Miehen

Jaane

Miehen tutkiminen on kai paljon helpompaa kuin naisen. Mä vaan en saa miestäni suostumaan polille. Vika ei kuulemma kuitenkaan oo siinä. Voisko joku auttaa ja valaista miten miehen tutkimukset etenee niin munkin ukko sais rohkeutta. Mulle ei oo mitään kynnystä mennä tutkimuksiin, mut miehet on niin älyttömän arkoja jos on kyse esim. sukuelimistä tai muusta intiimistä.

5

542

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no image

Vai näin on teillä... Hmm.

Totuushan on se, että teitä molempia pitää tutkia jos lasta ei ala kuulua ja tahdotte asian tiimoilta hoitoa. Toki voidaan aloittaa sinun tutkimisella, mutta mitään suurempaa hoitoa ei aloiteta ennen sperma-analyysin tulosta.

Eli miehestä otetaan ainakin jossakin päin (kuten täällä) verikokeita ja sitten se sperma-analyysi. Loppujen lopuksi mies pääsee näissä tutkimuksissa siis melko vähällä.

Joten tuskin miehesi tutkimusten takia sinänsä hannaa vastaan, saattaa olla että pelkää kovasti tuloksia ja sitä että hänessä saattaisi olla "vikaa". Kannattaa varmaan puhua tästä...

Tsemppiä teille!

• Angelika

Kun mut oli tutkittu ja todettu terveeks, oli mieheni vuoro.

Mun miehen piti toimittaa ensin spermanäyte analysoitavaksi.
        Sitten mieheni joutui vielä sukupuolielinten tutkimukseen eli lääkäri käsikopelolla tutki kivesten laskeutumisen yms. Minun miestäni kyseinen tutkimus kauhistutti ensin, mutta mitäpä sitä ei tekisi, jos lasta haluaa ihan tosissaan. =)

• RiekkoPyy

Yleensä juuri mies tutkitaan ensin, koska miehen tutkiminen on niin paljon helpompaa ja yksinkertaisempaa. Meilläkin oli tuo yksi verikoe, muutama spermantestaus (jos näytteestä löytyy jotain vikaa, niin tutkitaan vielä toinen näyte, tällä varmistetaan se että kyse ei ollut vain jostain ohimenevästä häiriöstä sperman laadussa) ja lääkäri tutki miehen vielä käsikopelolla. Onneksi tutkimukset olivat juuri näin päin, koska meillä vika löytyi heti miehestä eikä minua tarvinut tutkia ollenkaan. Siinäkin säästyi paljon rahaa ja aikaa.

Ehkä miehesi tarvitsee vaan hiukan aikaa totutella ajatukseen noista tutkimuksista. Onhan se miehelle kova paikka, jos vika löytyykin omasta spermasta. Meilläkin mies masentui aikalailla, kun sai kuulla olevansa "syyllinen" siihen ettei raskaus ole onnistunut. Mutta ilman noita tutkimuksia ei oikein voi alkaa mitään hoitoja tekemään. Jokatapauksessa miehen täytyy vielä jatkossakin hoidoissa luovuttaa spermaa että teille voidaan tehdä inseminaatio tai sitten ivf/icsi. Toivotaan parasta, että miehesi saa rohkeutta!

• Tatum

Pakko se varmaan on miehen suostua jos haluatte edetä lapsettomuushoidoissa. Miehen osuus hoidoissa kuitenkin loppujen lopuksi aika helppo. Ulkoinen tutkimus ja spermanäytteet...

Kynnys on kuitenkin varmaan jo senkin vuoksi korkea ettei miehet ole tottuneet käymään "ronklattavana". Naiset sen sijaan käyvät koko ikänsä säännöllisesti monenlaisissa gynekologisissa tutkimuksissa...

Tottumis ja asennoitumis kysymys. Se ei kuitenkaan ole noloa, vaan ihan luonnollista. Mutta kieltämättä meilläkin tuli hieman nurinaa ennen näytteenottoa... Mutta mitäpä ei mies tekisi yhteisen onnen eteen:)

Anna miehen hetken sulatella asiaa itsekseen ja jos se ei auta niin aloita sitten vasta kiristys ja lahjonta;)

• Jaane

kävi antamassa näytteen labrassa vihdoin. Kiitos teidän rohkaisun. Tulosta odotellaan vielä. Oli ollut oma näytteenantohuone ihan omassa rauhassa. Ekaks oli vaan pitäny pestä penis ja kädet. Sitten näyte purkkiin omaan tahtiin ja purkki labran hoitajalle. Näytteenantoon ois saanu mennä puoliso auttaan, mutta mun mies halusi hoitaa homman kaikesta alkuarkailusta huolimatta itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      53
      3455
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      35
      3147
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2761
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2510
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      53
      1959
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1138
    Aihe