Niin että paljonkos sormukset maksaa noin suurinpiirtein? Ku ollaan poikaystävän kanssa tässä mietitty kihloihin menemistä, mutta eipä ole tuota rahhaa mitenkään hirveän paljon, niin ei oo rahhaa mihinkään monen sadan euron sormuksiin. Ja halutaan vaan semmoiset hopeiset ilman mittään "koristeluita".
Sormuksien hinnoista.
20
3246
Vastaukset
- ole mitenkään
pakollista hankkia sormuksia lainkaan. Ilmaiseksi selviätte siis.
- elllu
mutta haluamme sormukset. :)
- kultasepällä
elllu kirjoitti:
mutta haluamme sormukset. :)
paljon maksaa... niitä on niin pirun paljon eri hintaisia eri liikkeissä... Miksi hopeiset?
Itse en ikinä ottaisi niin arkista sormusta kihlasormukseksi. Kultasormuksiakin saa todella halvalla.
Ja tärkeintähän on se lupaus avioliitosta, ei ne sormukset... - elllu
kultasepällä kirjoitti:
paljon maksaa... niitä on niin pirun paljon eri hintaisia eri liikkeissä... Miksi hopeiset?
Itse en ikinä ottaisi niin arkista sormusta kihlasormukseksi. Kultasormuksiakin saa todella halvalla.
Ja tärkeintähän on se lupaus avioliitosta, ei ne sormukset...no ite en tykkää kultasista koruista, hopeiset näyttää jotenkin vaan paremmilta ja kauniimmilta. Joo ja kyllä meenki katteleen liikkeisiin mutta aattelin vaan kysästä että mikä se hintaluokka suurinpiirtein on. :)
- valkokultaiset?
elllu kirjoitti:
no ite en tykkää kultasista koruista, hopeiset näyttää jotenkin vaan paremmilta ja kauniimmilta. Joo ja kyllä meenki katteleen liikkeisiin mutta aattelin vaan kysästä että mikä se hintaluokka suurinpiirtein on. :)
Miten olisi valkokultaiset? Ne voi kyllä olla kalliimpia. Ja jos olette jo päättäneet mennä naimisiin olette kihloissa jo nyt. Sormukset ehtii kyllä hankkimaan myöhemminkin.
- kiribati
miettineet kihloihin vai naimisiin menemistä? Kihlaushan on vain päätös/sopimus avioliitosta. Kihlapäivä on se päivä, kun toinen kosii ja toinen vastaa myöntävästi. Sormukset voi hankkia silloin tai koska tahansa myöhemmin, kun on varaa sellaisiin, joista pitää.
- elllu
Kihloihin menoa ollaan harkittu :)
- 1.11.2006
Halvimmat lähtee n 150 €/ pari, mutta eivät
ole kylläkään välttämättä hyvälaatuisia.
Hinta riippuu sormuksen leveydestä ja painostakin.
Rohkeesti vaan kultasepälle katselemaan, ei
sieltä ole pakko ostaa saman tien.
Kaiverrukset tulee yleensä kaupan päälle.
Me ostettiin valkokultaiset, puolipyöreät
plus mulla kivi. hinta 410 270 €- elllu
joo ollaan menossa kultasepälle, aattelin vaan kysyä näin etukäteen :) kiitti :)
- Neitokainen^^
elllu kirjoitti:
joo ollaan menossa kultasepälle, aattelin vaan kysyä näin etukäteen :) kiitti :)
Nyt on kyllä ollut aika puolueellista tämä keskustelu ;) Tarkoitan siis näitä hintoja, me ollaan poikaystävän kanssa hankittu mieluiset sormukset jo valmiiksi, hopeiset nimenomaan! Valmiiksi siis sitä varten että avomieheni jossain välissä kysyy Sen kysymyksen ;)
Molemmat pidämme hopeasta materiaalina ja meille sillä sormuksen rahallisella arvolla ei ole niin suurta väliä, vaan sillä ajatuksella. Lisäksi kun itse sitä sormusta pitää, niin tärkeintä on että se on itselle mieluinen.
Hinnoista vielä, hopeaisia kihloja netistä olen katsellut myös, niin kun tietää etukäteen sormuksen koon niin saa niinkun halvalla kuin 20-40e pari. Meillä tulivat maksamaan yhteensä 30e ja uniikit. - Neitokainen^^
Neitokainen^^ kirjoitti:
Nyt on kyllä ollut aika puolueellista tämä keskustelu ;) Tarkoitan siis näitä hintoja, me ollaan poikaystävän kanssa hankittu mieluiset sormukset jo valmiiksi, hopeiset nimenomaan! Valmiiksi siis sitä varten että avomieheni jossain välissä kysyy Sen kysymyksen ;)
Molemmat pidämme hopeasta materiaalina ja meille sillä sormuksen rahallisella arvolla ei ole niin suurta väliä, vaan sillä ajatuksella. Lisäksi kun itse sitä sormusta pitää, niin tärkeintä on että se on itselle mieluinen.
Hinnoista vielä, hopeaisia kihloja netistä olen katsellut myös, niin kun tietää etukäteen sormuksen koon niin saa niinkun halvalla kuin 20-40e pari. Meillä tulivat maksamaan yhteensä 30e ja uniikit.että mikä pakko sen sormuksen on olla "valkokultaa" jos on hopeista harkinnut? :)
Valkokultaa ei nimittäin muuten erota hopeasta kuin hinnaltaan, joka on aika moninkertainen.. Itse hankin mieluummin hopeaa enkä todellakaan mieti sormuksia arkisina vaikka hopeasta ovatkin tehdyt ;) - 1.11.2006
Neitokainen^^ kirjoitti:
että mikä pakko sen sormuksen on olla "valkokultaa" jos on hopeista harkinnut? :)
Valkokultaa ei nimittäin muuten erota hopeasta kuin hinnaltaan, joka on aika moninkertainen.. Itse hankin mieluummin hopeaa enkä todellakaan mieti sormuksia arkisina vaikka hopeasta ovatkin tehdyt ;)on kai tärkein sormuksia hankittaessa,
jos on päättänyt hankkia hopeisen niin toki!
Mulle vaan "kolahti" kultasepällä käydessä
nämä valkokultaiset, ei löytynyt sopivaa mallia
kultaisesta tai hopeisesta.
Katselemalla ja sovittamalla ne löytyy.
Käytetäänhän nykyään kalevalasormuksiakin
kihla/vihkisormuksina.
Meidän sormukset muuten valitsin "kihlajaiskaason"
kanssa, mies sanoi että hän luottaa minun
makuuni...!
ja että pääasia on että olen itse tyytyväinen :o) - -maikki-
Neitokainen^^ kirjoitti:
että mikä pakko sen sormuksen on olla "valkokultaa" jos on hopeista harkinnut? :)
Valkokultaa ei nimittäin muuten erota hopeasta kuin hinnaltaan, joka on aika moninkertainen.. Itse hankin mieluummin hopeaa enkä todellakaan mieti sormuksia arkisina vaikka hopeasta ovatkin tehdyt ;)En kyllä ole tuosta samaa mieltä että hopeaa ei erota valkokullasta kuin hinta. Kyllähän sen nyt näkee onko koru hopeaa vai valkokultaa, ei tarvitse olla houdini sitä varten.
Hopea myös tummuu (no, jos nyt sattuu tykkäämään patinoituneesta hopeasta koruna niin mikäs siinä...)ja puhdistaminen on oma vaivansa. - ninna_27
Neitokainen^^ kirjoitti:
Valkokultaa ei nimittäin muuten erota hopeasta kuin hinnaltaan, joka on aika moninkertainen.. Itse hankin mieluummin hopeaa enkä todellakaan mieti sormuksia arkisina vaikka hopeasta ovatkin tehdyt ;)hopea tummuu ajanmyötä valkokulta ei
- ninnianna
Neitokainen^^ kirjoitti:
Valkokultaa ei nimittäin muuten erota hopeasta kuin hinnaltaan, joka on aika moninkertainen.. Itse hankin mieluummin hopeaa enkä todellakaan mieti sormuksia arkisina vaikka hopeasta ovatkin tehdyt ;)hopea tummuu ajanmyötä valkokulta ei
- Niksipirkkanen
ninna_27 kirjoitti:
hopea tummuu ajanmyötä valkokulta ei
Käy hammastahnalla, siis ihan tavallisella, hankaa tahnaa koruihin, ja huuhtelee, volaa, taas kiiltää ja kimaltaa kuin uusi. :)
- maksoivat
noin 130 e yhteensä liikkeen tasavuositarjouksena. Ovat kultaa ja hyvin sopivat käsiin.
- euroa
39 euroa kipale olivat juuri jossain tarjouksessa kapeat kultaiset rinkulat.
- tiedoksi...
Hopeaa (tai itse asiassa mitään muutakaan jalometallia) ei kannata puhdistaa hammastahnalla. Vaikkei vaikutusta ehkä heti huomaa, se on hankaava aine, joka tekee metalliin naarmuja, joihin pakkautuu ajan myötä likaa.
Hopealle hellä puhdistusmenetelmä on laittaa kulhoon haaleaa tai lämpöistä vettä, suolaa, ja alumiinipaperia, ja koru sinne killumaan. Välillä voi kuivailla pehmeällä kankaalla tms., ja hapetus-pelkistysreaktio vetää tummentumat alumiiniin.
- valkokultainen
maksoivat kaiverruksineen 200e , yhdessä ostimme, perinteikkäät
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837