Lexus GS 450h on voittanut ylivoimaisella pistemäärällä parhaan luksusauton tittelin vuosittaisessa Australian parhaat autot valinnassa. Valinnan tekevät Austarlian yhdeksän osavaltion autoliitot. Valinnasta tekee mielenkiintoisen se ettei testin tekijöillä ole tavallisiin autolehtiin verrattavissa olevaa taloudellista hyötynäkökohtaa. Autot pistetään järjestyksen todella kattavan testauksen avulla, joka sisältää esim testin jolla selvitetään autojen murtosuojaus.
Luksusluokan tulokset.
http://www.australiasbestcars.com.au/2006/2006_luxury.pdf
Raadin kommentti voittajasta
http://www.australiasbestcars.com.au/2006/luxury.htm
Selvitys siitä miten testi tehdään
http://www.australiasbestcars.com.au/criteria2.htm
Lexuksen hurjaa menestystä täydensivät IS 250, joka valittiin parhaaksi Prestige-autoksi ja RX 350, joka valittiin parhaaksi luksusluokan maasturiksi.
Prestige-luokan tulokset
http://www.australiasbestcars.com.au/2006/2006_prestige.pdf
Raadin kommentti
http://www.australiasbestcars.com.au/2006/prestige.htm
Luxury SUV-luokan tulokset
http://www.australiasbestcars.com.au/2006/2006_lux_4wd.pdf
Raadin kommentti
http://www.australiasbestcars.com.au/2006/rec_luxury.htm
Lexus GS 450h Paras luksusauto!
19
1676
Vastaukset
- supermartti
täälläkin
http://www.caranddriver.com/comparisons/11738/2007-bmw-550i-vs-2007-infiniti-m45-sport-vs-2007-lexus-gs450h-vs-2007-mercedes-benz-e550.html
Ei tunnu Lexus oikein menestyvän vertailutesteissä.- kohta jengi lähtee
Australia on kuivumassa. Siellä ei ole juurikaan vettä. Saastuttvat mersut kohta kielletään. Olet selvästi niin tyhmä, että et edes tajua mitä merkitsee kun napajäätiköt sulavat ja eurooppaa aavikoituu. Ihmisiltä loppuu ruoka ja "Lebensraum". Välimeri on jo käytännössä kuollut. Itämerikin vetelee viimeisiään. Kalat ovat on suurilta alueilta kadonneet kokonaan hapenpuutteen vuoksi. Mietippä tätä ja katso mitä saksaliaset tekevät. Ne tekevät koko ajan vain suurempia ja enemmän luontoa saatuttavia autoja. Puhtaan ympäristöteknologian alalla saksalaiset eivät ole saaneet mitään konkreettista aikaan. Saksan teknologinen luovuus on ollut nollassa jo vuosikymmeniä.
- vastaus...
kohta jengi lähtee kirjoitti:
Australia on kuivumassa. Siellä ei ole juurikaan vettä. Saastuttvat mersut kohta kielletään. Olet selvästi niin tyhmä, että et edes tajua mitä merkitsee kun napajäätiköt sulavat ja eurooppaa aavikoituu. Ihmisiltä loppuu ruoka ja "Lebensraum". Välimeri on jo käytännössä kuollut. Itämerikin vetelee viimeisiään. Kalat ovat on suurilta alueilta kadonneet kokonaan hapenpuutteen vuoksi. Mietippä tätä ja katso mitä saksaliaset tekevät. Ne tekevät koko ajan vain suurempia ja enemmän luontoa saatuttavia autoja. Puhtaan ympäristöteknologian alalla saksalaiset eivät ole saaneet mitään konkreettista aikaan. Saksan teknologinen luovuus on ollut nollassa jo vuosikymmeniä.
Japanilaiseen ympäristöystävällisyyteen...
Onko tuttuja termejä, Bluetech, vetyautot, Bluemotion, jne...tutustu näihin ennenkuin aloitat
turhan mölinän. - Toyotakin
kohta jengi lähtee kirjoitti:
Australia on kuivumassa. Siellä ei ole juurikaan vettä. Saastuttvat mersut kohta kielletään. Olet selvästi niin tyhmä, että et edes tajua mitä merkitsee kun napajäätiköt sulavat ja eurooppaa aavikoituu. Ihmisiltä loppuu ruoka ja "Lebensraum". Välimeri on jo käytännössä kuollut. Itämerikin vetelee viimeisiään. Kalat ovat on suurilta alueilta kadonneet kokonaan hapenpuutteen vuoksi. Mietippä tätä ja katso mitä saksaliaset tekevät. Ne tekevät koko ajan vain suurempia ja enemmän luontoa saatuttavia autoja. Puhtaan ympäristöteknologian alalla saksalaiset eivät ole saaneet mitään konkreettista aikaan. Saksan teknologinen luovuus on ollut nollassa jo vuosikymmeniä.
osallistuu ympäristöystävälliseen F1-luokkaan...
Sinun juttusi oli kiimassa kirjoitettua hölynpölyä
ilman minkäänlaista todellisuuspohjaa. - missä sataa
Toyotakin kirjoitti:
osallistuu ympäristöystävälliseen F1-luokkaan...
Sinun juttusi oli kiimassa kirjoitettua hölynpölyä
ilman minkäänlaista todellisuuspohjaa.Katoppas missä sataa ja missä ei. Ja katoppas missä jäämassat sulavat ja arviot mitä se metsille, pelloille ja merille merkitsee. Vain harva tehdas tuonut vähän saastuttavia malleja myyntiin. Tojon olisikin palvon viisaamapaa sijoittaa kaikki tuotekehitysrahat ymäristöystävällisen tekniikan kehittämiseen ja nimen omaan perusautoilijoille. Luksusmallit eivät auta mitään. Formulatouhu on silkkaa roskaa ja antaa vääriä signaaleja. Olisi mukavaa kun Esson baarissakin rasvakouraiset amisjunnut puhuisivat kilpaa kenen auto saastuttaa vähiten. Nythän puhutaan vain leveistä renkaista, kiihtyvyydestä tai joskus jonkun namiskan muotoilusta. Se on aika merkityksetöntä. Autoilijoiden on aika muuttaa ihanteita ja kilvoittelun lähtökohtia. Muussa tapauksessa homma hoidetaan pakkotilanteessa lainsäädännöllä.
- supernysä
Näistä supermasan ja muiden viesteistä voi tehdä sellaisen johtopäätöksen, että lexus on hyvä ja arvostettu auto niin kauan kuin sillä ei aja.
Mutta kun lexuksella ajetaan ja verrataan muihin, niin se ei oikein menesty. esim. Teknikens Värld 24/2006 Lexus jäi viimeiseksi 4 auton vertailussa. Auto Express, Lexus hävisi Peugeot 407:lle jne... - *Antti*
supernysä kirjoitti:
Näistä supermasan ja muiden viesteistä voi tehdä sellaisen johtopäätöksen, että lexus on hyvä ja arvostettu auto niin kauan kuin sillä ei aja.
Mutta kun lexuksella ajetaan ja verrataan muihin, niin se ei oikein menesty. esim. Teknikens Värld 24/2006 Lexus jäi viimeiseksi 4 auton vertailussa. Auto Express, Lexus hävisi Peugeot 407:lle jne...Luetaankohan me supernysä samaa Auto Expressenin testiä?
Minusta testin yhteenvedossa sanotaan aivan selvästi, että 1. (1nd) testissä oli Lexus IS 220d ja 2. (2nd) Peugeot 407 2,7 V6 HDI (Peugeotin huippumalli). Kummallista, että pystyt kääntämään testin tuloksen päinvastaiseksi.
Sinänsä testitulokset ovat aina makuasioita. Esimerkiksi Vuoden auto äänestyksessä annetut äänet jakaantuivat eri automerkkien kesken suuresti. Vain 7 raadin jäsentä 58:sta asetti voittajan Ford S-Maxin ensimmäiseksi. Viimeiselle tai jaetulle viimeiselle sijalle (loppukilpailuun päässeistä) sen asetti neljä raadin jäsentä.
Äänet eivät jakaantuneet tasaisesti edes saman maan edustajien kesken. Esimerkiksi kuudesta saksalaisesta raadin jäsenestä yhden mielestä Volvo C30 oli paras ja kahden mielestä huonoin loppukilpailuun päässeistä autoista.
Kauan testejä seuranneena olen ollut huomaavinani, että suomalaiset autolehdet, varsinkin Tekniikan maailma, myötäilevät testeissään saksalaisia autolehtiä, ennen kaikkea Auto, Motor und Sportia. Saksalainen toimittaja arvostaa eri asioita kuin esimerkiksi japanilainen tai ranskalainen, joten testitulosten erot selittyvät oman maan tuotteiden suosimisen lisäksi myös erilaisilla arvostuksilla. - supernysä
*Antti* kirjoitti:
Luetaankohan me supernysä samaa Auto Expressenin testiä?
Minusta testin yhteenvedossa sanotaan aivan selvästi, että 1. (1nd) testissä oli Lexus IS 220d ja 2. (2nd) Peugeot 407 2,7 V6 HDI (Peugeotin huippumalli). Kummallista, että pystyt kääntämään testin tuloksen päinvastaiseksi.
Sinänsä testitulokset ovat aina makuasioita. Esimerkiksi Vuoden auto äänestyksessä annetut äänet jakaantuivat eri automerkkien kesken suuresti. Vain 7 raadin jäsentä 58:sta asetti voittajan Ford S-Maxin ensimmäiseksi. Viimeiselle tai jaetulle viimeiselle sijalle (loppukilpailuun päässeistä) sen asetti neljä raadin jäsentä.
Äänet eivät jakaantuneet tasaisesti edes saman maan edustajien kesken. Esimerkiksi kuudesta saksalaisesta raadin jäsenestä yhden mielestä Volvo C30 oli paras ja kahden mielestä huonoin loppukilpailuun päässeistä autoista.
Kauan testejä seuranneena olen ollut huomaavinani, että suomalaiset autolehdet, varsinkin Tekniikan maailma, myötäilevät testeissään saksalaisia autolehtiä, ennen kaikkea Auto, Motor und Sportia. Saksalainen toimittaja arvostaa eri asioita kuin esimerkiksi japanilainen tai ranskalainen, joten testitulosten erot selittyvät oman maan tuotteiden suosimisen lisäksi myös erilaisilla arvostuksilla.Lexus nimenomaan hävisi, jos lukee tekstin läpi. Yhteenvedossa toimittaja nostaa lexuksen 1. brändin perusteella, ei ominaisuuksien perusteella.
Mutta useinhan nämä ovat mielipiteitä... siksi näistä testeistä voi olla niin useaa mieltä ;-))
- toisen merkin myyjä
Autonäyttelyssä tutustuin ensimmäistä kertaa tuon merkin malleihin. Autot olivat edustavan näköisiä ja ylellisen oloisia. Itse pidin eniten juuri tuosta Hybridi-Sedanista.
- taestit?
"Autot pistetään järjestyksen todella kattavan testauksen avulla, joka sisältää esim testin jolla selvitetään autojen murtosuojaus."
Kumma kun niistä ei löydy mitään tietoa?
Vain loppupisteet julkaistaan.
Ja onhan nuo pisteetkin ihmeellisiä, esim hinta: lexus maksaa 30 tonnia enemmän kuin jagge, pisteet 6 - 7 ja painotus on medium?
Entä kulutus? Lexus kuluttaa enemmän kuin diesel jagge, toyota yleensä vielä kaunistelee reippaasti kulutuslukemia ja diesel on halvempaa, silti pisteet lexus 8, jagge 7 ????????????????????
Tiloista lexukselle lähes maksimipisteet, vaikka auto on pieni ja sen peräkonttikin on porukan pienin!
Tuossapa muutama huomio. - superurpo
Vertailua lexus gs 450h - bmw 530d:
hinta
bemari lähtee 20.000€ halvemmalla, australiassa suhteellinen hintaero.
pisteet: lexus 6, bmw 6
kulutus
bmw on helvetin paljon vähäruokaisempi ja syö halvempaa dieseliä.
Pisteet: lexus 8, bmw 8
ympäristö
päästöt ilmoitetaan lexukselle hieman suuremmat.
pisteet: lexus 9, bmw 7
tilat
bmw akseliväli 2888mm Leveys 1846 mm Korkeus 1468 mm Tavaratila 520l
lexus akseliväli 2850 mm Leveys 1820 mm Korkeus 1430 mm Tavaratila 280l
pisteet lexus 7, bmw 5
Vaikuttaa helvetin puolueettomalta...- supernysä
Supermasahan on aivan tyylipuhdas myyntimies; onko joku joskus uskonut myyntimiesten puheita?
Supermasalta välittää potaskaa oikein urakalla kuten tuossa viestissäsi osoitit. Samoin on ollut monessa muussakin viestissä.
Mutta tämähän on henki tällä palstalla... Mainonta kukoistaa mutta keskustelua ei sallita ;-( - mattiL
vetää outoja johtopäätöksiä.
530d:n syöpää aiheuttavat päästöt ovat 20 kertaa GS 450h:ta suuremmat. Päätit ainoastaan verrata CO2 päästöjä. Tuolla sivullahan lukee selvästi että arvostelu kohdassa environment perustuu Australian valtion Green Car listaukseen jossa otetaan huomioon kaikki päästöt. - Anonyymi
perseeectähän tommone n vertailu on, en tiä mikä leksus kyseessä
- arvosteta !
No miksi se sitten ei myy paremmin Euroopassa !
Taitaa vain olla niin, että todellisissa eurooppalaisissa rahapiireissä Lexusta ei arvosteta. Toisin sanoen Lexusta pidetään edelleen vain " Toyotana", toisin sanoen Toyotan Luxus mallina. Konjakki on konjakki ja Brandy on Brandy, näin se vaan on. - hpphhpo
voi ei mitä pelleilyä, verrataan bmw 530d:tä lexuksen gs:ään. vaikka kulutus noissa olisikin kutakuinkin samassa niin ottakaa huomioon että lexuksessa tehoa on 340hp, bemarissa 220. teho-kulutussuhde on hybridissä ylivoimainen verrattuna mihin tahansa muuhun tavalliseen moottoriin. jos noiden kahden väliltä pitäisi valita niin bemaria ei tarvitsisi mainitakkaan
- Anonyymi
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/auton-kestotesti-erottelee-jyvat-akanoista/
vähän vikoja - Anonyymi
Mielikuvitus provo. Älä kommentoi.
- Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=3rmVAoTatKs näitä vois olla suomen nettiautossa enempi tarjolla, tai sakuista kai se on haettava..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.2606011Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki943559PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist1373531Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma423113Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne843033Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv1042857Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest172480Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k1132442- 1812092
Vapaa- ajan asunto palanut Haapavedellä
Haapavesi päässyt Iltalehteen Vapaa- ajan asunto palanut 35 neliötä palanut. Missä päin tämä on ollut? Poliisin tutkinn101615