kertaa ainakin toistaiseksi olleet hiljaa. Eipä heidän jo tutuksi käyneitä juttujaan ole kaivannutkaan. Kyllähän ne jo tunnetaan.

        Olen tässä koettanut hahmotella itselleni jonkinlaista yhteenvetoa jutun tiimoilta. Valitettavasti, kuten jo olen maininnutkin, englanninkielinen teksti ei aukea. Tuli näet oltua muissa hommissa "siellä jossakin" silloin, kun olisi ollut opiskelun aika.

        Ellen nyt ole tehnyt vallan virheellisiä johtopäätöksiä, on minulle IE7:sta muodostunut myönteisempi kuva, kuin mitä alunperin oli.

        IE7 ja sen tueksi SpywareBlaster SpybotS&D PANDA (tai vastaava) olisi kaiketi harkitsemisen arvoinen kokonaisuus. --- Nuo kerrotut IE:n kolme aukkoa tuskin pääsisivät ympyröitä sotkemaan.

        Lyhyen kokemukseni perusteella tuo IE7 tuntuu ihan käyttökelpoiselta. Vaatii aluksi tietenkin totuttelua, kun FF on ollut jo melkoisen ajan ainoana käytössä.

        Että miksikö IE7 kiinnostaa? Siinä näyttää tehdyn niin paljon parannuksia IE6:n jälkeen, että tuon työn täytyy tuntua ja näkyä jossakin. Tuntuu (mutu!!) myös siltä, että IE7 päihittää FF:n nopeudessakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2372
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      141
      1526
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1023
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      377
      950
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe