6.12-06 Keskiviikko

Nyt tais tulla jo oikea päivä? Eli raitis itsenäisyyspäivä jota vietetään 89:n kerran. Joo rahat meni Essolle mutta hauskaa oli, syötiin poikien kans juustosämpylöitä ja juotiin kahvia, kaljoihin ei kajottu. Hyvää raitista itsenäisyyspäivää!

15

891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ma-sa

      Onnea suomi ja onnea kaikkille ketjukamuille juuri tästä raittiista päivästä.Itsenäisyys on tärkeä asia.Tuli tässä mieleen jotta kuinkahan moni svenne tietää miten tärkeä suomen itsenäisyys on tällekin valtiolle.No se siitä.Mulla on raitis työpäivä ja iltapäivällä johtajan info.Saan ensimmäisen joulupaketin ,siis tänävuonna,vai tuleekohan risuja?.Jännittää ....

    • Raittiina meinasin TV:stä katella linnanjuhlia, kun ei näköään tullut kutsua presidentiltä. Raitista itsenäisyyspäivää!

      • aahoohoo

        kyllähän sä voit kutsuu presidentin joskus omiin kekkereihis:)


    • aahoohoo

      Perkule kun kone temppuilee heti aamusta - just sillon ku ihminen on kaikkein herkimmillään. Ties mitenkö monta kertaa piti renkuttaa nappulaa jotta tänne palstalle asti pääsin.

      Ei mulla kyllä sen kummempaa asiaa oo - kunhan aikaa kuluttelen ja samalla mietin että jokohan vois pitää pesukoneen pyörimään vai herääkö siihen koko talon porukka. Toisaalta olis ihan hyvä jos vaikka heräisivätki - maata kerkee sitte haudassaki.

      On jääny vähän muitaki kotitöitä rästiin kun illalla ei ookkaan riittäny enää virtaa esim verhojen vaihtoon. En laita jouluverhoja kun ne rupee öklöttämään heti toisena joulupäivänä vaan pistän kyökkiin kodikkaan siniruudulliset beigellä höystettynä.

      Joo, mä meen raatamaan niitten pyykkien kanssa, syömään aamupalan ja jos vetäs lihansa vielä peitteisiin vähäks aikaa jotta jaksaa keskittyä illalla linnan juhliin. Mä tykkään nimittäin katella niitä ihania pukuja.

      Tänään skoolataan alkoholittomilla - meillä ainaki.

      • EX-juoppo

        Minä ainakin aion ottaa pari drinkkiä tänään Suomen kunniaksi!
        Mutta nehän voi olla myös alkottomia, eiköstä vaan???
        Sitä vaan ihmettelen edelleen,kun niin kovin harrasta ja uskonnollista on aina tämä "itteppäisyyspäivän" vietto.Miksi tärkeästä ja samalla iloittavasta asiasta on tehty niin tylsä juhla?


      • EX-juoppo kirjoitti:

        Minä ainakin aion ottaa pari drinkkiä tänään Suomen kunniaksi!
        Mutta nehän voi olla myös alkottomia, eiköstä vaan???
        Sitä vaan ihmettelen edelleen,kun niin kovin harrasta ja uskonnollista on aina tämä "itteppäisyyspäivän" vietto.Miksi tärkeästä ja samalla iloittavasta asiasta on tehty niin tylsä juhla?

        ole tainnut niillä henkilöillä jotka meille tämän itsenäisyyden ovat taistelleet elämä ollut juhlaa.
        Heillä on varmasti ollut vielä monia huolia ja murheita vielä senkin jälkeen.
        Joskus tuntuukin siltä,että voisi olla viisainta meille nykyajan ihmisille jättää tänä päivänä kokonaan juhlimatta ja miettiä sitä,mitä olemme maamme hyväksi tehneet.t pörri


      • EX-juoppo
        pörri.1 kirjoitti:

        ole tainnut niillä henkilöillä jotka meille tämän itsenäisyyden ovat taistelleet elämä ollut juhlaa.
        Heillä on varmasti ollut vielä monia huolia ja murheita vielä senkin jälkeen.
        Joskus tuntuukin siltä,että voisi olla viisainta meille nykyajan ihmisille jättää tänä päivänä kokonaan juhlimatta ja miettiä sitä,mitä olemme maamme hyväksi tehneet.t pörri

        Tuntuu,että suomalaiset on liian synkkää porukkaa.Ainoo miten osataa juhlia on viinan voimalla.Kaikki kunnia Sotaveteraaneille.Montakohan niitä on enää LInnan juhlissa?


      • veteraanien kohtelusta
        pörri.1 kirjoitti:

        ole tainnut niillä henkilöillä jotka meille tämän itsenäisyyden ovat taistelleet elämä ollut juhlaa.
        Heillä on varmasti ollut vielä monia huolia ja murheita vielä senkin jälkeen.
        Joskus tuntuukin siltä,että voisi olla viisainta meille nykyajan ihmisille jättää tänä päivänä kokonaan juhlimatta ja miettiä sitä,mitä olemme maamme hyväksi tehneet.t pörri

        oli tänään Jyväskylässä sotaveteraanin itsemurha paraatissa ajaneen hyökkäysvaunun alle. Se oli hänen viestinsä siitä kohtelusta, jonka nämä itsenäisyyden Suomelle sodassa taistelleet miehet sodan jälkeen saivat.


    • Oskari2

      Pääasia, että Sinulla oli Essolla hauskaa. Mitä noista rahoista.

      Eikös sitä itsenäisyyttä muuten ole nakerrettu aika ankaralla kädellä.
      Meillä ei valitettavasti ole enää kummoistakaan päätäntävaltaa.

      • Sheriffi omalla esimerkillään näyttää meille kuinka hauskaa voi olla selvinpäin
        ja miten pienet asiat tekevät ihmisen iloiseksi:)
        Sitä vaan ihminen on monasti niin omahyväinen(minä ainakin)että narisee
        aivan turhanpäiväisistä asioista.
        No,tänään voimme olla onnellisia vaikkapa raittiudestamme ja siitä,
        että meitä on ketjussa monta jotka olemme oppineet(ainakin toivon niin) sen,
        että viina ei tuo onnea!

        Ollaan Oskari iloisia tästä päivästä!t pörri


      • Oskari2
        pörri.1 kirjoitti:

        Sheriffi omalla esimerkillään näyttää meille kuinka hauskaa voi olla selvinpäin
        ja miten pienet asiat tekevät ihmisen iloiseksi:)
        Sitä vaan ihminen on monasti niin omahyväinen(minä ainakin)että narisee
        aivan turhanpäiväisistä asioista.
        No,tänään voimme olla onnellisia vaikkapa raittiudestamme ja siitä,
        että meitä on ketjussa monta jotka olemme oppineet(ainakin toivon niin) sen,
        että viina ei tuo onnea!

        Ollaan Oskari iloisia tästä päivästä!t pörri

        Olen kanssasi samaa mieltä. Sheriffillä on oikea asenne. Kaikki eivät aina tunnu ymmärtävän hänen huumoriaan, mutta se ei ole Sheriffin vika.

        Täytyy myöntää, että lukiessani näitä viestejä, ihan herkistyin. Tunttuu mukavalta, että täällä ymmärretään veteraaneja ja annetaan arvos heidän upealle menneisyydelleen.

        Jos nyt joku tulisi kirjoittamaan veteraaneista jotakin halventavaa, niin rikkoisin kannettavani.

        Tuntuu paremmalta raitistella täällä vapaassa maassa, kuin juoda vodkaa kolhoosissa.
        Annan sinivalkoisten kynttilöiden palaa.


    • muistakaa pappoja ja viekää kynttilä viimeiselle leposijalle. On hienoa olla Itsenäinen Suomalainen.

    • ja Hyvää itsenäisyyspäivää.Kunnioitukseni sotaveteraaneja kohtaan on suunnaton

    • Papio1

      Raitis keskiviikko tänään.

    • mussukka1

      Aion juhlistaa tätä päivää sinivalkoisilla kynttilöillä ja yösaunalla ja raittiudella.
      Hyvä mieli tuli eilenillalla, akkaporukassa tehtiin suunnitelmat vanhusten ilahduttamiseksi jouluna. Ennen oli kiire pullon kimppuun ja ilmoitin vain, että mä sitten leivon sitä sille, pistäkää ylös. Nyt ei ollut kiire minnekään ja ideointi oli mukavaa. Uutta oli, että eräs oli kerännyt kauraa omalta pellolta ja nyt sidottiin lyhteitä, viedään sitten vaikka pakkasta ei tulisikaan.
      Lämpimin ajatuksin päivänjatkoja.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe