Göteborg

siellä syntynyt

Ihana kaupunki. Tosin nyt suomessa asun maalla ku alko kaupunki ahistaa.

26

6671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rotunainen

      Niin minäkin. Sinne on aina kaipuu, mahtava kaupunki. Liseberg, aveny, femman huset, slottskogen ja luonto. Koko ikäni olen ravannut Suomen ja Ruotsin väliä.

      • aloittaja

        Angered, siellä asuin kans


      • Sinne mieli
        aloittaja kirjoitti:

        Angered, siellä asuin kans

        Olisi mukava joskus käydä Göteborgissa. Siellä on kuulemma hieno kasvitieteellinen puutarha ja merellistä historiaa. Tukholma, Uppsala, Berliini, Lontoo yms ovat jo tuttuja, mutta Jööttepori on kohdallani toistaiseksi väliinputoaja. Blue1:lla pääsee kai aika edullisesti. Onko siellä keskustassa edullisia hotelleja?


      • nuoruusaikojen

        ystävää. Itse asun ja olen aina asunut Suomessa. Ystäväni on vauvana muuttanut sinne. Purjolöken otappa yhteyttä, toivoo nimikaimasi.


    • i Göteborg

      Ihan vain mielenkiinnosta kysyn...Miksi muutit Suomeen,vaikka olet Göteborissa syntynyt? Muutitko yksin vai perheesi kanssa? Harvoin nuoremmat suomalaiset(ruotsissa syntyneet)muuttavat yksinään suomeen.En voisi kuvitellakaan,että esim.oma poikani muuttaisi suomeen,kun on täällä syntynyt....Kyllä Göteborg on kiva kaupunki asua,kesällä varsinkin.Kaipaan kuitenkin "oikeaa talvea"..lunta ja pikku pakkasta.Nämä ainaiset vesisateet talvisaikaan kyllästyttää.....

      • aloittaja

        Muutin perheeni kanssa suomeen ollessani 10v ja takasin muutin yksin Göteborgiin n.20vuotiaana. 10 vuotta siellä vietin ja kyllä maaseutu tuntuu olevan meikäläisen paikka. Niinkuin kirjotit, niin kyllä kunnon talvi on poikaa ja raikas ilma, vaikka tuntuu ettei nykyään kunnon talvia ole, mut lunta kyllä(tosin nyt mustaa ja märkää).
        Ei tulisi kyllä mielenkään palata takasin Göteborgiin, varsinkin nyt kun on oma lapsi. Täällä on niin rauhallista ja "turvallista". Mut kokemusta en ikinä vaihtais kun uskalsin yksin lähtee 20 vuotiaana reissuun =)


      • ruottalainen
        aloittaja kirjoitti:

        Muutin perheeni kanssa suomeen ollessani 10v ja takasin muutin yksin Göteborgiin n.20vuotiaana. 10 vuotta siellä vietin ja kyllä maaseutu tuntuu olevan meikäläisen paikka. Niinkuin kirjotit, niin kyllä kunnon talvi on poikaa ja raikas ilma, vaikka tuntuu ettei nykyään kunnon talvia ole, mut lunta kyllä(tosin nyt mustaa ja märkää).
        Ei tulisi kyllä mielenkään palata takasin Göteborgiin, varsinkin nyt kun on oma lapsi. Täällä on niin rauhallista ja "turvallista". Mut kokemusta en ikinä vaihtais kun uskalsin yksin lähtee 20 vuotiaana reissuun =)

        minäkin, mutta nyt asun suomessa. Muutin tänne noin 2 vuotta sitten. Oon vain sitä mieltä että täällä on "turvallisempaa" lapsilleni, no oikeestaan, vähän joka paikassa ympäri pohjoismaissa on turvallisempaa kuin angereedissa, mutta silti:-)...Viihdyn täällä hyvin, enkä muuttaisi takas, toki käyn aika usein käymässä


      • Ihan OK......
        ruottalainen kirjoitti:

        minäkin, mutta nyt asun suomessa. Muutin tänne noin 2 vuotta sitten. Oon vain sitä mieltä että täällä on "turvallisempaa" lapsilleni, no oikeestaan, vähän joka paikassa ympäri pohjoismaissa on turvallisempaa kuin angereedissa, mutta silti:-)...Viihdyn täällä hyvin, enkä muuttaisi takas, toki käyn aika usein käymässä

        Ei Angeredissä mitään kauheeta ole.Oli tosi ihana paikka asua,ei ole valittamista.Tänä päivänä Hisingenin puolella tapahtuu paljon enemmän.Itse asuin Lövgärdetissä melkein 20vuotta,eikä mulle tapahtunut koskaan mitään,minkä takia olisi pitänyt pois muuttaa.Angerediä on "mustamaalattu" niinkauan kuin muistan,mutta useimmat siellä asuvat ovat tyytyväisiä.Se,että siellä asuu paljon ulkomaalaisia,ei minuun ole vaikuttanut mitenkään.He ovat samanlaisia ihmisiä kuin mekin.He,jotka elävät rikoksilla,ovat asia erikseen ja heitä riittää joka kansallisuuksissa,myös suomalaisissa.....Hyvin harvoin lehdissä kirjoitetaan enää Angeredistä mitään negatiivistä ja kaikki "paskapuheet" ovat alunperin median syytä....valitettavasti!!!!Mielenkiinnolla kysynkin,missäpäin suomea asutte nyt???Olen alunperin Rovaniemeltä lähtöisin ja Rovaniemellä tehtiin viime vuonna asukaslukuunsa verraten eniten rikoksia koko suomessa.Miksi tykkäät,että siellä on turvallisempaa lapsillesi asua?Kyllähän se turvallisuus kotoa lähtee.Me vanhemmat kasvatetaan lapsiamme ja jos heidät opetetaan kunnioittamaan ulkomaalaisia jo kotona,niin ei heillä varmaan tule olemaan hankaluuksia kenenkään kanssa.En ole samaa mieltä kanssasi,että muualla on turvallisempaa asua.Että näin täällä.....


      • aloittaja
        Ihan OK...... kirjoitti:

        Ei Angeredissä mitään kauheeta ole.Oli tosi ihana paikka asua,ei ole valittamista.Tänä päivänä Hisingenin puolella tapahtuu paljon enemmän.Itse asuin Lövgärdetissä melkein 20vuotta,eikä mulle tapahtunut koskaan mitään,minkä takia olisi pitänyt pois muuttaa.Angerediä on "mustamaalattu" niinkauan kuin muistan,mutta useimmat siellä asuvat ovat tyytyväisiä.Se,että siellä asuu paljon ulkomaalaisia,ei minuun ole vaikuttanut mitenkään.He ovat samanlaisia ihmisiä kuin mekin.He,jotka elävät rikoksilla,ovat asia erikseen ja heitä riittää joka kansallisuuksissa,myös suomalaisissa.....Hyvin harvoin lehdissä kirjoitetaan enää Angeredistä mitään negatiivistä ja kaikki "paskapuheet" ovat alunperin median syytä....valitettavasti!!!!Mielenkiinnolla kysynkin,missäpäin suomea asutte nyt???Olen alunperin Rovaniemeltä lähtöisin ja Rovaniemellä tehtiin viime vuonna asukaslukuunsa verraten eniten rikoksia koko suomessa.Miksi tykkäät,että siellä on turvallisempaa lapsillesi asua?Kyllähän se turvallisuus kotoa lähtee.Me vanhemmat kasvatetaan lapsiamme ja jos heidät opetetaan kunnioittamaan ulkomaalaisia jo kotona,niin ei heillä varmaan tule olemaan hankaluuksia kenenkään kanssa.En ole samaa mieltä kanssasi,että muualla on turvallisempaa asua.Että näin täällä.....

        Itselleni taas sattui kaikenlaista asuessani Angeredissa. Se mikä eniten ärsytti oli se kun kävelin päivittäin kauppaan niin nämä ulkomaalaiset aina vislaili ja huuteli perään, mutta jos kävelin miespuolisen kanssa niin ne käänty poispäin... En silti välittäny. Kaikkee muutakin tapahtu, mut niistä en tänne kirjoita. Eikä "paskapuheet" ole alunperin mediasta lähtösin, eiköhän ne ole ihmisten kokemuksista, osa ainakin. Minähän vaan kävin töissä 8-12h/pv ja yritin juuri ja juuri pärjätä, toisin kun nämä ulkomaalaiset, päivät nukutaan ja yöt meuhkataan. Siltikkään mulla ei ole mitään vastaan ulkomaalaisia, kuhan eläisivät maassa maan tavalla. Yksin asuessani siellä pysty olemaan mutta en ikinä muuttais takasin nyt kun on lapsi.
        Tällä hetkellä asun Tampereen yläpuolella pienellä paikkakunnalla jossa asukkaita alle 3000. Täällä voi jättää lelut hiekkalaatikolle ja muutkin ulkolelut pihalle. Kyllä elämä täällä maalla on niin paljon helpompaa ku kaupungissa, mutta meitä on niin erilaisia, toiset viihtyy kaupungissa, toiset maaseudun rauhassa.
        Mutta kokemusta en vaihtais, kaupunki vaan ei sovi minulle, en viihdy siellä, ahdistaa...
        Elämä on =)


      • rotunainen
        aloittaja kirjoitti:

        Itselleni taas sattui kaikenlaista asuessani Angeredissa. Se mikä eniten ärsytti oli se kun kävelin päivittäin kauppaan niin nämä ulkomaalaiset aina vislaili ja huuteli perään, mutta jos kävelin miespuolisen kanssa niin ne käänty poispäin... En silti välittäny. Kaikkee muutakin tapahtu, mut niistä en tänne kirjoita. Eikä "paskapuheet" ole alunperin mediasta lähtösin, eiköhän ne ole ihmisten kokemuksista, osa ainakin. Minähän vaan kävin töissä 8-12h/pv ja yritin juuri ja juuri pärjätä, toisin kun nämä ulkomaalaiset, päivät nukutaan ja yöt meuhkataan. Siltikkään mulla ei ole mitään vastaan ulkomaalaisia, kuhan eläisivät maassa maan tavalla. Yksin asuessani siellä pysty olemaan mutta en ikinä muuttais takasin nyt kun on lapsi.
        Tällä hetkellä asun Tampereen yläpuolella pienellä paikkakunnalla jossa asukkaita alle 3000. Täällä voi jättää lelut hiekkalaatikolle ja muutkin ulkolelut pihalle. Kyllä elämä täällä maalla on niin paljon helpompaa ku kaupungissa, mutta meitä on niin erilaisia, toiset viihtyy kaupungissa, toiset maaseudun rauhassa.
        Mutta kokemusta en vaihtais, kaupunki vaan ei sovi minulle, en viihdy siellä, ahdistaa...
        Elämä on =)

        Koska muutit Suomeen? Mä muutin vuonna 1993 eli kävin siellä peruskoulun ja lukion. Tiedä vaikka meillä on yhteisiä tuttuja? Jos olet yhtään samaa ikäluokkaa. Mullakin on lapsi ja viihdyn tosi hyvin Suomessa.


      • nostalgiaa
        rotunainen kirjoitti:

        Koska muutit Suomeen? Mä muutin vuonna 1993 eli kävin siellä peruskoulun ja lukion. Tiedä vaikka meillä on yhteisiä tuttuja? Jos olet yhtään samaa ikäluokkaa. Mullakin on lapsi ja viihdyn tosi hyvin Suomessa.

        Kävin yläasteen Lövgärdet skolanissa ja kyllä se oli aika kauhea koulu. Kun menin keskustan lukioon tulikin tänka på kun pitikin aloittaa kunnolla koulunkäynti! No, pärjäsin hyvin ja pääsin onnekseni muuttamaan pois Angeredista!
        (asuin siellä monta vuotta joten tiedän mistä puhun)

        Osa perheestäni asuu nykyään Mölnlycken seudulla. Siellä on kaunista ja rauhallista. Angered, Bergsjön, Kortedala ja osa Hisingen -alueista ovat mielestäni slummia. Mutta jokainen kokee alueet omalla tavalla. Angeredissahan oli minun aikanani luonto hyvin lähellä ja kyllä lapsena siellä oli hauskojakin hetkiä.

        Göteborgissa käyn 1-2 krt vuodessa ja viihdyn mutten muuttaisi takaisin. Suomessa (pk-seudulla) on siistimpää ja jollain tavalla "tasokkaampaa". Maahanmuuttajia jossain määrin kaipaan koska alueella jossa asun ei niitä ole (ei ole vuokra-asuntoja, kait siksi).

        Uskon että Angerdissa asuu kouluttamatonta väkeä ja ns. alempaa keskiluokkaa? Voi olla että olen väärässä mutta tällainen muistikuva minulla on alueesta.

        Göteborgissa on aina huono sää, aina sataa vettä, oli sitten kesä tai talvi. No, mahtuu mukaan muutama luminen mutta se oli harvinaista herkkua.

        Kaipaan Hagan kahviloita, ystävällisiä ihmisiä ja Göteborgin saaristoa.


      • aloittaja
        rotunainen kirjoitti:

        Koska muutit Suomeen? Mä muutin vuonna 1993 eli kävin siellä peruskoulun ja lukion. Tiedä vaikka meillä on yhteisiä tuttuja? Jos olet yhtään samaa ikäluokkaa. Mullakin on lapsi ja viihdyn tosi hyvin Suomessa.

        En käyny siellä koulua kun 1 ja 2lk, sit muutettii perheen kans suomeen ja yksin muutin takas parikymppisenä ja tulin pois v.2000


      • mielipiteensä
        nostalgiaa kirjoitti:

        Kävin yläasteen Lövgärdet skolanissa ja kyllä se oli aika kauhea koulu. Kun menin keskustan lukioon tulikin tänka på kun pitikin aloittaa kunnolla koulunkäynti! No, pärjäsin hyvin ja pääsin onnekseni muuttamaan pois Angeredista!
        (asuin siellä monta vuotta joten tiedän mistä puhun)

        Osa perheestäni asuu nykyään Mölnlycken seudulla. Siellä on kaunista ja rauhallista. Angered, Bergsjön, Kortedala ja osa Hisingen -alueista ovat mielestäni slummia. Mutta jokainen kokee alueet omalla tavalla. Angeredissahan oli minun aikanani luonto hyvin lähellä ja kyllä lapsena siellä oli hauskojakin hetkiä.

        Göteborgissa käyn 1-2 krt vuodessa ja viihdyn mutten muuttaisi takaisin. Suomessa (pk-seudulla) on siistimpää ja jollain tavalla "tasokkaampaa". Maahanmuuttajia jossain määrin kaipaan koska alueella jossa asun ei niitä ole (ei ole vuokra-asuntoja, kait siksi).

        Uskon että Angerdissa asuu kouluttamatonta väkeä ja ns. alempaa keskiluokkaa? Voi olla että olen väärässä mutta tällainen muistikuva minulla on alueesta.

        Göteborgissa on aina huono sää, aina sataa vettä, oli sitten kesä tai talvi. No, mahtuu mukaan muutama luminen mutta se oli harvinaista herkkua.

        Kaipaan Hagan kahviloita, ystävällisiä ihmisiä ja Göteborgin saaristoa.

        Milloin kävit Lövgärdetin yläastetta? Mikä vuosi?? Koulun nimi tänä päivänä on Nya Lövgärdeskolan.Oliko jo sinun aikana?Näinhän on,että koulussa ei ole mitään "vikaa".Kurittomia oppilaita,siinä on vika.Näin tulee aina olemaan,ei voida koulua syyttää.Poikani kävi myös Lövgärdetissä yläasteen ja hyvällä todistuksella lähti jatkamaan lukioa. "Kun menin keskustan lukioon,tulikin tänka på,kun piti aloittaa kunnolla koulunkäynti" Tämä lause paljastaa aika paljon...on helppo syyttää koulua,jos ei itse voi hyvin.Kyllä hyvällä itsetunnolla pärjää missä koulussa hyvänsä.Sinäkin pärjäsit ja jatkoit keskustassa.Sinulla on Lövgärdetin koulusta huonot muistot,mutta minulla on aikuisena vietetyt vuodet ollet vain positiivisiä.Pojan kouluvuodet menivät "kivuttomasti"...ilman kauhukokemuksia.Lövgärdetissä on kunnostettu paljon ja on erinäköistä kuin ennen.Ylhäällä Lövgärdetissä on omistusasuntoja "insatser" Rosmaringatanilla.Olen itse muuttanut 4 vuotta sitten pois "Löviksestä"..rakkauden perään,enkä muistele Lövgärdettiä koskaan pahalla. PS.Suomessa on siistimpää kuin missään muussa maassa.Ollaan ylpeitä siitä!


      • Nimetön
        Ihan OK...... kirjoitti:

        Ei Angeredissä mitään kauheeta ole.Oli tosi ihana paikka asua,ei ole valittamista.Tänä päivänä Hisingenin puolella tapahtuu paljon enemmän.Itse asuin Lövgärdetissä melkein 20vuotta,eikä mulle tapahtunut koskaan mitään,minkä takia olisi pitänyt pois muuttaa.Angerediä on "mustamaalattu" niinkauan kuin muistan,mutta useimmat siellä asuvat ovat tyytyväisiä.Se,että siellä asuu paljon ulkomaalaisia,ei minuun ole vaikuttanut mitenkään.He ovat samanlaisia ihmisiä kuin mekin.He,jotka elävät rikoksilla,ovat asia erikseen ja heitä riittää joka kansallisuuksissa,myös suomalaisissa.....Hyvin harvoin lehdissä kirjoitetaan enää Angeredistä mitään negatiivistä ja kaikki "paskapuheet" ovat alunperin median syytä....valitettavasti!!!!Mielenkiinnolla kysynkin,missäpäin suomea asutte nyt???Olen alunperin Rovaniemeltä lähtöisin ja Rovaniemellä tehtiin viime vuonna asukaslukuunsa verraten eniten rikoksia koko suomessa.Miksi tykkäät,että siellä on turvallisempaa lapsillesi asua?Kyllähän se turvallisuus kotoa lähtee.Me vanhemmat kasvatetaan lapsiamme ja jos heidät opetetaan kunnioittamaan ulkomaalaisia jo kotona,niin ei heillä varmaan tule olemaan hankaluuksia kenenkään kanssa.En ole samaa mieltä kanssasi,että muualla on turvallisempaa asua.Että näin täällä.....

        Kyllähän Angered ja koko Göteborg on niin hienoa seutua maisemallisesti kuin ihmistenkin puolesta! En ole tavannut yhtä välittämia ja mukavia ihmisiä missään muualla kuin Göteborgissa, sopivasti kansainvälinen ja avoimesti vastaan ottava. Asuin siellä yhteensä n. 20-vuotta ja viihdyin. Töitä piti tehdä, mutta siitä maksettiin ja opin kielen, josta on hyötyä ja iloa vieläkin.Sain sellaista rikkautta, jota ei voi rahassa mitata. Suren sitä, että muutin takaisin Suomeen ja sairastuin, nyt kun oikeuksiani perään, olen ns. paluumuuttaja, jolla ei olekaan samoja oikeuksia kuin ns. kantaväestöllä.


      • samoja oikeuksia
        Nimetön kirjoitti:

        Kyllähän Angered ja koko Göteborg on niin hienoa seutua maisemallisesti kuin ihmistenkin puolesta! En ole tavannut yhtä välittämia ja mukavia ihmisiä missään muualla kuin Göteborgissa, sopivasti kansainvälinen ja avoimesti vastaan ottava. Asuin siellä yhteensä n. 20-vuotta ja viihdyin. Töitä piti tehdä, mutta siitä maksettiin ja opin kielen, josta on hyötyä ja iloa vieläkin.Sain sellaista rikkautta, jota ei voi rahassa mitata. Suren sitä, että muutin takaisin Suomeen ja sairastuin, nyt kun oikeuksiani perään, olen ns. paluumuuttaja, jolla ei olekaan samoja oikeuksia kuin ns. kantaväestöllä.

        Haloo mitä meinaat etteikö suomessa olisi kaikilla samat oikeudet kaikilla oletko palannut suomeen vai suomesta muuttanut takaisin ruotsiin.
        Kyllä suomessa on sinulla samat oikeudet kuin kaikilla muillakin kun vain haet oikeasta paikasta ja et pyydä sitä mitä sait ruotsissa.
        Jos olet suomen kansalainen kaikki muu mutta vero ruotsin eläkkeestä peritään on samat uskon että aivan varmasti on


      • Nimetön
        samoja oikeuksia kirjoitti:

        Haloo mitä meinaat etteikö suomessa olisi kaikilla samat oikeudet kaikilla oletko palannut suomeen vai suomesta muuttanut takaisin ruotsiin.
        Kyllä suomessa on sinulla samat oikeudet kuin kaikilla muillakin kun vain haet oikeasta paikasta ja et pyydä sitä mitä sait ruotsissa.
        Jos olet suomen kansalainen kaikki muu mutta vero ruotsin eläkkeestä peritään on samat uskon että aivan varmasti on

        Hei, olen asunut Ruotsissa 27 v, ja hain kansalaisuuden, koska silloin sain opintolainan nopeammin.. mutta sillä kansalaisuudellahan ei pitäisi olla mitään merkitystä ensinnäkin Pohjoismaiden välillä ja toiseksi tuo "kaikkivoipa" EU pitää meidät tasavertaisina (?) kaikissa EU-maissa, mutta niin se vain on, että Suomessa paluumuuttaja ei ole tasavertainen maan "kantaväestön" keskuudessa! Minkä pienemmästä paikkakunnasta on kyse, sen pahempi, tietenkin silloin, kun olet vaatimassa jotain, joka sinulle jo perustuslain mukaan kuuluu. Mutta onneksi olen taistelija luonteeltani, ja olen päättänyt, että asiat on hoidettava, ja siitä hyötyy moni muukin kuin itse. Heikomman puoltahan on pidettävä, ja se kyllä toimi Ruotsissa. Koin sen omakohtaisesti.
        Siitä huolimatta kaipaan Ruotsalaista väittömyyttä ja iloisuutta kanssakäymisessä toisten kanssa. Täällä olen kovin erilainen.. vai olemmeko me Ruotsin-Suomalaiset "suku sinänsä"? On meillä vaan vähän erilainen (ehkä iloisempi) asenne elämään ja on huumorintajummekin vähän "vilkkaampi" ja osaamme nauraa myös itsellemme! Ajatelkaapa esim. Jari Sillanpäätä, miten mainio seuraihminen ja tekee pilaa myös itsestään, aivan loistotyyppi! Samoin Ville Pusa mm.
        Hyvää talven jatkoa teille kaikille!


    • kaupunki

      Muutin sieltä Suomeen -83. Kävimme kesällä ja niin tekisi vieläkin mieli siellä asua, mut ei voi, kun lapset on vielä kouluikäisiä. Ensi vuonna menemme käymään uudestaan luultavasti. Harmittaa, että pois muutin.
      Asuin Hammarkullenissa ja Lövgärdetissä.

      • nykyinen Porilainen

        kun lukee näitä kaipaan takaisin Göteborgiin ja Hammarkulleniin (Hammarkullenbackeniin asumaan). Vanhalle tutulle asuinalueelle. :)


      • vm-72

        muutin pois hammarkullenista vuonna -83. Tiedä vaikka tunnettais toisemme...


      • porilainen.
        nykyinen Porilainen kirjoitti:

        kun lukee näitä kaipaan takaisin Göteborgiin ja Hammarkulleniin (Hammarkullenbackeniin asumaan). Vanhalle tutulle asuinalueelle. :)

        Kirjoitin tuon "Hieno kaupunki"-viestin.
        Itsekin olen asunut lapsuuteni Porissa ennen Ruotsiin muuttoa ja senkin jälkeen. Nyt asun Suomessa, vaan en Porissa, tosin käyn siellä jatkuvasti. Mitä ikäluokkaa? Ties vaikka oltais' tuttuja, itse olen syntynyt -58.


      • lisää
        vm-72 kirjoitti:

        muutin pois hammarkullenista vuonna -83. Tiedä vaikka tunnettais toisemme...

        Hammarkullenissa asuneita porilaisia löytyy täältä vm. -60 josta muutin pois -82.


      • sama kaava.
        lisää kirjoitti:

        Hammarkullenissa asuneita porilaisia löytyy täältä vm. -60 josta muutin pois -82.

        Minähän siis olen syntynyt -58 ja muutin pois -83 Göteborgista. Mutta viimeiset vuodet kävin keikkaluonteisissa hommissa, enkä pyörinyt Göteborgissa paljonkaan ja lomatkin olin Suomessa. Muutin Meri-Poriin, eli ensin Pihlavaan ja sitten Kaanaaseen ja taas Pihlavaan.
        Entäs itse?


      • SU SIELLÄ VETELÄ TÄÄLLÄ
        nykyinen Porilainen kirjoitti:

        kun lukee näitä kaipaan takaisin Göteborgiin ja Hammarkulleniin (Hammarkullenbackeniin asumaan). Vanhalle tutulle asuinalueelle. :)

        Miksi kaipaat olethan nähnyt mitä se oli.. Et olis takaisin muuttanut jos siellä oli paremmin.
        Huom että yleensä sitä havitellaan mitä ei ole tässä ja nyt.. Kuins sittenkäy jää luu vetävän käteen. Siellä ollessa kaipasit tänne ja nyt takaisinnsinne. Ajattele positiivisesti kunmolet nyt täällä oprttele nauttimaan tästä nyt.jatäällä..MENEE ELÄMÄSI HAAKUILLEMISEEN.


      • lintis
        sama kaava. kirjoitti:

        Minähän siis olen syntynyt -58 ja muutin pois -83 Göteborgista. Mutta viimeiset vuodet kävin keikkaluonteisissa hommissa, enkä pyörinyt Göteborgissa paljonkaan ja lomatkin olin Suomessa. Muutin Meri-Poriin, eli ensin Pihlavaan ja sitten Kaanaaseen ja taas Pihlavaan.
        Entäs itse?

        Minä olen kanssa ns ruotsin suomalaisia,eli olen syntynyt siellä ja muutin 17 vuotiaana yksin suomeen..En tosin asunut göteborgissa vaan skövdessä(onko täällä ketään sieltä?).Tapasin mieheni 15 vuotiaana ja kaksi vuotta elettiin etäsuhteessa,kun sain lukoin loppuun niin minä nostin kytkintä! Olen viihtynyt mainiosti täällä enkä menisi takaisin.Nyt olemme olleet yhdessä jo 17 vuotta,ja vanhempanikin on tulleet takaisin ja veljenikin löysi suomalaisen naisen ja muutti toissakesänä suomeen! Käväsin viime kesänä ent. kotomaassa, kiva reissu oli muttei se enää ole koti.Lapsuuskavereita on usein ikävä...


    • Ruotsis

      Jottei ????

    • Heippa kaikille tutuille,,Olen Reijo Pessi,asuin G,borgissa 65-68,Jos joku tuntee Juvosen Heikin,,ottakoon yhteyden,,ois asian tynkää😁

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe