Mieheni on hölmöillyt nuorena n.7v. sitten ja saanut sakkoja /kortti otettiin pois muutamaksi kuukaudeksi rattijuopumuksen takia. Itse olen tavannut hänet vasta tämän tuomion jälkeen.
Tämä on ollut ainoa kerta ja tuomitsen rattijuopumuksen vakavasti.
Nyt harkitsemme adoptiota. Mielestäni hänen merkintänsä saa jo pois rikosrekisteristä, mutta tuleeko se ilmi jossain vaiheessa adoptioneuvontaa? Vai voiko sen unohtaa kokonaan?
En nimittäin edes viitsi haaveilla adoptiosta, jos siitä ei hänen virheensä takia tule mitään.
Rikosrekisteri
15
4160
Vastaukset
- =))
Riippuu vähän harkitsetteko kotimaan-vai ulkomaan adoptiota.Kotimaisessa rikosrekisteriä ei tutkita.Ulkomaisessa se on toimitettava palvelun antajalle.Rikos taitaa vanheta 10 vuodessa rekisteristä.
Neuvonnassa tullaan kyllä tosi tarkkaan tutkimaan pariskunnan elämää ja historiaa,mutta eihän kaikesta tarvi puhua,vaikka avoin kannattaa olla.Tuskimpa hölmöily tulee vaikuttamaan teidän prosessin etenemiseen,jos se on jo taakse jäänyttä elämää ja kumpikin on prosessoinut ja hyväksynyt asian tosiseikat.Toisin sanoen adoptiota harkitsevilla ei saa olla mitään kriisejä elämässä.Toivottavasti sait tästä jotain tsemppiä. - LBJ
Ihmisillä on sitten kummia käsityksiä, että kaikki liikennerikkomukset ym. päätyisivät rikosrekisteriin. Eihän rekisteriä saa, jos ei ole saanut vähintään ehdotonta tuomiota rikoksesta. Poliisin epävirallisemiin rekistereihin tosin "pääsee" mutta sitä en tiedä, tutkitaanko niitä adoptioaioissa.
- meillä
Sosiaalitoimestahan pyydetään tiedot, ja siellä voi olla mitä tahansa.. kuten varkaus tms. Näin meillä tuli yllättäin vastaan miehen töppäys yli 10 vuotta sitten nuorena kavereiden kanssa.
sossu vain totesi, että näitähän sattuu, ja se oli sillä kuitattu. Kysyi vain, että tiesinkö asiasta, ja kun totesin, että tiesin ja kyllä oltiin siitäkin puhuttu. Niin sillä selvä. Ilmeisen tärkeää, että kommuikaatio pelaa. - Papanax
meillä kirjoitti:
Sosiaalitoimestahan pyydetään tiedot, ja siellä voi olla mitä tahansa.. kuten varkaus tms. Näin meillä tuli yllättäin vastaan miehen töppäys yli 10 vuotta sitten nuorena kavereiden kanssa.
sossu vain totesi, että näitähän sattuu, ja se oli sillä kuitattu. Kysyi vain, että tiesinkö asiasta, ja kun totesin, että tiesin ja kyllä oltiin siitäkin puhuttu. Niin sillä selvä. Ilmeisen tärkeää, että kommuikaatio pelaa.Oliko miehesi töppäillessään alaikäinen? Ei kai sos.rekisterissä muuten tietoja olisi... Eikö se koske lastensuojelu asioita? Korjatkaa jos olen väärässsä. Rikosrekisteriin ei tosiaan "pääse" sakkojen perusteella ja muutenkin tuomiot vanhenevat ajallaan. Jos asia askarruttaa voi rikosrekisteriotteen tilata... kuulemma maksaa jotain?
- Olen kuullut
meillä kirjoitti:
sossu vain totesi, että näitähän sattuu, ja se oli sillä kuitattu. Kysyi vain, että tiesinkö asiasta, ja kun totesin, että tiesin ja kyllä oltiin siitäkin puhuttu. Niin sillä selvä. Ilmeisen tärkeää, että kommuikaatio pelaa.juuri tuo sossurekisteri on aika sika juttu. Esimerkiksi eräästä tutusta sossu meni paljastamaan että on ollut hoidettavana alkoholismin takia oli joutunut sossun rekisteriin kun oli haettu sossusta maksusitoomusta sosiaalisairaalaa varten. Tuollaisia rekistereitä ei pitäisi olla. Leikkivät poliisia kun keräävät tuollaisia typeriä rekistereitä. Sitten perustaavat omia typeriä juttujaan niihin huuhaa rekistereihinsä. Eräs entinen sosiaalityöntekijä kertoi minulle että sosiaalitoimisto oli hänen mielestään ainoastaan tiedonkeruulaitos, jonka "rekistereissä" on paljon ihan kuulopuheisiin perustuvaa tietoa kirjattuna tosiasioina. Mistään "rivisossun" sanomisesta ei kuitenkaan ollut kysymys.
- ainakin joskus
Armeijaan kyllä menee jonkinlainen profilointi. Joistakin ihmisistä. Ja ihan hyvä niin, sillä aika vähän loppujen lopuksi suomen armeijassa käy mitään ikävämpää kun hommat on hyvin hoidettu.
- Nekkis
Ehdollisetkin tuomiot merkitään rikosrekisteriin. Sakkoja varten ei ole mitään muuta rekisteriä kuin perintärekisteri ja siitä ei saa tietoja edes viranomaiset paitsi ne, jotka perii sakkoja maksuun. Ajokorttirekisteristä näkyy kaikki liikennetöppäykset, mutta sillä ei lie adoption kans mitään yhteyttä? Rehellisyys kuitenkin kannattaa, tuskin vanhat mokat mitään estää vaan päinvastoin osoittaa inhimillisyyttä ja rehellisyyttä.
- masander
Sakkotuomiot eivät tosiaankaan näy rikosrekisterissä! Adoptioneuvonnassa elämäntavoistanne/historiastanne tulee esiin vain sellaisia seikkoja, joita itse kerrotte. Pelan perhelomakkeessa taidettiin kysyä kyllä/ei tyyliin, onko rikosrekisterissä merkintöjä, mutta itse rekisteriote piti tilata ja esittää vasta neuvonnan loppuvaiheessa (kyseessä siis neuvonta kansainvälistä adoptiota varten). Toki neuvontaa varten pitää toimittaa myös lääkärintodistus terveydentilasta ja sosiaalitoimen rekisteristä tarkistetaan, ettei hakija ole ollut aiemmin esim. lastensuojelun piirissä (jos on lapsia jo ennestään). Mutta mistään muista "rekistereistä" ei tietoja haeta tai kysellä eli näiden lisäksi sosiaalityöntekijä laatii kotiselvityksen teidän itse antamienne tietojen perusteella. Eipä tullut itsellä mieleenkään ottaa puheeksi yhtä ylinopeussakkoa vuodelta se-ja-se...miehellähän niitä olisi ollut useampiakin. Vakavasti sanoen siis, jos/kun miehesi ei mikään alkoholisti ole, niin eipä liene maininnan arvoinen tuo vuosien takainen sakkotuomio.
- Kohtalotoveri
Hei voiko kysyä, miten tässä kävi?
Sillä tekstisi on kuin suora lainaus omasta elämästä tällä hetkellä... - Hävetkää jos osaatte
Kyllä on tyhjäpäistä meininkiä. Pitäis alkaa elättää jonkun vierasta mukulaa.
Miks per....ssä ihmiset eivät voi kantaa vastuuta omista teoistaan ja valinnoistaan?
Pitäis ottaa lisääntymisoikeus pois kaiklta, jotka tekevät tänne maailmaan niitä pentuja vain siksi, että kohta ne joutaa adoptoida.
Minä en adoptoi yhtäkään pentua, enkä ala elättää vierasta kersaa. Elättäköön pentusa ite, jos se kerran tänne välttämättä piti vääntää.
Ei ne oo mitään vaatteita, joita hetki pietää ja sitten annetaan toisille. Jotkut ovat vieneet sen kertakäyttökulttuurin vähän liiankin pitkälle.- Silmä käteen
^ Ja minua kiukuttaa kun kaupassa asiakkaat jättävät pakastealtaiden ovet auki. En silti kirjoita siitä mihin tahansa ketjuun, vaan ainoastaan siihen, joka liittyy asiaan.
- Piiahelena
Minua kiinnostaisi kovasti mitä tässä teidän tapauksessa kävi, miten meneteltiin?
- Pyhäuskojaveri
Kyllä mies on rikollinen. Suuremman edessä hän maksaa siitä kovimman hinnan. Tuomio on iänkaikkinen kadotus ja kärsimys. Hön on saatanasta.
- Anonyymi
Hei! Vanha ketju, mutta olisi kiva kuulla miten tämä päättyi tai onko muilla tullut vastaan samanlaisia selvitettäviä asioita? Meillä keskustelua herättää miehen 12v sitten 18-vuotiaana saadut sakot rattijuopumuksesta. Saas nähdä kuinka käy..
- Anonyymi
Olemme kv-adoptio-odottajia. Miellä ainakaan puolison tosi vanha juttu ei vaikuttanut lupaan eikä hyväksyntään kohdemaassa, onneksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453066- 1082493
- 502492
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2392161Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2461771- 1011719
Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4621710Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91604Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141562R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi221374