Elikkä, gerbiilini putosi sylistäni, kun pidin sitä kädessä. Olen 156cm pitkä ja pidin sitä vatsani korkeudella. Se putosi kylläkin jaloilleen, mutta jossain sanottiin, että gerbiili voi näyttää aivan terveeltä ulkoapäin, mutta sisällä saattaa olla käynyt todella pahasti. Minua pelotta, että gerbiiliäni sattui. Se on 3 vuotta vanha, toivottavasti ei kuole siihen. Tänään aamulla ei päässyt oikein hyvin kopistaan ulos. AUTTAKAA!
Gerbiilini putosi :(
15
3308
Vastaukset
- lääkäriin
siis kannattaako viedä eläinlääkäriin???me ei voida täällä tietää..
- |Hannes|
Juuri tuon takia kannattaa aina pitää gerbiiliä sylissään vaan silloin, kun istuu lattialla. Jos gerbiili liikkuu oudosti tai on muuten poikkeeva, vie se eläinlääkäriin.
- suski87
Putoamisissa voi käydä lähes miten vain. Joskus eläin ja omistaja selviävät vain säikähdyksellä, joskus käy pahemmin. Mikäli eläin jonkin ajan päästä putoamisesta (kun pahin säikähdys on mennyt ohi) käyttäytyy täysin normaalista, ei välitöntä tarvetta lähteä eläinlääkärille ole. Kuitenkin jos käyttäytymisessä, liikkumisessa tms. on havaittavissa mitään poikkeamaa (kuten tuo ettei päässyt oikein kopistaan ulos, apaattisuus jne.), kannattaa eläin viedä jyrsijöistä tietävälle eläinlääkärille tarkastettavaksi.
- epätoivoinen_
Kiitos, taidan viedä sen eläinlääkäriin. :)
Mulla on gerbiili. (oli kakski mut toinen kuoli)
Ne on tippunut mult aika monta kertaa, eikä niille oo käynyt kuinkaan. Vaikka ne on tippnut multakin noin korkeelta. Ei sun gerbiilille oo varmastikkaan käynyt kuinkaan. Ei se siihen kuole, se on varmaa. Älä pelkää.- minä--
gerbiili voi halvaantua tai pahimmassa tapauksessa kuolla, jos tippuu yhtäkkiä niin korkealta. ja se on korkea jos vertaa gerbiilin kokoon. ja gerbiilin sisällä on voinut tapahtua jotain, vaikka sen käytöksestä sitä ei huomaisikaan.
eli ei kannata ottaa riskejä, vaan vie eläinlääkäriin. - aanx
minä-- kirjoitti:
gerbiili voi halvaantua tai pahimmassa tapauksessa kuolla, jos tippuu yhtäkkiä niin korkealta. ja se on korkea jos vertaa gerbiilin kokoon. ja gerbiilin sisällä on voinut tapahtua jotain, vaikka sen käytöksestä sitä ei huomaisikaan.
eli ei kannata ottaa riskejä, vaan vie eläinlääkäriin.itseltäni on pari kertaa tippunu, mutta toisella kerralla olin istumassa(joten ei käyny kuinkaan) ja toisella kerralla sain sen kiinni, mutta laitoin sen sitten nopeesti veljien luo lihdutuksia keräämään ;) hätää ei ehkä ole, mutta kuten joku jo sanoi "älä ota riskiä"! :)Toivottavasti gerbusi paranee ! jos ei, niin se pääsee sitten gebutaivaaseen
- elkkukulkku
Juu, munkin gerbiili putosi jostain mun vatsan korkeudelta ja olen 163cm ja gerbiili reilut 2-vuotta! Mutta se on aiemminkin tippunnu, koska se hyppii joskus mun sylistä. Eli en usko että, se haittaa niin paljon jos joskus gerbiili tipahtaa ;/
- apuaaa
Mutta, ku jotkut sanoo et gerbun putoaminen haittaa sitä, jotenkii sisältä, ja jotkut taas sanoo et ei, ketä uskoa?! HELP!
- farkku
apuaaa kirjoitti:
Mutta, ku jotkut sanoo et gerbun putoaminen haittaa sitä, jotenkii sisältä, ja jotkut taas sanoo et ei, ketä uskoa?! HELP!
Tarkkaile gerbiilin liikkumista terraariossa. Ontuuko se, vältteleekö tiettyä liikettä, pysytteleekö enimmäkseen paikallaan, näyttääkö se kärsivältä? Meillä tippui aikoinaan yksi gerbiili 160 cm korkeudesta olkapäältä. Ei käynyt mitään ja gerbiili kiipesi sitäkin enemmän olkapäälle istuskelemaan. Taisi olla hieman vintti pimeä elukalla :D
- Gerbun omistaja
Mun gerbiili kerran karkasi yöllä terraariosta (pöydällä) ja sen tassu meni outoon asentoon, eikä gerbiili voinut käyttää sitä. Pelkäsin, että se pitäisi lopettaa. Oli viikonloppu, eikä eläinlääkäriin päässyt. Luin Suomen gerbiiliyhdistyksen sivuilta, että murtumat paranevat usein hyvin itellään. Gerbu parani, kun pidimme terraariosta pois kaikki kiipeilytelineet. Meiän gerbu oli kyllä silloin vasta 1 vuotias.
- Anonyymi
No siis tänään astuin gerbiili hännän tai jalan päälle sen jälkeen hän säilyi minua kauan mutta käveli normaalisti sen jälkeen kun vein sitä häkkiiin niin se tippui sylistäni huom meidän gerbiilihäkki on korkealla ja kun korotin kättäny hän hyppäsi pois mutta näytti ja käveli normaalisti on mulla siis ennenkin pudonnut gerbiili mutta ei noin korkealta en tiedä pitäisikö antaa olla vai viedä eläinlääkäriin
- Anonyymi
Mulla tippu gerpiili maahan.
Jos sulla tippuu gerpiili kato että se kävelee,
Seisoo taka jaloillaan ja se pääsee mökistään. - Anonyymi
Mikä on sellanen korkeus mistä herbiili voi itse tippua mutta sitä ri satu
- Anonyymi
varmasti moni tekijä vaikuttaa. Mulla ollut paljon gerbuja ja vain kerran gerbiili poikkeavasti pelästynyt jotain ja singahtanut väärään suuntaan yli metrin korkeudesta. Tästä aikaa 3v kun oli n 6kk ikäinen ja tuossa edelleen erittäin hyvävointisena. Pidän gerbuja sylissä aina terran päällä /nojaan terran suuntaan niin siksi ei ole enempää haavereita sattunut. Onhan se raskaampaan niin pitää mutta gerbun pelästymisiä ei voi kaikkia ennakoida ja putoamiseen liittyy aina vakava riski.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664