Heips!
Muutan lähiaikoina Jyväskylään ja kiinnostaisi tietää, minkä hintaisia vuokra-asunnot (yksiö) siellä suurin piirtein on? Ja missä kaupunginosassa esim. halvempia kuin jossain muualla...En nimittäin ole Jyväskylässä koskaan ennen käynyt kuin pari kertaa ihan keskustassa..
Niin ja onko asuntoja miten helppo sieltä saada?? Vastailkaahan..
Jyväskylän asunnot??!
9
4462
Vastaukset
- ...
Varmaankin huhtasuo, pupuhuhta, kangaslampi alueet on niitä halvimpia. Toisaalta siellä asuukin sitten sekalaista sakkia...
- PKH
Huhtasuolla on JKL:n alueista korkein työttömyysprosenttikin. Ja kyllähän siellä vähän levotonta tuntuu olevan.
- _
On siellä metsä lähellä jollei kestä olla erossa kuusipuista ja hiljaisuudesta. (Tosin metsässä voi tavata kaikenlaista muuta metsästätykkääjää eli en suosittele käymään.)
- timo
yksiöt on kyl aika kiven alla. tosin jos on rahaa millä maksaa ni sillon se ei tietenkä oo ongelma. tuskinpa saa alle 300 €:lla yksiötä..
- huhtis
..Edelleen Kangaslammen yksiöt(VVO ja kaupunki)on alle 300 egee=)
..Ja lammen hyvä puoli:siellä ei erotu joukosta,jos sattuu vähän päässä viiraamaan,sitä ikäänkuin vain sulautuu massaan;) - jouko
huhtis kirjoitti:
..Edelleen Kangaslammen yksiöt(VVO ja kaupunki)on alle 300 egee=)
..Ja lammen hyvä puoli:siellä ei erotu joukosta,jos sattuu vähän päässä viiraamaan,sitä ikäänkuin vain sulautuu massaan;)Miten saa yksiön nopeasti,ilmoitusko lehteen vai mitä kautta?
- _
jouko kirjoitti:
Miten saa yksiön nopeasti,ilmoitusko lehteen vai mitä kautta?
ja jos tahdot halvemman, jyväskylän maalaiskunnasta saattaa löytyä vähän halvemmalla esim. vaajakoskelta. Toisaalta vähän kauempaa saa rivitaloasunnon samaan hintaan kuin keskustasta yksiön, jos vain auto on. Paljon opiskelijoita -> paljon melua jos, kuten mulla, on opiskelija sekä ylä että alakerrassa (tai en mä tiedä, oletan vaan)
Jos olisi tuttuja kaupungin asuntoasiaintoimistossa tai soppalassa tai olisi kaupungin töissä, saisi kaupungilta puoleen hintaan kämpän, esmes tässä mun lähellä on vast. taloissa kaupungin asuntoja, vuokra neliötä kohti aika tasan puolet siitä mitä mulla. Niillä on myös rivitaloasuntoja eli mikäs sen mukavampaa kuin asua yksiön hinnalla tilavammassa rivitaloasunnossa, melkein yhtä lähellä keskustaa, eli kysele kun saavut kaupunkiin, jos jollain (tulevalla) tutulla olisi suhteita.
- _
Hintaero eri alueiden välillä on niin pieni että kannattaa muuttaa keskustaan, n.360-400 euroa maksaa kuussa plus kuukausi tai pari vuokratakuuta, ilmoitus sanomalehti keskisuomalaiseen. (Huono puoli muuten, saattavat soittaa monelle ja sitten valitsevat esim. 10:stä paikalle tulijasta, saattaa harmittaa jos tulet kauempaa eli puhelimessa kannattaa puhua homma valmiiksi. Jollei eka ilmoituksella tärppää, laita toinen, jollei sittenkään, joutunet turvautumaan yksityiseen välitystoimistoon varsinkin jos kiire on. )
- sanna
Jyväskylän vuokra-asunnoilla (siis kaupungin) on edullisia kämppiä. Jonot vaan taitaa olla aika pitkät, ja vaatii että ole jyväskyläläinen tai olet muuttamassa Jyväskylään töihin tai opiskelemaan.
Jos tulet opiskelemaan, niin KOAS:ilta kannattaa kans kysellä. Solukämppiä saa helpommin, yksiöihin todella pitkät jonot.
Asuin viime kesään asti Myllyjärvellä kolmen solussa, johon tuli vuosi sitten kiinteä netti, uudet jääkaapit, parveke remppaa on tehty yms. Vuokra oli jotain 150 € kuussa (noin 21 neliötä vuokra-ala) ja se sisälti sähköt ja vedet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895095
- 514012
- 232073
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161775Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271717- 151414
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹261185Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201006T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43971- 21960