kuurojen video

Zorro

Tulipa tuossa vilkaistua viime kuurojen videoita, joita yleensä en viitsi katsellakaan, niin tyhmiä ne ovat. No nyt oikein tutkittiin taksikuskin ammattia ja että sopiiko kuurolle. Voin vastata että ei sovi ja on mahdottomuus. Laki ei salli eikä kuuro saa ammattiajokorttiakaan. Niin miksiköhän tommosesta pitää edes ohjelma tehdä??

7

1096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metka juttu

siinä vasta kumma juttu oli.

TV vaan meni piloille kun kuvaruutu oli ihan täynnä nystyjä sen jälkeen.

Älkää sokeat loukkaantuko os luette tämän.

• Raindropper

Jos olet sitä mieltä,että ne ovat tyhmiä, niin laitappas palautetta Kuurojen Liiton viestintäosastolle, joka on vastuussa niiden tekemisestä.

Niin sitä paitsi jos laki on todellakin kieltänyt sen, niin minäpä tarkistan nyt pian sen. Ja se tulee sitten ilmi,että oletko puhunut totta vai ihan puuta heinää.Onhan nykyään aika metkaa saada selville nimenomaan netin kautta,kun on tuo sähköinen lakikirja. ;)

• Raindropper

Niin vielä yhtä juttua ihmettelen, miksi menit kuitenkin katsomaan Kuurojen videota, kun niitä ei sinua kiinnostanut? Olisit vaan jättänyt katsomatta,kun olit kirjoittanut,ettet viitsinyt katsoakaan.

On se kieltämättä vähän hölmöä, kun menee kuitenkin katsomaan jotain, mitä ei itseä kiinnostais, häh?

• Raindropper

No niin, olenpa minä käynyt hakemassa faktoja ammattiajoneuvon myöntämisestä kuulovamman perusteella sähköisestä lakikirjasta. Kas, tässäpä se on:

"37 §
      Ammattiajoluvan myöntämisen edellytykset

.... Jos hakija täyttää C-luokan ajoneuvon ajokorttilupaa koskevan kuulovaatimuksen ainoastaan käyttämällä kuulolaitetta, lupaan on merkittävä ehto, että ajettaessa on käytettävä kuulolaitetta......"

Niin laki ei todellakaan ole kieltänyt kokonaan, siis EI KOKONAAN. Vaan vaatimus on se, että käyttää nimenomaan kuulolaitetta. Tosin monet kuurothan eivät käytä kuulolaitetta, niin se asia on sitten oma lukunsa. Tosin kuulokojetta käyttävät huonokuuloiset voivat saada ammattiajokortin helpommin.

MUTTA kuurot ja huonokuuloiset voivat saada TAVALLISEN ajokortin. Minä huonokuuloisena olen kyllä saanut ja omistan siis oikeasti tavallisen ajokortin. Ja tiedän myös monia kuuroja, joilla on tavallinen ajokortti.

• Zorro

Kuurolla taksikuskilla ei ole mitään virkaa joten se siitä. Olen lukenut selostuksenko. videosta siinä kaikki. Olen pikkuhiljaa alkanut ajatella, että eletäänkö siellä reaalimaailmassa ollenkaan. Tää ei ole ainoa juttu. En aio laittaa mitäänpalauetta mihinkään. Olisi korkea aika oppia ajattelemaan eikä esim. vaatia sellaista että pitäisi päästä armeijaan, jota sitäkin on vaadittu. Umpikuuro soturi on turvallisuusriski itselleen ja muille.
        Täällä on puhuttu myös juoruamisesta ja yritetty sitä oikein perustella pitkäpiimäisellä luennolla. Ilkeämielinen tai valheellinen juoruilu on huono moraaliton homma.

• Raindropper
        Zorro kirjoitti:

Kuurolla taksikuskilla ei ole mitään virkaa joten se siitä. Olen lukenut selostuksenko. videosta siinä kaikki. Olen pikkuhiljaa alkanut ajatella, että eletäänkö siellä reaalimaailmassa ollenkaan. Tää ei ole ainoa juttu. En aio laittaa mitäänpalauetta mihinkään. Olisi korkea aika oppia ajattelemaan eikä esim. vaatia sellaista että pitäisi päästä armeijaan, jota sitäkin on vaadittu. Umpikuuro soturi on turvallisuusriski itselleen ja muille.
        Täällä on puhuttu myös juoruamisesta ja yritetty sitä oikein perustella pitkäpiimäisellä luennolla. Ilkeämielinen tai valheellinen juoruilu on huono moraaliton homma.

Näin on,mutta ei vain ainoastaan kuurot, vaan huonokuuloisetkaan eivät ikinä pääse armeijaan.Tiedän myös jopa niitä normaalikuuloisia miehiä, jotka eivät voi päästä inttiin terveydellistä syistä. Jopa sellaisenkin kuin että sillä on diabetes, vaikka se kuulostaakin hassulta,mutta se vain on niin.

Ymmärrän sen toki, mihin sinä Zorro pyrit.Siis ihmettelet sitä,että eikö siellä osata olla realisteja tai miettiä edes nenää pidemmälle.

Minusta tuntuu jotenkin siltä,että sitä ei haluta myöntää suoraan, ettei kaikkea voi saada mitä itse haluaisi.
        Olen huonokuuloisena aina tiennyt sen,että on sellaisia ammatteja,jotka vaativat oikeasti täydellistä kuuloaistia (lue:täysin kuuleva). Sellaiset ovat esim. poliisin, lentokapteenin, tai armeija-alan ammatit,sen tapaisiin ammatteihin ei kukaan kuulokojetta, ei edes sisäkorvaistutetta käyttävä ihminen voi koskaan päästä. Eivätkä kuurotkaan.

Onneksi on toisaalta myös paljon muita ammatteja tai työtä, joissa ei ole varsinaisia kuulovaatimuksia tai vastaavaa.

• Ronja68
        Raindropper kirjoitti:

Näin on,mutta ei vain ainoastaan kuurot, vaan huonokuuloisetkaan eivät ikinä pääse armeijaan.Tiedän myös jopa niitä normaalikuuloisia miehiä, jotka eivät voi päästä inttiin terveydellistä syistä. Jopa sellaisenkin kuin että sillä on diabetes, vaikka se kuulostaakin hassulta,mutta se vain on niin.

Ymmärrän sen toki, mihin sinä Zorro pyrit.Siis ihmettelet sitä,että eikö siellä osata olla realisteja tai miettiä edes nenää pidemmälle.

Minusta tuntuu jotenkin siltä,että sitä ei haluta myöntää suoraan, ettei kaikkea voi saada mitä itse haluaisi.
        Olen huonokuuloisena aina tiennyt sen,että on sellaisia ammatteja,jotka vaativat oikeasti täydellistä kuuloaistia (lue:täysin kuuleva). Sellaiset ovat esim. poliisin, lentokapteenin, tai armeija-alan ammatit,sen tapaisiin ammatteihin ei kukaan kuulokojetta, ei edes sisäkorvaistutetta käyttävä ihminen voi koskaan päästä. Eivätkä kuurotkaan.

Onneksi on toisaalta myös paljon muita ammatteja tai työtä, joissa ei ole varsinaisia kuulovaatimuksia tai vastaavaa.

Ihme ja kumma!!!

Ai ettäkö kuurot ei saa ajaa ammatikseen?
        Mä oon hankkinut C-kortin ja olen ajanut sillä ammattina aikoja sitten, mun mielestäni kuuleeko vai ei ammatti-ihminen, tärkeintä on näkö kun ajaa.

Nykyään on tekniikka kehittynyt kuljetusalalla, että en usko siihen estävän kuuroja hankkimasta C-korttia.

Suomessa on tietääkseni 4 henkilöä , yksi heistä on huonokuuloinen (ABCDEF) kortti omaava, loput omistavan myös C-kortin.

En ole käyttänyt minkälaista kuulokojetta töissä ollessani, nykyään en työskentele kuljetusalalla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      61
      2079
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1708
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1389
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1337
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1166
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      351
      1109
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      326
      1100
    Aihe