Tarttis saada asillisia vastauksia siihen onko fm- ja fh-volvon ohjaamoiden melutasossa eroja kun kävin koeajamassa -00 vuoden 8*2 sora-auton ja mielestäni siinä oli aikaslailla kova se ohjaamomelu..onko siinä eroja korkeampi ohjaamoiseen jossain hytin jousituksessa yms.?? kertokaapa!
Volvo fm/fh
3
1734
Vastaukset
- Junior-Trucker
Olen töissä ajanut muutaman kerran täsmälleen samanikäisiä FH:ta ja FM:ää, ja molemmat vm 2000 12/420 sora-autoja. Rekisterissäkin vain yhden numeron ero. FH oli 6x4 ja FM 8x4... Kummassakin päiväohjaamo. Mielestäni FM:ssä oli selvästi pienempi melutaso, vaikka oli jonkin verran enemmän ajettu. En tiedä mistä johtuu, mutta mielestäni ero oli aika selvä, ja ihmettelin sitä itsekin. Moottori kun tietääkseni on täysin sama.
Olisiko sitten ollut FH:sta jotkut hytin tukityynyt elämänsä ehtoossa, ja sen takia tulee ääni läpi. Jotenkin se vaan tuntui sellaiselta jyristimeltä muutenkin FM:ään verrattuna...molempia ajoin tyhjänä, eli en tiedä mitä se sitten asiaan vaikuttaa.- lavan
lämpöyhde.Eli jos valskaa siitä.
- fh 12 glope xl
Ittelläni on fh 12 glope xl ja on se kyllä hiljainen,kaveri sanoi jo ostohetkellä että se malli on kaikkein hiljaisin onhan se luxsusmalli ja se on eristetty tavallista mallia paremmin,sukulaismiehellä tavallinen fh lättähytillinen ja on se melukkaampi ja mitä tulee fm malliin itte kävin testaamassa uutta sellaista päiväohjaamolla silloin mulla oli vielä scania 93 vm.88 niin se fm oli paljon meluisapi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432508
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1112406- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821169