Mankin venttiilien välykset???

Mikä on??

Niin mikä on tollasen kiinalaisen kopiomankin venttiilinvälykset?? Onko niille eri lämpimänä ja kylmänä??? Auttakaa ku kone nakuttaa!!! Niin ja mopo on skyteam manki...

22

30596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sherlock

      ohjekirja kertoo oikeat välykset. mankeissa oikea välys löytyy kuitenkin 0,05mm ja 0,1mm välistä.

    • Morpa

      Jos venat nakuttaa lämpimänä niin pienennä välyksiä.
      Oot vaan tarkkana ettei välykset häviä kokonaan sillä siitähän seuraa venttiilien palaminen.
      Perusperiaate näissä välyksissä on että niitä on hieman joka tilanteessa eli silloinkin kuin moottori on erittäin kuuma.
      Helpointahan on kuten Sherlock tuossa mainitsi on etsiä valmiit säätöarvot, mutta se ei ole aina välttämätöntä, mutta on erittäin hankala saada mitattua niitä välyksiä kuumasta koneesta sillä ainahan menee hetki ennenkuin pääset niitä mittaamaan ja kone ikävä kyllä jäähtyy sillä aikaa...

      • Morpa

        Ja siis ovat eri arvoja kuumana ja kylmänä!
        Jos vaikka mittaat välykseksi jotain kylmänä niin lämpimänä ei välyksiä ole välttämättä enää olekaan.
        Lämpölaajeneminen pienentää niitä välyksiä.


      • sherlock

        kopiomankien ohjekirjassa ainakin säätöarvo on ilmotettu nimenomaan kylmälle koneelle, joten se lämpölaajeneminen on otettu siellä huomioon. :) muistaakseni suositusarvo oli 0,05mm, mutta en ihan satavarma ole. mut kuitenkin se aina mankeissa (aito taikka kopio) on ollut 0,05mm ja 0,1mm väliltä.


    • 1-9-7-8-

      Ja tippi tähän, jos et rako tulkkia omista..

      A4 paperi on n. tuon 5 satkua, joten repäise paperista pala ja mittaa sillä!! Ja paperinhan tulee luonnollisesti likkuakkin sen säädön jälkeen venttiilin ja keinuvivun säätöruuvinvälissä :)

      • nfsnv

        1cm


    • Mopopoju

      Mulla Honlein (kopiomanki) ohjekirjassa lukee että välyksen tulee olla: Otto: 0,05mm ja Pako: 0,05mm.

    • gfjgjjgfjfighjgfihjk

      miten lifan 125 mankikoneessa säädetään venttiilit?

      • kokeileppa

        1. Ota tulppa pois ja koita siitä tulpan reijästä jollai meisselillä männän "ylä kuolonkohta"(eli se millo mäntä on ylhäällä ennen imutahtia, eli työtahin jälkee (en muista varmaks että mille tahille se välys tehää mut sen näkee siitä että millo siellä on se välys, jos siellä on se valmiiks. Muistaakseni välys tehään siihen työtahin jälkeen ku mäntä on ylhäällä. (ekalla männän painumisella imutahti, sitte seuraavalla työtahti, erotat ne toisistaa sillä et imukaulaan tulee imu imutahin aikana.)
        2. Kun oot löytäny välykselle oikeen kohan, avaat sen venttiilin päälä olevan "korkin"
        3. Sitte koitat sormella onko siinä välystä siinä "tapissa" joka sieltä näkyy. Jos välys on, sillon ainaki kohta on oikee.
        4. Sitte säätämää: avaat sen mutterin mikä pitää sen tapin paikallaa, sitte käännät taltta pää meisselillä sitä tankoo vähän johonki suuntaa ja sitte koitat heiluttaa sitä siitä päästä sormella. (kuulemma ihmisen sormi tuntee 0.1 mm välyksen, mikä on sellanen normi jos ei tiiä mikä sen pitäs olla. Toki vois kattoo ohjekirjasta mikäli sellanen löytyy.)
        5. Sittenku siinä on pienin välys minkä tunnet, kiristä se mutteri sillee, ettei se tanko pyörähä. Kannattaa pitää siinä tangon päässä se meisseli. (muute menee välys päin persettä jos tanko pääsee pyörähtää).
        6. Rojut kasaa ja ajelee. En sitte ole mikää mestari ja en uskalla taata että toimii. Säätämine toki omalla vastuulla, mua ei saa ampua. Ja hei, jos joku kohta on vääri, voisko paremmin tietävät kertoo nii paikkaantuis tiedot. :)


      • ässä1234455
        kokeileppa kirjoitti:

        1. Ota tulppa pois ja koita siitä tulpan reijästä jollai meisselillä männän "ylä kuolonkohta"(eli se millo mäntä on ylhäällä ennen imutahtia, eli työtahin jälkee (en muista varmaks että mille tahille se välys tehää mut sen näkee siitä että millo siellä on se välys, jos siellä on se valmiiks. Muistaakseni välys tehään siihen työtahin jälkeen ku mäntä on ylhäällä. (ekalla männän painumisella imutahti, sitte seuraavalla työtahti, erotat ne toisistaa sillä et imukaulaan tulee imu imutahin aikana.)
        2. Kun oot löytäny välykselle oikeen kohan, avaat sen venttiilin päälä olevan "korkin"
        3. Sitte koitat sormella onko siinä välystä siinä "tapissa" joka sieltä näkyy. Jos välys on, sillon ainaki kohta on oikee.
        4. Sitte säätämää: avaat sen mutterin mikä pitää sen tapin paikallaa, sitte käännät taltta pää meisselillä sitä tankoo vähän johonki suuntaa ja sitte koitat heiluttaa sitä siitä päästä sormella. (kuulemma ihmisen sormi tuntee 0.1 mm välyksen, mikä on sellanen normi jos ei tiiä mikä sen pitäs olla. Toki vois kattoo ohjekirjasta mikäli sellanen löytyy.)
        5. Sittenku siinä on pienin välys minkä tunnet, kiristä se mutteri sillee, ettei se tanko pyörähä. Kannattaa pitää siinä tangon päässä se meisseli. (muute menee välys päin persettä jos tanko pääsee pyörähtää).
        6. Rojut kasaa ja ajelee. En sitte ole mikää mestari ja en uskalla taata että toimii. Säätämine toki omalla vastuulla, mua ei saa ampua. Ja hei, jos joku kohta on vääri, voisko paremmin tietävät kertoo nii paikkaantuis tiedot. :)

        Olkoon vanha viesti, mutta vastaan silti kun siitä saattaa olla jollekin hyötyä. Yllä olevat ohjeet ovat ihan hyvät, mutta helpompaa on ottaa ainakin imuventtiilin kansi auki, jonka jälkeen pyörittää konetta (konetta kannattaa pyörittää vauhtipyörästä, siellä on yleensä yläkuolokohdan merkki). Kun pyörität konetta, katso milloin imuventtiili aukeaa eli menee alaspäin. Siitä pyöräytät yhden kierroksen lisää, niin mäntä on yläkuolokohdassa ja voit säätää venttiilit. Meisselillä kannattaa vielä tarkistaa, että on varmasti oikea kohta ja vauhtipyörän merkki kohdallaan.


    • kulliotsa69

      xd mu manki kulkee 500cc:l 253.3kmh.. tsekkasin gps. ja 45mm kentsen kaasari xdd

      • pffft... laiska

        Hondan 55mm turbo, 32mm keihin x 4. koska neljä 125 sylinteriä rivissä ja sitten välitykset 18/12, putkeksi laittaisin 3cm paksut putket tupla änkillä ja sitten vielä lasikuitu mini moto katteet ja 10l tankki. Noilla kulkee ~320 kmh tutkaan. haluutko nähdä kuvat?


      • Manajätkä

        Tollane manki pitäs ain olla :D


    • Manki63637

      Osaako joku auttaa kun mankin venttiilinvälykset muuttuvat istestään todella usein ja pitää säätää jatkuvasti?

      • Jutustelija1

        Olisiko hieman huonosti pidetty jos niin pääsee käymään?


    • Bse487cc

      Välyd on 0,10mm

    • Anonyymi

      Mites onks toi vaarallista ajaa mankil vaikka venttiilit nakuttaa? Mitä mahdollisesti voi mennä paskaks? Venttiilit? Kansi?

    • Anonyymi

      Onko hyvä jos venttiilit on säädetty alas 1.0 ja ylös 0.5 skyteam monkey

      • Anonyymi

        on jossei nakuta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe