Firefox & musiikki/video

Maisa89

Hei

Mulla on Windows XP Media Center ja nettiselaimena Firefox 2, myös IE 7 löytyy. Firefox 2 ei suostu soittamaan esim. download.netanttila.comin lauluista näytepätkiä (IE 7 toimii) eikä ylen elävän arkiston juttuja (videoita/ääntä), siinäkin IE 7 toimii. Mitä Firefoxiin pitäisi ladata lisää, että se suostuisi toimimaan? Se ilmoittaa, ettei liitännäisiä löydy: "Soveltuvia liitännäisiä ei löytynyt. Tuntematon liitännäinen (video/x-ms-asf)" - mitä pitäisi tehdä?? Tahtoo käyttää Firefoxia eikä IEtä.

6

689

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vahoja

Kokeileppas IETap laajennusta....

• Maisa89

Mikä sellainen on ja mistä saa?

• tälläkin amatöörillä
        Maisa89 kirjoitti:

Mikä sellainen on ja mistä saa?

Tuo ylläoleva tarkoitti varmaan IETaB -laajennusta kun vähän aikaa selailin Mozillan sivustoja.

Mulla sama ongelma. Käsittääkseni tuossa tilanteessa videon pitäisi aueta jonkun scrptin avulla Windows MediaPlayer10:llä selainikkunaan--kö, jos mitään ymmärrän???

Ja sopivaa laajennusta ei firefox ei löydä ja kehottaa asentamaan mediaplayerin käsin, vaikka se takuulla on jo koneella.

Näitä videopätkiää on myös esim. NHL-joukkueiden kotisivuilla yms..

Ja kun lukee tuon IETab laajennuksen kuvauksen ja idean, niin en kyllä jaksaisi tuolla tavalla paikata. Liekö edes toimii, koska kyse on siitä ettei Firefox ymmärrä / osaa käyttää mediaplayeriä selainikkunassa..??? Vai??

Eli jollain tähän varmasti on ihan oikea ja yksinkertainen ratkaisu? Onko ihan joku asetus, ruksi vain ruutuun tms?

Muutenkin toivoisi joskus näihin vastauksin enemmän kun kaksi sanaa mm. perusteluja ja neuvoja, että tyhmempikin ymmärtäisi..

• se amatööri

jolla oli sama ongelma..

Aikani etsiskeltyä löytyi ainakin tämönen:
      Eli Firefoxin ylävalikosta työkalut-> lisäosat -> laajennukset -> hae laajennuksia.

Sitten sieltä Mozillan sivuilta alhaalla Etsi-ruutuun kun kirjottaa: MediaPlayerConnectivity

Ja tämän kun asensin, niin Firefox osaa avata oikean playerin soittamaan mediatiedostoja. Siihen videoikkunaan, mitä aikoo katsoa tulee keskelle pieni mustaharmaa namiskuukkeli, josta voi painaa play ja oikea soitin avautuu omaksi ikkunakseen ja johan rokkaa :-)

• Maisa89

Mulla ongelmaan auttoi tuo IETab, jonka löysin Mozillan sivuilta. Tämä toinen konsti ei näyttäisi toimivan ainakaan Ylen Elävässä arkistossa. Muita en ole vielä kokeillut...

• Maisa89
        Maisa89 kirjoitti:

Mulla ongelmaan auttoi tuo IETab, jonka löysin Mozillan sivuilta. Tämä toinen konsti ei näyttäisi toimivan ainakaan Ylen Elävässä arkistossa. Muita en ole vielä kokeillut...

Toimii se sittenkin. Pitää kyllä klikata esim. Nettianttilan koekuunteluun valitun laulun avautuvaa ikkunaa. Öh. Siis sitä ikkunaa, joka näyttää pieneltä MediaPlayerilta, pitää klikata "keskelle", että laulu alkaa soida. Joku rasti väärässä kohdassa? Laulun pitäisi kai alkaa soida automaattisesti, eikö??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      68
      3072
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      25
      1940
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      258
      1498
    4. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      93
      1486
    5. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      256
      1162
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      25
      1059
    7. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1044
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1020
    9. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      76
      1014
    10. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      97
      978
    Aihe