Minulla olisi nyt todella tärkeää kysyttävää! Eli olen jäänyt kiinni näpistyksestä, ja sain siitä sakkoa 18 euroa=3 päiväsakkoa(3*6)Poliisit eivät vieneet minua kotiin vaan sain kävellä kaupasta ulos itse ja mennä siitä sitten minne halusin. Poliisit eivät puhuneet mitään rikosrekisteristä, eli tuliko minulle nyt sellainen???? Olen 15w. Jos tuli niin kuinka kauan tuo näkyy rekisterissä vai katoaako se koskaan??
Näpistys
15
2040
Vastaukset
- pako
Sitä vielä kyselisin että ilmoitetaanko tästä asiasta vielä kouluun, vai jääkö se ainoastaan viranomaisten ja vanhempien väliseksi asiaksi??
- varastelija
Minuakin kiinnostaisi tämä asia! kaikki asiasta tietävät voisivat pistää kommenttia. :D
- kluivertti
jo kaupassa soittavat vanhemmille. Jos näin ei tehty, niin tuskin tehdään myöhemminkään. Kouluun ei ilmoiteta. Jos maksat sakon, ei asiasta tule mitään postia kotiin. Ei tule rikosrekisteriä, mutta poliisin tiedostoissa se säilyy ja saattaa aiheuttaa harmia myöhemmin, jos hakeutuu luotettavuutta edellyttäville aloilla. Sakko kylläkin oli minimaalisen pieni. Mitähän mahdoit näpistää?
- pako
kluivertti kirjoitti:
jo kaupassa soittavat vanhemmille. Jos näin ei tehty, niin tuskin tehdään myöhemminkään. Kouluun ei ilmoiteta. Jos maksat sakon, ei asiasta tule mitään postia kotiin. Ei tule rikosrekisteriä, mutta poliisin tiedostoissa se säilyy ja saattaa aiheuttaa harmia myöhemmin, jos hakeutuu luotettavuutta edellyttäville aloilla. Sakko kylläkin oli minimaalisen pieni. Mitähän mahdoit näpistää?
lähti mukaan. Siis poliisit kyllä soittivat vanhemmilleni jo kaupassa, ja sen jälkeen sanoivat vaan että nyt pojat vois lähtee muuaalle!
- pako
pako kirjoitti:
lähti mukaan. Siis poliisit kyllä soittivat vanhemmilleni jo kaupassa, ja sen jälkeen sanoivat vaan että nyt pojat vois lähtee muuaalle!
vain tärkeää tietää että tuliko tästä minulle rikosrekisteri????!
- kummeli89
kluivertti kirjoitti:
tämä henkilö sitten menee töihin ja työnantaja kysyy rekisteristä niin hän ei siis näe että oltaisiin tehty mitään rikota???? Eli kaikkiiin muihin työpaikkoihin pääsee suoraan paitsi polisiksi tai vartijaksi haettaessa jolloin näpistys näkyy poliisin tiedostoissa! Olisiko mitään numeroa tai sähköpostiosoitetta mistä voisi silti vielä tuon oman rekisterin tiedot tarkistaa????????????????????????????????
- rikosrekisteritietojasi
Voit kysyä omia rekisteritietojasi poliisista niin näet, onko merkintöjä tehty.
- mätämuna
Näpistyksestä ei tule rikosrekisterimerkintää.
Teko näkyy ensiksi kaksi vuotta poliisin aktiivirekisterissä ja sen jälkeen 50 vuotta ns. historiarekisterissä tekoajasta laskien. - pako
mätämuna kirjoitti:
Näpistyksestä ei tule rikosrekisterimerkintää.
Teko näkyy ensiksi kaksi vuotta poliisin aktiivirekisterissä ja sen jälkeen 50 vuotta ns. historiarekisterissä tekoajasta laskien.Eli sakkolappu joka minulle annettiin, niin siinä ainakin luki että olin tehnyt näpistyksen! Eli jos tästä ei tullutkaan rikosrekisteriä, niin tämänhän ei sitten pitäisi vaikuttaa esim työnhakuun yms.? Toivottavasti olet tässä asiassa oikeassa!
- pako
pako kirjoitti:
Eli sakkolappu joka minulle annettiin, niin siinä ainakin luki että olin tehnyt näpistyksen! Eli jos tästä ei tullutkaan rikosrekisteriä, niin tämänhän ei sitten pitäisi vaikuttaa esim työnhakuun yms.? Toivottavasti olet tässä asiassa oikeassa!
muilla erillaisia mielipiteitä tästä asiasta???! Tietääkö kukaan mitään sivua jossa kerrottaisiin lisää näpistyksestä ja sen seuraamuksista?
- löytyy
pako kirjoitti:
muilla erillaisia mielipiteitä tästä asiasta???! Tietääkö kukaan mitään sivua jossa kerrottaisiin lisää näpistyksestä ja sen seuraamuksista?
rikoslain 28 luvun 3 §:ssä. Eli siihen syyllistyy siis se,joka anastaa toiselta omaisuutta ja tekoa on pidettävä kokonaisuutena arvostellen vähäisenä". Seurauksena voi olla vain sakkoa. Muuta ei laissa sanota. Varsinaista sakkoa tuntuvammat seuraamukset ovat muut haitat. Kiinnijäämisen tuoma häpeä, vaikeudet työnhaussa joillekin aloille. Poliisiksi tai vartijaksi on vaikea päästä jos on näpistänyt. Työnhakuusi on tosin vielä aikaa ja jos otit tästä opiksi niin ei siitä suurta haittaa ole. Oliko tämäkin taas sitä jännityksen hakemista vai rahapulaa?
- pako
löytyy kirjoitti:
rikoslain 28 luvun 3 §:ssä. Eli siihen syyllistyy siis se,joka anastaa toiselta omaisuutta ja tekoa on pidettävä kokonaisuutena arvostellen vähäisenä". Seurauksena voi olla vain sakkoa. Muuta ei laissa sanota. Varsinaista sakkoa tuntuvammat seuraamukset ovat muut haitat. Kiinnijäämisen tuoma häpeä, vaikeudet työnhaussa joillekin aloille. Poliisiksi tai vartijaksi on vaikea päästä jos on näpistänyt. Työnhakuusi on tosin vielä aikaa ja jos otit tästä opiksi niin ei siitä suurta haittaa ole. Oliko tämäkin taas sitä jännityksen hakemista vai rahapulaa?
rahapulasta ei todellakaan ollut kysymys vaan ainoastaan siitä jännityksen hakemisesta joka loppui noloin seurauksin! Mutta pääpointtina tässä jutussa on nyt vain se että tuliko tästä mahdollisesti rikosrekisteriä ja kuinka se voi vaikuttaa työnhakuun??! Ja onko tässä mitään mahdollisia jatkotoimenpiteitä?
- mätämuna
pako kirjoitti:
rahapulasta ei todellakaan ollut kysymys vaan ainoastaan siitä jännityksen hakemisesta joka loppui noloin seurauksin! Mutta pääpointtina tässä jutussa on nyt vain se että tuliko tästä mahdollisesti rikosrekisteriä ja kuinka se voi vaikuttaa työnhakuun??! Ja onko tässä mitään mahdollisia jatkotoimenpiteitä?
Ei mitään, mutta kuin maksat sakon ja sillä siisti.
Jos kuitenkin isona ajattelit sellaista ammattia, missä tehdään turvallisuusselvitys, niin silloin saamasi sakko näkyy selvityksen tekijän tietokoneella. Eli näkyy siellä 50 v. - pako
mätämuna kirjoitti:
Ei mitään, mutta kuin maksat sakon ja sillä siisti.
Jos kuitenkin isona ajattelit sellaista ammattia, missä tehdään turvallisuusselvitys, niin silloin saamasi sakko näkyy selvityksen tekijän tietokoneella. Eli näkyy siellä 50 v.näistä tiedoista!! Nyt saan ainakin nukuttua yöni rauhassa ilman tuskan tunnetta.
- vastustaa
sakkoa kotipaikkakuntasi syyttäjälle, jos määräaikaa vielä jäljellä. Kiistä koko juttu ja vetoa kleptomaniaasi. Kannattaa palkata paikkakuntasi paras asianajaja. Valtio maksaa viulut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062501Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938