Rakkauspapukaijan kesytys

...lintu....

Kuka vois vähän neuvoa rakkaupapukaijan kesytystä? Mulla on n. 4kk ikäiset kaijaset. Ne ovat aika arkoja, ei tuu kädelle, ei kyllä edes lähellekkään. Olen kuitenkin hieman häkin läpi niitä silitellyt, kun ne välillä eivät huomaa mitään. Mutta heti kun laittaa käden luukusta sisään, niin heti linnut menee häkin ihan ylös. Neuvokaas pliis..

3

459

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...lintu....

Olen muuten yrittänyt tarjoilla lintujen herkkuja kädestä, on vaan toinen katellu, mut ei tuu lähelle. Aina vaan on siellä katossa, ku käden laittaa sisään.

• Moli

väkisin tunkeilulla et saavuta mitään muuta, kuin takapakkia lintujesi ja sinun suhteessa.
        Linnut pelkäävät usein kaikista eniten ihmisten käsiä. Kannattaa yrittää totutella lintujasi sinuun tarjoamalla esim. herkkuja häkin pinnojen välistä. Lintujen kesyttäminen onnistuu vain kärsivällisesti edeten. Jos herkkupalojen hakeminen pinnojen välistä jo onnistuu, voit seuraavaksi kokeilla josko linnun jo tulisivat hakemaan niitä kädestäsi. Älä kuitenkaan pakota niitä mihinkään.

Myöhemmin edettyäsi voit yrittää saada agoja tulemaan kepille ja lopulta sitten herkkujen avulla kädellesi.
        Vietät vaan paljon aikaa lintujesi kanssa esimerkiksi istuskelemalla häkin vieressä ja höpötelemällä niille. Linnut antavat koskea vasta, kun ne ovat itse siihen valmiita. Hiljaa vaan niin hyvä tulee.

• Twin Peaks killer

No hiljaa hyvä tulee..yrität vaikka antaa niitä herkkuja ködestäm niin hyvä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      51
      1323
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      17
      1031
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      987
    4. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      77
      673
    5. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      668
    6. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      27
      470
    7. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      26
      451
    8. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      53
      450
    9. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      15
      439
    10. Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?

Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h
      Ikävä
      30
      423
    Aihe