Mistä hyvä koira?

Harrastamaan!

Haluan harrastaa tulevan perheenjäseneni kanssa mahdollisimman monipuolisesti. Onko Suomessa hyvää kenneliä, mistä kannattaisi koira ottaa, jos haluaa niinsanotun sekalinjaisen dobermannin? Haluan, että voin aloitella koiran kanssa suojeluharrastusta, mutta koska itsekin olen aivan aloittelija, niin koirn ei tarvitse olla mikään kisatykki. Olisi kiva, jos voisi käydä myös näyttelyissä ja tietysti elää ihan jokapäiväistä elämää lasten kanssa maatalossa. Pihapiirissä muitakin eläimiä. Voiko joku suositella jotakin tiettyä yhdistelmää, vai onko sellainen mainostamista? Kiire ei ole, joten voin odotella jokusen kuukauden "sitä oikeaa"!

26

2838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -.,-.,-.,-.,

      Jos haluat harrastaa suojelua, hanki saksanpaimenkoira tai malinois.

      Dobermanni on kuollut rotu suojeluharrastusta ajatellen, hyvin harvalta löytyy enää riittävästi pääkoppaa, ja vielä harvempi maalimies suostuu treenaamaan rööpermanneja.

      • ?-?-?

      • Harrastamaan!

        Nuo karvaturrirodut eivät kiinnosta minua. Haluan lyhytkarvaisen koiran ja siksi dobermann. Ehkä myös bokseri. Väitättekö, että mistään ei löydy toopea, jolla olisi mahdollisuudet olla harrastuskoira? En minä mitään maailmanmestaria tässä ole hakemassa, vaan koiraa, jonka kanssa voisi tutustua lajiin ja ehkä saada joskus jonkun ykkösluokan tuloksenkin. Kyllä minä vaan olen nähnyt dobbereita treeneissä, kun olen käynyt kentänlaidalla ihastelemassa. Mistä kenneleistä ne koirat on peräisin?


      • tuolta
        Harrastamaan! kirjoitti: