Gerbiilini putosi :(

epätoivoinen_

Elikkä, gerbiilini putosi sylistäni, kun pidin sitä kädessä. Olen 156cm pitkä ja pidin sitä vatsani korkeudella. Se putosi kylläkin jaloilleen, mutta jossain sanottiin, että gerbiili voi näyttää aivan terveeltä ulkoapäin, mutta sisällä saattaa olla käynyt todella pahasti. Minua pelotta, että gerbiiliäni sattui. Se on 3 vuotta vanha, toivottavasti ei kuole siihen. Tänään aamulla ei päässyt oikein hyvin kopistaan ulos. AUTTAKAA!

13

2414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkäriin

      siis kannattaako viedä eläinlääkäriin???me ei voida täällä tietää..

    • |Hannes|

      Juuri tuon takia kannattaa aina pitää gerbiiliä sylissään vaan silloin, kun istuu lattialla. Jos gerbiili liikkuu oudosti tai on muuten poikkeeva, vie se eläinlääkäriin.

    • suski87

      Putoamisissa voi käydä lähes miten vain. Joskus eläin ja omistaja selviävät vain säikähdyksellä, joskus käy pahemmin. Mikäli eläin jonkin ajan päästä putoamisesta (kun pahin säikähdys on mennyt ohi) käyttäytyy täysin normaalista, ei välitöntä tarvetta lähteä eläinlääkärille ole. Kuitenkin jos käyttäytymisessä, liikkumisessa tms. on havaittavissa mitään poikkeamaa (kuten tuo ettei päässyt oikein kopistaan ulos, apaattisuus jne.), kannattaa eläin viedä jyrsijöistä tietävälle eläinlääkärille tarkastettavaksi.

    • epätoivoinen_

      Kiitos, taidan viedä sen eläinlääkäriin. :)

    • Mulla on gerbiili. (oli kakski mut toinen kuoli)
      Ne on tippunut mult aika monta kertaa, eikä niille oo käynyt kuinkaan. Vaikka ne on tippnut multakin noin korkeelta. Ei sun gerbiilille oo varmastikkaan käynyt kuinkaan. Ei se siihen kuole, se on varmaa. Älä pelkää.

      • minä--

        gerbiili voi halvaantua tai pahimmassa tapauksessa kuolla, jos tippuu yhtäkkiä niin korkealta. ja se on korkea jos vertaa gerbiilin kokoon. ja gerbiilin sisällä on voinut tapahtua jotain, vaikka sen käytöksestä sitä ei huomaisikaan.

        eli ei kannata ottaa riskejä, vaan vie eläinlääkäriin.


      • aanx
        minä-- kirjoitti:

        gerbiili voi halvaantua tai pahimmassa tapauksessa kuolla, jos tippuu yhtäkkiä niin korkealta. ja se on korkea jos vertaa gerbiilin kokoon. ja gerbiilin sisällä on voinut tapahtua jotain, vaikka sen käytöksestä sitä ei huomaisikaan.

        eli ei kannata ottaa riskejä, vaan vie eläinlääkäriin.

        itseltäni on pari kertaa tippunu, mutta toisella kerralla olin istumassa(joten ei käyny kuinkaan) ja toisella kerralla sain sen kiinni, mutta laitoin sen sitten nopeesti veljien luo lihdutuksia keräämään ;) hätää ei ehkä ole, mutta kuten joku jo sanoi "älä ota riskiä"! :)Toivottavasti gerbusi paranee ! jos ei, niin se pääsee sitten gebutaivaaseen


    • elkkukulkku

      Juu, munkin gerbiili putosi jostain mun vatsan korkeudelta ja olen 163cm ja gerbiili reilut 2-vuotta! Mutta se on aiemminkin tippunnu, koska se hyppii joskus mun sylistä. Eli en usko että, se haittaa niin paljon jos joskus gerbiili tipahtaa ;/

      • apuaaa

        Mutta, ku jotkut sanoo et gerbun putoaminen haittaa sitä, jotenkii sisältä, ja jotkut taas sanoo et ei, ketä uskoa?! HELP!


      • farkku
        apuaaa kirjoitti:

        Mutta, ku jotkut sanoo et gerbun putoaminen haittaa sitä, jotenkii sisältä, ja jotkut taas sanoo et ei, ketä uskoa?! HELP!

        Tarkkaile gerbiilin liikkumista terraariossa. Ontuuko se, vältteleekö tiettyä liikettä, pysytteleekö enimmäkseen paikallaan, näyttääkö se kärsivältä? Meillä tippui aikoinaan yksi gerbiili 160 cm korkeudesta olkapäältä. Ei käynyt mitään ja gerbiili kiipesi sitäkin enemmän olkapäälle istuskelemaan. Taisi olla hieman vintti pimeä elukalla :D


    • Gerbun omistaja

      Mun gerbiili kerran karkasi yöllä terraariosta (pöydällä) ja sen tassu meni outoon asentoon, eikä gerbiili voinut käyttää sitä. Pelkäsin, että se pitäisi lopettaa. Oli viikonloppu, eikä eläinlääkäriin päässyt. Luin Suomen gerbiiliyhdistyksen sivuilta, että murtumat paranevat usein hyvin itellään. Gerbu parani, kun pidimme terraariosta pois kaikki kiipeilytelineet. Meiän gerbu oli kyllä silloin vasta 1 vuotias.

    • Anonyymi

      No siis tänään astuin gerbiili hännän tai jalan päälle sen jälkeen hän säilyi minua kauan mutta käveli normaalisti sen jälkeen kun vein sitä häkkiiin niin se tippui sylistäni huom meidän gerbiilihäkki on korkealla ja kun korotin kättäny hän hyppäsi pois mutta näytti ja käveli normaalisti on mulla siis ennenkin pudonnut gerbiili mutta ei noin korkealta en tiedä pitäisikö antaa olla vai viedä eläinlääkäriin

    • Anonyymi

      Mulla tippu gerpiili maahan.
      Jos sulla tippuu gerpiili kato että se kävelee,
      Seisoo taka jaloillaan ja se pääsee mökistään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe