Creative ja Linux

Lineative

Mikä neuvoksi kun minulla kuan aikaa ollut Creative zen V ei toimi linuxissa. Tuotteen mukana tullut softa ei ihme taaskan tule linuxia ja en saa siirrettyä musaa koneeseeni. Veljeni soittimen se katsoo heti ulkoiseksi muistiksi mutta omalla kohdallani ei vaikka usb porttiin minäkin omani liitän...tosin vaan johdolla mutta silti. Saako soitintani näkymään millään keinolla näkymään ulkoisena asemana sillä en millään tohtisi vaihtaa soitinta uuteen. Olen äärimmäisen kiitollinen avuista!

5

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkki

gnomad2 nimistä ohjelmaa, löytynee synapticilla kunhan universe repository (ohjelmalähde) on käytössä.

• linussi

Ei löytänyt tuokaan ohjelma mitään usb väylästä. Ongelma on aika kiusallinen kun tuntuu että mikään ohjelma ei tuota löydä ja kone ei tunnista koko laitetta ollenkaan....

• Nimimerkki
        linussi kirjoitti:

Ei löytänyt tuokaan ohjelma mitään usb väylästä. Ongelma on aika kiusallinen kun tuntuu että mikään ohjelma ei tuota löydä ja kone ei tunnista koko laitetta ollenkaan....

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=199250

Tuon mukaan siis repositoryn tarjoamassa gnomad2 ei ole käännetty libmtp:n kanssa, eli joudt kääntämään sen itse, sekä asentamaan ohjeiden mukaisesti libmtp-0.0.21 kanssa.

Kun tuo libmtp-0.0.21 on asennettuna tavalla tai toisella, niin myös uusin versio amarokista toimii zen v:n kanssa (raportteja feistyn käyttäjiltä / uuden version lähdekoodista kääntäneiltä).

Hyvää itsenäisyyspäivää, toivottavasti saat toimimaan.

• linussi
        Nimimerkki kirjoitti:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=199250

Tuon mukaan siis repositoryn tarjoamassa gnomad2 ei ole käännetty libmtp:n kanssa, eli joudt kääntämään sen itse, sekä asentamaan ohjeiden mukaisesti libmtp-0.0.21 kanssa.

Kun tuo libmtp-0.0.21 on asennettuna tavalla tai toisella, niin myös uusin versio amarokista toimii zen v:n kanssa (raportteja feistyn käyttäjiltä / uuden version lähdekoodista kääntäneiltä).

Hyvää itsenäisyyspäivää, toivottavasti saat toimimaan.

Mitään helpompaa keinoa...nuo ohjeistukset oli melko pitkät ja englannin osaaminen melko kehnoa. Yritin kyllä mutta jo alun jälkeen tuli ongelmia..en esimerkiksi ymmärrä miksi siellä tulee samaa koodia moneen kertaan. Eikö pelkän libin asentaminen riitä jos mulla on toi gnomad2.....?

• Nimimerkki
        linussi kirjoitti:

Mitään helpompaa keinoa...nuo ohjeistukset oli melko pitkät ja englannin osaaminen melko kehnoa. Yritin kyllä mutta jo alun jälkeen tuli ongelmia..en esimerkiksi ymmärrä miksi siellä tulee samaa koodia moneen kertaan. Eikö pelkän libin asentaminen riitä jos mulla on toi gnomad2.....?

Ilmeisesti tuo repoissa oleva gnomad2 ei sisällä "tukea" sille libmtp-0.0.21:lle (tai ylipäätään millekään libmtp versiolle). Tuolla linkissä oli kuitenkin kaksi eri tapaa "method" tehdä tuo. Toisessa käännettiin erikseen libmtp-0.0.21, joten asiasta nyt sen enempää tutkimatta epäilisin että tuo eka tapa käyttää repoissa olevaa mahdollisesti asennettuakin, ja todennäköisesti vanhempaa libmtp:tä ja en tiedä tukeeko se juuri zen V mallia, mahdollisesti.

Mutta helppo tapa jos kiinnostaa niin vastuuta en tästä ota, mutta joillain tämä auttanut: http://evolvedlight.co.uk/?p=13

Tuohon kannattanee kääntää se libmtp-0.0.21 ja tuon jälkeen edetä tuon yllä olevan linkin mukaisesti. Lopputuloksena pitäisi koneessa olla amarok mtp tuella.

Tarvitseeko tuosta vääntää lyhyttä suomennosta? Sen mainitsen jo tässä kuitenkin että sources.list tiedostoon noin lisättävään ohjelmalähteeseen tulee muuttaa dapper sanan tilalle edgy mikäli käytät edgyä (kuten ohjeissa sanotaankin lopussa). Kuitenkin kannattaa huomioida sekin että kyseessä on epävirallinen ohjelmalähde ja tuon käyttäminen on täysin omalla vastuulla.

Luulisi että 7.04 versiossa tuokin tulisi toimimaan suoraan, takuutahan siitä toki ei voi mennä antamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      49
      2938
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2711
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      37
      2420
    4. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2159
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1539
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      105
      1225
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1203
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1050
    Aihe