kuurojen video

Zorro

Tulipa tuossa vilkaistua viime kuurojen videoita, joita yleensä en viitsi katsellakaan, niin tyhmiä ne ovat. No nyt oikein tutkittiin taksikuskin ammattia ja että sopiiko kuurolle. Voin vastata että ei sovi ja on mahdottomuus. Laki ei salli eikä kuuro saa ammattiajokorttiakaan. Niin miksiköhän tommosesta pitää edes ohjelma tehdä??

7

1195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metka juttu

      siinä vasta kumma juttu oli.

      TV vaan meni piloille kun kuvaruutu oli ihan täynnä nystyjä sen jälkeen.

      Älkää sokeat loukkaantuko os luette tämän.

    • Raindropper

      Jos olet sitä mieltä,että ne ovat tyhmiä, niin laitappas palautetta Kuurojen Liiton viestintäosastolle, joka on vastuussa niiden tekemisestä.

      Niin sitä paitsi jos laki on todellakin kieltänyt sen, niin minäpä tarkistan nyt pian sen. Ja se tulee sitten ilmi,että oletko puhunut totta vai ihan puuta heinää.Onhan nykyään aika metkaa saada selville nimenomaan netin kautta,kun on tuo sähköinen lakikirja. ;)

    • Raindropper

      Niin vielä yhtä juttua ihmettelen, miksi menit kuitenkin katsomaan Kuurojen videota, kun niitä ei sinua kiinnostanut? Olisit vaan jättänyt katsomatta,kun olit kirjoittanut,ettet viitsinyt katsoakaan.

      On se kieltämättä vähän hölmöä, kun menee kuitenkin katsomaan jotain, mitä ei itseä kiinnostais, häh?

    • Raindropper

      No niin, olenpa minä käynyt hakemassa faktoja ammattiajoneuvon myöntämisestä kuulovamman perusteella sähköisestä lakikirjasta. Kas, tässäpä se on:

      "37 §
      Ammattiajoluvan myöntämisen edellytykset

      .... Jos hakija täyttää C-luokan ajoneuvon ajokorttilupaa koskevan kuulovaatimuksen ainoastaan käyttämällä kuulolaitetta, lupaan on merkittävä ehto, että ajettaessa on käytettävä kuulolaitetta......"

      Niin laki ei todellakaan ole kieltänyt kokonaan, siis EI KOKONAAN. Vaan vaatimus on se, että käyttää nimenomaan kuulolaitetta. Tosin monet kuurothan eivät käytä kuulolaitetta, niin se asia on sitten oma lukunsa. Tosin kuulokojetta käyttävät huonokuuloiset voivat saada ammattiajokortin helpommin.

      MUTTA kuurot ja huonokuuloiset voivat saada TAVALLISEN ajokortin. Minä huonokuuloisena olen kyllä saanut ja omistan siis oikeasti tavallisen ajokortin. Ja tiedän myös monia kuuroja, joilla on tavallinen ajokortti.

      • Zorro

        Kuurolla taksikuskilla ei ole mitään virkaa joten se siitä. Olen lukenut selostuksenko. videosta siinä kaikki. Olen pikkuhiljaa alkanut ajatella, että eletäänkö siellä reaalimaailmassa ollenkaan. Tää ei ole ainoa juttu. En aio laittaa mitäänpalauetta mihinkään. Olisi korkea aika oppia ajattelemaan eikä esim. vaatia sellaista että pitäisi päästä armeijaan, jota sitäkin on vaadittu. Umpikuuro soturi on turvallisuusriski itselleen ja muille.
        Täällä on puhuttu myös juoruamisesta ja yritetty sitä oikein perustella pitkäpiimäisellä luennolla. Ilkeämielinen tai valheellinen juoruilu on huono moraaliton homma.


      • Raindropper
        Zorro kirjoitti:

        Kuurolla taksikuskilla ei ole mitään virkaa joten se siitä. Olen lukenut selostuksenko. videosta siinä kaikki. Olen pikkuhiljaa alkanut ajatella, että eletäänkö siellä reaalimaailmassa ollenkaan. Tää ei ole ainoa juttu. En aio laittaa mitäänpalauetta mihinkään. Olisi korkea aika oppia ajattelemaan eikä esim. vaatia sellaista että pitäisi päästä armeijaan, jota sitäkin on vaadittu. Umpikuuro soturi on turvallisuusriski itselleen ja muille.
        Täällä on puhuttu myös juoruamisesta ja yritetty sitä oikein perustella pitkäpiimäisellä luennolla. Ilkeämielinen tai valheellinen juoruilu on huono moraaliton homma.

        Näin on,mutta ei vain ainoastaan kuurot, vaan huonokuuloisetkaan eivät ikinä pääse armeijaan.Tiedän myös jopa niitä normaalikuuloisia miehiä, jotka eivät voi päästä inttiin terveydellistä syistä. Jopa sellaisenkin kuin että sillä on diabetes, vaikka se kuulostaakin hassulta,mutta se vain on niin.

        Ymmärrän sen toki, mihin sinä Zorro pyrit.Siis ihmettelet sitä,että eikö siellä osata olla realisteja tai miettiä edes nenää pidemmälle.

        Minusta tuntuu jotenkin siltä,että sitä ei haluta myöntää suoraan, ettei kaikkea voi saada mitä itse haluaisi.
        Olen huonokuuloisena aina tiennyt sen,että on sellaisia ammatteja,jotka vaativat oikeasti täydellistä kuuloaistia (lue:täysin kuuleva). Sellaiset ovat esim. poliisin, lentokapteenin, tai armeija-alan ammatit,sen tapaisiin ammatteihin ei kukaan kuulokojetta, ei edes sisäkorvaistutetta käyttävä ihminen voi koskaan päästä. Eivätkä kuurotkaan.

        Onneksi on toisaalta myös paljon muita ammatteja tai työtä, joissa ei ole varsinaisia kuulovaatimuksia tai vastaavaa.


      • Ronja68
        Raindropper kirjoitti:

        Näin on,mutta ei vain ainoastaan kuurot, vaan huonokuuloisetkaan eivät ikinä pääse armeijaan.Tiedän myös jopa niitä normaalikuuloisia miehiä, jotka eivät voi päästä inttiin terveydellistä syistä. Jopa sellaisenkin kuin että sillä on diabetes, vaikka se kuulostaakin hassulta,mutta se vain on niin.

        Ymmärrän sen toki, mihin sinä Zorro pyrit.Siis ihmettelet sitä,että eikö siellä osata olla realisteja tai miettiä edes nenää pidemmälle.

        Minusta tuntuu jotenkin siltä,että sitä ei haluta myöntää suoraan, ettei kaikkea voi saada mitä itse haluaisi.
        Olen huonokuuloisena aina tiennyt sen,että on sellaisia ammatteja,jotka vaativat oikeasti täydellistä kuuloaistia (lue:täysin kuuleva). Sellaiset ovat esim. poliisin, lentokapteenin, tai armeija-alan ammatit,sen tapaisiin ammatteihin ei kukaan kuulokojetta, ei edes sisäkorvaistutetta käyttävä ihminen voi koskaan päästä. Eivätkä kuurotkaan.

        Onneksi on toisaalta myös paljon muita ammatteja tai työtä, joissa ei ole varsinaisia kuulovaatimuksia tai vastaavaa.

        Ihme ja kumma!!!

        Ai ettäkö kuurot ei saa ajaa ammatikseen?
        Mä oon hankkinut C-kortin ja olen ajanut sillä ammattina aikoja sitten, mun mielestäni kuuleeko vai ei ammatti-ihminen, tärkeintä on näkö kun ajaa.

        Nykyään on tekniikka kehittynyt kuljetusalalla, että en usko siihen estävän kuuroja hankkimasta C-korttia.

        Suomessa on tietääkseni 4 henkilöä , yksi heistä on huonokuuloinen (ABCDEF) kortti omaava, loput omistavan myös C-kortin.

        En ole käyttänyt minkälaista kuulokojetta töissä ollessani, nykyään en työskentele kuljetusalalla.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe