Meillä 9 vuotias iso koira. Koira tuli meille ollessaan 3 vuotias.
Olen itse allerginen kissoille, mutta en ole koskaan reagoinut koiriin. On ollut kaksi koiraa ennen sitä jotka tulivat aikoinaan pentuina. Ei ole ollut minkäännäköisiä allergiaongelmia.
Päätettiin nyt hankkia saman rodun pentu (eli samanrotuinen kun meidän 9v. herra)
Pentu on 10 viikko, aivan ihana ilopilleri, keksii vaikka mitä, mutta aivan ihana silti.
Toka iltana kun pidin pentu sylissä, silitin sitä ja se nuoleskeli leukaani, huomasin että rupes kasvoista kutittaa vähän ajan päästä, aloin myös hieroo silmiäni.
Soitin kasvattajalle joka neuvoi että pesisin pentu, koska sitä ei oltu pesty.
Pesin ja se auttoi pikkasen...mutta ei kauan...
Pesin toisen kerran, mutta nyt huomaan selkeesti että on nuha, kurkusta kutittaa, iho on ärtyyntynyt...on ahdistava olo.
Tiedän että pennun karvat ja ihopohja ovat erillaiset kuin aikuisen, tuoksuuhan pentukin eri tavalla, mutta en ois ikinä uskonut että olisin allerginen....
Koira on ollut meillä 6pv, on tarkoitus viedä takaisin kasvattajalle huomenna...
Olen iteknyt ja ahdistaa...mutta ei kai ole muita vaihtoehtoja...
Onko jollain kokemuksia tällaisista asioista?
Pennun
2
438
Vastaukset
- varmasti harmittaa!
Koirassahan aiheuttaa allergiaa myös virtsa ja kuola joten ne varmasti vaikuttavat myös sinun tapauksessasi!Ja olet tietenkin tottunut jo edelliseen koiraan ja uusi tuo ongelmia.Tietenkään koiran kanssa ei voi asua jos se aiheuttaa allergiaa mutta perjaatteessa voisihan sitä ajatella yhdessä olon rajoittamista pentu ajaksi jos oireet tulevat esim siitä että pentu ei ole vielä sisäsiisti! Eli siis nukkuminen eri huoneissa yms.
Yritä jaksaa!Inhottavaa tuommoinen! - tilannetta
Itselläni samanlainen tausta kuin sinulla (kissaallergia) ja kun uusi koiranpentumme tuli taloon ja oli innokas pusuttelija (jota vanha koiramme ei tehnyt), niin muutaman päivän oli naamani näppylöillä. En tiedä olenko saanut koiraltamme luontaista siedätyshoitoa vai mitä on tapahtunut, mutta nyttemmin ei ole oireita ollut. Tosin en innosta koiraamme nuolemaan minua (muille kyllä antaa suukkoja). Myös harjaukset yms. teen ulkona ja huolehdin yleisestä siisteydestä.
P.s. kun olen harjannut koiran, niin vedän sen vielä läpi mikrokuituliinalla, jotta irtohilse jää liinaan.
Jaksamista kävi miten tahansa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv142276Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.451870- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948