Lexus GS 450h Paras luksusauto!

supermasa

Lexus GS 450h on voittanut ylivoimaisella pistemäärällä parhaan luksusauton tittelin vuosittaisessa Australian parhaat autot valinnassa. Valinnan tekevät Austarlian yhdeksän osavaltion autoliitot. Valinnasta tekee mielenkiintoisen se ettei testin tekijöillä ole tavallisiin autolehtiin verrattavissa olevaa taloudellista hyötynäkökohtaa. Autot pistetään järjestyksen todella kattavan testauksen avulla, joka sisältää esim testin jolla selvitetään autojen murtosuojaus.

Luksusluokan tulokset.

http://www.australiasbestcars.com.au/2006/2006_luxury.pdf

Raadin kommentti voittajasta
http://www.australiasbestcars.com.au/2006/luxury.htm

Selvitys siitä miten testi tehdään
http://www.australiasbestcars.com.au/criteria2.htm

Lexuksen hurjaa menestystä täydensivät IS 250, joka valittiin parhaaksi Prestige-autoksi ja RX 350, joka valittiin parhaaksi luksusluokan maasturiksi.

Prestige-luokan tulokset
http://www.australiasbestcars.com.au/2006/2006_prestige.pdf

Raadin kommentti
http://www.australiasbestcars.com.au/2006/prestige.htm

Luxury SUV-luokan tulokset
http://www.australiasbestcars.com.au/2006/2006_lux_4wd.pdf

Raadin kommentti
http://www.australiasbestcars.com.au/2006/rec_luxury.htm

19

1676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • supermartti
      • kohta jengi lähtee

        Australia on kuivumassa. Siellä ei ole juurikaan vettä. Saastuttvat mersut kohta kielletään. Olet selvästi niin tyhmä, että et edes tajua mitä merkitsee kun napajäätiköt sulavat ja eurooppaa aavikoituu. Ihmisiltä loppuu ruoka ja "Lebensraum". Välimeri on jo käytännössä kuollut. Itämerikin vetelee viimeisiään. Kalat ovat on suurilta alueilta kadonneet kokonaan hapenpuutteen vuoksi. Mietippä tätä ja katso mitä saksaliaset tekevät. Ne tekevät koko ajan vain suurempia ja enemmän luontoa saatuttavia autoja. Puhtaan ympäristöteknologian alalla saksalaiset eivät ole saaneet mitään konkreettista aikaan. Saksan teknologinen luovuus on ollut nollassa jo vuosikymmeniä.


      • vastaus...
        kohta jengi lähtee kirjoitti:

        Australia on kuivumassa. Siellä ei ole juurikaan vettä. Saastuttvat mersut kohta kielletään. Olet selvästi niin tyhmä, että et edes tajua mitä merkitsee kun napajäätiköt sulavat ja eurooppaa aavikoituu. Ihmisiltä loppuu ruoka ja "Lebensraum". Välimeri on jo käytännössä kuollut. Itämerikin vetelee viimeisiään. Kalat ovat on suurilta alueilta kadonneet kokonaan hapenpuutteen vuoksi. Mietippä tätä ja katso mitä saksaliaset tekevät. Ne tekevät koko ajan vain suurempia ja enemmän luontoa saatuttavia autoja. Puhtaan ympäristöteknologian alalla saksalaiset eivät ole saaneet mitään konkreettista aikaan. Saksan teknologinen luovuus on ollut nollassa jo vuosikymmeniä.

        Japanilaiseen ympäristöystävällisyyteen...

        Onko tuttuja termejä, Bluetech, vetyautot, Bluemotion, jne...tutustu näihin ennenkuin aloitat
        turhan mölinän.


      • Toyotakin
        kohta jengi lähtee kirjoitti:

        Australia on kuivumassa. Siellä ei ole juurikaan vettä. Saastuttvat mersut kohta kielletään. Olet selvästi niin tyhmä, että et edes tajua mitä merkitsee kun napajäätiköt sulavat ja eurooppaa aavikoituu. Ihmisiltä loppuu ruoka ja "Lebensraum". Välimeri on jo käytännössä kuollut. Itämerikin vetelee viimeisiään. Kalat ovat on suurilta alueilta kadonneet kokonaan hapenpuutteen vuoksi. Mietippä tätä ja katso mitä saksaliaset tekevät. Ne tekevät koko ajan vain suurempia ja enemmän luontoa saatuttavia autoja. Puhtaan ympäristöteknologian alalla saksalaiset eivät ole saaneet mitään konkreettista aikaan. Saksan teknologinen luovuus on ollut nollassa jo vuosikymmeniä.

        osallistuu ympäristöystävälliseen F1-luokkaan...

        Sinun juttusi oli kiimassa kirjoitettua hölynpölyä
        ilman minkäänlaista todellisuuspohjaa.


      • missä sataa
        Toyotakin kirjoitti:

        osallistuu ympäristöystävälliseen F1-luokkaan...

        Sinun juttusi oli kiimassa kirjoitettua hölynpölyä
        ilman minkäänlaista todellisuuspohjaa.

        Katoppas missä sataa ja missä ei. Ja katoppas missä jäämassat sulavat ja arviot mitä se metsille, pelloille ja merille merkitsee. Vain harva tehdas tuonut vähän saastuttavia malleja myyntiin. Tojon olisikin palvon viisaamapaa sijoittaa kaikki tuotekehitysrahat ymäristöystävällisen tekniikan kehittämiseen ja nimen omaan perusautoilijoille. Luksusmallit eivät auta mitään. Formulatouhu on silkkaa roskaa ja antaa vääriä signaaleja. Olisi mukavaa kun Esson baarissakin rasvakouraiset amisjunnut puhuisivat kilpaa kenen auto saastuttaa vähiten. Nythän puhutaan vain leveistä renkaista, kiihtyvyydestä tai joskus jonkun namiskan muotoilusta. Se on aika merkityksetöntä. Autoilijoiden on aika muuttaa ihanteita ja kilvoittelun lähtökohtia. Muussa tapauksessa homma hoidetaan pakkotilanteessa lainsäädännöllä.


      • supernysä

        Näistä supermasan ja muiden viesteistä voi tehdä sellaisen johtopäätöksen, että lexus on hyvä ja arvostettu auto niin kauan kuin sillä ei aja.
        Mutta kun lexuksella ajetaan ja verrataan muihin, niin se ei oikein menesty. esim. Teknikens Värld 24/2006 Lexus jäi viimeiseksi 4 auton vertailussa. Auto Express, Lexus hävisi Peugeot 407:lle jne...


      • *Antti*
        supernysä kirjoitti:

        Näistä supermasan ja muiden viesteistä voi tehdä sellaisen johtopäätöksen, että lexus on hyvä ja arvostettu auto niin kauan kuin sillä ei aja.
        Mutta kun lexuksella ajetaan ja verrataan muihin, niin se ei oikein menesty. esim. Teknikens Värld 24/2006 Lexus jäi viimeiseksi 4 auton vertailussa. Auto Express, Lexus hävisi Peugeot 407:lle jne...

        Luetaankohan me supernysä samaa Auto Expressenin testiä?

        Minusta testin yhteenvedossa sanotaan aivan selvästi, että 1. (1nd) testissä oli Lexus IS 220d ja 2. (2nd) Peugeot 407 2,7 V6 HDI (Peugeotin huippumalli). Kummallista, että pystyt kääntämään testin tuloksen päinvastaiseksi.

        Sinänsä testitulokset ovat aina makuasioita. Esimerkiksi Vuoden auto äänestyksessä annetut äänet jakaantuivat eri automerkkien kesken suuresti. Vain 7 raadin jäsentä 58:sta asetti voittajan Ford S-Maxin ensimmäiseksi. Viimeiselle tai jaetulle viimeiselle sijalle (loppukilpailuun päässeistä) sen asetti neljä raadin jäsentä.

        Äänet eivät jakaantuneet tasaisesti edes saman maan edustajien kesken. Esimerkiksi kuudesta saksalaisesta raadin jäsenestä yhden mielestä Volvo C30 oli paras ja kahden mielestä huonoin loppukilpailuun päässeistä autoista.

        Kauan testejä seuranneena olen ollut huomaavinani, että suomalaiset autolehdet, varsinkin Tekniikan maailma, myötäilevät testeissään saksalaisia autolehtiä, ennen kaikkea Auto, Motor und Sportia. Saksalainen toimittaja arvostaa eri asioita kuin esimerkiksi japanilainen tai ranskalainen, joten testitulosten erot selittyvät oman maan tuotteiden suosimisen lisäksi myös erilaisilla arvostuksilla.


      • supernysä
        *Antti* kirjoitti:

        Luetaankohan me supernysä samaa Auto Expressenin testiä?

        Minusta testin yhteenvedossa sanotaan aivan selvästi, että 1. (1nd) testissä oli Lexus IS 220d ja 2. (2nd) Peugeot 407 2,7 V6 HDI (Peugeotin huippumalli). Kummallista, että pystyt kääntämään testin tuloksen päinvastaiseksi.

        Sinänsä testitulokset ovat aina makuasioita. Esimerkiksi Vuoden auto äänestyksessä annetut äänet jakaantuivat eri automerkkien kesken suuresti. Vain 7 raadin jäsentä 58:sta asetti voittajan Ford S-Maxin ensimmäiseksi. Viimeiselle tai jaetulle viimeiselle sijalle (loppukilpailuun päässeistä) sen asetti neljä raadin jäsentä.

        Äänet eivät jakaantuneet tasaisesti edes saman maan edustajien kesken. Esimerkiksi kuudesta saksalaisesta raadin jäsenestä yhden mielestä Volvo C30 oli paras ja kahden mielestä huonoin loppukilpailuun päässeistä autoista.

        Kauan testejä seuranneena olen ollut huomaavinani, että suomalaiset autolehdet, varsinkin Tekniikan maailma, myötäilevät testeissään saksalaisia autolehtiä, ennen kaikkea Auto, Motor und Sportia. Saksalainen toimittaja arvostaa eri asioita kuin esimerkiksi japanilainen tai ranskalainen, joten testitulosten erot selittyvät oman maan tuotteiden suosimisen lisäksi myös erilaisilla arvostuksilla.

        Lexus nimenomaan hävisi, jos lukee tekstin läpi. Yhteenvedossa toimittaja nostaa lexuksen 1. brändin perusteella, ei ominaisuuksien perusteella.
        Mutta useinhan nämä ovat mielipiteitä... siksi näistä testeistä voi olla niin useaa mieltä ;-))


    • toisen merkin myyjä

      Autonäyttelyssä tutustuin ensimmäistä kertaa tuon merkin malleihin. Autot olivat edustavan näköisiä ja ylellisen oloisia. Itse pidin eniten juuri tuosta Hybridi-Sedanista.

    • taestit?

      "Autot pistetään järjestyksen todella kattavan testauksen avulla, joka sisältää esim testin jolla selvitetään autojen murtosuojaus."

      Kumma kun niistä ei löydy mitään tietoa?
      Vain loppupisteet julkaistaan.

      Ja onhan nuo pisteetkin ihmeellisiä, esim hinta: lexus maksaa 30 tonnia enemmän kuin jagge, pisteet 6 - 7 ja painotus on medium?

      Entä kulutus? Lexus kuluttaa enemmän kuin diesel jagge, toyota yleensä vielä kaunistelee reippaasti kulutuslukemia ja diesel on halvempaa, silti pisteet lexus 8, jagge 7 ????????????????????

      Tiloista lexukselle lähes maksimipisteet, vaikka auto on pieni ja sen peräkonttikin on porukan pienin!

      Tuossapa muutama huomio.

    • superurpo

      Vertailua lexus gs 450h - bmw 530d:

      hinta
      bemari lähtee 20.000€ halvemmalla, australiassa suhteellinen hintaero.
      pisteet: lexus 6, bmw 6

      kulutus
      bmw on helvetin paljon vähäruokaisempi ja syö halvempaa dieseliä.
      Pisteet: lexus 8, bmw 8

      ympäristö
      päästöt ilmoitetaan lexukselle hieman suuremmat.
      pisteet: lexus 9, bmw 7

      tilat
      bmw akseliväli 2888mm Leveys 1846 mm Korkeus 1468 mm Tavaratila 520l
      lexus akseliväli 2850 mm Leveys 1820 mm Korkeus 1430 mm Tavaratila 280l
      pisteet lexus 7, bmw 5


      Vaikuttaa helvetin puolueettomalta...

      • supernysä

        Supermasahan on aivan tyylipuhdas myyntimies; onko joku joskus uskonut myyntimiesten puheita?
        Supermasalta välittää potaskaa oikein urakalla kuten tuossa viestissäsi osoitit. Samoin on ollut monessa muussakin viestissä.
        Mutta tämähän on henki tällä palstalla... Mainonta kukoistaa mutta keskustelua ei sallita ;-(


      • mattiL

        vetää outoja johtopäätöksiä.

        530d:n syöpää aiheuttavat päästöt ovat 20 kertaa GS 450h:ta suuremmat. Päätit ainoastaan verrata CO2 päästöjä. Tuolla sivullahan lukee selvästi että arvostelu kohdassa environment perustuu Australian valtion Green Car listaukseen jossa otetaan huomioon kaikki päästöt.


      • Anonyymi

        perseeectähän tommone n vertailu on, en tiä mikä leksus kyseessä


    • arvosteta !

      No miksi se sitten ei myy paremmin Euroopassa !
      Taitaa vain olla niin, että todellisissa eurooppalaisissa rahapiireissä Lexusta ei arvosteta. Toisin sanoen Lexusta pidetään edelleen vain " Toyotana", toisin sanoen Toyotan Luxus mallina. Konjakki on konjakki ja Brandy on Brandy, näin se vaan on.

    • hpphhpo

      voi ei mitä pelleilyä, verrataan bmw 530d:tä lexuksen gs:ään. vaikka kulutus noissa olisikin kutakuinkin samassa niin ottakaa huomioon että lexuksessa tehoa on 340hp, bemarissa 220. teho-kulutussuhde on hybridissä ylivoimainen verrattuna mihin tahansa muuhun tavalliseen moottoriin. jos noiden kahden väliltä pitäisi valita niin bemaria ei tarvitsisi mainitakkaan

    • Anonyymi

      Mielikuvitus provo. Älä kommentoi.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

      Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      260
      6011
    2. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      94
      3559
    3. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

      kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      137
      3531
    4. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

      eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      42
      3113
    5. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

      Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      84
      3033
    6. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

      Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      104
      2857
    7. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

      Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      17
      2480
    8. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

      "Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      113
      2442
    9. Miksi eristäydyt?

      Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      181
      2092
    10. Vapaa- ajan asunto palanut Haapavedellä

      Haapavesi päässyt Iltalehteen Vapaa- ajan asunto palanut 35 neliötä palanut. Missä päin tämä on ollut? Poliisin tutkinn
      Haapavesi
      10
      1615
    Aihe