Voitto % on mulla 15-25, useimmiten n.20 ja tällä hetkellä 17. Silti hävitän hiukka koko ajan dollareita. Pelaan 0,05/0,10 potlimitiä ja 0,1/0,2 limitiä. Missä vika? Käsiä nyt sata tässä pöydässä ja kaiken kaikkiaan tuhansia.
seen %: flop 52, turn 31, river 19, sd 13.
w/s %: flop 7, turn 6, river 10, sd 69.
won %: f 4, t 2, r 2, sd 9.
voitto %
7
1223
Vastaukset
- poxer
Pokerissa ei ole tärkeintä voittaa eniten käsiä.
Pitää voittaa oikeat potit. Lue kirjallisuutta. - Näin meillä
Prosenttiluvuista ja kuvauksestasi päätellen katsot liikaa käsiä. Et kerro tuossa pelaatko shorttia vai fullia mutta molempiin flop seen 52% on liian iso. Ful pöydässä flop seen pitäisi asettua pidemmällä juoksulla 25% korville ja shortti 6max pöydässä neljänkymmenen tienoille. Nämä luvut pelaamastasi tasosta riippumatta näin.
Kandee katsastaa aloituskortti taulukoita läpi ja millä aloituskorteilla mistäkin positiosta voi pelata. Todennäköisesti pelaat liikaa alkupositioista suited yhdistelmiä joilla pitäisi tulla mukaan vain jos korttamaton potti ja tarpeeksi kavereita mukana. Eli kirjallisuutta mukaan niin rupeat voittamaan.- Öllerö
Oon pelannu täs kolmisen päivää putkeen Omahaa ja
turpaan tulee koko ajan...
Mahtimäärät tosi hyviä käsiä, full housea,väriä,suoraa,kolmee ässää jnejne...
AINA joku nilkki vetää neloset hihastaan..
Täyskäsillä oon hävinny eniten, varmaan kahdeksan kymmenestä.
Joskus ei auta matikka eikä kertoimet... - Näin meillä
Öllerö kirjoitti:
Joskus ei auta matikka eikä kertoimet...Omahasta minulla ei ole mitään oikeaa käsitystä juuri ja juuri tiedän säännöt. Itse olen aktiivisesti pelannut vuoden arviolta noin 120000 kättä texasia joten sitä uskallan kommentoida edes vähän. Kolme päivää nyt ei ole mitään välillä tulee viikko/puolitoista jolloin juuri ja juuri saa pelattua itsensä nollille. Mutta koko ajan oppii. Viime kuussa pelasin yhtänä iltana miinusmerkkisesti ja muut plussaa eli kyllä opettelu ja se matikkakin auttaa. Aloitellessa minulla ei olisi ollut mitään mahdollisuutta tämmöiseen putkeen.
Mutta aloittakaa noilla no depoilla harjoittelu. Pienimmiltä tasoilta ja lukekaa kirjallisuutta ajatuksella. Katsokaa historioista niitä käsiä jotka ovat kusahtaneet ja aina kun virheitä pelistä löytyy niin yrittäkää oppia niistä. Jos pelikaverit eivät ole kirjallisuuteen tutustuneet saatte heihin nähden selkeän edun ihan perusjuttuja tutkailemalla. Saiteista suosin itse niitä jossa ei ole pohjoismaalaisia.
Sitten kun rupeaa oppimaan ja peli jollain tasolla kulkee kannattaa sillä tasolla kasvattaa rollia jonkin aikaa ja vasta sitten ruveta tekemään pistoja seuraaviin limitteihin. Huonoja pelaajia ei ole toiset on vaan pelanneet/opetelleet asiaa paremmin. Texasia voi verrata shakkiin eli juuri säännöt opetelleella ei ole mitään mahdollisuutta shakki kerhon porukoita vastaan. Häviämisestä pidemmällä jaksolla ei voi syyttää tuuria omassa pelissä on silloin jotain vikaa. Se on tyhmyyttä jos ei voi sitä myöntää. Jos häviäminen tuntuu hyvin raskaalta silloin todennäköisesti pelaa liian isolla tasolla. Öllerö kirjoitti:
Joskus ei auta matikka eikä kertoimet...Setti, kaksiparia, ässät ja riippuen tilanteesta täyskäsikin ei ole niin arvokkaita kuin texas holdemissa. Eli omaha on ihan eri peli ja siinä ei samat kädet ole välttämättä edes pienen maksun arvoisia millä holdemissa voi mennä all-in.
- aloittelijapelaaja
siltä, että sd voittoprosentti on aika pieni... Niissä yleensä häviää enemmän. Itsellä ko. prosentti pysynyt muutaman tuhannen käden jälkeen ainakin kokoajan päälle 50%. Peli on ollut voitollisen puolella jo pitempään. Ei ole tarvinnut pelitilille lisää talletuksia tehdä...
Olen tosiaan ihan aloittelija viellä ja koitan pitää yllä sitä tiukkaa ja agressiivista pelitapaa. Joskus siitä lipsuu ja sitten yleensä alkaa kassa pienenemään.
Myös pottikerroin on sellainen perusasia mikä kannattaa opetella. Eli jos jatkuvasti lyöt rahaa huonolla kertoimella ei siitä voi pitkällä juoksulla muuta seurata kuin tappiota. - HuiHeiHai
Kyllä tuo flop seen vaikuttaa aika korkealta, ellei ole tosissaan ollut onni myötä joka jaon alussa, mutta luulisin että kannattaisi tarkistaa omat vaatimukset lähtökäsien suhteen.
Minulla tuo prosentti pyörii, tietenkin pöydästä, päivästä ja pelistä riippuen, välillä 20-40 noin niinkuin yleensä. Pelaan siis ainakin omasta mielestäni melko tiukkaa pokeria. Tuotakin prosenttia kun kasvattaa vielä se, kun isolta blindiltä lähden aina katsomaan flopin vaikka minkälaisilla korteilla jos se ei maksa ylimääräistä ja usein myös pieneltä maksan vaaditun summan keskiverto kädelläkin, jos kukaan ei ole korottanut.
Mutta koska en sinun pelityylistäsi tiedä noita numeroita enempää, niin on aika paha lähteä neuvomaan. No, vaikka tietäisinkin, niin olisiko minusta sittenkään neuvojaksi.. :)
Kuitenkin..
Pöydän muut pelaajat vaikuttavat tietysti myös oleellisesti pelitapaan. Jos esimerkiksi pöytä koostuu kokonaa hupipelaajista jotka katsovat käden kuin käden (vähintään) flopille asti, on lähtökäden valinnassa ja flopin jälkeisessä pelissä oltava, jos mahdollista, entistäkin tarkempi. Ja tällaisiin pöytiin sinä oletettavasti aina hakeudutkin, koska niistä on järkevällä ja kärsivällisellä pelillä saatavissa parhaimmat rahat irti, jos osaa vain pahimmat karikot väistellä..
En tiedä onko sellaista kirjaa olemassa kuin "Näin pelaat huonoja pelaajia vastaan" mutta pitäisi olla, koska varsinkin nettipokerissa tällaisia pelaajia on pöydät pullollaan ja heitä vastaan ei kaikki pokerin "lait" koske..
Heitä vastaan pelaaminen on erittäin vaikeaa monestakin syystä:
-Pelitavan seuraaminen ei useinkaan auta koska yleensä käy niin että he tulevat pöytään, häviävät rahansa ja lähtevät.
-Heitä ei saa helposti hätisteltyä potin kimpusta vaikka kuinka tiukasti panostaisi ennen floppia hyvillä korteilla ja koska voitonmahdollisuudet pienenevät suorassa suhteessa pelaajien lukumäärään se voi tuottaa ongelmia.
-Käden lukeminen tällaisia pelaajia vastaan on erittäin vaikeaa, koska flopista he voivat saada tai olla saamatta aivan mitä sattuu ja silti maksavat ja korottelevat entiseen malliin.
Harmillista tällaisia pelaajia vastaan pelattaessa on myös se, että vaikka he jäävätkin yksilöinä melkoisella varmuudella tappiolle, onnistuvat he "joukolla" polkemaan oman voittoprosentin pohjaan jos ei ole tarkkana.
Tällä tarkoitan siis sitä että jos vaikka riverille asti tulee joka kerta neljä pelaajaa mukaan, voi olla melkein varma että jos itsellä ei ole täysin varmaa voittokättä, tulee häviämään, koska joku on kuitenkin onnistunut kuin ihmeen kaupalla taikomaan itselleen sen parhaimman käden lähtemällä mukaan ja maksamalla kaikki korotukset lähtökädestään riippumatta. Ja se ei auta että vaikka ne kolme muuta pelaajaa tippuisivat nollille, heidän tilalleen tulee kolme muuta samanlaista pelaajaa ihme vetoineen.
Tästä esimerkki elävästä elämästä:
Itse sain jaossa akkaparin. No, tietysti laitoin reilun korotuksen pöytään ja jokunen pelaaja lähti vielä mukaan. Flopissa tuli Q-3-7, kaikki eri maata. Ei muuta kun sellaista panostusta peliin että tuntui. No, muissa pelaajissa se kyllä tuntui mutta silti yksi pelaaja lähti vielä mukaan. Ajattelin että kaveri oli saanut joko akkaparin, kaksi paria, kolmoset, tai kädessä oli joko A-A tai K-K, jolla maksaminen olisi ollut vielä jotenkuten ehkä ymmärrettävissä. Tosin koska jaon jälkeisessä panostuksessa kaveri oli vain maksanut, mikä ei olisi ollut hänen tavallista pelityyliään isolla parilla, jätin A-A ja K-K:n pois laskuista.
Noh, turnille sitten. Sieltä tipahti 6 ja vieläkin eri maata, joten ainakaan väriin ei ollut enää mahdollisuutta. Eipä siinä ihmeitä, laitoin all-in. Kaveri mietti hetken, maksoi, ja silloin paljastui hänen kädekseen 2-5 vieläpä eri maata mutta niin vain riverillä tupsahti pöytään se nelonen..
Tuota peliä jos analysoi veto- ja pottikertoimien kertoimien pohjalta, ei tarvitse kummoinenkaan pokeriguru olla että ymmärtää olsiko niiden valossa ollut kaverin järkeä maksaa edes huomattavaa korotustani jo ennen floppia. Mutta niin vain kaveri maksoi flopin jälkeenkin jolloin suorasta oli kasassa kolme korttia ja turnilla jolloin hänen mahdollisuus oli ainoastaan väliinveto nelosella. No, ei tuota sentään joka jaossa tapahdu, mutta siitä huomaa että kaikki on mahdollista.. ;)
Tuosta ilmenee myös se, että huonoja pelaajia vastaan ei pidä, eikä voi olla liian analyyttinen. Koska he eivät tiedä mistään kertoimista tuon taivaallista, on niiden käyttäminen heitä vastaan vaikeampaa kuin vähän parempien pelaajien kanssa.
Tulipahan vähän eksyttyä varsinaisesta kysymyksestä.. Mikäs se nyt edes olikaan.. No, jatkanpa esitelmää silti.. :)
Jos nyt olet jaksanut edes tänne asti lukea, niin suosittelen siis että tarkistat lähtökäsiesi vaatimuksia.
Esimerkiksi pienet ja keskisuuret parit kannattaa lähestulkoon aina kipata paitsi ehkä blindien paikalta, vaikka ne usein houkuttelevatkin pelaamaan. Totuus kuitenkin on että jos kaikki pelaavat riverille, tai edes flopille asti, isompi pari on enemmän kuin todennäköisempi kuin että sinä saisit voittoon (vähintään) tarvittavat kolmoset.
Jos hurjillakaan korotuksilla muut pelaajat eivät suostu luovuttamaan pottia, voi olla myös suositeltavaa että maltat mielesi korotustesi kanssa, kunnes olet varma että kätesi on paras mahdollinen. Tällöin tietysti voitot ehkä pienenevät, mutta mikä vielä tärkeämpää, minimoit tappiot jos joku sattuu saamaan jonkun yliluonnollisen käden. Hölmöt pelaajat kyllä maksavat vielä riverilläkin jollain parilla vaikka sinulla olisi jo suora ja saattavat vielä korottaa päälle.. :)
Jos pöydässä on sellaisia pelaajia jotka maksavat lähes kaiken, on syytä jättää bluffaaminen ja muukin temppuilu suosiolla sivuun ja keskittyä enemmän pelkästään potin voittamiseen tyylipisteistä välittämättä. Check-Raise -juttua voi kyllä käyttää koska heikoimmat vihulaiset eivät juurikaan yritä analysoida sinun mahdollista kättä, vaan panostuksensa jälkeen jos sinä korotat heillä usein pääsee suusta ruma sana ja maksavat, ja heikkohermoisimmat vielä korottavat.
Tämä nyt oli tällainen yleistys siitä millä tavalla itse pelaan. En siis väitä että tämä on ainut ja ehdoton tapa pelata, mutta minulle tämä on toiminut erittäin hyvin. En tietenkään orjallisesti noudata samaa kaavaa, vaan pelitapaa on pystyttävä muuttamaan tilanteiden ja muiden pelaajien mukaan jo senkin takia että vaikka pöydässä olisi huonoja pelaajia, saattaa siellä aina olla joku hyväkin joka oppii sinun pelitapasi ja käyttää sitä hyväkseen.
Tarkkaile mahdollisuuksien mukaan muita pelaajia, vaikka varsinkin nettipelaamisessa pelaajien vaihtuvuuden takia heistä ei aina kovin paljoa irti saakkaan, mutta joskus jollain on aina samankaltaisissa tilanteissa samanlainen pelitapa ja sen tunnistamisesta saattaa olla joskus hyötyä.
Kirjojakin kannattaa lukea, sillä eihän tiedosta koskaan haittaakaan ole. Älä kuitenkaan pelaa aina täysin kirjan oppien mukaan vaan luota myös välillä siihen kuuluisaan "pokerivaistoon."
Eiköhän tässä ollutkin jo tarpeeksi turhaa löpinää, niin parempi lopetella.. :)
Hauskoja pelejä vaan jatkossa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062501Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938